Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat is gewoon kleinzerig om nu speciaal iemand anders naam fout te spellen of totaal een andere naam pakken. Het zou veel logischer zijn als je ze er vriendelijk op aanspreekt als het vaak voorkomt dat ze je uw naam verkeer spellen.
Niet als het na 5jr nog fout is..mijn naam staat letterlijk in mijn mail adres :p.

Verplichte opleiding op het werk. Met verplicht camera opzetten.
Het is een "actieve"opleiding, maar ik zit precies weer op school

Je kan antwoorden via Whooclap. Volgende vraag: gelieve te antwoorden in de chat
Daarna is het weer "Is er iemand die mondeling wilt antwoorden of ik ga iemand moeten aanduiden om mee te te werken"

Geef gewoon uw opleiding en laat ons gerust voor de rest.
Dan antwoord er eens iemand en krijgt die te horen "bedankt collega voor je input". Ik heb een naam hé, en die kan je zien dus gelieve die te gebruiken :)

Stelt ge een vraag: deze materie kunnen we vandaag helaas niet behandelen zo diepgaande, maar je mag altijd een mailtje sturen als je meer uitleg wil. Ah oké de rest heeft geen recht op die uitleg

Nope niks voor mij

Teams-meeting. Ik meld mij op tijd aan. De oganisator was wat later, dus ik zat daar digitaal alleen te koekeloeren. Er waren nog andere deelnemers, maar ik dacht dat die ook wat later kwamen.
Na een half uur: "Ah shellshock, zijt gij ook op kantoor? Kom naar hier, wij zitten in lokaal huppeldepup"

:sop:

Paar weken terug was het bij ons ook van dat.
To be fair ... ze hadden 't volk op voorhand laten stemmen & de klein kinders teambuilding heeft blijkbaar de meeste stemmen gekregen.
Was dus onnozele toestanden/opdrachten op de parking + BBQ.

Ik ben gegaan voor 't vlees & de kinder streken weliswaar achterwege gelaten. Ben ik totaal niet voor te vinden.
Dus zolang men die dingen niet verplicht is't ten minste OK.

Had liever een andere optie weliswaar, waar we in een deftig vlees resto gingen eindigen, but oh well.

Ik zit hier weer met die senior in meeting, as we speak. Over iets waar we beiden weinig over kennen. M.a.w. wat brainstormen, wat opzoeken, ... Kort gezegd: het concept duidelijk maken.

Begint die kerel op het einde van de meeting alweer alles in detail uit te werken en uit te tekenen. Terwijl we dat allemaal nog niet zeker zijn en daar nog 1000 aanvullingen en verbeteringen zullen op nodig zijn. :wtf: Conceptueel denken, dat zou je toch mogen verwachten van een senior projectingenieur?!

Ik heb al 2 keer aangedrongen om de meeting te stoppen en eerst gedetailleerde informatie op te vragen vooraleer alles in detail uit te werken. Hij wil niet luisteren "en vindt het echt wel nodig om dit nu al gedetailleerder uit te tekenen".

-> Ok, feel free, maar dan luister ik nog maar met 1 oor. Maak maar uw tekeningetje. Hij is nu al een half uur aan het sukkelen, af en toe werp ik er eens een blik op en moet ik hem corrigeren. Loser.
En hoe meer mails ik hoor binnenkomen van andere projecten hoe meer ik het op mijn heupen krijg van dit tijdverlies. :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: Hij zal het wel al gemerkt hebben dat het mij niet aanstaat en dat ik constant tussendoor aan het typen ben.

Edit: en hij maakt zijn redeneringen niet af, hij maakt zijn zinnen niet af, .hij is traag, .. hij is fucking IRRITANT

Laatst bewerkt:
Iemand zijn naam verkeerd schrijven kan eens gebeuren. Op consistente basis is dat echt wel geen respect hebben ...
Ik vind taalkundige nonchalance van veel slordigheid getuigen, zeker als die fouten worden geschreven door mensen die hoog in rang staan. Maar het komt anderzijds ook erg betuttelend over om mensen op die fouten te wijzen.

Laatst bewerkt:
Ik zit hier weer met die senior in meeting, as we speak. Over iets waar we beiden weinig over kennen. M.a.w. wat brainstormen, wat opzoeken, ... Kort gezegd: het concept duidelijk maken.

Begint die kerel op het einde van de meeting alweer alles in detail uit te werken en uit te tekenen. Terwijl we dat allemaal nog niet zeker zijn en daar nog 1000 aanvullingen en verbeteringen zullen op nodig zijn. :wtf: Conceptueel denken, dat zou je toch mogen verwachten van een senior projectingenieur?!

Ik heb al 2 keer aangedrongen om de meeting te stoppen en eerst gedetailleerde informatie op te vragen vooraleer alles in detail uit te werken. Hij wil niet luisteren "en vindt het echt wel nodig om dit nu al gedetailleerder uit te tekenen".

-> Ok, feel free, maar dan luister ik nog maar met 1 oor. Maak maar uw tekeningetje. Hij is nu al een half uur aan het sukkelen, af en toe werp ik er eens een blik op en moet ik hem corrigeren. Loser.
En hoe meer mails ik hoor binnenkomen van andere projecten hoe meer ik het op mijn heupen krijg van dit tijdverlies. Hij zal het wel al gemerkt hebben dat het mij niet aanstaat en dat ik constant tussendoor aan het typen ben.
Ik ben niet 100% zeker of ik hiermee akkoord ga.

Ik kan mij inbeelden dat het kan helpen om een idee te hebben van het geheel eens je de rode draad hebt opgebouwd. De variaties beïnvloeden het uiteindelijke resultaat dan wel.

Maar het geeft u wel een idee over de grootte orde van uw project. En dat lijkt mij toch ook wel belangrijk als je er een helicopterperspectief over wilt hebben. Wat ik van zo'n senior projectingenieur wel van verwacht. Die gaat in mijn ogen namelijk de vraag krijgen om een ruwe aanduiding te geven van het budget waarover er gesproken wordt.

Al zou je ook kunnen stellen dat je wacht met die grootte orde raming wanneer je de grootste onzekerheden er hebt uitgehaald. Maar dan nog kan het wel interessant zijn voor die senior projectmanager om over projecten/ technieken waar hij niets van weet of kent daar op die manier al cijfermatig mee bezig te zijn.
Hij gaat die ervaring waarschijnlijk wel hebben voor de zaken die onder zijn expertise vallen. En dan lijkt het mij ook eerder een manier om een ruw idee over de grootte orde te krijgen.

Mijn naam staat in mijn email adres en in mijn signature en NOG slagen mensen erin om in een reply mijn naam fout te schrijven. Nu weet ik hoe Nazi zich een paar dagen geleden voelde bij mijn mail.

haha, idem hier.

Er is ooit iets mis gegaan bij mijn e-mail adressen waardoor het nu unsure-B.achternaam@... is (zogezegd ben ik de 2e Unsure in de organisatie).

De Aziaten bij ons noemen me nu dus altijd Unsure-B :unsure:

Hopla, al wéér een beloofde loonsverhoging (inderdaad verbaal afgesproken, papieren "komen nog") niet voorzien op mijn loonfiche..
Altijd maar schone praatjes.. Hennig beu aan het geraken.

Hopla, al wéér een beloofde loonsverhoging (inderdaad verbaal afgesproken, papieren "komen nog") niet voorzien op mijn loonfiche..
Altijd maar schone praatjes.. Hennig beu aan het geraken.
Hier was het omgekeerd eind januari. Loonsverhoging al gezien op mijn loonsbrief, maar communicatie kwam pas een dag later :)

Klinkt als dagelijkse kost die iedereen wel eens meemaakt. Hier ook wekelijks mensen die mijn naam verkeerd schrijven ondanks het gewoon onder mijn mails staat. Zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Doet me denken aan een klasgenoot. Zijn naam was Yannick en een leerkracht zei de hele tijd jaaniek. Hij had hem al 3x gecorrigeerd en de 4de keer schoot hij echt uit zijn sloffen en zei:
"tis Yannick godverdomme waag het eens om het nog eens verkeerd te zeggen!"
leerkracht: "maar jaaniek toch"

Het moment dat de leerkracht besefte dat hij het weer verkeerd had gezegd was priceless. Waarop onze jaaniek begon met boeken gooien en zijn schop afkuiste.

De Aziaten bij ons noemen me nu dus altijd Unsure-B :unsure:
Inderdaad klassiekertje, de Indiërs die u met uw achternaam (zonder Mr.) aanspreken omdat ze niet zeker zijn wat voor- of achternaam is. En dan vaak kerels die je van haar noch pluim kent. Qua onpersoonlijke conversation starter kan dat wel tellen. Doet me altijd terugdenken aan mijn schooltijd.

Laatst bewerkt:
Inderdaad klassiekertje, de Indiërs die u met uw achternaam (zonder Mr.) aanspreken omdat ze niet zeker zijn wat voor- of achternaam is. En dan vaak kerels die je van haar noch pluim kent. Qua onpersoonlijke conversation starter kan dat wel tellen. Doet me altijd terugdenken aan mijn schooltijd.
Ik denk dat dat omgekeerd even vaak gebeurt. Als ik met Aziatische collega's spreek, weet ik soms niet waar hun voornaam eindigt en achternaam begint.

Een collega van mij heeft een tweeledige achternaam die begint met Van, bijvoorbeeld:

Jan Van Lierop

Hij wordt regelmatig aangeschreven als Dear Van. :lol:

Terug
Bovenaan