Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijn mailadres is van mij een vroegere bijnaam met mijn achternaam @hotmail.com. Mijn ex baas heeft me een 8 tal jaar altijd aangesproken met die naam. Was altijd awkward tot en met om hem dat te horen zeggen.

Zelfde van een collega van me waarvan zijn email jay(cijfer) @email.com was. Die sprak hij ook altijd aan met jay 😂
Just, nog iets die ik vergeten was. Da was Kristof die plots Jay werd zeker?
En dan had je ook nog "de Rus". Dat sloeg ofwel op de effectieve Rus die daar samen met zijn vrouw werkte ("de Rus zin vormins"), of de Tsjetsjeen, en tijdelijk ook eens op een Pool. Je moest dus uit de context van de vraag afleiden welke "rus" het was.

Ge hadt ook Joop. Dat was Wouter V die het netwerk deed. Enfin, toch proberen, kerel kon vrij weinig. Maar wij noemden hem Joop, omdat hij groot en blond was, en we al een Wouter hadden. Luc is dat dan ook beginnen doen en Joop die zich daar rot aan ergerde durfde niks te zeggen tegen hem. Hij gunde ons sindsdien wel geen blik meer. :unsure:

Just, nog iets die ik vergeten was. Da was Kristof die plots Jay werd zeker?
En dan had je ook nog "de Rus". Dat sloeg ofwel op de effectieve Rus die daar samen met zijn vrouw werkte ("de Rus zin vormins"), of de Tsjetsjeen, en tijdelijk ook eens op een Pool. Je moest dus uit de context van de vraag afleiden welke "rus" het was.
Nadat je weg was hadden we ook "de zwortn" die was van Syrië. 🤦

En 1x had ik echt Plaatsvervangende schaamte toen hij met een klant bij Su (een chinese) passeerde en zei: "haha kijk je ziet dat ons werk niet naar China gaat, maar wij halen de chinezen naar hier" die klant kwam ook rood in zijn plaats.

Teambuilding met kinderachtige opdrachten om elkaar beter te leren kennen. Opdrachten die zo uit het eerste of tweede middelbaar kunnen komen. FFS, zitten we nog op school of wat. Toch niet normaal dat op je werk er terug aantal schooltrauma's naar boven moeten komen? Dit soort onzin heeft bij mij echt het een averrechts effect; demotivatie ipv motivatie.

Teambuilding met kinderachtige opdrachten om elkaar beter te leren kennen. Opdrachten die zo uit het eerste of tweede middelbaar kunnen komen. FFS, zitten we nog op school of wat. Toch niet normaal dat op je werk er terug aantal schooltrauma's naar boven moeten komen? Dit soort onzin heeft bij mij echt het een averrechts effect; demotivatie ipv motivatie.

Teambuilding is sowieso onzin.
Beetje gemaakt vrolijk doen voor de foto, maar eens op bureau terug dezelfde spelletjes en sfeer.

Vorig jaar was onze teambuilding nog ietwat gezellig door gewoon op restaurant iets te gaan eten.
Maar voor dit jaar hebben ze beslist om het wat "actiever" aan te pakken en ook van die kinderachtige opdrachten te doen... :cautious:
Eens bekijken of ik tegen dan niet mijn groot verlof kan plannen.

Bij ons buurbedrijf is het teambuilding weekend voortijdig geeindigd omdat er 5 mensen in den douche aan het smossen waren.

Ze kwamen te goed overeen. (De colleteral damage nadien was enorm, meerdere echtscheidingen.)

Mijn pauze is voor mij heilig. Ik wil dan op mijn gemak eten en met rust gelaten worden. HELAAS...

Collega vraagt mij om bij mij te zitten om te eten. Beetje tegen mijn goesting maar bon, ik sta het toe omdat die niet lang pauze neemt. Ze werkt voort en ik wil een dutje doen... blijft ze mij maar met vragen bestoken.

Idem. Ik zie hen al de hele dag, ik heb dan over de middag gewoon zin om eens te chillen en alleen te zijn.

Maar niemand begrijpt dat precies. Altijd zagen of ik bij hen wil komen zitten smiddags. De ene zit altijd te zagen over haar kind, de andere over haar ambetante vent, nog een andere weet over iedereen iets,.. Laat me gewoon gerust en al zeker met gezaag en geklaag.

Soms ga ik express gewoon een broodje halen om gerust gelaten te zijn.
Allez, sommigen drómen juist van zo'n job. :unsure:

Bij ons is dat allemaal vrijwillig. Vorig jaar hebben we zo met een hoop bv Battle of Thor gelopen. Ik doe liever zo’n dingen dan 4 uur op restaurant ofzo zitten.

Bij de klant mag(/moet) ik ook mee op meerdaagse teambuilding. Voor mij absolute hel en dat kan niet snel genoeg gedaan zijn.
Bij mijn eigen bedrijf heb ik hele goeie vrienden en dan is elk event dikke fun.

Over het algemeen ga ik liever lekker uiteten zonder voze team opdrachten.
Heel tof met goede collegas en doenbaar als je er snel vanaf wil zijn.

Mijn naam staat in mijn email adres en in mijn signature en NOG slagen mensen erin om in een reply mijn naam fout te schrijven. Nu weet ik hoe Nazi zich een paar dagen geleden voelde bij mijn mail.
Heb dit ook regelmatig voor... En dan antwoord ik bewust fout.
Stel een zekere "Sofie" stuurt mij een mail, antwoord ik "Hallo Anke..."

Een ex-manager had ooit mijn naam fout gespeld en meteen daarna een verontschuldiging gestuurd.

Ik had daarop geantwoord met 'ok Karen'. Ze heet Karin en haat de Karen-meme.

Ze kon er wel mee lachen. :love:

Heb dit ook regelmatig voor... En dan antwoord ik bewust fout.
Stel een zekere "Sofie" stuurt mij een mail, antwoord ik "Hallo Anke..."
Dat is gewoon kleinzerig om nu speciaal iemand anders naam fout te spellen of totaal een andere naam pakken. Het zou veel logischer zijn als je ze er vriendelijk op aanspreekt als het vaak voorkomt dat ze je uw naam verkeer spellen.

Terug
Bovenaan