Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De consensus lijkt hier dus om morgen een sms te sturen om te zeggen dat ik nr de dokter ga en daar een ziektebriefje hoop te krijgen? En geen gesprek aan te gaan (wat idd wel nutteloos wordt).

De consensus lijkt hier dus om morgen een sms te sturen om te zeggen dat ik nr de dokter ga en daar een ziektebriefje hoop te krijgen? En geen gesprek aan te gaan (wat idd wel nutteloos wordt).
Mag je je ziek melden via een sms?
Ik weet dat schriftelijke meldingen in mijn ex zijn bedrijf niet geldig waren "want niemand is verplicht zijn sms'en of mails eerst te lezen terwijl het laattijdig te weten komen, de werking ernstig kan verstoren" blablabla. Hij moest dus bellen.

Mag je je ziek melden via een sms?
Ik weet dat schriftelijke meldingen in mijn ex zijn bedrijf niet geldig waren "want niemand is verplicht zijn sms'en of mails eerst te lezen terwijl het laattijdig te weten komen, de werking ernstig kan verstoren" blablabla. Hij moest dus bellen.
Ik heb zo'n zaken eigenlijk altijd gedaan via WhatsApp nr de grote baas. Ziektebriefjes inclusief. Dat is toch altijd al goed gebleken.
Daar heb je zelfs een bewijs van dat het verstuurd is, als je belt en je briefje gaat afgeven of opstuurt heb je dat toch niet?

Ik heb zo'n zaken eigenlijk altijd gedaan via WhatsApp nr de grote baas. Ziektebriefjes inclusief. Dat is toch altijd al goed gebleken.
Daar heb je zelfs een bewijs van dat het verstuurd is, als je belt en je briefje gaat afgeven of opstuurt heb je dat toch niet?
Ik zou beide doen in jouw geval.

Ik zou beide doen in jouw geval.
Ik heb dan het idee om te sturen dat ik eerst naar de dokter ga, en na dat bezoek te bellen?
Wettelijk gezien moet je voor zover ik weet dat pas melden binnen de x-aantal uur. Op dat ene uurtje zal dat dan niet komen denk ik.

Ik heb dan het idee om te sturen dat ik eerst naar de dokter ga, en na dat bezoek te bellen?
Wettelijk gezien moet je voor zover ik weet dat pas melden binnen de x-aantal uur. Op dat ene uurtje zal dat dan niet komen denk ik.
Geen idee hoe het bij jullie zit, in veel bedrijven moet het telefonisch voor 8u30 gemeld worden bvb. Dan bel je doorgaans idd nadien terug om te zeggen hoe lang je dokter je afwezig heeft geschreven.

Geen idee hoe het bij jullie zit, in veel bedrijven moet het telefonisch voor 8u30 gemeld worden bvb. Dan bel je doorgaans idd nadien terug om te zeggen hoe lang je dokter je afwezig heeft geschreven.
Eens opgezocht en de wet schrijft voor "zo snel mogelijk melden". De manier waarop is niet echt gespecifieerd.
Wij starten om 8u00, dus ik ga er van uit dat het voor die tijd moet doorgegeven zijn. Mijn dokter start om 8u30, dus ik denk om te sturen zodra ik opsta (6u30-7u00) dat ik naar de dokter ga, zonder meer info. En daarna te bellen of zelfs naar het kantoor te rijden met het briefje. Het is geen "ziekte" waarvoor je niet meer buiten mag en ik heb me eigenlijk niet te schamen om mijn kop daar nog te laten zien. Als ze op dat moment nog steeds geen blijk van medeleven geven, kan ik enkel mezelf maar gelijk geven.

Graag, maar 't zijn die uren die met de kleine niet meer haalbaar zullen zijn. :(
Of 't zou met een camionette moeten zijn die mee naar huis mag en ten laatste om 16u30 thuis staat? :p
Moeilijk haalbaar idd .
Ik kan je geen tips geven omdat ik zelf nog niet in zo een situatie ben beland, maar hoop dat de uitkomst positief uitdraait.

Mijn schoonzus raadt aan om vanavond nog de dokter van wacht te bellen. Maar ik twijfel of dat enig voordeel kan hebben bij de huisarts morgenvroeg?

De dokter van wacht kent u minder goed en schrijft misschien langer? 🤷‍♂️
Haar idee was vooral om vandaag nog te kunnen melden dat ik morgen niet ga. Ze ging zelf uit van een kortere tijd, maar dat ik nadien naar mijn eigen dokter zou kunnen gaan?
Ze zit trouwens zelf in de medische wereld, dus ze trekt niets uit haar gat, maar ik weet het niet.

Heb je je arbeidsreglement liggen bij jou? Wat staat daar in over je ziek melden, moet dat telefonisch of staat er geen werkwijze in?

@Remake Ik weet niet wat in deze situatie het best is om wel/niet te doen, maar wens je in elk geval veel succes met de gekozen route en sterkte met de afhandeling ervan. Goed dat je dit aanpakt voor de kleine er is.

Heb je je arbeidsreglement liggen bij jou? Wat staat daar in over je ziek melden, moet dat telefonisch of staat er geen werkwijze in?
Het is gewoon het standaardformulier van Provikmo, dat ligt ergens, maar ik weet het eerlijk gezegd niet liggen.

Vind het moeilijk om advies te geven, nog enkele vragen:
- hoe vindt je partner dat je je de laatste dagen gedraagt
- denk je daar nog te kunnen werken als die collega weg is
- hoe is je slaapgedrag de laatste tijd?
- heb je collega's die schriftelijk voor je willen getuigen?
- is er al iets gebeurd met je klacht?

Vind het moeilijk om advies te geven, nog enkele vragen:
- hoe vindt je partner dat je je de laatste dagen gedraagt
Negatief over hoe ik mijzelf of eigen actief vindt, maar voor de rest geen verschil. Maar dat ligt denk ik aan mijn masker.
Hoewel ik wel meer tijd "voor mezelf" opeis. Dan zit ik wat te gamen om gedachten te verzetten. Ze ziet natuurlijk ook dat het niet klopt.

- denk je daar nog te kunnen werken als die collega weg is
Neen. De algemene chef en wat andere collega's spreken al 4 weken niet meer tegen mij nadat hij over mij praatte.

- hoe is je slaapgedrag de laatste tijd?
Slechter kan niet. Ik slaap van de 8u dat ik in bed lig, geschat 2 a 3u. Ik heb de nacht van vrijdag op zaterdag een slaappil genomen, maar het gevolg was dat ik zaterdag precies een zware kater had.
Ik word standaard om de 1 a 2u eens wakker, maar val normaal in slaap. Nu lig ik uren wakker met negatieve gedachten, in een poging om een oplossing te vinden, maar die komt niet.

- heb je collega's die schriftelijk voor je willen getuigen?
Ik ben zeker van niet. Diegene die niet zijn vriendjes zijn, zijn er bang voor, ik ga dus uit van niet.

- is er al iets gebeurd met je klacht?
De directie heeft hem tot twee maal toe serieus aangepakt, maar hetzelfde gebeurt keer op keer. De eigenaar van het bedrijf voel ik wel van dat hij er effectief mee in zit. Niet om mij te verliezen (zoals de directie), maar effectief om het menselijke. Maar uiteindelijk doet dat niets meer.

Terug
Bovenaan