Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Daar heb ik idd ook van geschrokken. Ik heb een aanbod gekregen van een bedrijf waar ik rond de 600 bruto meer ging krijgen dan nu. Eens laten berekenen en het kwam op een schamele 30 euro netto meer uit..

Daar ga ik echt wel geen hoop extra stress voor bij nemen.
En dan zeggen ze, het is goed voor uw pensioen!
Maar dan kijk je eens en blijkt dat (ongeveer) vanaf 4700 bruto je geen extra pensioen meer opbouwt voor alles erboven.
Ja dan is men uitgepraat inderdaad.

En dan zeggen ze, het is goed voor uw pensioen!
Maar dan kijk je eens en blijkt dat (ongeveer) vanaf 4700 bruto je geen extra pensioen meer opbouwt voor alles erboven.
Ja dan is men uitgepraat inderdaad.
Ja idd.. Maar met werken tot je 67ste en wie weet wat komt er nog bij is pensioen een ver van mijn bed show. De enige die er plezier van heeft is de staat.

Nu begrijp ik wel mijn vorige baas (maar dan enkel op dat vlak) dat hij liever extralegale voordelen gaf dan opslag. Als baas betaal je er enorm veel op en als werknemer heb je er bijna niets aan over.

Er zijn veel hooggeschoolden die ofwel in ploegen werken (infrabel, verpleegkundigen en opvoeders, dokters met wachtdiensten,....) Ofwel officieel niet in ploegen werken maar door hun functie heel vaak onregelmatige uren/nachtwerk doen (bvb omwille van internationale contacten) dus het is en blijft een keuze die elk voor zich moet maken, maar altijd een impact zal hebben op het loon.
Klopt hoor. Ik heb volgensmij enkele maanden geleden al eens een uiteenzetting geschreven wat zoal de factoren zijn die invloed hebben op salaris.

Niet dat ik mij wil vergelijken met mensen die dat continu moeten doen. Maar in kader van projecten heb ik ook al in shiften gestaan (vroege, late en nacht) en hoewel ik het ok vond voor 3 opeenvolgende weken, zou ik dit nooit maanden volhouden. Zeker de nacht niet.

Ik heb uitgelegd in mijn thread wat de school van mijn man uitspookt. Nu hoor ik van het ACV (want ik wist dit niet) dat de dagen waarop hij online les geeft *niet* mogen doorgegeven worden als ziektedagen. Máár de school doet dit dus wél want ‘uw online les geef je uit dienstbaarheid voor de school’.
Ik spoog dus bijna mijn koffie uit. Maar mijn man heeft pijn en is gewoon uitgeput dus er zit echt geen ‘fight’ in. Ik ben zo ongelofelijk boos maar ik heb geen idee hoe ik die school kan verslaan.
Hij moet gewoon per direct stoppen met les geven want hij is ziek. De enige reden waarom hij het zou doen is om volgend jaar terug te mogen komen zei je al, en die kans is toch bijna 0.

Ik heb uitgelegd in mijn thread wat de school van mijn man uitspookt. Nu hoor ik van het ACV (want ik wist dit niet) dat de dagen waarop hij online les geeft *niet* mogen doorgegeven worden als ziektedagen. Máár de school doet dit dus wél want ‘uw online les geef je uit dienstbaarheid voor de school’.
Ik spoog dus bijna mijn koffie uit. Maar mijn man heeft pijn en is gewoon uitgeput dus er zit echt geen ‘fight’ in. Ik ben zo ongelofelijk boos maar ik heb geen idee hoe ik die school kan verslaan.
Hier had ik even over gekeken.
Gewoon contact nemen met de mutualiteit volgens mij. Ze laten je man werken en geven hem tegelijkertijd op als ziek. Dat is dus gewoon fraude.

Daar heb ik idd ook van geschrokken. Ik heb een aanbod gekregen van een bedrijf waar ik rond de 600 bruto meer ging krijgen dan nu. Eens laten berekenen en het kwam op een schamele 30 euro netto meer uit..

Daar ga ik echt wel geen hoop extra stress voor bij nemen.
Er is nu eenmaal een drempel waar je over moet in brutoloon vanwege de loonbonus. Eenmaal je boven de 2700 zit zal je terug meer overhouden bij een stijging.
€600 is ook niet niets en geeft je een beter uitgangspunt bii een volgende promotie of jobhop.
Vergeet ook bv de index niet, per 2% stijging heb je met €600 meer al €12 die je extra uitloopt. Dat tikt ook wel aan in de loop der jaren, zeker in jaren zoals 2021 en 2022.

Er is nu eenmaal een drempel waar je over moet in brutoloon vanwege de loonbonus. Eenmaal je boven de 2700 zit zal je terug meer overhouden bij een stijging.
€600 is ook niet niets en geeft je een beter uitgangspunt bii een volgende promotie of jobhop.
Vergeet ook bv de index niet, per 2% stijging heb je met €600 meer al €12 die je extra uitloopt. Dat tikt ook wel aan in de loop der jaren, zeker in jaren zoals 2021 en 2022.
Ja maar ik heb ook rekening gehouden met het feit dat je in dst bedrijf geen anciënniteit hebt en je dus vast zit aan dat loon en moet rekenen op de goodwill van de baas om opslag te krijgen.

Waar ik nu ben heb ik wel anciënniteit en ga ik einde loopbaan een heel pak meer verdienen.

Hier had ik even over gekeken.
Gewoon contact nemen met de mutualiteit volgens mij. Ze laten je man werken en geven hem tegelijkertijd op als ziek. Dat is dus gewoon fraude.
Mutualiteit komt daar niet in tussen in het onderwijs op dit moment, daar heb je ziektedagen die aan 100% worden betaald.

Arbeidsgeneeskunde eens contacteren hoor

Zelden ergernissen op het werk, maar nu heb ik er 1tje.

Ik zit in een team van 26 business analisten en solution architecten en we hebben 2-wekelijks een teammeeting op donderdag van 2 uur. Tekens zijn 2 personen verantwoordelijk voor de topics en organisatie.

Vandaag topic 1: Rondje rond de velden.

Iedereen legt in +/- 1 minuut uit aan welke projecten/initiatieven/others hij/zij aan het werken is. Sommige presteren het toch om 7-8 min tijd in beslag te nemen met een hoop details waar niemand boodschap aan heeft. Mensen horen zichzelf graag praten denk ik dan, maar...Hallo organisers: do you fucking job als time keepers

E-mail gehad dat alle changes in productie geannuleerd worden tot midden volgende week. Reden: paraatheid voor mogelijke cyberaanval vanuit niet nader genoemde landen. We kunnen ons dus weer in stilte bezig houden. :sop:

Ik zit in een team van 26 business analisten en solution architecten en we hebben 2-wekelijks een teammeeting op donderdag van 2 uur. Tekens zijn 2 personen verantwoordelijk voor de topics en organisatie.

Iedereen legt in +/- 1 minuut uit aan welke projecten/initiatieven/others hij/zij aan het werken is. Sommige presteren het toch om 7-8 min tijd in beslag te nemen met een hoop details waar niemand boodschap aan heeft. Mensen horen zichzelf graag praten denk ik dan, maar...Hallo organisers: do you fucking job als time keepers
Of... als zij het niet doen, kan je toch gewoon zelf even lekker zeggen "Hey jongens, de minuut is reeds voorbij, wie gaat als volgende?"

Het is maar een kleine moeite.

Of... als zij het niet doen, kan je toch gewoon zelf even lekker zeggen "Hey jongens, de minuut is reeds voorbij, wie gaat als volgende?"

Het is maar een kleine moeite.

Dit is verschillende keren gebeurd, maar dan heb je er nog die dat gewoon opnieuw doen. Enorm ergerlijk.

In de teamchat gaat het dan ook hard met gifjes als deze copy/paste:

giphy.gif

Dit is verschillende keren gebeurd, maar dan heb je er nog die dat gewoon opnieuw doen. Enorm ergerlijk.

In de teamchat gaat het dan ook hard met gifjes als deze copy/paste:

giphy.gif
Ah zeker mee akkoord! Op mijn werk hebben we dat ook, zo van die 'sharing and learning' momentjes. Weet nog steeds niet wat ik er van zou moeten opsteken als het niets met mijn eigen werk te maken heeft.

Inderdaad ergerlijk. Nog meer als de worst offender degene is die zijn eigen (productie)teams dan oplegt dat ze hun meetings efficiënter moeten houden, met checklists op de kwaliteit van de meetings, enz. :sarcastic:

Terug
Bovenaan