Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

@Straddle Ja we hadden hier zo iemand die zware rugproblemen had, enfin die persoon kon zogezegd niet meer langdurig op een bureaustoel zitten.
Artsen gingen daar steeds in mee (ik vermoed dat dat toch ook maar een raar wereldje is, die mutualiteiten en zo, maar bon).

Bleek dat die persoon ondertussen wel (ondanks de slechte rug), wel langdurig op het vliegtuig zat (dat was dan geen probleem voor de rug), nu ja, ze zetten ook alles op Facebook, zo stom zijn ze dan.

Re-integratie opgestart en er vriendelijk afscheid van genomen.
Good riddance! Ook voor het probleem van Remake is het imo niet de juiste optie om op de ziekenkas te gaan staan.
Zo maak je het probleem enkel erger.

@Remake Je geeft aan dat hij privézaken op jou uitwerkt.

Zou het een idee zijn om de rollen om te draaien en net eens een begripvol gesprek met die persoon te hebben? Genre “hey, ik heb gehoord dat het niet goed gaat met Cindy, is alles ok?”.

Ik vermoed dat die persoon van u niet zal verwachten dat je begrip toont na zijn gedrag en dat dat misschien een trigger kan zijn om u minder hard aan te pakken of met rust te laten?
Dat is al allemaal gepasseerd, werkt dus averechts.

Hoe oud is dat stuk ongeluk? Is het iets dat zichzelf oplost op korte termijn?
1 jaar ouder dan ik.

Eerlijk, ik denk dat iedereen graag op die kerel zijn gezicht zou slaan, maar realistisch gezien ga je het jezelf moeilijk maken natuurlijk. In de privésfeer bedreigen enzo, mja dan haalt hij er wel de politie bij en speelt hij het slachtoffer.

Ik denk dat er weinig opzit buiten de weg van de procedures te volgen. Dat of gewoon van werk veranderen. Ik weet niet hoe het zit in jouw functie maar in West-Vlaanderen vinden ze volgens mij weinig volk algemeen gezien. Je kan ook terwijl je de procedures volgt eens op tafel kloppen en zeggen dat hij je al een hele tijd gewoon tegenwerkt en lastig valt, de maat voor jou vol is, en je vertrekt als ze niets ondernemen tegen hem.

En als het bedrijf hem verkiest, wil je daar dan blijven?
Moesten ze uit angst om hem te verliezen er niets aan doen, zijn ze mij kwijt uiteraard. En we hebben beide een functie die we zeer goed doen (al zeg ik het zelf) en ze heel erg moeilijk iemand voor vinden. De bazen gaan sowieso verliezen.

Dat laatste klopt toch ook? Je kan moelijk verwachten van je werkgever dat hij hier eindeloos geduld mee heeft terwijl jij thuis zit en op het werk de last zich blijft ophopen.
Daar zeg ik niets negatief over hoor, gewoon dat dat de oplossing niet is. 😉
@Straddle Ja we hadden hier zo iemand die zware rugproblemen had, enfin die persoon kon zogezegd niet meer langdurig op een bureaustoel zitten.
Artsen gingen daar steeds in mee (ik vermoed dat dat toch ook maar een raar wereldje is, die mutualiteiten en zo, maar bon).

Bleek dat die persoon ondertussen wel (ondanks de slechte rug), wel langdurig op het vliegtuig zat (dat was dan geen probleem voor de rug), nu ja, ze zetten ook alles op Facebook, zo stom zijn ze dan.

Re-integratie opgestart en er vriendelijk afscheid van genomen.

Super traject eigenlijk, we hadden last van heel wat profiteurs, maar ondertussen grote kuis gehouden.

Bleek ook dat heel wat langdurig “zieken” met toelating van de arts een bijberoep mochten doen op zelfstandige basis (wat ik al helemaal niet begrijp).
Wat een wereld.
Waarom nog werken in ons land.
1. 1x langdurig op het vliegtuig is toch totaal niet te vergelijken met jarenlang 40u/week zitten in een ANDERE positie? In het vliegtuig zit ik toch alvast niet voorovergebogen naar een scherm te turen.
2. Dat bijberoep is vaak om te testen of de andere job wél haalbaar is met de huidige medische toestand. Het is niet de bedoeling dat dan dezelfde (soort) job is. Daarnaast kan het ziekenfonds niet iemand medisch ontslaan. 🤷🏼
3. Geen enkel probleem mee, nogmaals, om profiteurs eruit te halen. Maar altijd dat gezeik alsof 90% van de mensen op ziekenkas grote profiteurs zijn... 🙄🙄🙄

1 jaar ouder dan ik.

Moesten ze uit angst om hem te verliezen er niets aan doen, zijn ze mij kwijt uiteraard. En we hebben beide een functie die we zeer goed doen (al zeg ik het zelf) en ze heel erg moeilijk iemand voor vinden. De bazen gaan sowieso verliezen.
Zoals al gezegd zou wat bijval van andere collega's handig zijn. Dan gaat het van een conflict tussen twee werknemers die beiden goed werken naar een conflict tussen een werknemer die goed werk levert en iemand die die actief de productiviteit ondermijnt. Sowieso,als je dat saboteren op een of andere manier kan bewijzen, zeker doen.

1. 1x langdurig op het vliegtuig is toch totaal niet te vergelijken met jarenlang 40u/week zitten in een ANDERE positie? In het vliegtuig zit ik toch alvast niet voorovergebogen naar een scherm te turen.
2. Dat bijberoep is vaak om te testen of de andere job wél haalbaar is met de huidige medische toestand. Het is niet de bedoeling dat dan dezelfde (soort) job is. Daarnaast kan het ziekenfonds niet iemand medisch ontslaan. 🤷🏼
3. Geen enkel probleem mee, nogmaals, om profiteurs eruit te halen. Maar altijd dat gezeik alsof 90% van de mensen op ziekenkas grote profiteurs zijn... 🙄🙄🙄
Idd, de tijd van profiteren aan de ziekenkas ligt al jaren achter ons. Het is niet omdat je het niet kan zien aan iemand dat het er niet is.

Aan de staat heb je wel nog geprofiteer omdat ze bij ons werken met ziektedagen dat ze opnemen en ze dus niet aan de ziekenkas zitten. Dan zie je zaken zoals een burn out hebben al een jaar, maar wel werken in het restaurant van de man, 2 jaar thuis zitten na een omgeslagen voet, maar wel een bijberoep in de bouw uitoefenen,..

Betrof iemand die af en toe vliegtuig nam. Groot persoon ook. In economyclass met een zere rug? Hmmm
Als je daarna nog in jeeps kruipt, tja.

Waar ligt de grens bij dat bijberoep? Al 4 jaar kijken of het haalbaar is? Van twee walletjes eten vind ik dat.
Waarom dan niet gewoon ontslag nemen?

Soit, het eerder uitdagende gedrag door alles te posten op FB zal ook wel meegespeeld hebben.

Maar op 2 jaar tijd toch van 9 mensen afscheid kunnen nemen op die wijze.

Betrof iemand die af en toe vliegtuig nam. Groot persoon ook. In economyclass met een zere rug? Hmmm
Als je daarna nog in jeeps kruipt, tja.

Waar ligt de grens bij dat bijberoep? Al 4 jaar kijken of het haalbaar is? Van twee walletjes eten vind ik dat.
Waarom dan niet gewoon ontslag nemen?

Soit, het eerder uitdagende gedrag door alles te posten op FB zal ook wel meegespeeld hebben.

Maar op 2 jaar tijd toch van 9 mensen afscheid kunnen nemen op die wijze.
Dat heeft dan te maken met de moraliteit van die persoon, niet met het systeem.
In die 4j moet de persoon wél nog steeds meermaals per jaar op controle gaan én met medische verslagen staven waarom die niet voltijds aan de slag is hoor. Het is geen win for life. 😉

Toch even tussenkomen dat wij geweld NIET als een valabele oplossing zien in zo'n conflicten. We vragen om deze voorstellen ook achterwege te laten (ook inside jokes komen hier niet goed over)

Laatst bewerkt:
Hier is om de zoveel tijd een phishing-campagne om te testen hoe goed mensen het opmerken. Krijg je een mail van security met dit in:
"Wees niet gealarmeerd, het betrof hier slechts een test, en deze gegevens werden niet opgeslagen"

Dat is dan cyber-security he, ge geeft ergens uw paswoord in, en dan krijgt ge een mailtje "ah, maar we hebben het niet opgeslagen ze, geen paniek". Moest ik een hacker zijn, ik probeerde phishing te maken die lijkt op een phishing campagne en stuurde ook zo'n mail nadien...

Het is weer zo'n dagje.
Letterlijk 8 telefoontjes op een half uur binnenkrijgen aan de ontbijttafel, amper kunnen eten, pak je de ene op dan hoor je al direct weer een tweede lijn binnenkomen voor de volgende die u nodig heeft, ... Die mag je dan achteraf terugbellen en dan pakken die heel de voormiddag niet meer op. We zijn 12u08 en ik heb zonet pas alle telefoons (en vervolgtelefoons) afgehandeld en nog 3 openstaande die ik niet meer heb kunnen bereiken.

Hoe moet ik dat nu weer timetracken? "Telefoontjes doen" is geen post.

Het is weer zo'n dagje.
Letterlijk 8 telefoontjes op een half uur binnenkrijgen aan de ontbijttafel, amper kunnen eten, pak je de ene op dan hoor je al direct weer een tweede lijn binnenkomen voor de volgende die u nodig heeft, ... Die mag je dan achteraf terugbellen en dan pakken die heel de voormiddag niet meer op. We zijn 12u08 en ik heb zonet pas alle telefoons (en vervolgtelefoons) afgehandeld en nog 3 openstaande die ik niet meer heb kunnen bereiken.

Hoeveel verdien je eigenlijk :thinking:

W
Het is weer zo'n dagje.

Ik kan me hier maar 1 vraag bij stellen: Waarom neemt ge in godsnaam een telefoon op terwijl ge aan het eten zijt?

Ben je dan zo belangrijk dat het bedrijf geen 5 min verder kan zonder dat je gestoord wordt terwijl je aan het eten bent?

Ik vraag me vooral af waarom hij daar nog werkt? Ik heb nog maar weinig mensen zo zien klagen over hun werk als mac-bc. En als ingenieur lijkt het mij niet dat je moeilijk aan een andere job kan raken.

Ik vraag me vooral af waarom hij daar nog werkt? Ik heb nog maar weinig mensen zo zien klagen over hun werk als mac-bc. En als ingenieur lijkt het mij niet dat je moeilijk aan een andere job kan raken.
Hij legt dat gedeeltelijk ook zijn eigen op. Al is hetgeen hij beschrijft wel iets dat prevalenter is in de bouwsector als projectleider/projectmanager zijnde.
Ik ken eigenlijk niet veel van dat type dat niet op de meest onmogelijke momenten telefoontjes krijgen.

Perfectionistische mensen kunnen echter moeilijk loslaten.

Terug
Bovenaan