Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat vind ik niet. Als een bepaalde categorie bij een bepaalde verantwoordelijkheid en bepaalde functie hoort dan heb je daar recht heb. Al dan niet via een compensatie in extra loon. Tussen die 2 wagen zit een leaseverschil van 350€, dat vind ik toch niet niets. Je doet hetzelfde werk als de anderen met een mindere vergoeding, wetende dat de arbeidsmarkt voor dat profiel in lichterlaaie staat.
Het gaat om een afgesproken inschaling, dan heb je recht op wat bij die schaal hoort.
Klopt, bij ons wordt dat gecompenseerd door een bruto vergoeding of extra vakantiedagen voor de periode dat je met een tijdelijke wagen onder je categorie moet rondrijden.

Ik kan ook bij een nieuwe bestelling een wagen 2 categorieën onder mijn niveau bestellen en een dubbele vergoeding krijgen :-)

Dat vind ik niet. Als een bepaalde categorie bij een bepaalde verantwoordelijkheid en bepaalde functie hoort dan heb je daar recht op. Al dan niet via een compensatie in extra loon. Tussen die 2 wagens zit een leaseverschil van 350€, dat vind ik toch niet niets. Je doet hetzelfde werk als de anderen met een mindere vergoeding, wetende dat de arbeidsmarkt voor dat profiel in lichterlaaie staat.
Het gaat om een afgesproken inschaling, dan heb je recht op wat bij die schaal hoort.
Overal doen mensen "hetzelfde werk" voor een verschillende verloning. Zo werkt de hele wereld

Overal doen mensen "hetzelfde werk" voor een verschillende verloning. Zo werkt de hele wereld
In consulting spreek je over bepaalde loonschalen afhankelijk van uw opgebouwde expertise. Zij heeft nu een juniorwagen gekregen terwijl ze is ingeschaald als manager. Een vergissing die niemand zo maar zou slikken. Een oplossing is extra vergoeding in loon.

Ik ben redelijk cru in zo zaken : Zij heeft eigenlijk niet goed onderhandeld of toch minstens iets te ondoordacht haar handtekening gezet. Alles wat ik bespreek in mijn nieuwe contracten weeg ik af en laat ik op papier bevestigen. Mijn auto duurt wat langer voor die aankomt? => Ik krijg vergoeding x en behoud van y en z intussen. Ik bestel onder budget? => Ik wil het verschil zien terugvloeien naar mij op die bepaalde manier.

Ik vraag ook na wat voor wagen ik krijg en hoe het systeem in elkaar zit. Wanneer zoals bij mijn vorige switch de car policy nog pending is, dan vraag ik wat voor wagens mijn collega's hebben en zorg ik er voor dat er een minimum in mijn contract staat.

Niets zomaar aannemen. Alles wat niet op papier staat kan tegenvallen.

Ik neem aan dat ze weinig verstand heeft van wagens, maar ze was tevreden met haar fonkelnieuwe wagen. Dat duurde dan tot ze naast zich keek en collega's zag met iets in een hogere schaal. Uiteindelijk heeft ze een leuke wagen en een compensatie in warranten blijkbaar. Indien die oplossing haar niet behaagt moet ze op tafel kloppen of weer vertrekken. Liever warranten dan extra bruto vanaf een bepaald niveau hoor...

Allee, ik krijg nog niet genoeg mails....
Maar sommige collega's hebben er toch een aardje van in om dingen 5 keer zo lang te laten aanslepen met een hoop extra werk.

Ik krijg een mail van een klant die niet voor mijn afdeling is.
--> ik forward die mail naar collega X

---> Collega X mailt mij terug: '"ik krijg die pdf niet open"
---> ik antwoord "stuur dat dan naar die mens ipv mij". Mind you, ik heb daar niks mee te maken behalve dat die mail toevallig bij mij komt
--> Collega X mailt die klant met mij in cc dat ze de bijlage niet open krijgt
---> Collega X mailt mij om te zeggen dat ze de klant heeft gemaild.

En zo is dat niet ene keer, maar dus iedere keer met sommige collega's hé.

In consulting spreek je over bepaalde loonschalen afhankelijk van uw opgebouwde expertise. Zij heeft nu een juniorwagen gekregen terwijl ze is ingeschaald als manager. Een vergissing die niemand zo maar zou slikken. Een oplossing is extra vergoeding in loon.
Maar zij toch wel want ze ging gewoon akkoord? :unsure:
Of werd ze verplicht om haar handtekening te zetten en de facto akkoord te gaan met het voorstel?

Voila. Iedereen verkloot het wel eens maar het is maar hoe je er mee om gaat. Ooit in mijn jonge jaren remblokken van een oplegger omgekeerd geplaatst (toevallig op een zaterdagvoormiddag), bouten van massapunten vergeten aanspannen en nog van die geintjes. En ik heb ook nog altijd werk. (Zelfs veel teveel). Zolang je niet te beroerd bent om het toe te geven dat je het upgefucked hebt.
Vooral dat. Tijd terug een deel plat gelegd omdat ik het verkeerde commando had gebruikt (shutdown -h now in plaats van cvm_shutdown -p now). Bam systeem down. Als ik het juiste had gebruikt dan had ik gezien dat het niet uit zou willen schakelen omdat de cluster integriteit in gevaar kwam. Fout toegegeven en moved on.

On topic: gisteren de database van een applicatie van server gemigreerd. Drie uurtjes mee zoet geweest en alles leek up and running.
Bericht aan de verantwoordelijke van die applicatie: alle checks zijn ok aan mijn kant, kan je testen?
Antwoord: ziet er goed uit.
Vijf uur later, letter vijf minuten voor ik wil vertrekken: kom eens af, het werkt niet.
Ik naar boven: begint dieje opeens echt basic testen te doen. Juist 0,0 getest daarvoor.. ffs, gisterenavond nog tijd aan verscheten en deze ochtend vroeger begonnen. Ik had dat gerust binnen die 5 uur kunnen fixen.

Vooral dat. Tijd terug een deel plat gelegd omdat ik het verkeerde commando had gebruikt (shutdown -h now in plaats van cvm_shutdown -p now). Bam systeem down. Als ik het juiste had gebruikt dan had ik gezien dat het niet uit zou willen schakelen omdat de cluster integriteit in gevaar kwam. Fout toegegeven en moved on.
+1
Heb ook al zware fuckups gedaan (de befaamde rm -rf in de verkeerde directory) die grote gevolgen hadden voor de business. De enige fout die je dan nog kan maken is om dat proberen te verdoezelen. Vanaf je die fout maakt is het belangrijk om alles te documenteren wat je doet en op geregelde tijdstippen te communiceren naar de stakeholders. Een goeie manager gebruikt die documentatie en communicatie om je uit de wind te zetten.

Allee, ik krijg nog niet genoeg mails....
Maar sommige collega's hebben er toch een aardje van in om dingen 5 keer zo lang te laten aanslepen met een hoop extra werk.

Ik krijg een mail van een klant die niet voor mijn afdeling is.
--> ik forward die mail naar collega X

---> Collega X mailt mij terug: '"ik krijg die pdf niet open"
---> ik antwoord "stuur dat dan naar die mens ipv mij". Mind you, ik heb daar niks mee te maken behalve dat die mail toevallig bij mij komt
--> Collega X mailt die klant met mij in cc dat ze de bijlage niet open krijgt
---> Collega X mailt mij om te zeggen dat ze de klant heeft gemaild.

En zo is dat niet ene keer, maar dus iedere keer met sommige collega's hé.
En dan zal die klant antwoorden, met jou in kopie. En uw collega terug antwoorden, alweer met u in kopie. En dit allemaal terwijl je er geen zaken mee hebt.

Herkenbaar. :laugh:

Allee zelfde collega.

Ze mailt ne klant om een bijdrage te betalen voor de blokpolis te betalen.
Die man vraagt voor een kopij daarvan.

Forwardt ze mij de mail:

"Wat zou hij bedoelen? De blokpolis of de kwijting?"

Ja, wat ik veel. Het is uw werk. Vraag het die mens gewoon in plaats van dat mij te vragen? Hoe kan ik dat nu rieken?

Komt uiteindelijk wel in orde zoals @|nfected zei. In mijn beginjaren heb ik persoonlijk de commerciële website en shop van een grote online retailketen down gehaald voor 14u (mijn schuld), en alle SAP training servers van Fluvius (niet echt mijn schuld, ik had ze gewaarschuwd) net toen er een company wide training begon. En ik heb ook nog steeds een carrière :unsure:.
Ken niks van IT, maar hoop voor u dat het zonder gevolgen is en anders => ander en beter

Gevolgen lijken beperkt te zijn. Geen al te groot verlies aan de klant hun kant en ze vonden het nodig om te benadrukken dat ze op deze fout na dus heel tevreden zijn van mijn inzet, beschikbaarheid, etc

*opluchting*

IT'ers die slechte manuals schrijven in combo met veel te goedkope IT support.

Doe dan geen hele omschakeling van het bedrijf naar nieuwe emailadres. Veel bellen voor niks

Intussen is het 10u. De collega die ik gisteren om 16u45 nog iets vroeg (en toen offline was) is er nu nog steeds niet.
Laatste keer dat ik keek werkte die thans voltijds en niet halftijds

Alles onder het motto: Flexibele uren. Nuja ik ben gene chef dus ik kan niks zeggen, maar zo geraak ik ook niet vooruit

Intussen is het 10u. De collega die ik gisteren om 16u45 nog iets vroeg (en toen offline was) is er nu nog steeds niet.

Alles onder het motto: Flexibele uren. Nuja ik ben gene chef dus ik kan niks zeggen, maar zo geraak ik ook niet vooruit

Krijg ik ook iets van... Heb er hier ook een paar die pas tegen 11u online komen, maar om 17u zijn ze door zenne, want kids en zo hé !

Misschien heeft die nog 20 andere vragen, dringende deadline,..?

Terug
Bovenaan