Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan zou ik al helemaal niet eerst naar daar gaan.Ja, maar ik heb vrijdag wel bericht van directie gekregen dat ik morgen om 8u mij moet melden op het kantoor vd eigenaar.![]()

Als je ziek valt, ga je je niet kunnen melden.Ja, maar ik heb vrijdag wel bericht van directie gekregen dat ik morgen om 8u mij moet melden op het kantoor vd eigenaar.![]()
Mag je je ziek melden via een sms?De consensus lijkt hier dus om morgen een sms te sturen om te zeggen dat ik nr de dokter ga en daar een ziektebriefje hoop te krijgen? En geen gesprek aan te gaan (wat idd wel nutteloos wordt).
Ik heb zo'n zaken eigenlijk altijd gedaan via WhatsApp nr de grote baas. Ziektebriefjes inclusief. Dat is toch altijd al goed gebleken.Mag je je ziek melden via een sms?
Ik weet dat schriftelijke meldingen in mijn ex zijn bedrijf niet geldig waren "want niemand is verplicht zijn sms'en of mails eerst te lezen terwijl het laattijdig te weten komen, de werking ernstig kan verstoren" blablabla. Hij moest dus bellen.
Ik zou beide doen in jouw geval.Ik heb zo'n zaken eigenlijk altijd gedaan via WhatsApp nr de grote baas. Ziektebriefjes inclusief. Dat is toch altijd al goed gebleken.
Daar heb je zelfs een bewijs van dat het verstuurd is, als je belt en je briefje gaat afgeven of opstuurt heb je dat toch niet?
Ik heb dan het idee om te sturen dat ik eerst naar de dokter ga, en na dat bezoek te bellen?Ik zou beide doen in jouw geval.
Geen idee hoe het bij jullie zit, in veel bedrijven moet het telefonisch voor 8u30 gemeld worden bvb. Dan bel je doorgaans idd nadien terug om te zeggen hoe lang je dokter je afwezig heeft geschreven.Ik heb dan het idee om te sturen dat ik eerst naar de dokter ga, en na dat bezoek te bellen?
Wettelijk gezien moet je voor zover ik weet dat pas melden binnen de x-aantal uur. Op dat ene uurtje zal dat dan niet komen denk ik.
Eens opgezocht en de wet schrijft voor "zo snel mogelijk melden". De manier waarop is niet echt gespecifieerd.Geen idee hoe het bij jullie zit, in veel bedrijven moet het telefonisch voor 8u30 gemeld worden bvb. Dan bel je doorgaans idd nadien terug om te zeggen hoe lang je dokter je afwezig heeft geschreven.
Moeilijk haalbaar idd .Graag, maar 't zijn die uren die met de kleine niet meer haalbaar zullen zijn.
Of 't zou met een camionette moeten zijn die mee naar huis mag en ten laatste om 16u30 thuis staat?![]()
Mijn schoonzus raadt aan om vanavond nog de dokter van wacht te bellen. Maar ik twijfel of dat enig voordeel kan hebben bij de huisarts morgenvroeg?

Haar idee was vooral om vandaag nog te kunnen melden dat ik morgen niet ga. Ze ging zelf uit van een kortere tijd, maar dat ik nadien naar mijn eigen dokter zou kunnen gaan?De dokter van wacht kent u minder goed en schrijft misschien langer?![]()
Ik ben gecrasht in het weekend, die van wacht deed niets, behalve zeggen dat ik maandag naar mijn eigen huisarts moest.Mijn schoonzus raadt aan om vanavond nog de dokter van wacht te bellen. Maar ik twijfel of dat enig voordeel kan hebben bij de huisarts morgenvroeg?
Het is gewoon het standaardformulier van Provikmo, dat ligt ergens, maar ik weet het eerlijk gezegd niet liggen.Heb je je arbeidsreglement liggen bij jou? Wat staat daar in over je ziek melden, moet dat telefonisch of staat er geen werkwijze in?
Negatief over hoe ik mijzelf of eigen actief vindt, maar voor de rest geen verschil. Maar dat ligt denk ik aan mijn masker.Vind het moeilijk om advies te geven, nog enkele vragen:
- hoe vindt je partner dat je je de laatste dagen gedraagt
Neen. De algemene chef en wat andere collega's spreken al 4 weken niet meer tegen mij nadat hij over mij praatte.- denk je daar nog te kunnen werken als die collega weg is
Slechter kan niet. Ik slaap van de 8u dat ik in bed lig, geschat 2 a 3u. Ik heb de nacht van vrijdag op zaterdag een slaappil genomen, maar het gevolg was dat ik zaterdag precies een zware kater had.- hoe is je slaapgedrag de laatste tijd?
Ik ben zeker van niet. Diegene die niet zijn vriendjes zijn, zijn er bang voor, ik ga dus uit van niet.- heb je collega's die schriftelijk voor je willen getuigen?
De directie heeft hem tot twee maal toe serieus aangepakt, maar hetzelfde gebeurt keer op keer. De eigenaar van het bedrijf voel ik wel van dat hij er effectief mee in zit. Niet om mij te verliezen (zoals de directie), maar effectief om het menselijke. Maar uiteindelijk doet dat niets meer.- is er al iets gebeurd met je klacht?