Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Bij ons is het echt erg in hun handtekeningen. En hoe minder ze doen hoe langer hun handtekening is.

Ook wel vrij irritant, sommigen zetten daar dan nog een dik kader rond waardoor hun handtekening 3x groter is dan hun mail.

Plus long, plus con

dit dus :laugh:

Bij ons zijn ze ook verzot op hun corporate titeltjes
who gives a shit of je nu analyst, VP, of managing director bent lol. incompetentie zit toch overal :unsure:

Sommigen zijn zo nutteloos dat ze een 4tal functies tegelijk uitvoeren omdat ze te duur zijn om te ontslagen. Dan trots paraderen met al die titeltjes in de signature :puke:

Een v/d voordelen van het werken bij een kleiner bedrijf/KMO. Over 't algemeen minder focus op die titels. Ook minder 'trappen' te beklimmen, dus minder titels om uit te delen. :sneaky:

't Enige wat mij persoonlijk interesseert is wat ze mij betalen, niet wat ze mij op een kaartje laten drukken.

In de Duitse academische wereld hebben proffen ook enorm veel afkortingen in hun titels staan. En die zijn allemaal heel belangrijk hoor!

Ik heb nog een report gehad vroeger die zat te zagen om een andere titel. Opslag of functiewijziging was niet nodig, just another title...

-_-

I mean, je kunt ook gewoon aan de buitenwereld zeggen dat je "super senior VP director" bent. Like anyone cares or checks :-D

ik voel mij persoonlijk geviseerd met deze comment :unsure:

deftig gekleed zijn op het werk betekent niet dat ik een stok in mijn poep heb bij het aanspreken van mensen via e-mail :unsure:
"geachte" moet dood

Zolang je mij maar aanspreekt met 'weledelgestrenge' .
dat hoeft niet per sé 'Geachte weledelgestrenge' zijn voor mij.

Ik mail soms mensen die het niet kunnen laten van "Ir" in hun signature te zetten, ik negeer dat ook altijd. Bij een 1e contact is het "beste" maar nadien meestal "goedemiddag <naam>".
Ik zou gewoon domme boomer moppen maken in de trend van "Hey, ik zie in je signature dat je ook van bent van infrarood. Wat vind jij er zo tof aan?"

Intern mailen of interacties met vendors: voornaam.

Klanten: altijd met achternaam aanspreken, tenzij de klant mij met voornaam adresseert (dan kan het uit de hoogte klinken als je reageert met de achternaam).

Japanse klanten zijn het leukst, dan ben ik blij als ik 'Dear (...)-san' mag gebruiken.

Leverancier met BTW-nummer X staat niet in ons systeem. Ik vraag aan de collega's om die in het systeem aan te maken en ik schrijf er nog bij
"Let op, op dit adres bestaat er al een leverancier, maar met een ander BTW-nummer."
Ik voeg er een screenshot bij van die desbetreffende leverancier in ons systeem zodat er zeker géén verwarring kan zijn.

Ra-ra-ra, welke opmerking krijg ik tien minuten later:

"Jama shellshock, die leverancier bestaat toch al?"
Met een ander screenshot van die leverancier erbij. Die leverancier waarvan ik expliciet heb gezegd dat ze die niet moesten verwarren.

:wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash:

Sales die twee orders wil laden op 1 boot en vermengd over dezelfde compartimenten; technisch hetzelfde product maar het ene order voor de variant waar extra kwaliteitsgaranties gelden (en dus hogere prijs) en het andere order voor de “gewone” variant aan lagere prijs. Dat is vragen om problemen met certificatie en douane dus we weigeren dat niet-gescheiden te laden.
Stuurt die van sales een stuk uit een mail door waar uit moet blijken dat we dat jaren geleden wel zo gedaan hebben. Maar daar is duidelijk op te zien dat de oorspronkelijke mail aangepast is (zelfs in ander lettertype) en dat “bewijs” dus gewoon vervalst is :wtf:.

Ik vermoed dat sales in een andere fysieke locatie zit omdat die anders teveel kletsen zouden krijgen.

Sales die twee orders wil laden op 1 boot en vermengd over dezelfde compartimenten; technisch hetzelfde product maar het ene order voor de variant waar extra kwaliteitsgaranties gelden (en dus hogere prijs) en het andere order voor de “gewone” variant aan lagere prijs. Dat is vragen om problemen met certificatie en douane dus we weigeren dat niet-gescheiden te laden.
Stuurt die van sales een stuk uit een mail door waar uit moet blijken dat we dat jaren geleden wel zo gedaan hebben. Maar daar is duidelijk op te zien dat de oorspronkelijke mail aangepast is (zelfs in ander lettertype) en dat “bewijs” dus gewoon vervalst is :wtf:.

Ik vermoed dat sales in een andere fysieke locatie zit omdat die anders teveel kletsen zouden krijgen.
Ze gaan het toch doen, er gaan schijte veel problemen zijn, en gij gaat met een (zure) glimlach op uw bureau zitten omdat uw voorspelling uitkomt.

Sommige mensen snappen niet dat proactief zijn werk, tijd, geld en miserie uitspaart. Ik had er op mijn vorig werk ook zo. Elk uur waarschuwen dat product out of spec gaat geraken omdat de waardes elk uur meer en meer richting grens gaan, en dan verwonderd zijn 4h later als het zo ver is :unsure:

Corporate bullshit pt 2

12:50: Salesforce - AUTOMATED E-MAIL PLS APPROVE
12:51: Analyst - Geachte meneer unsure je kan in salesforce approven. Kan je dat snel ff doen?
12:59: Baas van analyst - Geachte unsure, het is 30 juni, deadline dag. Kan je snel approven aub?
13:12: Regionale coordinator - Hey unsure, kan je snel ff inloggen in Salesforce om te approven?
13:22: Regionale coordinator (met mijn baas in CC) - Unsure, tijd dringt kan je je approval geven?
13:42: Baas regionale coordinator - Dag Unsure, we zouden het op prijs stellen als je approvet
13:50: Unsure - Approved. Grts

Ja daar ga ik me niet aan wagen :rofl: Kunt ge nooit helemaal zeker van zijn hoe ze zich identificeren.

Nu was ik mij aan het afvragen, als je zo iemand moet mailen, hoe is dan de aanspreking ?
Geachte Meester(es)
Beste mevrouw de advocate
Geachte mevrouw "familienaam"
Meester(es) "familienaam"
Liefste Meester
Ik zou ze allemaal invullen gewoon om zeker te zijn :p

Ivm die functietitel signatures in mails bullshit, mijn ervaring is hoe hoger de functie hoe minder signature en toestanden erbij staan.

Ivm die functietitel signatures in mails bullshit, mijn ervaring is hoe hoger de functie hoe minder signature en toestanden erbij staan.
We hebben daar 1 bij ons zijn functietitel:

eerste assistent
dienstplanning/onthaal
voertuigenbeheer/logistiek
LIK/wapenbeheer
Directie Operaties

irl: 3/4de onthaal en 1 dag per week dienstplanning

Amai, ik zou er nooit iemand op durven wijzen om me met een bepaalde titel aan te spreken... Hoe kan je dat nu ruiken via telefoon, neem dan ook niet op met je fucking voornaam. Die titels in uw signature zijn ook zo cliché. Bij ons op 't werk:

Prof. Dr. "Voornaam Naam", MD, Phd.

Terug
Bovenaan