Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Als ge denkt da ge alles gehoord hebt.

Collega A contacteert mij.
Om te melden dat een ex-collega (die al 6 maand weg is) plots telefoon kreeg op zijn gsm van ne klant ivm een schade waarbij hij nog geholpen had.

Wat blijkt nu had collega B (die een deel van de ex-collega zijn dossiers heeft overgenomen) gewoon de ex-collega's gsm nummer gegeven omdat collega B niet wist hoe die schade precies in elkaar stak en wat er al voor gedaan was. I shit you not 🤣😅

Als ge denkt da ge alles gehoord hebt.

Collega A contacteert mij.
Om te melden dat een ex-collega (die al 6 maand weg is) plots telefoon kreeg op zijn gsm van ne klant ivm een schade waarbij hij nog geholpen had.

Wat blijkt nu had collega B (die een deel van de ex-collega zijn dossiers heeft overgenomen) gewoon de ex-collega's gsm nummer gegeven omdat collega B niet wist hoe die schade precies in elkaar stak en wat er al voor gedaan was. I shit you not 🤣😅
Maar allez, dat is daar toch echt pure onkunde bij jullie als ik het zo hoor. Maar, we horen natuurlijk alleen maar dit soort verhalen.

Maar allez, dat is daar toch echt pure onkunde bij jullie als ik het zo hoor. Maar, we horen natuurlijk alleen maar dit soort verhalen.

Ja der lopen gelukkig ook goeie rond se en ze steken niet allemaal zo een stoten uit.
Tis nochtans één van de goei dus snap het ni zo goed.

Maar het was es iets anders, da wel 😅

Ik moet aanwezig zijn, sterker ik heb nog altijd niemand van mijn leidinggevende kunnen spreken na mijn ontslag.

Ze hadden een collega de opdracht gegeven om met mij te praten over mijn ontslag...
Als je wil, moet het toch mogelijk zijn om je tegenopzet te geven normaal gezien? Dan ben je binnen 4 weken weg. Al heb je dan best wel al zicht op iets nieuws allicht eer je dat doet.

Laatst bewerkt:
Die opzeg tot november is in dit geval ten goede van de werknemer, zodat deze tijd genoeg heeft iets anders te zoeken.
Indien je al iets anders hebt, zal je wel in samenspraak sneller weg mogen.

Een vol jaar opzeg jong ... da's der tush ook wel weer wat over lijkt mij.
Wie gaat zich nog een heel jaar inzetten nadat ge uw onslag hebt gekregen. Zeker indien het v/d WG uit komt, dan heb je gelijk letterlijk vanaf dag 1 al geen goesting meer om nog iets deftigs uit te steken.
Ik heb hier recht op 2 jaar :cool: en een ontslagpremie waar ik nog wel even van kan leven
Indien ik zelf mijn ontslag geef moet ik ook wel 6 maand blijven....

Stel je krijgt uw opzeg als je 60 bent, huis afbetaald, kinderen het huis uit, wat spaargeld nog.
Denk dat het voor velen eerder een cadeau is dan een straf.

Stel je krijgt uw opzeg als je 60 bent, huis afbetaald, kinderen het huis uit, wat spaargeld nog.
Denk dat het voor velen eerder een cadeau is dan een straf.
Ik denk dat je onderschat in welke mate ontslag, en zeker op die leeftijd, een negatieve impact heeft op de moraal van veel mensen.

Ook financieel is het niet per definitie zo geweldig. De kans om nog werk te vinden aan een vergelijkbaar loon is redelijk klein (tenzij je zelfstandig als consultant kan starten). Ik denk dat ik op die leeftijd al blij zou mogen zijn indien ik een job vind aan 50% van mijn huidige loon, en dan nog zonder auto, fiscale voordelen,....

Er zijn er genoeg die geen ontslagvergoeding krijgen hoor, zelf het merendeel.
Mensen met een contact van onbepaalde duur hebben altijd een opzegvergoeding. Ze moeten die vaak wel uitzitten. Maar dat wil wel zeggen dat zonder grove nalatigheden je nog zeker ben van een loon gedurende x maanden (maar je moet dus wel presteren).

Mensen met een contact van onbepaalde duur hebben altijd een opzegvergoeding. Ze moeten die vaak wel uitzitten. Maar dat wil wel zeggen dat zonder grove nalatigheden je nog zeker ben van een loon gedurende x maanden (maar je moet dus wel presteren).
Klopt en weet ik, maar zijn reactie kwam over als, wordt ontslagen en geniet thuis van uw royale ontslagpremie.

Ik denk dat je onderschat in welke mate ontslag, en zeker op die leeftijd, een negatieve impact heeft op de moraal van veel mensen.

Ook financieel is het niet per definitie zo geweldig. De kans om nog werk te vinden aan een vergelijkbaar loon is redelijk klein (tenzij je zelfstandig als consultant kan starten). Ik denk dat ik op die leeftijd al blij zou mogen zijn indien ik een job vind aan 50% van mijn huidige loon, en dan nog zonder auto, fiscale voordelen,....
Is niet enkel voor die leeftijd hé.

Ik heb mijn nonkel ontslagen zien (niet letterlijk hé...) worden op 49 jaar waarbij hij in de loonscategorie van senior manager zat in een multinational (werd gedaan, zo pleegde men mij te zeggen, omdat er daarna extra bescherming was waardoor het nog duurder was voor de werkgever om die te ontslaan) en waar hij de persoon die zijn functie nu deed zogezegd aangeworven was om zijn assistent te zijn (na 2 jaar die op te leiden -> shot). Die is toen volledig in een depressie gevallen omdat die dat helemaal niet verwacht had / had zien aankomen. En hij daarnaast op veel sollicitaties gewoon geconfronteerd werd met een loonsaanbieding die dag en nacht verschilde van het loon waaraan hij gewend was.
Hij is toen lang werkloos geweest, al meldde hij toen wel dat dat hem niet echt raakte omdat er toch wel een lange periode was dat ze hem moesten uitbetalen. In realiteit trok hij zich dat wel aan natuurlijk.
Hij is toen zelfs nog opgenomen geweest voor die depressie en is toen uiteindelijk na lange tijd werkloos te zijn, herbegonnen aan een verloning die <1/2de van zijn vorige loon (zijn nieuw loon lag rond de 3000 - 3500€). En dat blijft toch confronterend. En dat was toen effectief als consultant, omdat het quasi altijd op niets uitdraaide op de andere opportuniteiten. Ondertussen heeft hij zich na 9j terug opgewerkt in zijn verloning en afgestapt van consultant zijnde (de bench maakte hem niet happy), maar hij is nog altijd ver af van de verloning die hij vroeger had (schommelde nu zo rond de 4.5 - 5.5k / mnd + gekende extralegale voordelen).

Alhoewel hij mij wel vermeldde dat de werkgevers eens je de 50 genaderd bent, echt niet staan te springen voor U. Toen hij tussen de 35 - 46 was, was de sky the limit. Maar eens de 50 gepasseerd was dat toch wel iets anders.

Dat is ook grotendeels de reden waarom ik uiteindelijk ambetantenaar geworden ben. Ik had daar echt geen zin in. Noch in het gedoe van al die HR BS. Ik ga dan niet het loon noch de "status" verdienen waar ik vroeger op gehoopt had waar ik terecht ging komen. Maar, het risico dat ik een frats zoals mijn nonkel tegenkom zolang ik gewoon mijn werk blijf doen... daar heb ik mij hopelijk met deze carrière mee ingedekt.

Laatst bewerkt:
Teams meeting met de teamleader (verzoek destijds verzonden in all caps "KUNNEN WE DIT VRIJDAG BESPREKEN???") en ik zit hier al 25 minuten in de camera te koekeloeren naar mezelf.

Positief: ze geven mij enorm veel vertrouwen op mijn werk. Ik zie dat veel grote, mooie (vaak ook complexe) projecten mijn kant uitkomen.

Tegenzijde van de medaille: enorm strakke deadlines, veel werk, veel verantwoordelijkheid. Men wil mij dan ondersteunen met een senior profiel die niet de lead neemt, maar mij wel bijstaat. Daar komt af en toe wel wat nuttige feedback uit maar die kerel hoort zichzelf ook ongelofelijk graag praten. Vaak hijackt hij bepaalde meetings met oeverloos gelul over zijn ervaringen in eerdere projecten zonder concreet te worden. En naast zijn input levert hij verder ook geen concreet werk (bepaalde communicatie in handen nemen, bepaalde documenten opstellen, ...) waardoor alle werk nog steeds bij mij terechtkomt en zijn advies houdt vaak ook gewoon nog extra werk in.

Ondertussen komen ook alle zaken waar ik op wachtte van andere projecten plots terug los. Zaken die al 4 weken blijven liggen bij een andere partij, moeten uitgerekend nu allemaal samen terug opgestart worden. *zucht*

Sowieso weekendwerk, terwijl mijn weekend al volgepland staat voor private zaken. Dat zijn van die momenten dat je "jaloers" naar buiten staart en je ziet in de verte een groepje arbeiders werken met de radio op, wat schunnige moppen tegen elkaar aan het vertellen (terwijl ze doorwerken uiteraard) en om 16u kuisen ze hun schoep af en rijden ze zorgeloos naar huis. En dan denk je: "wie is hier eigenlijk de slimste?".

Laatst bewerkt:
Dat zijn van die momenten dat je "jaloers" naar buiten staart en je ziet in de verte een groepje arbeiders werken met de radio op, wat schunnige moppen tegen elkaar aan het vertellen (terwijl ze doorwerken uiteraard) en om 16u kuisen ze hun schoep af en rijden ze zorgeloos naar huis. En dan denk je: "wie is hier eigenlijk de slimste?".
Tot je de 50 voorbij bent, en jij nog rustig zit te chillen aan uw bureau terwijl bij die mannen de knieën en rug compleet naar de zeik zijn

Positief: ze geven mij enorm veel vertrouwen op mijn werk. Ik zie dat veel grote, mooie (vaak ook complexe) projecten mijn kant uitkomen.

Tegenzijde van de medaille: enorm strakke deadlines, veel werk, veel verantwoordelijkheid. Men wil mij dan ondersteunen met een senior profiel die niet de lead neemt, maar mij wel bijstaat. Daar komt af en toe wel wat nuttige feedback uit maar die kerel hoort zichzelf ook ongelofelijk graag praten. Vaak hijackt hij bepaalde meetings met oeverloos gelul over zijn ervaringen in eerdere projecten zonder concreet te worden. En naast zijn input levert hij verder ook geen concreet werk (bepaalde communicatie in handen nemen, bepaalde documenten opstellen, ...) waardoor alle werk nog steeds bij mij terechtkomt en zijn advies houdt vaak ook gewoon nog extra werk in.

Ondertussen komen ook alle zaken waar ik op wachtte van andere projecten plots terug los. Zaken die al 4 weken blijven liggen bij een andere partij, moeten uitgerekend nu allemaal samen terug opgestart worden. *zucht*

Sowieso weekendwerk, terwijl mijn weekend al volgepland staat voor private zaken. Dat zijn van die momenten dat je "jaloers" naar buiten staart en je ziet in de verte een groepje arbeiders werken met de radio op, wat schunnige moppen tegen elkaar aan het vertellen (terwijl ze doorwerken uiteraard) en om 16u kuisen ze hun schoep af en rijden ze zorgeloos naar huis. En dan denk je: "wie is hier eigenlijk de slimste?".
Je loon ligt dan toch >3k netto hoop ik

Terug
Bovenaan