Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik ben net gebeld geweest door die persoon met vragen over iets anders. En passant vroeg die of ik dan de controles ga doen waar mijn naam bij staat. :laugh: Je kan niet zeker genoeg zijn!
Zo zeer onzekere mensen kaats ik dikwijls terug met: wat denk je zelf? Of wat zou je zelf doen?

Ik heb intussen door dat je om hogerop te geraken niet zozeer competent moet zijn maar de juiste mensen bevriend moet hebben. Ik heb spijtig genoeg te weinig zelfdiscipline om altijd maar ja te knikken waardoor ik nu al zeker ben dat ik niet (ver) meer zal doorgroeien.
De beste bazen die ik in mijn carrière gehad heb waren ook zo, dus daar trek ik me aan op.

Ik begin echt te geloven in het Peter principe.

Managers en directors die terug allemaal gaan lunchen op kosten van bedrijf. Maar voor personeel is er voor niks budget. Zal overal hetzelfde zijn zeker...
Ah hier hetzelfde. Om de 1-2 maand is er een verkoopsmeeting. Dan maakt de CEO duidelijk hoe moeilijk de markt wel niet is en we moeten opletten met uitgaves. 30min later zitten we allemaal op restaurant en is de eindafrekening 800-900€ (voor 12-15 man). Onze verkopers zijn allemaal zelfstandige.. dan denk ik soms "ma alé da budget had ge in x en y kunnen steken"

De mentaliteit waarmee sommigen op het werk rondlopen. "Ik ben hier niet thuis, dus anderen zullen mijn afval wel opkuisen, mijn afwas wel doen, mijn fucking degoutante remsporen en stront in de pot wel op opkuisen".

De mentaliteit waarmee sommigen op het werk rondlopen. "Ik ben hier niet thuis, dus anderen zullen mijn afval wel opkuisen, mijn afwas wel doen, mijn fucking degoutante remsporen en stront in de pot wel op opkuisen".
Dat laatste irriteert me ook.
Heb al vaak de neiging gehad om een hogedrukreiniger te vragen.
Sommige schijten precies turbo beton.

Dat van die afwas kennen we. Gewoon allemaal hun bestek of koffietassen vuil in de lavabo zetten om dan tegen de woensdag op elkaar te vitten dat de tassen op zijn. Ge werkt er zelf aan mee he. Ik pak gewoon mijn eigen bestek mee nu, de rest moet het ook maar oplossen voor zichzelf.

Dat van die afwas kennen we. Gewoon allemaal hun bestek of koffietassen vuil in de lavabo zetten om dan tegen de woensdag op elkaar te vitten dat de tassen op zijn. Ge werkt er zelf aan mee he. Ik pak gewoon mijn eigen bestek mee nu, de rest moet het ook maar oplossen voor zichzelf.
Hier is 't nog erger. We hebben een therapielokaal dat na de uren -tegen de regels in- wordt gebruikt als breakruimte. Mensen laten hun vuile borden hier gewoon op tafel staan, zelfs de potjes margarine blijven geopend en leeg op tafel staan.

Hier is 't nog erger. We hebben een therapielokaal dat na de uren -tegen de regels in- wordt gebruikt als breakruimte. Mensen laten hun vuile borden hier gewoon op tafel staan, zelfs de potjes margarine blijven geopend en leeg op tafel staan.
Bij ons zou die ruimte vrij snel op slot zijn. :p

Bij ons zou die ruimte vrij snel op slot zijn. :p
Pleit ik al jaren voor. Het is een badgesysteem. Niets makkelijker dan die toegangen enkel open te stellen voor bevoegden. Maar krijg dat er dus niet door bij het kader... Vandaag nogmaals een mail met foto's gestuurd.

Enfin, ben hier binnen een maand weg... Zen.

Vreselijk. Kakstrepen zijn degoutant. Ik wil niet weten hoe hun wc-pot er thuis uit ziet.

Vreselijk. Kakstrepen zijn degoutant. Ik wil niet weten hoe hun wc-pot er thuis uit ziet.
Als ik dit zie hangen, weet ik meestal al hoe laat het is:

30285i293F93B9F31E1DD8
58ja14rf6kpy.jpg
International-sign-pfjt79aymrhjqrvl023hh7xtj7iv0w9vbmivskok30.jpg

Wij wisselen af met de collega's wie die dag op kantoor is. Ik heb mijn vaste dagen maar uitzonderlijk ben ik er vandaag ook es because reasons.

Nu zie ik in de groepchat van onze dienst dat een collega meldt dat ie op kantoor is. Die kerel is hier gewoon ni :lol: ik zit al een uur rechtover hem aan zijn bureau en daar is zelfs nog geen rugzak of jas gedeponeerd. Aan het koffiemachien was ie net ook niet. En raar genoeg staat zijn auto ook niet op zijn plek :lol:

sebiet nog es vragen in de groepschat waar hij juist zit :lol:

Managers en directors die terug allemaal gaan lunchen op kosten van bedrijf. Maar voor personeel is er voor niks budget. Zal overal hetzelfde zijn zeker...

In veel bedrijven, maar gelukkig niet alle. Mijn huidig werk is een goede uitzondering, daar geeft de top zelf het voorbeeld als er moet bespaard worden.

Wel nog het andere uiterste meegemaakt, teams die in het buitenland moesten werken voor maanden in een echt shitty hotel aan belachelijk lage dagvergoedingen (te weinig voor ontbijt + cafetaria lunch + avondeten) maar met nieuwjaar dan wel met alle managers & directors duur gaan eten waarbij de flessen wijn niet meer te tellen waren.

Hij is zogezegd in meeting volgens zijne status :lol:

heb in groepchat gezegd dat ik er ook was en dat we gaan lunchen

nog geen reactie..

maar ja, hij is dan ook busy in een meeting hé
een meeting die zelfs niet in zijn agenda staat

Terug
Bovenaan