Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Die mag daarover toch een opmerking krijgen van u baas, op zijn minst?

Ja, die stond mee in cc van de initiële mail naar mij van de collega die de telefoon opnam met de vraag die man terug te bellen.
Dus die heb ik ook heel het verhaal geantwoord met baas in cc.

Krijgen zonet een mail van bouw unie,
jep het is weer MEI : dan krijgen alle PC200 bedienden , ik ook dus, de jaarlijkse premie van 250 euro.
waarvan ik effectief 81 euro netto aan over houd.

echt te belachelijk voor woorden dit.
mijn baas moet me wellicht hiervoor nog meer dan 250 euro betalen (want das bruto bedrag), er komen sociale lasten ook nog eens bij.

dus komt er op neer dat hij wellicht iets van een 350 euro hier voor betaalt, terwijl ik er 81 euro aan over houd. al de rest is voor vadertje staat.

hoe absurd is dit eigenlijk wel niet.
beter gewoon 250 euro aan maaltijdcheques geven.

2 dagen op training. Gisteren 100 vd 200 pagina's cursus afgewerkt.
Half 5 en we zitten nog maar aan pagina 150.... ik zit hier om middernacht nog.

jep het is weer MEI : dan krijgen alle PC200 bedienden , ik ook dus, de jaarlijkse premie van 250 euro.

mijn baas moet me wellicht hiervoor nog meer dan 250 euro betalen (want das bruto bedrag), er komen sociale lasten ook nog eens bij.

dus komt er op neer dat hij wellicht iets van een 350 euro hier voor betaalt, terwijl ik er 81 euro aan over houd. al de rest is voor vadertje staat.

Jij krijgt ze nog cash. Bij ons (ander pc, soortgelijke premie) storten ze die in uw groepsverzekering. Daar ben je helemaal niks mee (als 20'er).

Waarom maar 81? Je zou er 101 van moeten overhouden. Niet dat dat niet erg genoeg is, maar het probleem moeten we ook niet erger maken dan het is. Het kost je baas wrsch zo’n 330 euro ofzo

Waarom maar 81? Je zou er 101 van moeten overhouden. Niet dat dat niet erg genoeg is, maar het probleem moeten we ook niet erger maken dan het is. Het kost je baas wrsch zo’n 330 euro ofzo
Toen ik die premie voor het eerst kreeg, vergeleek ik met het jaar ervoor ook in mei. Evenveel dagen gewerkt toen.. en het kwam neer op een verschil van amper81 euro

Toen ik die premie voor het eerst kreeg, vergeleek ik met het jaar ervoor ook in mei. Evenveel dagen gewerkt toen.. en het kwam neer op een verschil van amper81 euro
Mja,

Is niet noodzakelijk een goed vergelijkingspunt lijkt mij. Als ik 5000€ bruto heb, of 2500€ bruto dan houd ik van een bonus van 250€ meer over in het laatste geval dan in het eerste geval.

Al ben ik dan nog altijd liever in het eerste geval...

Mensen die in professionele mails 101 schrijffouten maken. Zowel in het Engels als Nederlands. Gaande van de klassieker ik wordt tot het gebruiken van is ipv eens.

Ik zit op kantoor boven de ventillatie van de keuken. Altijd leuk om 's ochtends aan te komen en in een walm van groentensoep terecht te komen.

Ach, langs de andere kant, we hebben tenminste nog een bedrijfsrestaurant met wel wat keuzemogelijkheden.

Ik begin vannochtend bij de klant. Waarschijnlijk tot 18h hier en dan nog uur naar huis rijden. Morgen waarschijnlijk rond 13h gedaan hier.
Krijg ik email van mijn baas, ja kun je morgen namiddag nog naar klant X (2.5h rijden enkel).
De oude ik zou ja hebben gezegd en die dag thuis gekomen zijn rond 20h. Maar die ‘2-3h’ Morgen namiddag is recup van dag ervoor + administratieve werktijd. Waar ik zeker nog ruim over mijn 8h per dag zit.

Niet mijn keuze om mij niet op te leiden en mij als enige medewerker aan te aanstellen die verantwoordelijk is voor een hele lijn van producten. Zo blij als ik volgende maand eindelijk weg ben van hier.

Mensen die beloven om u terug te bellen, terug te mailen, ... maar dat niet doen. Dat kan iedereen wel eens overkomen, maar na een tweede, een derde, ... reminder moet je toch even schrikken en denken van "Ah oei, ik heb dat nu nog altijd niet gedaan dus ik zal het nu wel eventjes voornemen op de rest." Neen? Gewoon hardnekkig blijven negeren?

Ik begin vannochtend bij de klant. Waarschijnlijk tot 18h hier en dan nog uur naar huis rijden. Morgen waarschijnlijk rond 13h gedaan hier.
Krijg ik email van mijn baas, ja kun je morgen namiddag nog naar klant X (2.5h rijden enkel).
De oude ik zou ja hebben gezegd en die dag thuis gekomen zijn rond 20h. Maar die ‘2-3h’ Morgen namiddag is recup van dag ervoor + administratieve werktijd. Waar ik zeker nog ruim over mijn 8h per dag zit.

Niet mijn keuze om mij niet op te leiden en mij als enige medewerker aan te aanstellen die verantwoordelijk is voor een hele lijn van producten. Zo blij als ik volgende maand eindelijk weg ben van hier.
Toch geforceerd om te gaan. Ik ben hier tot 14h minstens. Straks nog een rit van 2,5h.
En dan customer site 3-4h. En dan nog naar huis voor minimaal 2h.
Morgen geef ik mijn ontslagbrief.

Ugh, het hele "kosten van 2021 moeten ingediend zijn voor 1 april" begint mijn voeten uit te hangen. Vroeger was die deadline er ook maar dan werd er wel naar gelang het individueel dossier geoordeeld of er een uitzondering alsnog mogelijk was. Nu hier een situatie waarbij er nog laattijdig gepresteerde uren van 2021 zijn gefactureerd op 28/03/2022, opmaakdatum staat zo op de factuur, en vervolgens per post verstuurd naar mijn cliënt om te betalen. Facturen vorige week ontdekt, ingediend met motivatie, geweigerd. Hoe kan een mens dat voor 1 april van +100 dossiers checken? :angry:

1e vraag als ik deze ochtend toekwam: of ik do, vr of za ook kan werken. Echt waar he... er is in februari iemand gestopt en ik heb toen 100 keer gezegd dat die vervangen ging moeten worden. Dat is niet gebeurd en voila, we zitten al in de shit. Dat ik eens een dag moet ander werk doen kan mij zo niet schelen, maar op mijne feestdag :(
Gelukkig heb ik al plannen do en za, dus zal het in 't ergste geval enkel vrijdag zijn.

EDIT: nog een nieuwe. Vorige week was ik een dag heel de dag op de baan, en aansluitend naar een voorstelling. Speciaal daar na voor wat zagen op een werf nog iets zitten uitzoeken. letterlijk 1h30 mail gestuurd met als TL;DR "leer lezen". Met nog eens onze snedes er bij.

Vandaag weer een mail en de aap komt uit de mouw: architect heeft een fout gemaakt op zijn plannen. Onze aanbieding is in orde volgens het LB, maar zijn plannen komen daarmee niet overeen. Dat zal weer wat worden...

Laatst bewerkt:
Ik ben van hetzelfde idee hoor, maar ik ken die grote aannemers al. Beetje dreigen en spierballen rollen omdat zij toch maar niet zouden moeten betalen.
Ik ken die grote aannemers ook.

En hun standpunt naar hun klant is : kassa kassa verrekeningsvoorstel. Als ze dan wat extra winst kunnen maken door u uit te wringen dan gaan ze dat niet laten. Maar die meerkost gaat hun klant in de meeste gevallen slikken.

Terug
Bovenaan