Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Wel even hier op inzoomen:

Jawel ... dat is wel uw probleem. Of toch allerminst als gij degene zijt die iemand ergens van wilt overtuigen. Dat is dat 100% uw probleem, en dan zou ge u 100% moeten aanpassen aan uw publiek.
Voel u vrij om dat niet te doen, maar uw slaagkansen zullen significant dalen.
Ik snap waar je naar toe wilt gaan, maar ik vind toch ook dat de tegenpartij de mail grondig moet lezen. Indien geen tijd, dan moet die de mail maar even parkeren.
Uiteraard zijn er enkele profielen die dagelijks 100'en mails binnenkrijgen en dan heel selectief beginnen lezen.. Maar zo'n mensen moet je dan bellen of toelichten op een meeting of als je ze f2f tegenkomt.

Ik kan best wel inschatten hoe ik mijn mail aanpas aan mijn publiek. Mijn mail gaat anders zijn naar een magazijnier vs. de CEO..

Als je niet capabel bent om een mail te lezen, moet je misschien een ongeletterde job doen waarvoor je niet moet kunnen lezen?

Mijn baas heeft simpelweg geen tijd om mails te lezen die langer zijn dan vijf regels.
Snel en to the point of het belandt onderaan de stapel, aan de werknemers om zich daar op in te stellen.

Dus wat ik doe is bovenaan de conclusie zetten, eventueel met de kernargumenten erbij.
En dan een "lange versie" eronder voor mocht hij toch willen weten hoe het exact zit.

De volgorde van schrijven is overigens niet noodzakelijk hetzelfde als de volgorde van het denkproces zelf. Je kan eerst alles uitgebreid op papier zetten voor jezelf en dan eens kijken hoe je dat kort en bondig kan communiceren naar mensen toe die niet bij het denkproces betrokken waren.

Ik snap waar je naar toe wilt gaan, maar ik vind toch ook dat de tegenpartij de mail grondig moet lezen. Indien geen tijd, dan moet die de mail maar even parkeren.
Uiteraard zijn er enkele profielen die dagelijks 100'en mails binnenkrijgen en dan heel selectief beginnen lezen.. Maar zo'n mensen moet je dan bellen of toelichten op een meeting of als je ze f2f tegenkomt.

Ik kan best wel inschatten hoe ik mijn mail aanpas aan mijn publiek. Mijn mail gaat anders zijn naar een magazijnier vs. de CEO..
Ge zegt toch gewoon hetzelfde als ik?

Mijn baas heeft simpelweg geen tijd om mails te lezen die langer zijn dan vijf regels.
Snel en to the point of het belandt onderaan de stapel, aan de werknemers om zich daar op in te stellen.

Dus wat ik doe is bovenaan de conclusie zetten, eventueel met de kernargumenten erbij.
En dan een "lange versie" eronder voor mocht hij toch willen weten hoe het exact zit.
Voila, zo dus

Ik hou ook van overzichtelijkheid, duidelijke argumentatie en daaraan gekoppelde conclusies. Uw puntje 2 steun ik volledig. Wat puntje 1 betreft: ik vind het zelf altijd een logischere opbouw om eerst met argumenten te komen, en zo naar de conclusie te werken op het einde.

Als je eerst uw conclusie schrijft en daarna begint uit te leggen waarom, dan komt dat precies over alsof je al op voorhand had beslist om die conclusie te trekken. En vervolgens ga dan maar wat argumenten bij elkaar sprokkelen om de ander te proberen overtuigen van uw op voorhand al gemaakte conclusie.

Dat veel mensen hun focus blijkbaar verliezen tijdens het lezen van een mail en te lui zijn om door te lezen tot de conclusie, vind ik eerlijk gezegd niet mijn probleem. Ik vind het bizar dat het standaard uitgangspunt moet zijn dat de ander niet genoeg focus kan hebben om een mail te lezen.
Mij hebben ze ook altijd geleerd dat als je te weinig tijd hebt om een tekst te lezen, je dan beter automatisch doorscrollt naar onder waar de conclusie staat. Ik ben daar consequent in in mijn mails, ik zie geen reden om dat om te keren.

Hangt van u doelpubliek af, beide kunnen goed werken.

Als gij de expert zijt en het is u taak geweest iets uit te zoeken en ge rapporteert u bevindingen naar hogerop dan begin ik met de conclusie. Als ik input nodig heb of mijn eerste bevindingen will challengen bij een collega/team leader dan bouw ik meer op.

Voor de zoveelste keer moeten gaan bedelen achter werk bij mijn manager.
Hij belt mij dan op en schudt à la moment een aantal werkjes uit zijn mouw die spontaan in hem opkomen, die totaal gaan meerwaarde hebben binnen ons bedrijf en waar niemand op zit te wachten. Ik heb al zitten denken om het mij gewoon niet meer aan te trekken en iets totaal anders in huis te beginnen doen.

De dag dat je een transactie notificatie in de bus krijgt v/d bank dat uw warrants transactie verwerkt & compleet is ... oh leuk.

En de moment dat je dan onderaan ineens ziet staan 'bla bla bla ... -53,50%'. Zucht ... nog genen halven euro per euro over houden.

😑 #GeldVerdienenInBelgië 😑

De dag dat je een transactie notificatie in de bus krijgt v/d bank dat uw warrants transactie verwerkt & compleet is ... oh leuk.

En de moment dat je dan onderaan ineens ziet staan 'bla bla bla ... -53,50%'. Zucht ... nog genen halven euro per euro over houden.

😑 #GeldVerdienenInBelgië 😑
Ik ga het elke keer vragen als mensen zagen over hun hoge belastingen (with the chance of it blowing up in my face each and every time 😅), wat was je gemiddelde aanslagvoet op je laatste aanslagbiljet van de personenbelastingen?

Laatst bewerkt:
Ge zegt toch gewoon hetzelfde als ik?
Klopt, maar ergens verwacht ik toch dat mails volledig gelezen worden (het is dan aan mij om die leesbaar/behapbaar te houden). Je hebt er zo die bewust een deel negeren omdat ze daar niet kunnen/durven op reageren of mensen die enkel lezen wat ze willen lezen. En dat kan vermoeiend zijn.

Maar goed, lange stukken tekst (zelfs al zijn die heel gestructureerd) probeer ik tot een minimum te beperken. Als ik even terugdenk, heb ik dat eigenlijk enkel gedaan wanneer ik met scientists aan het mailen was. Dat zijn vaak heel gedetailleerde profielen die kunnen waarderen dat je heel lange mails schrijft die tot in de puntjes kloppen.

Met magazijniers/operatoren durf ik mails versturen waar alles in de titel staat (die lezen of snappen lange en moeilijke redeneringen toch niet). Met directe collega's dikwijls "normale" mails. En met mensen die overvolle mailboxen hebben --> heel duidelijke/opvallende titel en in de 1ste 2 regels de boodschap kort en krachtig melden. Met dan eventueel wat aanvullende tekst daaronder.

Laatst bewerkt:
Mijne baas heeft volgens mij ergens vernomen dat ik op punt sta te vertrekken binnenkort. (Wat ook zo is :) ) Enkele telefoons van hem gekregen met een bloemlezing aan complimenten, de micromanagende leidinggevende hoor ik niet meer, onnuttige taken met compleet onrealistische en onnodige deadlines blijven uit, ik krijg mijn werk gedaan binnen de normale werkuren en ik word met rust gelaten tijdens verlof, weekends, vakantie... .
Veel te verdacht.

ik zou ook geen tijd spenderen aan mails als ik betaald naar tetjes kan kijken.

Sowieso is krachtige korte communicatie belangrijk ;
ik schrijf graag teksten, en doe dat voor hobbies soms langs en uitgebreid en met veel te veel woorden.
Maar als ik een algemene communicatie uitmail naar 500 collega's, dan is 1 minuut langere leestijd een volledige mandag kwijt voor de firma.

- wat is het doel van deze mail
- van wie verwacht ik welke actie op deze mail
- wil je meer weten hier is de uitleg.

Ze mogen voor mij iedereen op communicatiecursus sturen.
Helder communiceren is voor iedereen gewoon een verbetering en minder tijdverlies.

Mijne baas heeft volgens mij ergens vernomen dat ik op punt sta te vertrekken binnenkort. (Wat ook zo is :) ) Enkele telefoons van hem gekregen met een bloemlezing aan complimenten, de micromanagende leidinggevende hoor ik niet meer, onnuttige taken met compleet onrealistische en onnodige deadlines blijven uit, ik krijg mijn werk gedaan binnen de normale werkuren en ik word met rust gelaten tijdens verlof, weekends, vakantie... .
Veel te verdacht.
Gaat dat je beslissing enigszins beïnvloeden?

Ik ga het elke keer vragen als mensen zagen over hun hoge belastingen (with the chance of it blowing up in my face each and every time 😅), wat was je gemiddelde aanslagvoet op je laatste aanslagbiljet van de personenbelastingen?
Not a clue.

Even zeer geen exacte clue of die warrants op dezelfde manier verwerkt worden in de personenbelasting (zoals pakweg een bonus, welke gewoon uw jaarlijks belastbaar loon optrekt om dan het belastingsbedrag op 't einde van 't jaar te berekenen op dat totaal & al dan niet iets terug te trekken).

Die warrants zouden u meer moeten laten over houden, maar ik zie vooral dat de patron er zich z'n patronale mee uitspaart & ik zie een aanslagvoet van 53,5% op de documentatie.
Of die op 't einde van 't jaar mee verrekend worden in 'het gewoon belastbaar loon' ... dunno. Nog nooit proberen uitvogelen.

Maar m'n totale aanslagvoet in de personenbelasting neemt toch ook andere zaken in acht dan enkel het professionele. M'n woonbonus zit daar bv. nog in & dat scheelt toch een 600 EUR/jaar (eerste 10j nog ietsje meer, 760 gelove'k).

Nuja, pech voor zij die op vandaag een woning kopen natuurlijk, want waar ik nog (net) de 'verminderde woonbonus' had, heeft een koper vandaag niets meer.

Pak uw aanslagbiljet eens vast he, dat staat daar gewoon plain en duidelijk op hoor. Dan weet je waarom je klaagt, of weet je dat je eigenlijk weinig hebt om over te klagen. Ik kan niet tegen mensen die altijd maar zitten te bitchen dat ze veel belastingen betalen terwijl ze dat helemaal niet eens zeker weten...
Even zeer geen exacte clue of die warrants op dezelfde manier verwerkt worden in de personenbelasting (zoals pakweg een bonus, welke gewoon uw jaarlijks belastbaar loon optrekt om dan het belastingsbedrag op 't einde van 't jaar te berekenen op dat totaal & al dan niet iets terug te trekken).
Kijkt, dat maakt dus allemaal geen fluit uit he.
Je betaalt belastingen op je verloning, al die voordelen neem je mee. Punt.
Iedereen z'n situatie is ook anders, sure, maar op zoveel vlakken dat dat dan weer niet meenemen ook helemaal niet eerlijk is.

Vroeger stuurde ze ook een mooi taartdiagram op met waar uw belastinggeld naartoe gaat. Dan kon je zo zelfs heel gemakkelijk zeggen "kijk, ik heb dit jaar de volle 500 euro voor het school van de kleine betaald" of iets dergelijks.

Pak uw aanslagbiljet eens vast he, dat staat daar gewoon plain en duidelijk op hoor. Dan weet je waarom je klaagt, of weet je dat je eigenlijk weinig hebt om over te klagen. Ik kan niet tegen mensen die altijd maar zitten te bitchen dat ze veel belastingen betalen terwijl ze dat helemaal niet eens zeker weten...
Da pak ik ook vast ... den dag dat ik dat papier krijg.
Daarna verdwijnt dat in een zwart gat & denk ik er nooit meer aan terug & ondertussen ben ik dat cijfer al lang vergeten.

HLN die sneller informatie heeft dan ik als contact tracer. Is toch niet normaal, leg ik dat voor tijdens de meeting en krijg ik als antwoord wij weten van niks. :wallbash:

41 - 42% dus ik vind dat veel ja. Zeker als ik zie wat er o.a. met belastingsgeld gedaan wordt :p

Terug
Bovenaan