Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

ja, beperkt tot een paar grensbedragen. Niet om ervan op reis te gaan en ook niet dat je het direct krijgt, voor alle duidelijkheid.

Klopt, het is gene vette 176 euro per dag, X 7 jaar ancienniteit, zou in mijn geval 1232 euro zijn....

Maar ja, beter dan niets natuurlijk.

edit: en ik zie dat wij weer onder iets speciaals vallen, aangezien wij geen 20 werknemers hebben. dus van 5-19 werknemers is het weer een speciale regeling, die ik niet snap wat ze er mee bedoelen....

Je hebt er wel degelijk recht op en krijgt daarnaast ook nog je verbrekingsvergoeding, ongeacht of je ondertussen ander werk hebt of niet. Ook dat is een niet te missen voordeel.

Net als je denkt dat ze niets cringeworthy meer kunnen bedenken, dan wordt je toch weer koud gepakt. Het is deze week al 2x gebeurd, dus ik denk niet dat het louter toeval is.

Gebeurt op andere plaatsen wellicht ook, maar als er hier binnen het departement/divisie iemand nieuw start, stuurt de hiring manager vaak wel een algemeen bericht uit om de persoon welkom te heten ("please join me in welcoming xyz" etc).

Nu moet blijkbaar de persoon in kwestie een tekstje over zichzelf schrijven en dat wordt dan in die mail toegevoegd. 1 van de 2 van deze week, ken ik toevallig van vroeger en omg want een cringy stukje tekst was dat en dat is dan gestuurd naar ca 300 mensen 🙈

Kreeg daar toch spontaan Michel "Identikit" Drets vibes van . Ik ga tot deze bui overgewaaid is me niet meer wagen aan interne job hops denk ik :laugh:
09.JPG

Maandag voor een collega die in verlof was telefoon opgenomen.
Een vrouw die meldde dat haar man (+80) van de trap gevallen was zondag en in coma lag.
Dit omdat de lift niet werkte (ondertussen wel), hij had de trap genomen maar daar werkte een deel lampen niet en is dan gevallen. Dus of we de verlichting niet zsm willen herstellen

De elektricien was maandag nog gaan herstellen, blijkbaar had iemand aan de kabels geprutst.
De lift viel blijkbaar al eens geregeld uit maar ze vinden de oorzaak niet en zijn dan wel altijd snel (tijdelijk) gaan herstellen.
Zondag moet er wel melding gekomen zijn per telefoon dat er een paar lampen stuk waren bij het noodnummer. Maar niets van de lift (hadden ze blijkbaar zelf al gebeld vermoeden we).
Maar goed, ze kon dat toen niet inschatten hoe donker het was en ge kunt moeilijk voor defecte lampen op ne zondag iemand lampen laten komen indraaien (wat toen gedacht werd dat het over ging).
Nu is die man vandaag overleden. Ze zit er echt wel mee in.

Onlangs milieu inspectie gehad.....

Mijn baas is al jarenlang "stof x" aan het verzamelen op onze depot.
An sich geen verboden/schadelijke stof, maar ik ga nu ook niet meteen zeggen wat het is, zie dat hier iemand werkt van het forum op departement leefmilieu.....

Dus ik ging er van uit dat wij vergund zijn hiervoor. (ik werk er nog maar 7 jaar).

Nu blijkt uit onze vergunningen dat wij deze materie niet mogen verhandelen/opslaan.

We hebben nu een termijn van 3 maand gekregen om ALLE "stof x" af te voeren, wat ons gigantisch veel geld zal kosten.
(bovendien nét in het seizoen, al gaan we hier wel zowiezo in beroep uitstel voor vragen om het eventueel in de kalmere winter perioden te mogen doen, als de werven stil liggen)

We zijn een KMO, en ik doe de financiën o.a.
Ik kan nu al zeggen dat wij dat niet gaan kunnen betalen.

Ik sta er wel perplex van, dat hij dit al die jaren heeft opgeslagen, wetende dat hij dat niet mocht. Das toch vragen om problemen?

Op zich is het natuurlijk zijn probleem, maar wij als werknemer worden daar nu natuurlijk in meegetrokken, als de boel failliet zou gaan door zijn stommiteit/nonchalance.

Aan de andere kant, als we failliet zouden gaan (wat ik hoop dat niet gebeurt, maar kom..) krijgen wij als werknemer dan een vergoeding?
Het zou voor mij allesinds wel het start schot zijn om voor het eerst in mijn leven eens een lange pauze te nemen en eens de wereld gaan verkennen, denk ik. Nooit gekund wegens vast werk verplichtingen.
Al vraag ik me dan ook weer af of je van zo'n reis uberhaupt kan genieten, wetende dat je je spaargeld spendeert, en straks werkloos terug aankomt in België.....
Als werknemer bij een een kmo die ook aan recyclage doen ben ik nu echt wel getriggerd welk product jullie hebben staan dat zo duur is om vanaf te geraken dat het faillisement kan betekenen.
(mag in pm)

Moet al bijna grond met pfos zijn, want al de rest is niet zo duur, tenzij in absurde hoeveelheden. (En pfos bestaat nog maar 1 jaar in de media, dus dat zal het niet zijn)

Wel iets dat meerdere kmo’s doen, afvalstoffen op de depot opslaan om zo 10~20K aan stortkosten te besparen, maar dan belieg je uzelf offcourse en schuif je de rekening enkel vooruit.

Als werknemer bij een een kmo die ook aan recyclage doen ben ik nu echt wel getriggerd welk product jullie hebben staan dat zo duur is om vanaf te geraken dat het faillisement kan betekenen.
(mag in pm)

Moet al bijna grond met pfos zijn, want al de rest is niet zo duur, tenzij in absurde hoeveelheden. (En pfos bestaat nog maar 1 jaar in de media, dus dat zal het niet zijn)

Wel iets dat meerdere kmo’s doen, afvalstoffen op de depot opslaan om zo 10~20K aan stortkosten te besparen, maar dan belieg je uzelf offcourse en schuif je de rekening enkel vooruit.
Ok ik ga het maar zeggen.

Gewoon puin . Maar wel gigantisch veel. Ik schat 10.000 ton.

Als je weet dat sommige bedrijven , die wel vergund zijn, dit willen aanvaarden aan 20 euro per ton spreken we over 200.000 euro plus het werk eraan en vervoer.

Sorry mar dit hebben wij niet in kas of op overschot.

Uiteraard mn baas zn schuld door jarenlang te stockeren en veel te goedkoop containers zetten...
Natuurlijk kwamen alle particulieren bij ons uit.

Ok ik ga het maar zeggen.

Gewoon puin . Maar wel gigantisch veel. Ik schat 10.000 ton.

Als je weet dat sommige bedrijven , die wel vergund zijn, dit willen aanvaarden aan 20 euro per ton spreken we over 200.000 euro plus het werk eraan en vervoer.

Sorry mar dit hebben wij niet in kas of op overschot.

Uiteraard mn baas zn schuld door jarenlang te stockeren en veel te goedkoop containers zetten...
Natuurlijk kwamen alle particulieren bij ons uit.
Gewoon (gemengd) puin of echt gemengd afbraakmateriaal?
Want 10 000t? Dat is toch een immense berg dan? Allez ja, das niet iets wat ge in een donker hoekske vant magazijn zijt vergeten.

Gewoon (gemengd) puin of echt gemengd afbraakmateriaal?
Want 10 000t? Dat is toch een immense berg dan? Allez ja, das niet iets wat ge in een donker hoekske vant magazijn zijt vergeten.
Gewoon puin hoor. Steeds gehoopt wellicht daar een afzetmarkt voor te vinden, maar helaas is er steeds bijgekomen en bijgekomen..

En verspreid over bergen jà. Kleine steenbrokken grote steenbrokken betonbrokken...

In feite niemand die zich eraan stoort want we zitten helemaal afgelegen. Maar ja onvergund is onvergund.

Gewoon puin hoor. Steeds gehoopt wellicht daar een afzetmarkt voor te vinden, maar helaas is er steeds bijgekomen en bijgekomen..

En verspreid over bergen jà. Kleine steenbrokken grote steenbrokken betonbrokken...
Met die hoeveelheid, 10000t zijn toch al een vracht of 500 dacht ik, mss eens kijken naar de echte sloopfirma's die ter plekke komen met een breekinstallatie ofzo?
Ik denk dan, hier in de ruime regio, aan een Decoster ofzo.

Met die hoeveelheid, 10000t zijn toch al een vracht of 500 dacht ik, mss eens kijken naar de echte sloopfirma's die ter plekke komen met een breekinstallatie ofzo?
Ik denk dan, hier in de ruime regio, aan een Decoster ofzo.
Klopt we kunnen dit doen, maar wat dan met al dat gebroken granulaat?

Het PV die we ontvangen hebben is niet echt duidelijk of we dan het gebroken granulaat van die breker dan wel zouden mogen laten liggen... dat zou nog onze redding kunnen zijn.

Is iets voor de bouw unie of confederatie bouw denk ik.

Klopt we kunnen dit doen, maar wat dan met al dat gebroken granulaat?

Het PV die we ontvangen hebben is niet echt duidelijk of we dan het gebroken granulaat van die breker dan wel zouden mogen laten liggen... dat zou nog onze redding kunnen zijn.

Is iets voor de bouw unie of confederatie bouw denk ik.
Zou mij verwonderen.

Terug
Bovenaan