Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Of misschien juist niet.

Lekker de hele dag zitten janken en blijten bij de baas is natuurlijk irritanter dan gewoon zakelijk accepteren. :thinking:

Dus ergens pakt ze de werkgever wel terug zonder het zelf te beseffen.
Fatsoen is NOG zo een menselijke eigenschap die ikzelf liever behoud.
Jij duidelijk niét.

Ik ben echt blij dat die zaken bij ons echt wel goed geregeld zijn. Zowel personeelsdienst als it als logistiek. En dat is ook overheid.

1x moet ik iets vragen en binnen de 5 minuten heb ik antwoord/is het opgelost/besteld. In vergelijking met mijn vorige werkgever waar je nooit antwoord kreeg, alles mis ging,..

Ondertussen weeral 4 weken aan het wachten op mijn nieuwe monizze kaart die nog van hen moest komen. Eerst verkeerd aangevraagd en nu ligt ze daar volgens monizze al langer dan een week terwijl ze me zouden verwittigen als ze binnen was.

Personeelsdienst is ook weer van de aarde verdwenen daar want ik krijg daar geen antwoord.

Een ex collega heeft ze daar nu op een bureau gevonden en gaat ze brengen.
Sinds 1 januari zou Luc het overgelaten hebben aan de kinderen. Eerlijk gezegd zie het nu nog slechter lopen. :unsure:

Fatsoen is NOG zo een menselijke eigenschap die ikzelf liever behoud.
Jij duidelijk niét.
9 kansen op 10 gaat ge daar toch nooit meer werken. Wat maakt fatsoen dan nog uit. Dieje boot is al lang gaan varen toen ze geen laptop meer voorzien hadden en je bij je baas thuis moest gaan werken na ontslag. Hoe hard kan je eigenlijk iemand in zen gezicht slagen.

9 kansen op 10 gaat ge daar toch nooit meer werken. Wat maakt fatsoen dan nog uit. Dieje boot is al lang gaan varen toen ze geen laptop meer voorzien hadden en je bij je baas thuis moest gaan werken na ontslag. Hoe hard kan je eigenlijk iemand in zen gezicht slagen.
Maak daar maar 10/10 van, heb ze in december al op het matje geroepen voor fouten op menselijk én financieel vlak, daar zien ze mij niet meer terug.

Neemt niet weg dat IK nog steeds waarden en normen heb.

Klinkt alsof je zowel project manager als technische muppet tegelijk aan het spelen bent
Ik heb ook ooit zo'n ervaren project manager meegemaakt. Die profileerde zichzelf als een technische project manager die gemakkelijk de switch kon maken van het gedetailleerde inhoudelijk technische naar het overkoepelende high level overzicht.

Dus enerzijds met ingenieurs bepaalde technische issues mee oplossen en anderzijds een dag later aan hoger management gaan rapporteren. Toegegeven, hij kon het best wel goed. Maar bijna iedereen van het project team dacht soms hetzelfde: hij kwam zich te vaak moeien met het technische en zodra hij een ingenieur iets minder vertrouwde, dan zat hij op je nek..
En dan klagen dat hij zo hard moest werken.. Een project manager moet vooral het overzicht behouden, planning bewaken, budget beheren, rapporteren/escaleren naar management. Hier en daar mee de root cause proberen zoeken, ok. Maar niet continu met het technische bezig willen zijn..

Sinds 1 januari zou Luc het overgelaten hebben aan de kinderen. Eerlijk gezegd zie het nu nog slechter lopen. :unsure:
Zijn zoon tjoolt idd overal mee en zijn dochter is daar preventieadviseur als ze tenminste geen burn out (lees bore out) heeft.

Maar hij is nog altijd baas hoor. Nu hebben ze het aan de medewerkers over gelaten die een raad van bestuur kiezen waar er sowieso 1 van Luc zelf of zijn famillie in moet zitten.

Wij hebben hier zo'n "project manager" die bossing around als hobby heeft. Maar planning maken, acties opvolgen of escaleren, neenee.

Cege, waar is de planning.
- Al 3 x door gestuurd (terwijl dat zijn werk is)
Niet gekregen
*cege deelt scherm*, sent box, hier de 3 x gestuurd 2w geleden, vorige week, deze week. *awkward silence*
Je hebt je status sheet niet ingevuld
- We hebben altijd on time gedelivered, waarom moeten we ons week per week verantwoorden?
Dat moet voor het project
- ga je eens een overzicht maken van wie wat moet deliveren/aftekenen wanneer?
Ja
*1 week later *
- ga je eens een overzicht maken?
Ja (ain't gonna happen)
*cege doet het zelf* na paar keer
Uiteindelijk deliveren we op tijd, 0 bijdrage project manager
Congrats team, "we" did it. We moeten een lesson learned maken van dingen die niet goed lopen
*project management staat met voorsprong op nummer 1 shitlist. Acties opvolgen op nr 2*
I don't understand
- ik wel

:ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Wij hebben hier zo'n "project manager" die bossing around als hobby heeft. Maar planning maken, acties opvolgen of escaleren, neenee.
Planning & acties opvolgen zal ik zelf wel doen. Maar het ene ding waar je zo'n PM voor nodig hebt, is idd wel escaleren (hiërarchie zever). Als zelfs dat niet lukt, dan heb je er echt niks aan :nono:

Cege, waar is de planning.
- Al 3 x door gestuurd (terwijl dat zijn werk is)
Niet gekregen
Vroeger ook eens zo'n IT leek als IT PM gehad, altijd grappig. Directiecomité kon er iets minder mee lachen tijdens zijn presentatie :laugh:

En voor een of andere historische reden kan enkel PM docs in het systeem steken voor aftekening. Moet je ook maar 4x vragen om te doen. En dan deadlines missen omdat PM de docs niet in het systeem steekt :rofl: :rofl:

Klinkt alsof je zowel project manager als technische muppet tegelijk aan het spelen bent

Dat is ook wel een beetje zo. Ik ben dan ook niet zo makkelijk in een hokje in te delen:
- Enerzijds werk ik liefst technisch-inhoudelijk, ik haal er voldoening uit om iets tot op het bot uit te spitten. -> Eerder "technische muppet"-werk
- Anderzijds kan ik goed overzicht creëren, in een team werken, communiceren. Ik krijg vaak complimenten over mijn presentaties aan klanten (C-level). -> Eerder PM-werk.

Maar eigenlijk doe ik absoluut niet graag planningen opstellen, budgetten beheren, tijdsregistraties, etc. Wat dan eerder in strijd is met mijn job als PM.

Dus ja. Wat kun je aanvangen met zo'n speciale gevallen als ik? :unsure:

Laatst bewerkt:
Dat is ook wel een beetje zo. Ik ben dan ook niet zo makkelijk in een hokje in te delen:
- Enerzijds werk ik liefst technisch-inhoudelijk, ik haal er voldoening uit om iets tot op het bot uit te spitten. -> Eerder "technische muppet"-werk
- Anderzijds kan ik goed overzicht creëren, in een team werken, communiceren. Ik krijg vaak complimenten over mijn presentaties aan klanten (C-level). -> Eerder PM-werk.

Maar eigenlijk doe ik absoluut niet graag planningen opstellen, budgetten beheren, tijdsregistraties, etc. Wat dan eerder in strijd is met mijn job als PM.

Dus ja. Wat kun je aanvangen met zo'n speciale gevallen als ik? :unsure:
Technical project lead/manager worden van belangrijke projecten onder een sr. project/program manager die alle projecten vanuit een helikopter view bekijkt (en dus rapporteren/escaleren/planning/budgetten/tijdsregistraties/etc.).

Je zal voor de projecten onder je verantwoordelijkheid dan de vrijheid krijgen om de planning op te volgen zoals je wil en toegewezen budget te gebruiken. Maar steeds in samenspraak met de Sr. project/program manager boven jou, die dat mee zal opvolgen voor alle projecten en de verschillende project leads.

Of je wordt pm Bij de overheid. Aangezien dat de pm's van de privé dat klotekarwijtje mögen doen. En jij enkel het technische spit Werk mag doen om de behoefte uit te werken. En je daarnaast ervoor moet zorgen dat bij de uitrol je binnen uw voor opgesteld budget moet blijven.

Al heb je dan nog wel wat andere administratieve bureaucratic gedoe dat je moet doen. Maar volgens mij komt dat het beste overeen met wat jij in gedachten hebt.

Plus geen vermadelijke bedrijfswagen of rare verloning en maar puur bruto verloond. In weze bereikbaar via openbaar vervoer, dus gn bedrijfswagen nodig. En men maakt minder van hun kop als je ervoor opteert om halftijds vb 4/5de te werken.

En ze schreeuwen ook daar om ingenieurs . En als laatste Pluspunkt het feit dat ze 26 verlofdagen hebben en stijgende verloning zonder discussie. Je weet wat je hebt en je weet waar je x tijd later op uitkomt. En als het dan ook nog eens een statutaire job is, heb je ook de zekerheid dat je bij ouder worden niet zomaar zonder Boe of bah buiten gezet wordt. Zolang je niet het varken uithangt.

Allez nu stop ik met de salespitch voordat er zo een grote toestroom is dat het niet meer normaal is....

Aangekomen op het werk: geen laptop.
Naar 1 van de bazen haar huis gereden om haar persoonlijke laptop en gewoon beginnen janken. Gewoon eerlijk gezegd: "ik voel me ZO overbodig en ongewenst!"
Meer dan een "ja, we zien ook dat het ambetant is. Maar we appreciëren je inzet wel, al zeggen we het misschien niet genoeg. (0x is idd niet genoeg neen!)
We merken dat je enorm veel moeite en energie steekt in de overdracht dus je voelt je misschien overbodig, maar je bent het zeker niet!"

Mijn voorlaatste week dat ik nog naar daar moet (dan neem ik al mijn sollicitatieverlof aansluitend op) en ik hoop dat ik me daarna mentaal snel terug beter zal voelen, want ik voel dat ik op dat vlak echt stappen achteruit zet. (En neen, me op ziekte zetten is geen oplossing, dat verlengt mijn opzeg alleen maar. I checked!)
Heb dit ook gedaan bij mijn eerste werkgever. Was nen asshole tot de tweede macht.
Heeft mijn zelfvertrouwen ook wel wat geraakt. Ik zit nu bij een goeie werkgever, maar kreeg onlangs het voorstel ergens anders te beginnen (hogere functie, hoger loon..lees "waarschijnlijk 20-25% bruto meer"..). Allemaal zaken die ik nu niet bij mijn werkgever heb.
Maar dan twijfel ik zeer hard over de werkgever...De mijne is hyper flexibel en toont veel begrip. Veel kan en mag... Gaat dat ook bij die andere werkgever zijn?
Ik wil geen toestanden zoals bij mijn eerste werkgever meemaken...en dan zit de schrik er wel in. Puur op basis van loon & functie zou ik het wel doen.. Maar ik weet dus niet of het een goede/slechte werkgever is...en weet niet hoe ik dat op voorhand kan weten..

Laatst bewerkt:
Of je wordt pm Bij de overheid. Aangezien dat de pm's van de privé dat klotekarwijtje mögen doen. En jij enkel het technische spit Werk mag doen om de behoefte uit te werken. En je daarnaast ervoor moet zorgen dat bij de uitrol je binnen uw voor opgesteld budget moet blijven.

Al heb je dan nog wel wat andere administratieve bureaucratic gedoe dat je moet doen. Maar volgens mij komt dat het beste overeen met wat jij in gedachten hebt.

Plus geen vermadelijke bedrijfswagen of rare verloning en maar puur bruto verloond. In weze bereikbaar via openbaar vervoer, dus gn bedrijfswagen nodig. En men maakt minder van hun kop als je ervoor opteert om halftijds vb 4/5de te werken.

En ze schreeuwen ook daar om ingenieurs . En als laatste Pluspunkt het feit dat ze 26 verlofdagen hebben en stijgende verloning zonder discussie. Je weet wat je hebt en je weet waar je x tijd later op uitkomt. En als het dan ook nog eens een statutaire job is, heb je ook de zekerheid dat je bij ouder worden niet zomaar zonder Boe of bah buiten gezet wordt. Zolang je niet het varken uithangt.

Allez nu stop ik met de salespitch voordat er zo een grote toestroom is dat het niet meer normaal is....
26 dagen verlof maar? :O

Dat is weinig.

Vlaamse hebben er dan 35-40.

Een pluspunt minder.

Verlofstelsels

Elk personeelslid van de Vlaamse overheid krijgt 35 vakantiedagen per jaar. Tussen kerst en nieuwjaar zijn de meeste gebouwen van de Vlaamse overheid gesloten en krijgen de meeste ambtenaren een week verlof.

Laatst bewerkt:
Vlaamse: extra verlofdagen pas vanaf 55 jaar, max 5 extra dagen
Federaal: extra verlofdagen al vanaf 45 jaar, tot 9 extra dagen

En bij sommige federale diensten heb je omwille van 40u-week 12 ADV dagen bovenop de 26 verlofdagen.

Vlaamse: extra verlofdagen pas vanaf 55 jaar, max 5 extra dagen
Federaal: extra verlofdagen al vanaf 45 jaar, tot 9 extra dagen

En bij sommige federale diensten heb je omwille van 40u-week 12 ADV dagen bovenop de 26 verlofdagen.
Ja,

Die 12 dagen zijn dan wel wanneer je niet prikt en zijn afhankelijk van zogezegde smart doelstellingen. Dit is zoals je zegt niet overal, hangt echt af van hoe uw management ertegenover staat.
De andere piste is dat je prikt en dan ook effectief x aantal uren hebt om daarvan 18adv dagen voor in te ruilen. Maar opnieuw, wordt ook niet overal van toepassing geacht omdat je normaliter om daar gebruik van te mogen maken de opdracht hebt gekregen van uw "chef" om die overuren te doen.
En die 26 zijn dan natuurlijk degenen zonder tussen kerst en nieuwjaar gesloten. Aangezien men om die te vullen put uit de feestdagen die in een week-end vallen en dus niet zoals in de private sector je die meestal naar maandag of vrijdag verschoven worden. Allez zo was dat toch bij mijn jobs in de private sector.

Koppel er dan nog de hedendaagse trend om 2 tot maximaal 3 dagen van thuis uit te mogen werken (opgelet dit is een gunst, geen recht) en dit is dan toch een serieuze boost in de woon-werkbalans.

Heb dit ook gedaan bij mijn eerste werkgever. Was nen asshole tot de tweede macht.
Heeft mijn zelfvertrouwen ook wel wat geraakt. Ik zit nu bij een goeie werkgever, maar kreeg onlangs het voorstel ergens anders te beginnen (hogere functie, hoger loon..lees "waarschijnlijk 20-25% bruto meer"..). Allemaal zaken die ik nu niet bij mijn werkgever heb.
Maar dan twijfel ik zeer hard over de werkgever...De mijne is hyper flexibel en toont veel begrip. Veel kan en mag... Gaat dat ook bij die andere werkgever zijn?
Ik wil geen toestanden zoals bij mijn eerste werkgever meemaken...en dan zit de schrik er wel in. Puur op basis van loon & functie zou ik het wel doen.. Maar ik weet dus niet of het een goede/slechte werkgever is...en weet niet hoe ik dat op voorhand kan weten..
Kan je je loon bespreken met je huidige werkgever? Aangeven dat je er heel graag werkt en eigenlijk niet wil veranderen. Maar dat de voorstellen die je krijgt je wel sterk doen twijfelen. Als je 10 of 15% opslag uit de brand sleept zou ik persoonlijk voor dat laatste beetje niet in de onzekerheid springen. Zeker omdat je aangeeft dat die 20-25% mogelijk toch lager zou uitvallen.

Kans zit er trouwens in dat je -aan de hand van de reactie van je werkgever- gaat merken of dat begrip en flexibiliteit oprecht zijn. Kan helpen met de keuze.

Kan je je loon bespreken met je huidige werkgever? Aangeven dat je er heel graag werkt en eigenlijk niet wil veranderen. Maar dat de voorstellen die je krijgt je wel sterk doen twijfelen. Als je 10 of 15% opslag uit de brand sleept zou ik persoonlijk voor dat laatste beetje niet in de onzekerheid springen. Zeker omdat je aangeeft dat die 20-25% mogelijk toch lager zou uitvallen.

Kans zit er trouwens in dat je -aan de hand van de reactie van je werkgever- gaat merken of dat begrip en flexibiliteit oprecht zijn. Kan helpen met de keuze.
Er is nog niets zeker bij de andere werkgever, er zou nog een gesprek komen...maar heb er al regelmatig over zitten nadenken.
Het gaat er trouwens om een hogere functie (manager) dan ik nu heb.

Er is nog niets zeker bij de andere werkgever, er zou nog een gesprek komen...maar heb er al regelmatig over zitten nadenken.
Het gaat er trouwens om een hogere functie (manager) dan ik nu heb.

Heel indirecte informatie, maar reviews op glassdoor kunnen soms wel een trend tonen voor een bedrijf. Of eens op linkedin kijken hoe lang mensen in gelijkaardige functies gebleven zijn (moeilijk om daar conclusies uit te trekken, maar als er mensen lang blijven is dat geruststellender dan als iedere manager binnen het jaar weer weg is)

Terug
Bovenaan