Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Excel sheets ... Toen ik de eerste keer de planning uit bracht had ik deze op een sharepoint gezwierd zodat iedereen makkelijk zijn planning kon consulteren. Dag één waren er al twee in geslaagd om zaken te verwijderen en toe te voegen met alle verwarrende gevolgen van dien.

Dag 2 tot heden : alle planningen op het sharepoint worden in PDF gepost.

Je kan ook sheets protecten waarbij enkel bepaalde ranges aanpasbaar zijn, zo dwing je ze om in jouw formaat te blijven. Met data validatie beperk je dan ook nog eens hun mogelijkheden zodat het enkel ja/nee kan zijn.

Voor zo simpele feedback dingen maak ik meestal een google form met keuzevelden, heb ik nadien de resultaten in een Gsheet in het goeie formaat. Voordeel is dat de form in de mail kan blijven staan zodat ze enkel daarin moeten klikken en submitten.

én toch slagen er nog altijd in van zelfs dat te verneuken :lol:

Ik stel een vrij simpele ja/nee vraag en krijg een uitleg van 2 alinea's terug met alles behalve effectief een antwoord op mijn vraag.
Ken er ook zo ene. Die is dan ook continu "overwerkt"

Als de mensen ja/nee verwachten en dus 2 sec werk moet ge geen epistels schrijven die 30 minuten tijd kosten

Ik verander van werk halverwege september, maar doordat ik van statutair naar contractueel over ga, moet ik nog zo'n maand verof opnemen, dus ik ben eigenlijk vanaf halverwege augustus al weg op mijn huidige job. Nu komen ze af van "ja kun jij nog die, die en die installaties doen voor je verlof?". Dit terwijl mijn twee andere collega's eigenlijk zo goed als niets op de planning staan hebben, gaan ze even beslissen om alles op mij te dumpen.

Ik stel een vrij simpele ja/nee vraag en krijg een uitleg van 2 alinea's terug met alles behalve effectief een antwoord op mijn vraag.
Werk ook met zo iemand samen, standaard hele verhalen op een simpele vraag zoals "past 10u voor jou?" of "wanneer denk je dit klaar te hebben?"

Meestal ook in meerdere mails, na enkele zinnen mail verzenden en dan denken: ah ga er nog iets bij vertellen.

Dan weet ik op het einde wat er de dag ervoor gegeten is, wat collega B heeft gedaan, hoe warm het in dat kantoor is...... Maar ik weet nog steeds niet of 10u nu past of niet 😂

ik heb dat met een bepaalde collega: elke vraag in chat waar een simpele ja op volstaat:

"launch google meet" en dan weet ge dat voor een half uur vertrokken zijt over ditjes en datjes

onlangs écht geen zin in, gewoon via mail gevraagd of dit gedaan was.

ja of nee?

5 min later een chat bericht

x has invited you to join meeting

19e5jz.jpg

ik heb dat met een bepaalde collega: elke vraag in chat waar een simpele ja op volstaat:

"launch google meet" en dan weet ge dat voor een half uur vertrokken zijt over ditjes en datjes

ja of nee?

19e5jz.jpg
negeren en uzelf op 'do not disturb' zetten :unsure:

Fucking architecten weeral. Ik leg uit aan de klant dat ik een variante van het gevraagde aanbied omdat de norm in 2018 (!!!) veranderd is en het gevraagde niet conform is, en waarom.

Nu krijg ik de vraag waarom het niet conform is, en of ik de uitleg op mail wil zetten, want de architect verstaat het niet. Is dat nu zo moeilijk voor een architect om zijn job te kennen? En indien ze hem niet kennen, zich bij te scholen? De norm waarover ik spreek is dan nog ene die gewoon gratis te verkrijgen is.

Fucking architecten weeral. Ik leg uit aan de klant dat ik een variante van het gevraagde aanbied omdat de norm in 2018 (!!!) veranderd is en het gevraagde niet conform is, en waarom.

Nu krijg ik de vraag waarom het niet conform is, en of ik de uitleg op mail wil zetten, want de architect verstaat het niet. Is dat nu zo moeilijk voor een architect om zijn job te kennen? En indien ze hem niet kennen, zich bij te scholen? De norm waarover ik spreek is dan nog ene die gewoon gratis te verkrijgen is.
Welke norm 😅

Eentje van paar maanden geleden maar de moeite waard.

We zitten in een call met mensen uit Israël. Vertelt één van hen dat het in Israël een dag later Yom HaShoah is, waardoor veel Israëliërs verlof hebben. Blijkt dat dus Holocaust Memorial Day te zijn, de overgrootvader van iemand in de call ging daarvoor getuigen op een ceremonie. Vermits die man de 100 voorbij is wou die persoon dat gesprek ook gaan opnemen en had daarvoor dus ook een dag verlof... Wij dus van: "natuurlijk, dat moet je doen. We kunnen je feedback gerust nog een dag later ontvangen zodat je morgen alle tijd hebt enz..."

Echter, op het einde van de call roept één van de collega's hier: 'oh, and happy Holocaust Memorial day!' Echt! Hoe wereldvreemd/sociaal incapabel kan je zijn om 'happy' en 'holocaust' in één zin te gebruiken.

ja of nee?

19e5jz.jpg

Heb zo ook een collega. Belt voor alles. Stuur dan soms preventief een uitleg via mail of chat met stap 1, 2, 3 dat we gaan volgen. Gegarandeerd een bericht: kan ik bellen?

(Overigens gebeurt hetzelfde zonder uitleg, dus eigenlijk doe ik beter geen moeite :smile: )

Ik verander van werk halverwege september, maar doordat ik van statutair naar contractueel over ga, moet ik nog zo'n maand verof opnemen, dus ik ben eigenlijk vanaf halverwege augustus al weg op mijn huidige job. Nu komen ze af van "ja kun jij nog die, die en die installaties doen voor je verlof?". Dit terwijl mijn twee andere collega's eigenlijk zo goed als niets op de planning staan hebben, gaan ze even beslissen om alles op mij te dumpen.
Waarom zou je daar in godsnaam mee inzitten als je toch weg bent?

Goh ja, omdat ik voor de korte tijd dat ik er nog ben nu dubbel mijn botten mag afdraaien en de rest daar gewoon zit in hun neus te kotteren :p
Gewoon uw werk doen zonder extraatjes en niets van aantrekken dat het niet lukt, je bent er toch bijna weg.

Dwaze kalle die maar blijft komen werken al ziek zijn. Het is iedere keer van dat. An maar blazen en maar hoesten. En ze praat dan nog zo luid dat een hele blok het kan horen, kwestie van nog wat extra te kunnen besmetten zeker.

Als ik ziek ben op reis dan steek ik een kurk in haar mond en plak ik heel de boel permanent toe.

Dwaze kalle die maar blijft komen werken al ziek zijn. Het is iedere keer van dat. An maar blazen en maar hoesten. En ze praat dan nog zo luid dat een hele blok het kan horen, kwestie van nog wat extra te kunnen besmetten zeker.

Als ik ziek ben op reis dan steek ik een kurk in haar mond en plak ik heel de boel permanent toe.
Ik begrijp uw laatste zin niet?

Terug
Bovenaan