Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

jep :) al de 2de keer dat ik binnen de overheid op zo'n dienst beland. De vorige keer ben ik pas na 5j vertrokken, wat me toch wel wat tijd gekost heeft om te recupereren.
Dagelijks overuren (zonder enige compensatie), gemiddeld nog 2 avonden per week aan het werk en dan nog mails/berichten in het weekend krijgen, lastiggevallen worden tijdens verlof... . Binnenkort (na corona) er nog 2u30 pendeltijd erbovenop. Dat gecombineerd met micromanagement, het ontbreken van enig nut van 3/4 van die taken. En de magische oplossing voor zaken waar ge geen tijd voor hebt is er een deadline opplakken. :woohoo:
Erg.
De zaterdag nog met een statutaire eropuit getrokken, en die klaagde dat ze echt niets te doen had :ROFLMAO:
En werk vragen doet ze niet meer of ze krijgt toch maar stomme taakjes.

Maar is een dossierbeheerder, die zitten meer onder de radar hun routine te doen.

Managers, van het moment dat die eraan te pas komen...
Velen staan ver van de realiteit.

Ik denk er vaak aan om dossierbeheerder te worden. Niveau B
Vergt meer statische kennis, wetgeving wel volgen, en teren op routine tot het pensioen redelijk beschermd.
Gewoon omdat heel die IT shit (ook overheid) kunnen volhouden tot mijn 67 toch minder gemakkelijk wordt.

Laatst bewerkt:
jep :) al de 2de keer dat ik binnen de overheid op zo'n dienst beland. De vorige keer ben ik pas na 5j vertrokken, wat me toch wel wat tijd gekost heeft om te recupereren.
Dagelijks overuren (zonder enige compensatie), gemiddeld nog 2 avonden per week aan het werk en dan nog mails/berichten in het weekend krijgen, lastiggevallen worden tijdens verlof... . Binnenkort (na corona) er nog 2u30 pendeltijd erbovenop. Dat gecombineerd met micromanagement, het ontbreken van enig nut van 3/4 van die taken. En de magische oplossing voor zaken waar ge geen tijd voor hebt is er een deadline opplakken. :woohoo:

Bon, om nu even advocaat van de duivel te spelen: je hebt al verschillende keren zitten zinspelen op je toch wel hoge loon en unieke functie. Tegelijk ben je - als ik me niet vergis - bezig met een bijberoep. Hoe heb je daar dan tijd voor?
Ik zie in ieder geval bij mijn directe leidinggevende dat die ook veel onbetaalde overuren presteert. Nu leeft die mens wat voor zijn werk, maar vanaf een bepaalde paygrade wordt het ook wel ergens verwacht. De luilekkerland dagen zijn bij veel overheidsdiensten echt wel voorbij, ondanks de anekdotiek die velen zoals meneer hierboven maar al te graag bovenhalen.

Je bent toch ambtenaar?

Mja ambtenaar wilt niet zeggen dat je geen werk hebt of dat je geen bazen hebt die zotte ideeën hebben.
Ambtenaar wil enkel zeggen dat je voor de overheid werkt. Maar de overheid is even divers als de private sector. Het enigste verschil is dat je zeker weet welk loon je hebt en dat als je statutair bent, dat je wat beter beschermd bent. Maar de rest van de russian roulette is hetzelfde.

Voor de rest mogen we nu ook wel niet vergeten dat den Pan nu ook geen simpel ambetantenaartje is. Zijn nettoverloning is nu ook niet hetgeen je standaard mag verwachten. Dus ik kan mij dan ook wel inbeelden dat ze daar dan wat hogere eisen stellen. Ze betalen er uiteindelijk ook extra voor.
En ofdat het werk nuttig is. Dat kom je nu eenmaal overal wel tegen. Niet de eerste keer dat ik een paar scenario's moest uitwerken en dat van al de scenario's die ik heb uitgewerkt 90% afvalt en we voor die 1ne gaan die ik lomp vind, maar die het management "amazing" vindt omdat er nu gewoon andere gevoeligheden zijn waar ik niet van op de hoogte ben.

Bon, om nu even advocaat van de duivel te spelen: je hebt al verschillende keren zitten zinspelen op je toch wel hoge loon en unieke functie. Tegelijk ben je - als ik me niet vergis - bezig met een bijberoep. Hoe heb je daar dan tijd voor?
Ik zie in ieder geval bij mijn directe leidinggevende dat die ook veel onbetaalde overuren presteert. Nu leeft die mens wat voor zijn werk, maar vanaf een bepaalde paygrade wordt het ook wel ergens verwacht. De luilekkerland dagen zijn bij veel overheidsdiensten echt wel voorbij, ondanks de anekdotiek die velen zoals meneer hierboven maar al te graag bovenhalen.
Dat ik goed betaald wordt klopt, maar voor dat bijberoep is nog amper tijd/energie. In mijn vorige functie werkte ik ook vaak te veel maar dat was omdat ik dat zelf besliste. Nu moet ik de grillen ondergaan van onbekwame managers.

Mja ambtenaar wilt niet zeggen dat je geen werk hebt of dat je geen bazen hebt die zotte ideeën hebben.
Ambtenaar wil enkel zeggen dat je voor de overheid werkt. Maar de overheid is even divers als de private sector. Het enigste verschil is dat je zeker weet welk loon je hebt en dat als je statutair bent, dat je wat beter beschermd bent. Maar de rest van de russian roulette is hetzelfde.

Voor de rest mogen we nu ook wel niet vergeten dat den Pan nu ook geen simpel ambetantenaartje is. Zijn nettoverloning is nu ook niet hetgeen je standaard mag verwachten. Dus ik kan mij dan ook wel inbeelden dat ze daar dan wat hogere eisen stellen. Ze betalen er uiteindelijk ook extra voor.
En ofdat het werk nuttig is. Dat kom je nu eenmaal overal wel tegen. Niet de eerste keer dat ik een paar scenario's moest uitwerken en dat van al de scenario's die ik heb uitgewerkt 90% afvalt en we voor die 1ne gaan die ik lomp vind, maar die het management "amazing" vindt omdat er nu gewoon andere gevoeligheden zijn waar ik niet van op de hoogte ben.
Ja ok, agenten zijn veelal statutairen, en weinigen willen nog in die hun schoenen staan.

Als je het smerig wilt spelen, kan je het statutair contract wel misbruiken uiteraard.
De kans dat ze u ontslagen krijgen, blijft klein. Je kan u in een hoekje laten wegzetten, en het pensioen afwachten.
Getuige dat er effectief maar weinig ontslagen vallen.
En het misbruik van de ziektedagen, vroeger op pensioen gaan, geldt nog steeds, etc.

(Al zal men de komende jaren het contract stelselmatig afbouwen. Het vet geraakt overal van de soep.
Bij de Vlaamse gaat het die richting al uit. De federale biedt weerstand.)

De dossierbeheerders die ik ken (B, C...), ik heb niet de indruk dat dat de hardste werkers zijn.
(Over de toestanden bij defensie te zwijgen, ook voornamelijk statutair. Win for lifes daar met wat zich daar allemaal afspeelt.)

En als ik de toestanden bij ons zie, op zich geen statutairen.
De laatste keer dat iedereen nog eens aanwezig was op de bureau.
Als men die dag 2 uur heeft gepresteerd, is het al veel. Gewoon gaan bikkelen uren, wandelen, over hun hobby's zitten praten,...
Pakt toch niet in de privé

Laatst bewerkt:
En is dat omdat je "een machine" bent die geen impact ondervindt van extreme vermoeidheid, en steeds 100% blijft performen? Is dat in een omgeving waar je ook eens een praatje kan slaan met een collega zonder dat je jezelf ermee in het zak zet omdat je die verloren tijd moet inhalen?

Eh, ik bedoelde starten rond 8u en stoppen rond 17u, niet 17u op een dag werken he :unsure:

Alleszins ja, er kan bij ons aan de koffie gepraat worden en nee dat heeft gemiddeld genomen op extra in te halen verloren tijd.

Dat ik goed betaald wordt klopt, maar voor dat bijberoep is nog amper tijd/energie. In mijn vorige functie werkte ik ook vaak te veel maar dat was omdat ik dat zelf besliste. Nu moet ik de grillen ondergaan van onbekwame managers.
Mja, dat is toch niet nieuws. Noch is dat enkel van toepassing voor de overheid. Toch niet als ik dit vergelijk met de mensen uit de privé wanneer zij weer eens klagen over incompetent management.

Als je het smerig wilt spelen, kan je het statutair contract wel misbruiken uiteraard.
Neen dat kun je niet.

De kans dat ze u ontslagen krijgen, blijft klein. Je kan u in een hoekje laten wegzetten, en het pensioen afwachten.
Getuige dat er effectief maar weinig ontslagen vallen.
Ikzelf heb er al 1 ontslagen. De kans blijft klein. En ik houd ook rekening met het feit dat als ik iemand ontsla dat er daardoor iemand verdwijnt waar ik werk wat mijn werklading verhoogt. En dat er geen enkele garantie is op het feit dat je iemand nieuw zult krijgen. Voor hetzelfde geld schrappen ze gewoon de openstaande post wegens redenen (ja, vermindering overheidspersoneel is er daar 1 van).

Dus ja voordat ik iemand ontsla of zou wensen te ontslaan houd ik dan ook rekening met hoe zwaar die zijn kont door de haag steek en ofdat als ik even renegazi speel die dan niet even een tijd terug in overdrive gaat. Aangezien een nieuwe ook niet perfect is. Dus evident dat de turnover dan ook aan de lage kant zit.

Daarnaast echter, voordat je iemand ontslaat moet je ook een volledig dossier hebben dat onderbouwd is. Waar je mensen een tweede kans geeft,... Maar als je iemand wil ontslaan die zijn werk niet doet naar behoren, dan is daar echt niets dat u tegenhoudt om die te ontslaan. Behalve dat je zelf uw werk doet...

En het misbruik van de ziektedagen, vroeger op pensioen gaan, geldt nog steeds, etc.
Leg mij eens uit wat je hiermee bedoelt ? Ik had 200+ ziektedagen. Nu heb ik er 0. Ik heb die niet misbruikt... maar ik was verdomme blij toen dat ik ze nodig had, dat ik ze had... en dat den Jambon niet geslaagd was om ze te reduceren tot uw 20 van 1 jaar...

En als ik de toestanden bij ons zie, op zich geen statutairen.
De laatste keer dat iedereen nog eens aanwezig was op de bureau.
Als men die dag 2 uur heeft gepresteerd, is het al veel. Gewoon gaan bikkelen uren, wandelen, over hun hobby's zitten praten,...
Pakt toch niet in de privé
Hoe weet jij wat men presteert indien ze niet aanwezig zijn op de bureau ? Voor de rest pakt dat ook in de privé hoor. Niet alles zit in een keurslijf van continue travakken of erhaus met u. Allez toch 10 - 20j geleden was dat er nog toen ik in de privé werkte. En van wat ik hoor van maten is dat er nu ook nog.

Al gaat het dan niet over maar 2 uur werken op een dag... Maar sowieso heb ik geen idee hoe jij dat weet dat ze maar 2 uur werken terwijl jij er niet bent.

Gij hebt toch ook maar een raar beeld vd bedrijfswereld ze.

Een beeld? Ik zit er middenin.
Bedoel je dat ik rare (reële) ervaringen opdoe in de bedrijfswereld?

Ik was vroeger verantwoordelijk voor de IT strategie en uitvoering van de B2B tak van een groot multinational, ik was dus verantwoordelijk voor 100M usd budget, had 100-300 mensen onder mij. We hadden allemaal deadlines op wekelijkse basis maar 99% van "mijn" team werkte ook van 9-5. Velen ook x % van home, sommige zelfs voor weken aan 1 stuk in een andere land. Zo lang het werk af was, soms zal het wel eens een zwaardere week geweest zijn maar meeste hadden echt wel chille werkweek.

En ja er mochten ook koffie en rook pauzes genomen worden. Ze mochten zelfs een uur of langer op lunch gaan. Vrijdag stopten we sowieso om 16:00 en meestal tot 19:00 met velen in de pub aan de tube. Met de goeie collegas dan het Londense nachtleven in tot de ochtend.

Ik had wel wat meer druk en langere dagen maar wou dan ook carrière maken en mijn salaris was ook gewoon goed.

Dan zal het wel weer dat vergif zijn van die timetracking bij ons. Met de vooropgestelde tijdsbudgetten per (deel)taak die:
1) scherper worden gezet naarmate de gemiddelde afwerkingstijd van een taak onder het vooropgestelde tijdsbudget ligt
2) je je moet verantwoorden wanneer je afwerkingstijd boven het vooropgestelde tijdsbudget ligt
3) je meer kans maakt op promotie en/of loonsopslag naarmate je meer (deel)taken en projecten kan afwerken onder het vooropgestelde tijdsbudget, wat op zijn beurt 2 gevolgen heeft:
- Mensen gaan overwerken zonder deze te registreren, zodat ze hun (deel)taken en projecten zogezegd binnen de vooropgestelde tijdsbudgetten afwerken. In realiteit zijn ze gewoon ongeregistreerde overuren aan het doen.
- Daardoor worden de vooropgestelde tijdsbudgetten steeds scherper gesteld, want iedereen wil opslag/promotie, dus iedereen wil (officieel) onder de vooropgestelde tijdsbudgetten duiken, waardoor het management denkt dat de vooropgestelde tijdsbudgetten nog verder naar beneden kunnen bijgesteld worden.

"Werknemers uitpersen als een citroen", was vroeger pure vakbondstaal voor mij. Maar het begint mij te dagen dat het soms gewoon bittere realiteit is. En blijkbaar niet alleen bij arbeiders die aan de band staan. Ook bij de jonge, ambitieuze (onmondige?) ingenieurs die hen een wortel voor wordt gehouden.

Laatst bewerkt:
Neen dat niet de hele bedrijfswereld op dezelfde leest geschoeid is :p.

Dan zal het wel weer dat vergif zijn van die timetracking bij ons. Met de vooropgestelde tijdsbudgetten per (deel)taak die:
1) scherper worden gezet naarmate de gemiddelde afwerkingstijd van een taak onder het vooropgestelde tijdsbudget ligt
2) je je moet verantwoorden wanneer je afwerkingstijd boven het vooropgestelde tijdsbudget ligt
3) je meer kans maakt op promotie en/of loonsopslag naarmate je meer (deel)taken en projecten kan afwerken onder het vooropgestelde tijdsbudget, wat op zijn beurt 2 gevolgen heeft:
- Mensen gaan overwerken zonder deze te registreren, zodat ze hun (deel)taken en projecten zogezegd binnen de vooropgestelde tijdsbudgetten afwerken. In realiteit zijn ze gewoon ongeregistreerde overuren aan het doen.
- Daardoor worden de vooropgestelde tijdsbudgetten steeds scherper gesteld, want iedereen wil opslag/promotie, dus iedereen wil (officieel) onder de vooropgestelde tijdsbudgetten duiken, waardoor het management denkt dat de vooropgestelde tijdsbudgetten nog verder naar beneden kunnen bijgesteld worden.

Kijk timetracken is een goed ding. Behalve wanneer het verkeerd gebruikt wordt. En het voorbeeld dat je geeft is in mijn ogen een verkeerd gebruik. Je kunt dat enkel op die manier gebruiken wanneer de mensen die de rimetracks beoordelen zelf in de praktijk staan en ZELF hieraan ook moeten voldoen. EN dat het dan ook nog eens gebaseerd is op een gemiddelde ipv uw topperformers.

Als ze dat dan ook continue aanpassen goed wetende dat mensen dit behalen door middel van extra onbetaalde uren te doen, dan is dat geen goed management. Dat is op korte termijn super. Maar op lange termijn verbrand je uw personeel. En introduceer je wrevel. Want mensen gaan op zoek naar iets anders. En rekening houdende met hoe hard iedereen op zoek is naar ingenieurs met ervaring slaan ze daar op dit moment echt hun ruiten mee in.

Misschien is het goed om op zoek te gaan naar een werkplaats die wat meer uw huidige normen weerspiegelen. En ofwel wil dit zeggen dat je tevreden gaat moeten zijn met een minder hoog loon, want ja je hebt andere prioriteiten dan "carrière" (en dat is volledig verstaanbaar). Of je moet op zoek gaan naar een werkgever die daarmee ook effectief rekening houdt (en laat ons eerlijk zijn, dan zit je al eerder bij een overheid of een sociale/non profit organisatie of de uitzonderlijke private organisatie die voldoende marge draait waardoor the bottom line nog niet echt een probleem vormt)

Voor de rest :

Let it go :
of

Laatst bewerkt:

Jij werkt gewoon in de verkeerde sector.

Relaxte jobkes genoeg waar je al gemakkelijk tussen de 3000 - 4000 bruto kan verdienen.

Probeer ook aan jezelf te werken en minder te stressen.

Je zit in het verkeerde bedrijf/sector.
Dit catalogeer ik onder mismanagement.
Ik werk bij de klant (multinational) ook met time sheets, maar die worden enkel gebruikt door de klant om:
  1. de PO naar het consultancy bedrijf uit te sturen en te factureren op het intern project waar ik het meest op heb gewerkt de afgelopen 3 maanden
  2. Intern te kunnen tracken op welke projecten ik gewerkt heb per week. Ik hoef hier enkel een geschat % wekelijks in te vullen:
    1. 20% intern project X
    2. 25% intern project Y
    3. 55% intern project Z
Zodra mijn leidinggevende merkt dat ik niet meer aan 100% kom, dan komt er een extra project bij. In het geval dat één van die budgetten op is, dan gebeurt het vaak dat ik dan moet boeken op een andere project nummer (terwijl ik niet op dat project werk).

--> Veel flexibeler en betere manier om time sheets te benaderen. Alles gewoon in onderling overleg met je leidinggevende en de project/program managers. Dan is er achteraf geen shit dat als een boemerang terug in je gezicht kan komen.
Maar dit vereist natuurlijk een open, transparante en oprechte cultuur met goede managers.

Eentje die 5 dagen geleden positief heeft getest en pas gisteren haar eerste symptoom vrije dag had en vandaag komt werken.
Ik kijk er al niet van op.

En een ander die 3 weken later op een mail van een klant antwoord ivm een betaling die de collega zelf fout had gedaan. Ge zou denken dat dat soms es is, maar dat is bij sommigen toch wel echt standard practice.
Ik maak ook al es fouten maar als ik er op gewezen word zet ik die bijna altijd direct recht ipv iedere keer weken te wachten.

Mijn manager die mij 7-8 keer per dag opbelt. 85% van de gesprekken lopen als volgt:
"Hey Gumball..moet ge nu wa weten blablabla. Maar belde u eigenlijk voor iets anders...oei shit X belt mij nu op..kga afleggen en u direct erna terug opbellen"
Seg...kutwijf...Ge haalt mij uit mn vibe & kom aub eens direct to the point als ge belt + als iemand anders u opt zelfde moment belt, maak ons gesprek dan eerst af en bel die andere daarna op.

Is dezelfde manager die op elke meeting 30min te laat durft te zijn en die altijd in paniek naar mij belt dat het intern zou opvallen.
Vorige week weer van dat "Oei seg Gumball, kga 10-20min later zijn..er zijn plots werken op de snelweg...nuja kan nog 5km op een tank rijden..en kmoet er nog 15 doen..denkt ge dat ik er ga raken?".. Ja want werken op de snelweg komen zomaar opduiken hahahaha
- "Goh kzou da wel proberen (in mn eigen denkend "En hopelijk valt ge stil, eigen schuld dikke bult...altijd met uw onnozele bullshit"). Maar euh..de Directeur vroeg wel al 2x waar ge bleef..."
Komt ze effectief 30min te laat aan op een meeting waar +20 man op haar zaten te wachten... ELKE KEER.
Begint de meeting..gaat haar gsm af..staat die uiteraard nog op luid. Schrikt ze daar zo van..kijkt ze wie haar opbelt. Meeste mensen zouden hun gsm muten/op de volumeknop duwen op de oproep te muten/oproep weigeren.. Nowp..zij laat die gewoon op luid verder bellen. :oink: :wtf:

Mijn manager die mij 7-8 keer per dag opbelt. 85% van de gesprekken lopen als volgt:
"Hey Gumball..moet ge nu wa weten blablabla. Maar belde u eigenlijk voor iets anders...oei shit X belt mij nu op..kga afleggen en u direct erna terug opbellen"
Seg...kutwijf...Ge haalt mij uit mn vibe & kom aub eens direct to the point als ge belt + als iemand anders u opt zelfde moment belt, maak ons gesprek dan eerst af en bel die andere daarna op.

Is dezelfde manager die op elke meeting 30min te laat durft te zijn en die altijd in paniek naar mij belt dat het intern zou opvallen.
Vorige week weer van dat "Oei seg Gumball, kga 10-20min later zijn..er zijn plots werken op de snelweg...nuja kan nog 5km op een tank rijden..en kmoet er nog 15 doen..denkt ge dat ik er ga raken?".. Ja want werken op de snelweg komen zomaar opduiken hahahaha
- "Goh kzou da wel proberen (in mn eigen denkend "En hopelijk valt ge stil, eigen schuld dikke bult...altijd met uw onnozele bullshit"). Maar euh..de Directeur vroeg wel al 2x waar ge bleef..."
Komt ze effectief 30min te laat aan op een meeting waar +20 man op haar zaten te wachten... ELKE KEER.
Begint de meeting..gaat haar gsm af..staat die uiteraard nog op luid. Schrikt ze daar zo van..kijkt ze wie haar opbelt. Meeste mensen zouden hun gsm muten/op de volumeknop duwen op de oproep te muten/oproep weigeren.. Nowp..zij laat die gewoon op luid verder bellen. :oink: :wtf:
Ik herinner me deze post:
Vrouwelijke manager (& single mom) die mij binnenkort moet beoordelen. Niks speciaals, want onze evaluaties worden niet gekoppeld aan targets..en het is niet dat we opslag krijgen dit jaar. Ze heeft maar 5 mensen onder haar hoede en ik ben de collega die het nauwst met haar samenwerkt
Belt mij "Seg Gumball..wat houden uw dagelijkse taken nu in? Is dat nog steeds hetzelfde als 2jr geleden? Want ik weet niet wat ik over u moet zeggen..het is nooit spannend bij u..ge werkt zoals het hoort, maar ik geef u al letterlijk elke keer een copy-paste van vorige evaluaties..dat gaat beginnen opvallen " :oink:

Meanwhile stuurt die soms om middernacht/1u 's ochtends berichten om het over haar privé te hebben. Onlangs stuurde ze mij zelfs een video vanop haar vakantie waarbij ze in bikini gewoon staat te dansen in het zwembad :shutup:. Beide type berichten negeer ik volledig... Is niet de eerste keer dat ze probeert te hitten. Op een personeelsfeest, net toen ik daar begon te werken zei ze in hare zatte (ik nuchter) "Amaai de Gumball is toch ne schone jongen eh".
Leeftijdsverschil = 19jr
ik = in een relatie.. Bedoel..wijf..respecteer da..

Edit: En ja, voor de mensen die al wegdromen bij dit verhaal.. ze is fysiek ni mis. Type vrouw dat veel sport, naar de zonnebank gaat, Louis Vuitton koopt ed. :crazy:
En mijn vriendin weet wat er gaande is met haar. Ze heeft ook weet van de video :)
Kan je eens aankloppen bij haar baas met je klachten?

Renegadexxripxx zei:
Neen dat kun je niet.
Kom. Al statutairen geweten die bewust ernstige fouten hebben gemaakt.
Op mijn vorig werk (semi overheid) hebben ze zo eentje proberen buiten te gooien.
Resultaat: in beroep, die heeft maanden doorbetaald thuis gezeten, en is nadien terug gekomen.
Die hele zaak heeft blijkbaar massa's geld gekost.

Renegadexxripxx zei:
Ikzelf heb er al 1 ontslagen. De kans blijft klein. En ik houd ook rekening met het feit dat als ik iemand ontsla dat er daardoor iemand verdwijnt waar ik werk wat mijn werklading verhoogt. En dat er geen enkele garantie is op het feit dat je iemand nieuw zult krijgen. Voor hetzelfde geld schrappen ze gewoon de openstaande post wegens redenen (ja, vermindering overheidspersoneel is er daar 1 van).

Dus ja voordat ik iemand ontsla of zou wensen te ontslaan houd ik dan ook rekening met hoe zwaar die zijn kont door de haag steek en ofdat als ik even renegazi speel die dan niet even een tijd terug in overdrive gaat. Aangezien een nieuwe ook niet perfect is. Dus evident dat de turnover dan ook aan de lage kant zit.

Daarnaast echter, voordat je iemand ontslaat moet je ook een volledig dossier hebben dat onderbouwd is. Waar je mensen een tweede kans geeft,... Maar als je iemand wil ontslaan die zijn werk niet doet naar behoren, dan is daar echt niets dat u tegenhoudt om die te ontslaan. Behalve dat je zelf uw werk doet...
Dus in het kort:
Houd wat werkethiek aan en blijf rustig bezig.
Die turnover zit in de privé een pak hoger, nochtans dezelfde gevolgen uiteindelijk voor de bazen.

Renegadexxripxx zei:
Leg mij eens uit wat je hiermee bedoelt ? Ik had 200+ ziektedagen. Nu heb ik er 0. Ik heb die niet misbruikt... maar ik was verdomme blij toen dat ik ze nodig had, dat ik ze had... en dat den Jambon niet geslaagd was om ze te reduceren tot uw 20 van 1 jaar...
De meesten sparen die op, en gaan gewoon vroeger op pensioen.
Als je weinig ziek bent geweest, kan je zo 2 jaar eerder gaan zelfs.
Jij hebt gewoon veel tegenslag gehad.

Renegadexxripxx zei:
Hoe weet jij wat men presteert indien ze niet aanwezig zijn op de bureau ? Voor de rest pakt dat ook in de privé hoor. Niet alles zit in een keurslijf van continue travakken of erhaus met u. Allez toch 10 - 20j geleden was dat er nog toen ik in de privé werkte. En van wat ik hoor van maten is dat er nu ook nog.

Al gaat het dan niet over maar 2 uur werken op een dag... Maar sowieso heb ik geen idee hoe jij dat weet dat ze maar 2 uur werken terwijl jij er niet bent.
Ik neem aan dat ze gemiddeld wel meer werken dan die 2 uur ja. Best wel. Ook als ik er niet ben.
Maar dat er kantjes worden afgelopen, toch wel bijzonder duidelijk.
(Uiteraard gaat het er niet steeds zo aan toe, maar ik viel wel achterover even, maar het kan dus.)

Nee, het is niet overal presteren presteren in de privé ja, maar algemeen gewoon nog steeds meer presteren dan bij de overheid.
Er is gewoon meer marge aan alles bij de overheid zonder dat iemand u er op pakt.

Daarom heb ik zelf trouwens de sprong gemaakt naar de overheid. Meer zekerheid en rust.
(En die semi-overheid was pure **** op alle vlakken. Echt niks werkte daar deftig.)

Laatst bewerkt:
Zijn er eigenlijk nadelen aan de overheid behalve misschien wat langer pendelen naar Brussel? Want als ik het zo hoor heeft het enkel maar voordelen: meer werkzekerheid, meer work life balance, deftig loon, niet te veel stress, gegarandeerde loonstijgingen...

Nee niet om te lachen, we hebben al 2 omgeschoolde die vroeger iets helemaal anders deden bij ons werken.

En zo zijn er veel, en die hun studies achterwege hebben gelaten uiteindelijk.

Eentje die in de verzekeringen werkte, maar nu treinconducteur is geworden.
Idem eentje in de verzekeringen, ontslagen, aan de slag gegaan al winkelrekvulster, en besloten heeft om dat te blijven doen. Veel minder shit aan het hoofd.

De zoon van een oude ex-collega.
Ingenieur ICT, nog gespecialiseerd aan het unief. 2 jaar in de sector gewerkt. Werkt nu als ... postbode.
Is nu wel een uiterst vb, want met een 1900 euro bruto rondkomen, lijkt me toch wel moeilijk deze tijden.

Ingenieur, eronder door gaan. Burn-out, ziekenkas, herintegratie via een sociale werkplaats. Is gebleven op de sociale werkplaats. Een gewone doejob, en veel gelukkiger.

Een IT'er, werkt nu in een fabriek.

En zo zijn er veel, en die hun studies achterwege hebben gelaten uiteindelijk.

Eentje die in de verzekeringen werkte, maar nu treinconducteur is geworden.
Idem eentje in de verzekeringen, ontslagen, aan de slag gegaan al winkelrekvulster, en besloten heeft om dat te blijven doen. Veel minder shit aan het hoofd.

De zoon van een oude ex-collega.
Ingenieur ICT, nog gespecialiseerd aan het unief. 2 jaar in de sector gewerkt. Werkt nu als ... postbode.
Is nu wel een uiterst vb, want met een 1900 euro bruto rondkomen, lijkt me toch wel moeilijk deze tijden.

Ingenieur, eronder door gaan. Burn-out, ziekenkas, herintegratie via een sociale werkplaats. Is gebleven op de sociale werkplaats. Een gewone doejob, en veel gelukkiger.

Verschil financieel tussen veel shit aan uw hoofd en geen shit is gewoon te klein.
Tel de onbetaalde overuren erbij en de veel hogere stress vaak, op het einde van de rit weet ik niet wie de slimste is.

Terug
Bovenaan