Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Positief: ze geven mij enorm veel vertrouwen op mijn werk. Ik zie dat veel grote, mooie (vaak ook complexe) projecten mijn kant uitkomen.

Tegenzijde van de medaille: enorm strakke deadlines, veel werk, veel verantwoordelijkheid. Men wil mij dan ondersteunen met een senior profiel die niet de lead neemt, maar mij wel bijstaat. Daar komt af en toe wel wat nuttige feedback uit maar die kerel hoort zichzelf ook ongelofelijk graag praten. Vaak hijackt hij bepaalde meetings met oeverloos gelul over zijn ervaringen in eerdere projecten zonder concreet te worden. En naast zijn input levert hij verder ook geen concreet werk (bepaalde communicatie in handen nemen, bepaalde documenten opstellen, ...) waardoor alle werk nog steeds bij mij terechtkomt en zijn advies houdt vaak ook gewoon nog extra werk in.

Ondertussen komen ook alle zaken waar ik op wachtte van andere projecten plots terug los. Zaken die al 4 weken blijven liggen bij een andere partij, moeten uitgerekend nu allemaal samen terug opgestart worden. *zucht*

Sowieso weekendwerk, terwijl mijn weekend al volgepland staat voor private zaken. Dat zijn van die momenten dat je "jaloers" naar buiten staart en je ziet in de verte een groepje arbeiders werken met de radio op, wat schunnige moppen tegen elkaar aan het vertellen (terwijl ze doorwerken uiteraard) en om 16u kuisen ze hun schoep af en rijden ze zorgeloos naar huis. En dan denk je: "wie is hier eigenlijk de slimste?".
Amai, andere sector ma zo herkenbaar. Wat ik vooral heb geleerd is dat tenzij je zelfstandige bent en zelf je onderneming uit de grond pompt, je vaak gewoon een nummer bent in een bedrijf en anderen vaak met uw pluimen gaan lopen. Dan mag je nog een schone titel hebben, je draait altijd uw kl*ten af voor een ander. Schouderklopjes en felicitaties genoeg, maar daar koop je geen brood mee. Als je elke maand een schoon bedrag binnenhaalt verdoezelt dat de schade natuurlijk.
Tot je de 50 voorbij bent, en jij nog rustig zit te chillen aan uw bureau terwijl bij die mannen de knieën en rug compleet naar de zeik zijn
Geldt niet enkel voor zware beroepen he. Genoeg administratief medewerkers die goed verdienen of beschermd zijn en om 16u hun pc dichtklappen en naar huis zijn.

Aangetekend schrijven ontvangen van mijn werk in verband met een outplacement traject.

Ze kunnen het ook gewoon aan mij komen geven, ik loop hier nog altijd rond.

Bende klein kinderen.

Amai, andere sector ma zo herkenbaar. Wat ik vooral heb geleerd is dat tenzij je zelfstandige bent en zelf je onderneming uit de grond pompt, je vaak gewoon een nummer bent in een bedrijf en anderen vaak met uw pluimen gaan lopen. Dan mag je nog een schone titel hebben, je draait altijd uw kl*ten af voor een ander. Schouderklopjes en felicitaties genoeg, maar daar koop je geen brood mee. Als je elke maand een schoon bedrag binnenhaalt verdoezelt dat de schade natuurlijk.
Wel, da's (meestal) iets beter in een KMO, maar daar heb je dan andere 'zorgen'.

Je merkt wel dat er meestal een andere sfeer heerst, want pretty much iedereen kent iedereen. En zelfs indien niet, kent de patron u nog steeds 'bij naam & aanspreking', niet zo zeer een lijn in de spreadsheet.
Bij mij is dit zo dus het geval. Ik heb regelmatig veel verantwoordelijkheid zoals Mac aanhaalt & nee, ik ben niet direct 'bang' voor 'out of the blue' m'n C4 te krijgen.

Als je op lange termijn denkt natuurlijk dan kan je bv. wel beginnen twijfelen of je dat kan vol houden tot uw pensioen.
M'n patrons zijn ouder dan ik, dus als die in pensioen gaan ... wat dan?
Niet de eerste keer dat 't feestje verpest wordt door 't wisselen v/d patrons.

Natuurlijk ben je tegen dan zelf ook al van een niet zo aantrekkelijke leeftijd & zal het wss niet zo evident meer zijn om ander werk te vinden indien dit moest voor vallen.
Er zijn uiteraard ook zaken die beter zijn aan een groot bedrijf, bv. doorgroeimogelijkheden. Da's over 't algemeen wel veel beperkter natuurlijk bij een KMO.

Nuja, 't is maar om te zeggen dat het altijd wel iets zal zijn hoor.

Hier nog ne grappige: Krijg gisterenavond een mail binnen rond 20u waar ik nog iets met moest doen. Om 22u al een mail van m'n leidinggevende dat het niet kan dat ik dat nog niet gedaan heb. Het ergste van al is dat niemand daar nog 's avonds op zit te wachten.

(Ik ga hier binnenkort weg, maar dat weten ze nog niet :) Maar dan zal het uit de lucht vallen zijn waarom.)

Hier nog ne grappige: Krijg gisterenavond een mail binnen rond 20u waar ik nog iets met moest doen. Om 22u al een mail van m'n leidinggevende dat het niet kan dat ik dat nog niet gedaan heb. Het ergste van al is dat niemand daar nog 's avonds op zit te wachten.

(Ik ga hier binnenkort weg, maar dat weten ze nog niet :) Maar dan zal het uit de lucht vallen zijn waarom.)

teh fuck? om 20u krijg je een mail en om 22u al klachten dat je er nog niet op gereageerd hebt?????

Je loon ligt dan toch >3k netto hoop ik

Nope.

In combinatie met een kleine die moeilijk slaapt en mijn vrouw en die ook mooi doorgroeit binnen haar bedrijf (en op dit moment ook meer verdient dan ikzelf), was ik ironisch genoeg net aan het denken om mijn "carrière" wat op een lager pitje te zetten.

Maar als je dan zo'n gigantisch project aangereikt krijgt, dan zou ik die graag nog op mijn CV zetten voor ik een stapje terugzet. Of is dat een klassieke valkuil om die redenering (bij volgende projecten) steeds opnieuw te maken? :p

Nope.

In combinatie met een kleine die moeilijk slaapt en mijn vrouw en die ook mooi doorgroeit binnen haar bedrijf (en op dit moment ook meer verdient dan ikzelf), was ik ironisch genoeg net aan het denken om mijn "carrière" wat op een lager pitje te zetten.

Maar als je dan zo'n gigantisch project aangereikt krijgt, dan zou ik die graag nog op mijn CV zetten voor ik een stapje terugzet. Of is dat een klassieke valkuil om die redenering (bij volgende projecten) steeds opnieuw te maken? :p
My 2cts
Je moet gewoon zien of de investering het waard is.
Ik heb een tijdlang heel veel uren geklopt toen ik jonger was (ook met jonge kinderen), wel alleen in de week maar typisch van 7-18 h op kantoor (inclusief transporttijd en dan nog van 21h30-03h00). Daarna 4 dagen per week in Parijs (3 overnachtingen) met vrouw en kinderen alleen thuis
Ik heb dat toen gedaan omdat dat interessant was en omdat het een investering was in mijn carrière.

Zou ik dat nu terugdoen indien er opnieuw moest aan beginnen? Ik denk het niet. Dat gaat misschien impact gehad hebben op mijn carrièrepad, maar uiteindelijk maakt bijkomende verloning op een bepaald ogenblik ook niet zoveel meer uit.

Ik zou dat sowieso alleen maar doen indien je denkt dat het bedrijf waar je nu werkt echt een goede plek is voor jou. Anders zou ik enkele projecten uitkiezen en die zo goed mogelijk doen.
En ik zou er ook niet over twijfelen, dat wanneer de werkdruk te hoog wordt, dat aan je verantwoordelijke mee te delen. Ze zijn er ook niets mee indien jij uitvalt door een te hoge werklast, en je wilt zelf ook liever je projecten goed afwerken ipv matig omdat je er niet voldoende tijd voor hebt

My 2cts
Je moet gewoon zien of de investering het waard is.
Ik heb een tijdlang heel veel uren geklopt toen ik jonger was (ook met jonge kinderen), wel alleen in de week maar typisch van 7-18 h op kantoor (inclusief transporttijd en dan nog van 21h30-03h00). Daarna 4 dagen per week in Parijs (3 overnachtingen) met vrouw en kinderen alleen thuis
Ik heb dat toen gedaan omdat dat interessant was en omdat het een investering was in mijn carrière.

Zou ik dat nu terugdoen indien er opnieuw moest aan beginnen? Ik denk het niet. Dat gaat misschien impact gehad hebben op mijn carrièrepad, maar uiteindelijk maakt bijkomende verloning op een bepaald ogenblik ook niet zoveel meer uit.

Ik zou dat sowieso alleen maar doen indien je denkt dat het bedrijf waar je nu werkt echt een goede plek is voor jou. Anders zou ik enkele projecten uitkiezen en die zo goed mogelijk doen.
En ik zou er ook niet over twijfelen, dat wanneer de werkdruk te hoog wordt, dat aan je verantwoordelijke mee te delen. Ze zijn er ook niets mee indien jij uitvalt door een te hoge werklast, en je wilt zelf ook liever je projecten goed afwerken ipv matig omdat je er niet voldoende tijd voor hebt
Maar uiteindelijk zo een pad, in hoeverre is dat puur uw beslissing? Als de vrouw dan zegt 'nee' dan is het ook niet waar eh. Denk dat de juiste partner hebben voor dat soort carriërepaden onontbeerlijk is. ( of geen kinderen hebben)

Ik heb zo ooit es een urgent request gekregen met 2 reminders

1 op zondagochtend om 5u, tweede rond zondagmiddag en de finale reminder maandagochtend om 6u 's ochtends.

Die is door het management wel effe goed op haar plaats gezet :lol:

Wat mij de laatste tijd irriteert is dat goed werken op m’n werkplek beloond wordt met nog meer extra werk. Als ik andermans problemen oplos lijk ik op een of andere manier meteen het default aanspreekpunt te worden voor gelijkaardige issues. Nu vind ik dat niet erg maar soms lijden m’n eigen taken er wat onder omdat alles gedaan krijgen niet altijd zo simpel is als je een backlog begint op te bouwen.

Ik heb ook wel moeite met nee zeggen dus komen m’n collega’s van andere teams liever bij mij andere teamleden die vaak nukkig reageren of zelfs mails enzo negeren.

Keerzijde van de medaille , in dit geval dus de goede kant is dat m’n leidinggevenden dit wel hebben opgemerkt en ik hierdoor ook al een flinke loonsverhoging heb kunnen krijgen binnen 4 maanden werken (is ook m’n eerste job). Maar ik kom wel vaak bekaf thuis.

Andere irritatie: collega’s die zich niet wassen! Nooit gedacht dat tegen te komen maar ze bestaan dus wel! Ik ben geschokt :P Geen idee hoe ik zo iemand moet aanspreken want dat is natuurlijk awkward en ik wil niemand kwetsen.

Andere irritatie: collega’s die zich niet wassen! Nooit gedacht dat tegen te komen maar ze bestaan dus wel! Ik ben geschokt :p Geen idee hoe ik zo iemand moet aanspreken want dat is natuurlijk awkward en ik wil niemand kwetsen.

Daar is maar 1 oplossing voor.
Samen na het werk gaan sporten en samen onder de douche kruipen.
Ge kwetst niemand en tis goed voor de conditie.

teh fuck? om 20u krijg je een mail en om 22u al klachten dat je er nog niet op gereageerd hebt?????
Nog erger, mail kwam van iemand extern, met leidinggevende in cc. En die leidinggevende maakte dan om 22u van z'n oren. En naast de mail ook nog een sms van die leidinggevende.

Terug
Bovenaan