Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

toilet / roken en zo moest ook allemaal gedefineerd zijn als non billable... Dus als ge regelmatig een pafke ging doen of ge had een darm issue.. dan kon je wel es naar het managers kantoorke gaan.
Van dat roken ben ik wel akkoord, maar van toiletbezoeken heb ik nu eigenlijk ook nog nergens geweten dat dat niet binnen de uren zou mogen. Hadden die daar dan wel personeel dat er lang wou blijven?

toilet / roken en zo moest ook allemaal gedefineerd zijn als non billable... Dus als ge regelmatig een pafke ging doen of ge had een darm issue.. dan kon je wel es naar het managers kantoorke gaan.
Wie wil daar nu werken? Alsof je van je werknemers verwacht dat die binnen de opgegeven 7,36 uur van hun dag 100% productief en efficiënt kunnen zijn.

Wie wil daar nu werken? Alsof je van je werknemers verwacht dat die binnen de opgegeven 7,36 uur van hun dag 100% productief en efficiënt kunnen zijn.

Bij mij was het van moetes, ik was doorverhuurd van het consultingkantoor waar ik toen in loondienst was.

gigantische leegloop
ba-dum-tsss-37350171.png

Ja dacht ook eerst dat dat zijn probleem was. Maar er waren nog collega's die geregeld de middagpauze achter hun pc benutte en aan hun bureau hun lunch opaten, daar kwam geen commentaar op. Hij heeft zelf ooit op een jubileum van een oudere collega in zijn speech benadrukt dat ze nooit middagpauze nam en ijverig haar boterhammen achter haar laptop opat .

Zijn punt was gewoon: als je toekomt op het werk begin je onmiddellijk te werken, ontbijt is voor thuis. Had ik vroeger gestopt kon ik hem daarin volgen, maar dat was absoluut niet het geval.

Micromanagement...
Ik heb ook zo'n chef gehad. Die bleek toen ik daar wat op doorvroeg eigenlijk gewoon een probleem te hebben met mensen die op andere momenten dan tussen 12 en 13u aten op hun werk. Lastig wanneer zo iemand baas is van een dienst waar ze in ploegen werken....
Da's toch ook gewoon iets ni goed juust zitten hebben in uwe kop eh.

Als ik op kantoor in BXL kwam en ik mij eerst nog een half uurtje wou laten ontspannen in de kantine, na een uur file, dan zou daar niemand lastig op doen. 't Zou hun niet eens geïnteresseerd hebben.
M'n uren zouden dan beginnen 'te lopen' zodra ik dan aanschoof aan m'n buro, laptop installeerde & startte met werken.

Er is ook geen enkele reden om lastig te doen, 't is niet alsof je uw uren begint te boeken terwijl je daar zit in de kantine. Who cares dat je eerst 30 minuten een koffie'tje dronk bij een boterhammeke op 't eerste verdiep voor je naar 't 10e verdiep de lift neemt.
---
Alsook per sé willen dat iedereen op een exact uur eet. Da's ook zever in pakskes tenzij voor pakweg een support dienst of iets, welke gewoonweg door klanten te bellen is & een vast 'sluitingsuur' heeft. Dan is 't logisch dat er gegeten wordt op een vast uur.

Zelfs bij grotere klanten waar men een bedrijfsrestaurant had ... draaide dit resto enkele uren. Regelmatig tot een uur of 13:30/14:00, ten vroegste een uur of 11/12 dat de warme maaltijden beschikbaar waren.

Maar ook daar buiten bleven deze ruimtes beschikbaar om pakweg uw boo'kes op te peuzelen.

Dat waren tijden.

gingen we op interview bij een klant en het ging te goed dan kreeg ik onder mijn vijs :laugh:

Je mag dat niet zeggen dat je dat allemaal kent... dat geeft een verkeerde indruk!!!

euh wat? Moet ik dan zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb terwijl ik daar al 5-6 jaar in werk?

Daar is de kiem ontstaan waardoor ik nu al freelance sinds 2004.

Ik heb zo 1 project gedaan waar iedereen moest klokken. 1 min te laat en je was een kwartier kwijt. En te vroeg telde niet. Daarnaast was je elke dag ook een uur kwijt met tijdsadministratie. Elke minuut moest vastgelegd zijn.
In een productiebedrijf is zo'n systeem voor arbeiders perfect te begrijpen. Vakbond durft dan wel eens eisen dat die regels dan ook voor bedienden gelden
Ja dacht ook eerst dat dat zijn probleem was. Maar er waren nog collega's die geregeld de middagpauze achter hun pc benutte en aan hun bureau hun lunch opaten, daar kwam geen commentaar op. Hij heeft zelf ooit op een jubileum van een oudere collega in zijn speech benadrukt dat ze nooit middagpauze nam en ijverig haar boterhammen achter haar laptop opat :p.

Zijn punt was gewoon: als je toekomt op het werk begin je onmiddellijk te werken, ontbijt is voor thuis. Had ik vroeger gestopt kon ik hem daarin volgen, maar dat was absoluut niet het geval.

Micromanagement...
Van een kader verwacht ik dat hij/zij zijn werk doet, ik heb echt wel betere dingen te doen dan te controleren hoeveel uur die werkt (tenzij dat teveel uren zijn, dan wil ik dat weten, om te kunnen zien of het zuiver de werkdruk is, of zijn/haar manier van aanpakken.
Wanneer ik zie dat iemand systematisch zijn/haar tijd zit te verprutsen, is het mijn taak om die meer werk te geven.

Het soort "managers" dat jij beschrijft zijn gewoon zielige klojo's die niet snappen dat gemotiveerde mensen beter presteren dan mensen die je als klein kind behandelt.
Zoals sommigen misschien wel weten wil ik binnenkort 4/5 gaan werken omwille van de thuissituatie. Namelijk, omdat ik momenteel elk uur billable moet werken, zorgt dit er momenteel voor dat elk moment van verminderde concentratie wegens slaaptekort, afleiding door private zaken, vervroegd ons kindje afhalen van de crèche, ... moet gecompenseerd worden door 's avonds of in het weekend te overwerken om mijn KPI's te halen.
Neen, dat zeg jij. Je moet gewoon redelijk zijn. En de werkgever ook. En die werkgever kan niet eisen dat jij dat moet compenseren in het week-end. Hij moet jou wel een arbeidscultuur garanderen waarin jij gezond kan blijven.
Tegelijkertijd hoor ik allerlei verhalen rondom mij (en hier op het forum) van mensen die te weinig werk hebben, zich vervelen op het werk, ... zonder dat ze hun uren moeten registreren. M.a.w. er is geen enkel gevolg wanneer je eens met mindere concentratie op het werk zit, even afgeleid bent door private zaken, of eens wat vroeger moet vertrekken. En dan heb ik het niet alleen over ambtenaren (bij wie het vaak wel heel extreem is) maar ook over mensen die in de privé werken en gelijkaardige lonen krijgen als ik. Dat is een ergernis.

Dus in dat opzicht voelt het dan weer heel erg onnozel om 20% van mijn loon in te leveren. Dus dat is een ergernis.
Maar om het om te draaien in een opportuniteit: dan kan ik evengoed een job zoeken bij een bedrijf of in een sector waar het allemaal niet zo nauw steekt en fulltime blijven werken, toch? Is er een mate van voorspelbaarheid voor dergelijke jobs?
Nogmaals mijn advies= maak dat je daar weg bent. Dat bedrijf is niets voor jou. Jij gaat jezelf gewoon een burn-out of depressie injagen op dat kantoor. Er is werk genoeg vandaag, zoek je een bedrijf dat een goede work/life balans belangrijk noemt.

En aan alle andere voorbeelden : cijfer je zelf niet teveel weg. Het is vandaag moeilijk om voldoende gekwalificeerd en toegewijd personeel te vinden, een werkgever houdt normaliter rekening met zijn werknemers. Sta op je strepen, zeker wanneer ze met belachelijke regeltjes afkomen. Blijf beleefd; maar kordaat, en trek een duidelijke lijn.

Dat heb ik dan nog nergens gezien. :p
Dat hebben ze dit jaar bij ons ingevoerd en wordt gezien als baanbrekend en professioneel. Dus zowel een tikklok als tijdsregistratie.

Maar geen van beide programma's werkt tegoei en ik werk in de sociale sector er zijn helemaal geen uren die gefactureerd moeten worden.

Dat hebben ze dit jaar bij ons ingevoerd en wordt gezien als baanbrekend en professioneel. Dus zowel een tikklok als tijdsregistratie.

Maar geen van beide programma's werkt tegoei en ik werk in de sociale sector er zijn helemaal geen uren die gefactureerd moeten worden.
Bij ons willen ze nu ook met timesheets gaan werken :ROFLMAO:
Dat we overladen worden met werk en de meerderheid ruim meer dan zijn 7,5u/dag werkt vergeten ze even.

Wel, ik denk dat ik net de grootste fout in mijn carriere gemaakt heb..

allez 3 weken geleden en net ontdekt, net 3 dagen te laat om het nog te kunnen oplossen -_-

Escalatie al aan de gang?
Is al gebeurd, conclusie data is bye bye
Wat heb je gedaan, data kwijt gespeeld?

In het kort, klant had gevraagd alle incrementals te houden want ransomware en willen zo dicht als mogelijk tegen die datum kunnen restore doen. Vinkje gezet op de ene groep, niet gezien dat het systeem automatisch een andere groep maakt ook waar je dat ook moest aanvinken. De noodzakelijk incremental is 3 dagen terug verdwenen. >.< Wat dus wil zeggen dat ze moeten restore doen van de backup van 4 dagen vroeger.

In het kort, klant had gevraagd alle incrementals te houden want ransomware en willen zo dicht als mogelijk tegen die datum kunnen restore doen. Vinkje gezet op de ene groep, niet gezien dat het systeem automatisch een andere groep maakt ook waar je dat ook moest aanvinken. De noodzakelijk incremental is 3 dagen terug verdwenen. >.< Wat dus wil zeggen dat ze moeten restore doen van de backup van 4 dagen vroeger.
Dat suckt inderdaad wel voor u en snap wel dat het niet leuk is. Maar sowieso zijn er verzekeringen voor zo'n toestanden en nu aan management om er mee om te gaan.

Ik ook nog zo'n escalatie bij mij terecht gekomen. Ook 1 van de infrastructuur mannen eens een fout gemaakt met veel data verlies. En dan in het begin veel emoties en blabla. Maar dan gewoon eerlijke analyse van de fout en "lessons learned" met klant c level. Dan ook commerciële toegifte en was dat ook direct gedaan. Business kan misschien klagen maar c - level kan dat meestal wel plaatsen.

10 jaar geen opslag meer :p

Uzelf afvragend waarom je destijds niet voor een easy life jobke bent gegaan.
De extra centen maken het allemaal niet goed :p

Komt wel net ongelegen nu na uw weekendwerk incident.
Hopelijk komt het goed!

Terug
Bovenaan