Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het management van andere diensten dat gaat zeggen hoe wij ons werk moeten doen. Inclusief de eigenaar die vindt dat we marketing moeten doen op TikTok, omdat zijn dochter dat een goed idee vond.
Product dat wij verkopen: Woningen
Doelgroep Tiktok: Pubers
Ooit al een puber woningen zien kopen? Ik niet

Het management van andere diensten dat gaat zeggen hoe wij ons werk moeten doen. Inclusief de eigenaar die vindt dat we marketing moeten doen op TikTok, omdat zijn dochter dat een goed idee vond.
De grootste groep zou wel 18-24 jaar zijn, al blijft de statement dan nog steeds correct :crazy:

Degene die ze aangenomen hebben om eigenlijk een tweede versie van mij te zijn en die me al 2 maanden aan het volgen is.. heeft me net gezegd dat hij zijn opzeg gegeven heeft -_-

Ik had nog niet genoeg te doen, er werden al niet genoeg dingen rap rap gedaan omdat er niet genoeg tijd is.
Tijd om opslag te vragen me dunkt :cool:. Behalve als die gaan lopen is van jou... Dan geen opslag vragen.

Mijn vriendin geeft les in (o.a.) middelbaar kantoor, en dat is letterlijk een vrij groot onderdeel daarvan. Ik moet best wel eens fronsen als ik de - voor mij vanzelfsprekende - zaken zie die ze aangeleerd moeten krijgen.
Kzou dat nu wel eens handig vinden om zo letterlijk te hebben staan wat verwacht wordt bij het opnemen van een telefoon (ook gewoon de regels binnen de organisatie zijn mij onbekend). Ik word normaal niet gebeld door externen, alleen af en toe wordt er dus iets doorgeschakeld en dat staat dan nog niet zo goed aangegeven dan ook dus zeer professioneel opnemen zit er niet bij :unsure:

Kzou dat nu wel eens handig vinden om zo letterlijk te hebben staan wat verwacht wordt bij het opnemen van een telefoon (ook gewoon de regels binnen de organisatie zijn mij onbekend). Ik word normaal niet gebeld door externen, alleen af en toe wordt er dus iets doorgeschakeld en dat staat dan nog niet zo goed aangegeven dan ook dus zeer professioneel opnemen zit er niet bij :unsure:
Ik zal mijn vrouw laten weten dat ze vanaf maandag een nieuw kindje heeft. Het is wel geen katholieke school, is dat een probleem voor u Non?

Ik zal mijn vrouw laten weten dat ze vanaf maandag een nieuw kindje heeft. Het is wel geen katholieke school, is dat een probleem voor u Non?
Nee das oké. Ze mag de cursus ook wel gewoon doorsturen en dan doe ik het via afstandsonderwijs. Ik vermoed dat een onverwacht telefoontje om mij te testen ook wel zal volstaan om mijn leertraject te evalueren?

Precies weer een nieuw modewoord opgedoken. Ineens beginnen bepaalde mensen te zeggen, ik heb vandaag een touchpoint met persoon A, een touchpoint met persoon B. Vanwaar komt dit? Heb ik weer een memo gemist? :unsure:

Precies weer een nieuw modewoord opgedoken. Ineens beginnen bepaalde mensen te zeggen, ik heb vandaag een touchpoint met persoon A, een touchpoint met persoon B. Vanwaar komt dit? Heb ik weer een memo gemist? :unsure:
Touchpoint klinkt voor mij heel hard #metoo #donttouchmethere #handsoff

BIG4: "Wij zetten sterk in op ecologie en duurzaamheid."
(BIG4) Auditors bij ons: "Ja seg, volgende week komt er ook een stagiaire... Is het dan een probleem dat er hier °5° auto's van ons in de ondergrondse parking moeten?"

Zolang het niet is zoals een dierenarts recent, die neemt blijkbaar gewoon op met een onvriendelijk "ja?" :p

Tijd om opslag te vragen me dunkt :cool:. Behalve als die gaan lopen is van jou... Dan geen opslag vragen.
Nee, niet gaan lopen van mij :p maar ze hebben 2 weken nadat hij begon de zaken herstructureerd en ipv in een team van 20 te zitten dat allerhande delivery doet is het nu een team van 8 dat delivery doet voor een paar niche dingen + support en operations

Ik kom de laatste tijd wel af en toe filmpjes tegen op TikTok van een West-Vlaamse Immo makelaar die een "digitale tour" doet van een woning dat te koop staat.

Maar dat is zo verschrikkelijk cringe..

"Kiekt e kjie wuk een skwoon uuzeke da wieder iere te kuope emmen stoane in ut landelijke Westkapelle."

Nee das oké. Ze mag de cursus ook wel gewoon doorsturen en dan doe ik het via afstandsonderwijs. Ik vermoed dat een onverwacht telefoontje om mij te testen ook wel zal volstaan om mijn leertraject te evalueren?
Ze zegt dat dat niet voldoende is, er staan ook punten op aanwezigheid.
Maar als ge die cursus wilt zien, kan ik wel eens vragen of die ergens beschikbaar is.

Ze zegt dat dat niet voldoende is, er staan ook punten op aanwezigheid.
Maar als ge die cursus wilt zien, kan ik wel eens vragen of die ergens beschikbaar is.
Zelfs ik kan mij nog herinneren dat ik dat ooit gehad heb in de lessen NL. Geen idee meer in welk jaar dat was, maar 't was alleszins niet in de richting 'kantoor'.

Mor soit ... 't is 2022, 'The age of the (a)social media' ... de meeste jeugd is ondertussen toch blijkbaar bang om de telefoon op te nemen, dus da's een vaardigheid die mss niet meer gegeven wordt in algemene richtingen.

Zelfs ik kan mij nog herinneren dat ik dat ooit gehad heb in de lessen NL. Geen idee meer in welk jaar dat was, maar 't was alleszins niet in de richting 'kantoor'.

Mor soit ... 't is 2022, 'The age of the (a)social media' ... de meeste jeugd is ondertussen toch blijkbaar bang om de telefoon op te nemen, dus da's een vaardigheid die mss niet meer gegeven wordt in algemene richtingen.
Bij ons was dat met een echte telefoon met een kabel tussen. De ene in de gang en de andere in de klas. Zelfs een 'toets' waarbij je vanuit de gang moest bellen naar de leerkracht.

Bij ons was dat met een echte telefoon met een kabel tussen. De ene in de gang en de andere in de klas. Zelfs een 'toets' waarbij je vanuit de gang moest bellen naar de leerkracht.
Inderdaad, zo heb ik ook ooit een examen mondeling van Nederlands meegemaakt.
Was volgens mij in 2007 of 2008 als ik het mij goed kan herinneren. Dat waren redelijk awkward gesprekken toen.

Terug
Bovenaan