Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Waarom weer die "BG at it's best"? Nergens voor nodig.
Omdat ge niet kunt lezen. Hij zegt "wie niet bovengemiddeld verdient, draagt geen miljoenen af" en gij begint over lonen van 200k om dat punt te weerleggen. Dat is gewoon belachelijk ja, en helaas exemplarisch voor dit forum.

Maar met bv 4000 eur bruto bovengemiddeld leven? Hmm, ik ben niet overtuigd.
Hier nog één. Jullie hebben echt geen flauw idee van hoe een echt gemiddeld gezin leeft precies.

Bovengemiddeld = meer dan gemiddeld, dus alles boven het gemiddelde. Dus je zit gewoon fout.
Als je het zo bekijkt. Iemand met €3500 bruto gaat geen miljoenen afstaan aan de staat, hé.
Ik begin trouwens nergens over bovengemiddelde lonen, dat was Remake zijn stelling. Ik zeg alleen dat een subgroep van die bovengemiddelde lonen miljoenen in loondienst afstaan aan de staat. Maar bon..

Er zijn wel degelijk mensen die over een hele loopbaan miljoenen aan de staat hebben afgedragen in loondienst. Ik heb het ook niet over mensen die bovengemiddeld verdienen.

Ik kan zo een aantal beroepen/mensen uit mijn (directe) omgeving oplijsten.
Geen idee hoe jij dit anders kan interpreteren! 🤷🏼

Omdat ge niet kunt lezen. Hij zegt "wie niet bovengemiddeld verdient, draagt geen miljoenen af" en gij begint over lonen van 200k om dat punt te weerleggen. Dat is gewoon belachelijk ja, en helaas exemplarisch voor dit forum.
Ik geef gewoon aan dat er een subgroep daar wel onder valt.. Ik ga verder gewoon akkoord met zijn stelling dat mensen die net bovengemiddeld verdienen daar niet onder vallen.. Ik probeer helemaal niet zijn stelling te weerleggen. Maar bon.

Als je het zo bekijkt. Iemand met €3500 bruto gaat geen miljoenen afstaan aan de staat, hé.
Ik begin trouwens nergens over bovengemiddelde lonen, dat was Remake zijn stelling. Ik zeg alleen dat een subgroep van die bovengemiddelde lonen miljoenen in loondienst afstaan aan de staat. Maar bon..
Neen, geen zaken verdraaien he, lees nog eens alles opnieuw.

Neen, geen zaken verdraaien he, lees nog eens alles opnieuw.
Jullie bekijken bovengemiddeld als zijnde alles wat boven het gemiddelde is volgens statbel.

Ik beschouw mijn voorbeeld niet als bovengemiddeld (wat het wel is puur wiskundig gezien), maar eerder als uitzonderlijk. Maar zo zijn er zeker 100'en in dit landje en die dragen maandelijks zeer veel bij. Opgeteld over vele jaren heen, gaat dat over miljoenen. Of je het nu graag hebt of niet.

Nergens probeer ik zaken te verdraaien. Ik probeer je punt ook helemaal niet te weerleggen.

4000 EUR? Meen je dat? Dat is toch het minimumloon?*

*Toen ik net startte bij mijn huidige werkgever trachtte iemand me uit mijn kast te lokken door te zeggen dat een Burg Ir zoals ik "minstens 200 000 BEF netto verdiende", in de hoop dat ik mijn salaris zou vertellen. Ik was toen 25 jaar, 25 jaar geleden; een starter. Ik begon toen aan een marktconform salaris voor een startende burg ir, iets van een 95 000 BEF, brutto.

Ik heb toen geantwoord, met uitgestreken gezicht 'Meen je dat nu? Is dat niet ongeveer het minimum loon? je gaat me toch niet vertellen dat jij maar 200 000 BEF verdient?" Die dacht dus dat ik dat echt meende :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

@Topgear . Ik vind zelf dat brutoloon geen sluitende parameter is voor definiëring bovengemiddeld loon.
3500 bruto zonder wagen en zonder netto-vergoeding vs 3000 bruto of minder met auto en met netto-vergoeding?
Quid IP-ruling?

Oké, de kans bestaat dat hoe hoger het loon, hoe meer kans op extrelegale voordelen, maar dat is geen zekerheid.
Ik werk zelf bij zo een werkgever die inzet op bruto, ipv verregaande optimalisatie.

We zien het genoeg.

Kijk met €4000 bruto zou je vlot moeten rondkomen. Maar je moet niet al te zot doen. Veel hangt af van je partner, kinderen, gezondheid, etc.

Uiteraard zijn er mensen/families die het nog met veel minder moeten doen. Maar die krijgen vaak ook hulp (zeker de allerzwaksten) van onze samenleving.

? We zijn in België toch een sociaal land. Er worden best veel mensen geholpen. Ik zie niet in waarom dat grappig zou moeten zijn. Woon jij liever in Amerika?

Ik zal maar niet vragen hoe je "veel minder" definieert, zeker? Je doet met die post uitschijnen dat iemand die pakweg 3000 of zelfs 2000 Euro bruto verdient een armoezaaier is die afhankelijk is van voedselbonnen. Echt, realiteitsbesef nihil.

Werden mensen maar betaald naargelang hun leesvaardigheid, zou dat niet mooi zijn.

Jij staat toch ver van de realiteit. Of je post zou sarcastisch moeten zijn.

Sjonge jonge, ik hoop dat je een troll bent.

Ik zal maar niet vragen hoe je "veel minder" definieert, zeker? Je doet uitschijnen dat iemand die pakweg 3000 of zelfs 2000 Euro bruto verdient een armoezaaier is die afhankelijk is van voedselbonnen. Echt, realiteitsbesef nihil.
Veel minder? Een leefloon. Maar ook mensen die gaan werken en net buiten de boot vallen van allerlei ondersteunende maatregelen van de overheid (Bv. sociaal tarief). Jij maakt hier wat gratuite veronderstellingen.

@ugar: je vertelde eerder dacht ik dat je heel uw leven toch goed verdient. Ik gun het u.
25 jaar geleden 2500 bruto? Lijkt me niet zo laag. Op zich maak je er nu zelf wel wat een karikatuur van.
Huizenprijzen maal factor? Grond? Soit, je weet dat ook wel.
Je behoort, tot wat ik opmaak uit uw posts (cfr ook niet echt weten wat je verdient) wél tot de bovengemiddelden vermoed ik. En nogmaals, ik gun u dat.

Weet jij nog wat 4000 bruto met alleen maaltijdcheques is? Hypotheek of huur eraf van 800/900 euro en je moet niet gek meer doen. EGW, verzekeringen,...
Alleszins niet bovengemiddeld gek. Verre van.

@Topgear idem. Heel bemiddelde papa/komaf. Klinkt wel down to earth steeds, moet ik hem wel nageven.
Maar dat zorgt toch voor een buffer en andere visie (denk ik).
Ik zeg niet dat het zo is, maar iemand met bv 3500 bruto die van thuis grond krijgt of ferme steun bij aankoop, ja dan is die 3500 bruto wel een ander gegeven dan als je daar nog kosten voor hypotheek of huur moet aftrekken.

Nogmaals, ik viseer jullie niet. Dus :)

@ugar: je vertelde eerder dacht ik dat je heel uw leven toch goed verdient. Ik gun het u.
25 jaar geleden 2500 bruto? Lijkt me niet zo laag. Op zich maak je er nu zelf wel wat een karikatuur van.
Huizenprijzen maal factor? Grond? Soit, je weet dat ook wel.
Je behoort, tot wat ik opmaak uit uw posts (cfr ook niet echt weten wat je verdient) wél tot de bovengemiddelden vermoed ik. En nogmaals, ik gun u dat.

Weet jij nog wat 4000 bruto met alleen maaltijdcheques is? Hypotheek of huur eraf van 800/900 euro en je moet niet gek meer doen. EGW, verzekeringen,...
Alleszins niet bovengemiddeld gek. Verre van.
Had je nu echt de cynische ondertoon van mijn bericht niet begrepen?

En er was niet alleen die boodschap, maar ook nog: 2500 EUR was echt niet laag. Ik vertel het verhaal ook omdat mensen gewoon echt onrealistische inschattingen maken van wat anderen verdienen, toen en ook nu.

Had je nu echt de cynische ondertoon van mijn bericht niet begrepen?

En er was niet alleen die boodschap, maar ook nog: 2500 EUR was echt niet laag. Ik vertel het verhaal ook omdat mensen gewoon echt onrealistische inschattingen maken van wat anderen verdienen, toen en ook nu.
Neen, maar nu wel!

:)

@Topgear idem. Heel bemiddelde papa/komaf. Klinkt wel down to earth steeds, moet ik hem wel nageven.
Maar dat zorgt toch voor een buffer en andere visie (denk ik).
Ik zeg niet dat het zo is, maar iemand met bv 3500 bruto die van thuis grond krijgt of ferme steun bij aankoop, ja dan is die 3500 bruto wel een ander gegeven dan als je daar nog kosten voor hypotheek of huur moet aftrekken.

Nogmaals, ik viseer jullie niet. Dus :)
Uiteraard. Dat ontken ik ook nergens. Met minder bemiddelde ouders, had ik mogelijk niet de studies aangevat die ik heb gedaan. Had ik bijgevolg niet in de job gezeten waar ik nu in zit (is trouwens geen absolute topjob, maar wel zeker bovengemiddeld).
Het opent absoluut deuren. Maar ik ben wel nederig en vooral risico avers. Ik heb absoluut wel realiteitsbesef.

Maar mensen zoals een @Nahrtent die net verder kunnen kijken dan hun neus lang is en op basis van enkele posts al meteen hun mening hebben klaarstaan en daar niet meer vanaf wijken.. Tsja.

Ik zeg hier gewoon dat er enkele loontrekkenden zéér veel afstaan aan de staat en dat zijn geen "sjoemelende/creatieve" bedrijfsleiders.
En aan de andere kant van het spectrum heb je mensen die het zéér moeilijk hebben en die ondersteund worden door onze samenleving.

Uiteraard zijn er mensen/families die het nog met veel minder moeten doen. Maar die krijgen vaak ook hulp (zeker de allerzwaksten) van onze samenleving.
Welke hulp krijgt een gezin met minder dan 4000 bruto dan precies?
Iemand met pakweg 1800 euro bruto krijgt nul de botten hulp van de overheid/maatschappij he bijvoorbeeld. En die gaat ook elke dag werken.
De werkelijkheid van hoe het er in ons land aan toe gaat is op dit forum soms echt zeer ver van wat men hier denkt hoe alles werkt.

Welke hulp krijgt een gezin met minder dan 4000 bruto dan precies?
Iemand met pakweg 1800 euro bruto krijgt nul de botten hulp van de overheid/maatschappij he bijvoorbeeld. En die gaat ook elke dag werken.
De werkelijkheid van hoe het er in ons land aan toe gaat is op dit forum soms echt zeer ver van wat men hier denkt hoe alles werkt.
Man, dat zeg ik ik toch ook
Veel minder? Een leefloon. Maar ook mensen die gaan werken en net buiten de boot vallen van allerlei ondersteunende maatregelen van de overheid (Bv. sociaal tarief). Jij maakt hier wat gratuite veronderstellingen.
Ik heb echt wel realiteitsbesef. Ik kan er ook niet aan doen dat er enkelen "nul de botten" hulp van de overheid/maatschappij krijgen, hé. De realiteit is wel dat heel wat mensen wel degelijk geholpen worden. Dat we dat moeten optrekken. Absoluut akkoord.

Er zijn wel degelijk mensen die over een hele loopbaan miljoenen aan de staat hebben afgedragen in loondienst. Ik heb het ook niet over mensen die bovengemiddeld verdienen.

Ik kan zo een aantal beroepen/mensen uit mijn (directe) omgeving oplijsten.

Ben ik de enige die Topgear zijn insteek door had? :unsure: Is toch duidelijk dat hij bedoelt nog veel meer dan een 'gewoon' bovengemiddeld loon.

Terug
Bovenaan