Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Moest den IT maar eens vanaf het begin deftig werken, dan hoef ik niet constant bij IT te gaan zagen

:unsure:
Moesten mensen eens niet gooien met het materiaal dat ze krijgen alsof het een frisbee is zou ook al helpen. :unsure:

”Nee nee, die scharnieren van het scherm hingen plots los toen ik terugkwam van het eten.”

Laatst bewerkt:
Gebruikers opvoeden: no ticket no party. Sowieso dat ze ook afkomen met "ja maar van collega x moet ik geen ticket maken daarvoor".
Van mij wel, trut!
Ja, doe ik. Maar van de 300 man die hier werkt moet ik toch bij 50 ervan altijd nog eens zeggen: maak een ticket.
Staat zelfs als mijn status in Teams dus ze krijgen zelfs de pop-up als ze mij aanspreken.

Ja, doe ik. Maar van de 300 man die hier werkt moet ik toch bij 50 ervan altijd nog eens zeggen: maak een ticket.
Staat zelfs als mijn status in Teams dus ze krijgen zelfs de pop-up als ze mij aanspreken.
Tickets maken is langs de andere kant ook wel moeilijk - alleszins toch bij ons.
Zo ingewikkeld en veel te veel informatie die opgevraagd wordt of waar je nooit weet wat je moet aanduiden.

En bij ons worden zo'n tickets vaak achter onze rug afgesloten zonde reden.

Moesten mensen eens niet goeien met het materiaal dat ze krijgen alsof het een frisbee is zou ook al helpen. :unsure:

”Nee nee, die scharnieren van het scherm hingen plots los toen ik terugkwam van het eten.”
Haha. Laatst stond hier iemand met een kapot scherm. Toe zei die: "Ik heb mijn rugzak gewoon neergezet en die niet meer aangeraakt. Toen ik maandag mijn tas pakte was ineens dat scherm kapot".

Buh. Ofwel hebt gij dat zelf gedaan en zijt ge niet eerlijk.Ofwel is er iemand bij u thuis niet eerlijk. Dat lijkt me heel straf dat ineens een scherm kapot is.

Wees toch gewoon eerlijk. Dat kan gebeuren.

Tickets maken is langs de andere kant ook wel moeilijk - alleszins toch bij ons.
Zo ingewikkeld en veel te veel informatie die opgevraagd wordt of waar je nooit weet wat je moet aanduiden.

Bij ons is dat wel pretty easy. Klik op de link, kies soort probleem, geef onderwerp en info.

"mijn pc doet niet wat ik vraag"

jawel, uw pc doet exact wat ge hem vraagt. Hij doet gewoon niet wat ge denkt dat ge gevraagd hebt.

Bij ons is het meestal dat global IT bepaalde voorzieningen niet juist heeft ingesteld, of mensen hun accounts blokkeren omdat we niet op die ene computer verbonden met het intern netwerk van het global bedrijf verbonden is, ingelogd hebben de laatste X maand.

Waarom zitten we niet op hetzelfde netwerk? Wel, omdat we dan waarschijnlijk nog langer technisch werkloos zitten iedere keer we een nieuw development tool willen gebruiken. Oh, laat staan dat ze Macs kunnen beheren.

Moet niet moeilijk zijn hoor.
Wat is uw probleem en i welk programma.
Als ge niet weet welke info te geven geeft ge niets of steeds hetzelfde :p
Achteraf kan de helpdesker dat toch steeds aanpassen.

In ons systeem krijgt de aanmelder altijd een bericht als een ticket wordt afgesloten.
En de aanmelder kan dan ook een beoordeling geven.
1 of 2 sterren (uit de 5) triggert dan iets bij de leidinggevende en die vraagt dan even na waarom er een slechte score is gegeven.
Mijn laatste slechte score was hiervoor:

Vraag: waarom krijg ik pas 3 dagen na ontvangst van de mail ene melding dat deze in quarantaine geplaatst is.
Antwoord: omdat onze externe veiligheidsexpert dat tijdens een audit heeft aangeraden, wij zijn niet van plan om onze policy omtrent deze materie te wijzigen.

Het grootste probleem bij mensen zelf tickets laten maken is dat ze stuk voor stuk hun ticket de hoogst mogelijke prioriteit geven die ze zelf kunnen ingeven. Of het nu om een wachtwoord reset gaat, een printer die niet werkt of het gebouw dat in brand staat.

Het grootste probleem bij mensen zelf tickets laten maken is dat ze stuk voor stuk hun ticket de hoogst mogelijke prioriteit geven die ze zelf kunnen ingeven. Of het nu om een wachtwoord reset gaat, een printer die niet werkt of het gebouw dat in brand staat.

fire, exclamation mark, fire!

”Sorry, niet voor ons. Ik sluit hierbij het ticket.”

Vandaag bijna letterlijk dat gehoord in onze IT dienst, ook al lachend "beste X, uw probleem is niet duidelijk en wordt hierbij gesloten" :tongue:

Ik zat er met een laptop met "inaccessible boot device", m.a.w. start niet meer op. Oude vervanglaptop meegekregen, bleek dat ze vergeten waren VPN te activeren, heeft hen 's namiddags remote een half uur gekost.
En nu mankeren nog al mijn files van het afgelopen 1,5 jaar ondanks cloud backups, shared drives en dergelijke. Dat kunnen ze remote niet fixen, gelukkig moet ik morgen sowieso op het werk zijn. Het wordt een productieve week zo...

Vandaag bijna letterlijk dat gehoord in onze IT dienst, ook al lachend "beste X, uw probleem is niet duidelijk en wordt hierbij gesloten" :tongue:

Ik zat er met een laptop met "inaccessible boot device", m.a.w. start niet meer op. Oude vervanglaptop meegekregen, bleek dat ze vergeten waren VPN te activeren, heeft hen 's namiddags remote een half uur gekost.
En nu mankeren nog al mijn files van het afgelopen 1,5 jaar ondanks cloud backups, shared drives en dergelijke. Dat kunnen ze remote niet fixen, gelukkig moet ik morgen sowieso op het werk zijn. Het wordt een productieve week zo...

Ik heb dus werkelijk nog nooit zo een ticket kunnen/durven sluiten. Ik zou beschaamd zijn om dat mee te delen. Ik draai al bijna 25 jaar mee op service desken en moest ik 1 van mijn jongens zo een klantonvriendelijk antwoord zien schrijven diene zou een sigaar smoren.

Hoor tenminste es hoe of wat als het niet duidelijk is en zet dat ticket onhold - awaiting caller.

Terug
Bovenaan