Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Is het niet vermoeiend om dan gewoon regelmatig lastig/kwaad te zijn op een aanslagvoet die ge niet eens kent? :unsure:
Ik ben alleenstaande, dus ik voel nu eenmaal regelmatig al eens (fiscale) benadeling.

Of het nu over de woonbonus gaat, die je als koppel 2 keer kreeg of gewoon het capaciteitstarief op elentriek die ons als 'kleinere' verbruiker ging benadelen (staat nu even on hold heb ik gehoord, mor soit).
Idem met fiscale voordelen voor ouders uiteraard, maar 'k heb dan ook de kosten niet van een kind.

Daarmee ... ik zie dat cijfer één keer half & half, dan vloek je even, en verder wil ik het mij niet meer aan trekken wat het was & vergeet ik het snel want ik kan er toch niets aan veranderen. De aftrek van m'n loon zie ik weliswaar elke maand & 't is nu niet dat ik 1000en EUR terug trek eh, elk jaar.

En op alles wat je koopt nog eens tussen de 6% en 21%.
En je baas heeft ook al betaald 😅.

Dan wordt er ook nog eens RSZ afgehouden.
Er zijn belgen die over heel hun loopbaan miljoenen betaald hebben aan belastingen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander dat de sterkste schouders het meeste bijdragen.

Er zijn belgen die over heel hun loopbaan miljoenen betaald hebben aan belastingen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander dat de sterkste schouders het meeste bijdragen.
Maar dat is nu niet zo. De sterkste schouders betalen dankzij hun constructies veel minder in verhouding dan de middenklasse.

-Mensen die zichzelf overschatten

-Mensen die het luidste roepen en daardoor meer aandacht krijgen terwijl hun werk middelmatig is

-Mensen die alles moeten overleggen met hun partner thuis.

-Mensen die van meerdere walletjes willen eten.

Nee hoor, de sterkste schouders zijn niet diegene in loondienst die bovengemiddeld verdienen.
Er zijn wel degelijk mensen die over een hele loopbaan miljoenen aan de staat hebben afgedragen in loondienst. Ik heb het ook niet over mensen die bovengemiddeld verdienen.

Ik kan zo een aantal beroepen/mensen uit mijn (directe) omgeving oplijsten.

Er zijn wel degelijk mensen die over een hele loopbaan miljoenen aan de staat hebben afgedragen in loondienst. Ik heb het ook niet over mensen die bovengemiddeld verdienen.

Ik kan zo een aantal beroepen/mensen uit mijn (directe) omgeving oplijsten.
Ja? Lijst eens op.

Iemand die niet bovengemiddeld verdient, gaat al geen miljoenen verdienen, hoe kan die dat dan ooit afdragen?

Ja? Lijst eens op.

Iemand die niet bovengemiddeld verdient, gaat al geen miljoenen verdienen, hoe kan die dat dan ooit afdragen?
(Sr.) Directors in FMCG, Farma, (Petro) chemie, banken etc.
Die verdienen op jaarbasis rond de €200k bruto basepay, met nog een bonus erbij van minimum 5 getallen. En dat zijn dan nog de minder goed betaalden in zo'n functie.

Als die zo'n functie een aantal jaar uitvoeren, staan die wel degelijk enkele miljoenen af aan de staat. Mijn vader is zo'n voorbeeld. Zonder ook maar iets te foefelen.

Die verdienen op jaarbasis rond de €200k bruto basepay, met nog een bonus erbij van minimum 5 getallen.

Als die zo'n functie een aantal jaar uitvoeren, staan die wel degelijk enkele miljoenen af aan de staat. Mijn vader is zo'n voorbeeld. Zonder ook maar iets te foefelen.
Ahja, dat zijn inderdaad geen bovengemiddelde lonen. Echt man. :sarcastic:

Als we belachelijk gaan doen, houdt het voor mij op hoor.
? Bovengemiddeld wil voor mij zeggen tussen €3500 en pakweg €8000 bruto. Je gaat er niet rijk van worden, maar kan zeer bovengemiddeld leven.
Vanaf 9 à 10000 bruto mét een stevige bonus kan je beginnen spreken van uitzonderlijke lonen en daar kan je best "rijk" van worden na jaren in die functie.. Wat is hier zo belachelijk aan?

Waarom weer die "BG at it's best"? Nergens voor nodig.

Dat zijn idd geen bovengemiddelde lonen. Dat zijn uitzonderlijke lonen.

? Bovengemiddeld wil voor mij zeggen tussen €3500 en pakweg €8000 bruto. Je gaat er niet rijk van worden, maar kan zeer bovengemiddeld leven.
Vanaf 9 à 10000 bruto mét een stevige bonus kan je beginnen spreken van uitzonderlijke lonen en daar kan je best "rijk" van worden na jaren in die functie.. Wat is hier zo belachelijk aan?

Bovengemiddeld = meer dan gemiddeld, dus alles boven het gemiddelde. Dus je zit gewoon fout.

Die verdienen op jaarbasis rond de €200k bruto basepay, met nog een bonus erbij van minimum 5 getallen. En dat zijn dan nog de minder goed betaalden in zo'n functie.

En die laat zijn wedde niet uitkeren via een managementvennootschap of een andere constructie?

@Topgear . Ik vind zelf dat brutoloon geen sluitende parameter is voor definiëring bovengemiddeld loon.
3500 bruto zonder wagen en zonder netto-vergoeding vs 3000 bruto of minder met auto en met netto-vergoeding?
Quid IP-ruling?

Oké, de kans bestaat dat hoe hoger het loon, hoe meer kans op extrelegale voordelen, maar dat is geen zekerheid.
Ik werk zelf bij zo een werkgever die inzet op bruto, ipv verregaande optimalisatie.

We zien het genoeg.

Maar met bv 4000 eur bruto bovengemiddeld leven? Hmm, ik ben niet overtuigd.

Terug
Bovenaan