Onlangs milieu inspectie gehad.....
Mijn baas is al jarenlang "stof x" aan het verzamelen op onze depot.
An sich geen verboden/schadelijke stof, maar ik ga nu ook niet meteen zeggen wat het is, zie dat hier iemand werkt van het forum op departement leefmilieu.....
Dus ik ging er van uit dat wij vergund zijn hiervoor. (ik werk er nog maar 7 jaar).
Nu blijkt uit onze vergunningen dat wij deze materie niet mogen verhandelen/opslaan.
We hebben nu een termijn van 3 maand gekregen om ALLE "stof x" af te voeren, wat ons gigantisch veel geld zal kosten.
(bovendien nét in het seizoen, al gaan we hier wel zowiezo in beroep uitstel voor vragen om het eventueel in de kalmere winter perioden te mogen doen, als de werven stil liggen)
We zijn een KMO, en ik doe de financiën o.a.
Ik kan nu al zeggen dat wij dat niet gaan kunnen betalen.
Ik sta er wel perplex van, dat hij dit al die jaren heeft opgeslagen, wetende dat hij dat niet mocht. Das toch vragen om problemen?
Op zich is het natuurlijk zijn probleem, maar wij als werknemer worden daar nu natuurlijk in meegetrokken, als de boel failliet zou gaan door zijn stommiteit/nonchalance.
Aan de andere kant, als we failliet zouden gaan (wat ik hoop dat niet gebeurt, maar kom..) krijgen wij als werknemer dan een vergoeding?
Het zou voor mij allesinds wel het start schot zijn om voor het eerst in mijn leven eens een lange pauze te nemen en eens de wereld gaan verkennen, denk ik. Nooit gekund wegens vast werk verplichtingen.
Al vraag ik me dan ook weer af of je van zo'n reis uberhaupt kan genieten, wetende dat je je spaargeld spendeert, en straks werkloos terug aankomt in België.....