Positief: ze geven mij enorm veel vertrouwen op mijn werk. Ik zie dat veel grote, mooie (vaak ook complexe) projecten mijn kant uitkomen.
Tegenzijde van de medaille: enorm strakke deadlines, veel werk, veel verantwoordelijkheid. Men wil mij dan ondersteunen met een senior profiel die niet de lead neemt, maar mij wel bijstaat. Daar komt af en toe wel wat nuttige feedback uit maar die kerel hoort zichzelf ook ongelofelijk graag praten. Vaak hijackt hij bepaalde meetings met oeverloos gelul over zijn ervaringen in eerdere projecten zonder concreet te worden. En naast zijn input levert hij verder ook geen concreet werk (bepaalde communicatie in handen nemen, bepaalde documenten opstellen, ...) waardoor alle werk nog steeds bij mij terechtkomt en zijn advies houdt vaak ook gewoon nog extra werk in.
Ondertussen komen ook alle zaken waar ik op wachtte van andere projecten plots terug los. Zaken die al 4 weken blijven liggen bij een andere partij, moeten uitgerekend nu allemaal samen terug opgestart worden. *zucht*
Sowieso weekendwerk, terwijl mijn weekend al volgepland staat voor private zaken. Dat zijn van die momenten dat je "jaloers" naar buiten staart en je ziet in de verte een groepje arbeiders werken met de radio op, wat schunnige moppen tegen elkaar aan het vertellen (terwijl ze doorwerken uiteraard) en om 16u kuisen ze hun schoep af en rijden ze zorgeloos naar huis. En dan denk je: "wie is hier eigenlijk de slimste?".