Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dus eigenlijk hetzelfde als ik de buren hun afval ophaal voor enkele centen per kilo en in mijn tuin kieper. En dan gaan wenen als ik het moet verwijderen en dat mij dat veel centen gaat kosten.

Over oneerlijke concurrentie gesproken...

Mijn 3 directe collega's schrijven alle drie (!) altijd Excell i.p.v. Excel, terwijl daar al jaren dagelijks mee gewerkt wordt. :unsure:

Klant heeft sudo rechten van alle werknemers afgepakt maar nu kan ik als developer mijn werk niet meer doen

Fucking prutsers

Mijn 3 directe collega's schrijven alle drie (!) altijd Excell i.p.v. Excel, terwijl daar al jaren dagelijks mee gewerkt wordt. :unsure:
the-simpsons-mr-burns.gif

:unsure:

Dus eigenlijk hetzelfde als ik de buren hun afval ophaal voor enkele centen per kilo en in mijn tuin kieper. En dan gaan wenen als ik het moet verwijderen en dat mij dat veel centen gaat kosten.

Over oneerlijke concurrentie gesproken...
Wie zegt van wenen?
Heb ik ergens geweend? Ik wist van niets, mijn baas wel.
Ik vind het gewoon jammer als ik en mijn collegas onze job zouden verliezen door mn baas zn gefoefel.
Een logische reactie die iedereen toch zou hebben?

Draai mn woorden dus niet om.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wie zegt van wenen?
Ik vind het gewoon jammer als ik en mijn collegas onze job zouden verliezen door mn baas zn gefoefel.

Hij spreekt hier toch duidelijk in de ik-vorm, sturende op uw baas die het veel centen gaat kosten.

Eigenlijk hebben jullie dus een onvergund stort, buiten industriegebied dan nog....
Een stevige boete lijkt mij toch wel terecht voor zo'n praktijken
Stort is een groot woord,
Want we hebben bijvoorbeeld wel een vergunning voor aarde, zand en dergelijke op te slaan.

En steenpuin/beton puin kan degelijk nog wel hergerbuikt worden als onderfundering.

Dus ik zou het eerder opslagplaats noemen.
(het is dus niet zo als die vergelijking van stinkende vuilzakken die voor geurhinder of dergelijke zorgt).

Maar ik praat het zeker niet goed hé, als hij in de jaren stilletjes zwart op wit zijn vergunning afgekeurd terug kreeg van stadsbestuur, dan moet je je daar bij neerleggen of in beroep gaan. En niet toch maar je zin doen.

ik ben graag betrokken maar de laatste tijd ben ik precies ook de job van n+1 aan het doen. Voor alles een meeting, en nooit een beslissing durven pakken. Dus 5-6-7 meetings over hetzelfde onderwerp en tig keer hetzelfde bespreken. Moe word ik daar soms van.

Onlangs milieu inspectie gehad.....

Mijn baas is al jarenlang "stof x" aan het verzamelen op onze depot.
An sich geen verboden/schadelijke stof, maar ik ga nu ook niet meteen zeggen wat het is, zie dat hier iemand werkt van het forum op departement leefmilieu.....

Dus ik ging er van uit dat wij vergund zijn hiervoor. (ik werk er nog maar 7 jaar).

Nu blijkt uit onze vergunningen dat wij deze materie niet mogen verhandelen/opslaan.

We hebben nu een termijn van 3 maand gekregen om ALLE "stof x" af te voeren, wat ons gigantisch veel geld zal kosten.
(bovendien nét in het seizoen, al gaan we hier wel zowiezo in beroep uitstel voor vragen om het eventueel in de kalmere winter perioden te mogen doen, als de werven stil liggen)

We zijn een KMO, en ik doe de financiën o.a.
Ik kan nu al zeggen dat wij dat niet gaan kunnen betalen.

Ik sta er wel perplex van, dat hij dit al die jaren heeft opgeslagen, wetende dat hij dat niet mocht. Das toch vragen om problemen?

Op zich is het natuurlijk zijn probleem, maar wij als werknemer worden daar nu natuurlijk in meegetrokken, als de boel failliet zou gaan door zijn stommiteit/nonchalance.

Aan de andere kant, als we failliet zouden gaan (wat ik hoop dat niet gebeurt, maar kom..) krijgen wij als werknemer dan een vergoeding?
Het zou voor mij allesinds wel het start schot zijn om voor het eerst in mijn leven eens een lange pauze te nemen en eens de wereld gaan verkennen, denk ik. Nooit gekund wegens vast werk verplichtingen.
Al vraag ik me dan ook weer af of je van zo'n reis uberhaupt kan genieten, wetende dat je je spaargeld spendeert, en straks werkloos terug aankomt in België.....

"We hebben nu een termijn gekregen van 3 maand om alle stof x af te voeren."

Euh, en daarmee is de kous af ofzo? Ik hoop dat er daarnaast ook nog een enorme boete tegenover staat?!
Why the fuck zou iemand zich anders nog aan de reglementering houden, als de zwaarste "straf" is om u gewoon te conformeren aan de regels, hetgeen uw concurrenten al jarenlang aan een stuk moesten doen. :wtf:

Besides: precies wel een louch bedrijfke waar jij werkt. Ik zou het nooit in mijn leven kunnen opbrengen om mijn kostbare tijd te verspillen aan zulke vuile sjoemelaar. En ik zou het hem recht in zijn gezicht zeggen als ik mijn ontslag zou indienen.

Werd geweigerd wegens we niet in industriegebied gelegen zijn.

Aaaah, ruimtelijke ordening à la Flamande. Bedrijfke hier, bedrijfke daar, zonevreemd woningske daarnaast, oh kijk daar nog een stuk akker, wat ligt dat hier te doen?

Wat een apenland is dit toch. :angry: :angry: :angry:

@mac-bc Iemand die "honden en katten voor sociaal gehandicapten" vind, en denkt dat zij de oorzaak zijn voor hongersnood in de wereld; moet mij geen les meer komen spellen. Na die post had je trouwens al op m'n ignore gemoeten.

Bij deze recht gezet.
Damn trump boy, je bent wel op dreef.

Stort is een groot woord,
Want we hebben bijvoorbeeld wel een vergunning voor aarde, zand en dergelijke op te slaan.

En steenpuin/beton puin kan degelijk nog wel hergerbuikt worden als onderfundering.

Dus ik zou het eerder opslagplaats noemen.
(het is dus niet zo als die vergelijking van stinkende vuilzakken die voor geurhinder of dergelijke zorgt).

Maar ik praat het zeker niet goed hé, als hij in de jaren stilletjes zwart op wit zijn vergunning afgekeurd terug kreeg van stadsbestuur, dan moet je je daar bij neerleggen of in beroep gaan. En niet toch maar je zin doen.

Illegaal stort zou hij een "opslagplaats" noemen. :rofl:

Waarom zit hij eigenlijk te klagen over zijn werkgever? Hij is exact in hetzelfde bedje ziek blijkbaar.

Wie zegt van wenen?
Een logische reactie die iedereen toch zou hebben?

Je weet toch al langer dat uw baas een sjoemelaar eerste klas is? Wat verwacht je dan? Dat hij plots wél zou inzitten met zijn werkvolk?

Of VÉÉL gratis eten?

Wel tof dat je vakantiedagen kan opbouwen! Ik gok op.... 20 per jaar? :unsure:
En dan pretenderen dat ze u een gunst verlenen. Een beetje zoals mijn ex-baas die zijn werknemers het privilege gaf om vrijdag twee uurtjes eerder te stoppen (als het werk af was)... . Geen wonder dat niemand nog wilt werken in kmo's.

Eens een draft aan het schrijven van mijn "afscheidsmail" aangezien de laatste werkdag toch stilaan nadert.
Dat dat afscheid per mail moet gebeuren stoort me al mateloos. Ik ga meer dan twee jaar in een functie gezeten hebben en gewerkt hebben met mensen die ik hoop en al misschien 1 à 2 keer IRL heb gezien door Corona. Zelfs met het hybride werken is het nog 100% thuiswerk ("mij zien ze daar (kantoor, nvdr) nooit meer terug ze").

Dat wil dus ook zeggen, "afscheid" nemen van mensen waar ge twee jaar lang louter instrumentele gesprekken mee gevoerd hebt, allemaal in functie van het werk. Eens zeveren over het weekend of praten over de voetbal? Nee dan ga ik afleggen want dan kan ik gewoon nog efkes de krant lezen of de was gaan insteken.
Dan krijg je budget om nog iets tof te doen voor je afscheid, gaande van gewoon wat te gaan drinken of paintballen. Krijg je daar gewoon absoluut niemand warm voor. Dat doet u de spontane Bongobon bij het afscheid op mijn vorige job toch nóg meer waarderen dan ik al deed.

Echt gewoon zo zonde! Zo idioot gewoon. Uiteindelijk lijkt het dan alsof het allemaal maar een flop was, of allemaal voor niets, maar ach, gedane zaken nemen geen keer enzo. Hop naar het volgende, daar gaat het gelukkig al een stuk plezanter zijn :D

En zo zie je als jonge knaap toch al vrij snel in waarom een manager belangrijk kan zijn en waarom het soms beter is van bepaalde zaken tegen de stroming in toch maar op te leggen. Cohesie is echt cruciaal.

Eens een draft aan het schrijven van mijn "afscheidsmail" aangezien de laatste werkdag toch stilaan nadert.
Dat dat afscheid per mail moet gebeuren stoort me al mateloos. Ik ga meer dan twee jaar in een functie gezeten hebben en gewerkt hebben met mensen die ik hoop en al misschien 1 à 2 keer IRL heb gezien door Corona. Zelfs met het hybride werken is het nog 100% thuiswerk ("mij zien ze daar (kantoor, nvdr) nooit meer terug ze").

Dat wil dus ook zeggen, "afscheid" nemen van mensen waar ge twee jaar lang louter instrumentele gesprekken mee gevoerd hebt, allemaal in functie van het werk. Eens zeveren over het weekend of praten over de voetbal? Nee dan ga ik afleggen want dan kan ik gewoon nog efkes de krant lezen of de was gaan insteken.
Dan krijg je budget om nog iets tof te doen voor je afscheid, gaande van gewoon wat te gaan drinken of paintballen. Krijg je daar gewoon absoluut niemand warm voor. Dat doet u de spontane Bongobon bij het afscheid op mijn vorige job toch nóg meer waarderen dan ik al deed.

Echt gewoon zo zonde! Zo idioot gewoon. Uiteindelijk lijkt het dan alsof het allemaal maar een flop was, of allemaal voor niets, maar ach, gedane zaken nemen geen keer enzo. Hop naar het volgende, daar gaat het gelukkig al een stuk plezanter zijn :D

En zo zie je als jonge knaap toch al vrij snel in waarom een manager belangrijk kan zijn en waarom het soms beter is van bepaalde zaken tegen de stroming in toch maar op te leggen. Cohesie is echt cruciaal.
Afscheid ... mails? Kan men toch niet verplichten om u mee bezig te houden als je dat niet wil?

Heb er zo trouwens nog niet al te veel zien passeren ook, dus denk niet dat die zo 'gewoonlijk' is.
Meestal is het bij ons zo op de laatste dag de patron die tussen de soep & de patatten even een mailtje stuurt dat persoon X aan z'n laatste dag bezig is.

Die hoor of zie je dan over 't algemeen ook nooit meer.

Anyway ... ik heb nog niet veel ontslag genomen, maar hield er mij toch ook niet echt mee bezig.

Afscheid ... mails? Kan men toch niet verplichten om u mee bezig te houden als je dat niet wil?

Heb er zo trouwens nog niet al te veel zien passeren ook, dus denk niet dat die zo 'gewoonlijk' is.
Meestal is het bij ons zo op de laatste dag de patron die tussen de soep & de patatten even een mailtje stuurt dat persoon X aan z'n laatste dag bezig is.

Die hoor of zie je dan over 't algemeen ook nooit meer.

Anyway ... ik heb nog niet veel ontslag genomen, maar hield er mij toch ook niet echt mee bezig.
Ik denk niet dat de verplichting vanuit @Niklas zijn werkgever komt, maar dat hij effectief afscheid wilt nemen. ;)

Door gebrek aan cohesie binnen de groep is hij dan verplicht om het via mail te doen.

Ik heb ook een afscheidsmail gestuurd en verschillende waar ik nauw mee samenwerkte uitgenodigd voor een drink.

Zeer blij dat er bij mijn nieuwe werkgever max 2 dagen thuiswerk per week zijn en dat iedereen verplicht op kantoor moet zijn op dinsdag en donderdag. Ik mag het niet gedroomd hebben om 100% van thuis uit bij een nieuwe werkgever te starten.

Terug
Bovenaan