Ik had dieje niet in mijn contacten staan dus ik wist niet dat het werkgerelateerd ging zijnAmai, ik zou zelf niet opnemen...

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik had dieje niet in mijn contacten staan dus ik wist niet dat het werkgerelateerd ging zijnAmai, ik zou zelf niet opnemen...

Hier ook, van hogerhand wordt het zelfs aangeraden (niet verplicht) om de laatste werkdag voor en de eerste werkdag na een vakantieperiode thuiswerk/administratie in te plannen, in plaats van werkverplaatsingen en meetings, om eerst de mailbox bij te werken. Tenzij voor een belangrijke briefing wordt dat door iedereen gerespecteerd.Ik boek standaard 2 dagen no-meetings in na elke lange verlofperiode. En iedereen respecteert dat.
Ik snap echt uw redeneringen niet. jij bent anders de eerste om te zeggen dat mensen assertief moeten zijn en hun mond moeten durven open doen.
als JIJ ja zegt tegen een meeting dan moet je voorbereid zijn. Meeting doen om 8:30 de eerste dag na een verlof is gewoon dom als je effectief iets moet bijdragen. Waarom heb je werkmensen op whatsapp (of andere social media) ? Weerom, decline is een optie.
Ik ben nu ook weg voor een week en ik ben zeker dat er dinsdag een hoop zullen staan te springen om dingen te bespreken of te doen. 'straks','morgen', 'misschien deze namiddag' zijn allemaal aanvaardbare antwoorden. Maar aan de ene kant kwaad zijn dat mensen je proberen contacteren als je terug komt en dan aan de andere kant wel mensen in de avond proberen contacteren?
no offense maar een beetje ruggengraat kan mss wel helpen. En dat komt van iemand die ook al veel te makkelijk ja zegt.

Geen ergernis, maar mijn mail voor opslag is verstuurd.
Was nu toch al 2-3 jaar geleden en heb intussen een 10-tal gebouwen via referenties binnen gehaald en geen enkel verloren. (basically nog maar 1 op 9 jaar). Dat ondanks dat we bijna niet hebben mogen/kunnen vergaderen in coronatijden.
Verder altijd bereikbaar, geen problemen die tot de baas komen om op te lossen, ondersteuning aan nieuwe collega's,...
En nu ik terug aan het vergaderen ben en toch grotendeels oprechte complimenten weer krijg van de mensen vond ik de tijd wel rijp. (Ik had een beetje bang om te kijken wat het zou geven als we terug moesten opstarten en sommige gebouwen al 2 jaar niet meer vergaderd hebben)
Zeker nu de meesten een wagen hebben en ik verantwoordelijk ben voor de dienst mag er wel wat extra van af (ondanks dat ik qua netto loon wel goed zit vind ik) denk ik dan. Nu, belangrijker dan loon of een wagen is de enorme vrijheid die ik heb om te doen wat ik wil en wanneer ik wil, dat is mij meer dan 1000 euro netto per maand waard.
Nu kijken hoe dit in orde kan komen en welk voorstel ze geven. Vorige keren was het de baas zelf die besliste maar we zijn 1.5 jaar geleden overgenomen door een groep waar ik amper iemand van ken. Dus ik heb geen idee hoe dat gaat lopen.
Misschien ligt het aan mij, maar het is toch niet zo gebruikelijk om dat via mail te doen?
Echt, gewoon een mailtje terug met meteen een voorstel is een optie bij jullie?Goh, ik heb dat eigenlijk altijd zo gedaan. Daar kan ik dan makkelijk een overzicht in zetten van de redenen waarom zonder iets te vergeten.
Meestal is dat dan een mailtje terug met een voorstel of spreken we dan es af.
Echt, gewoon een mailtje terug met meteen een voorstel is een optie bij jullie?
Bij ons is dat een heel proces met meerdere gesprekken, hr die erbij wordt betrokken, markt vergelijkingen, ... Duurt hier toch gemakkelijk een half jaar om te onderhandelen.
Wel goed gekeken daar, da's weer een half jaar dat ze de opslag kunnen uitstellen. Dat kan toch echt veel efficiënter?Echt, gewoon een mailtje terug met meteen een voorstel is een optie bij jullie?
Bij ons is dat een heel proces met meerdere gesprekken, hr die erbij wordt betrokken, markt vergelijkingen, ... Duurt hier toch gemakkelijk een half jaar om te onderhandelen.
Ja hoor, dat zal ik niet ontkennen.Wel goed gekeken daar, da's weer een half jaar dat ze de opslag kunnen uitstellen. Dat kan toch echt veel efficiënter?

Hebben die niet gewoon je baas gebeld ter referentie? Of had je specifiek vermeld dat je huidige werkgever niet op de hoogte was van je sollicitatie?Pijnlijk.
Vorig jaar had ik ook eens bij twee bedrijven gesolliciteerd, twee concurrenten van m'n vorige werkgever. In concreto was het enige wat er gebeurde één gesprek en één telefoontje en heb voor beiden toch gepast. Een week later hoor ik van m'n bazin "ja het schijnt dat het op een ander zijt gaan solliciteren". Word er kwaad van dat er mensen zijn bij HR of het management die dit rondbazuinen want zij waren de enige waarmee ik contact had. Totaal onprofessioneel.
Referenties worden toch vaak gebeld?Vorig jaar had ik ook eens bij twee bedrijven gesolliciteerd, twee concurrenten van m'n vorige werkgever. In concreto was het enige wat er gebeurde één gesprek en één telefoontje en heb voor beiden toch gepast. Een week later hoor ik van m'n bazin "ja het schijnt dat het op een ander zijt gaan solliciteren". Word er kwaad van dat er mensen zijn bij HR of het management die dit rondbazuinen want zij waren de enige waarmee ik contact had. Totaal onprofessioneel.
Als je ze zelf doorgeeft, ja.Referenties worden toch vaak gebeld?
in for bad reviewIk heb bij mijn huidige job gewoon mijn pa opgegeven als referentie, technisch gezien was hij effectief mijn baas op m’n vorig werk![]()