Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ken ook iemand die in zijn verlof werd opgebeld omdat de batterij van de klok die hun bureau hangt leeg was, en ze wisten niet hoe ze die moesten vervangen.Een collega heeft mij ooit zelfs eens opgebeld in mijn verlof om te vragen of ik wist waar de schaar lag![]()
Een collega heeft mij ooit zelfs eens opgebeld in mijn verlof om te vragen of ik wist waar de schaar lag![]()
Maar enfinIk ken ook iemand die in zijn verlof werd opgebeld omdat de batterij van de klok die hun bureau hangt leeg was, en ze wisten niet hoe ze die moesten vervangen.

En dan lachen ze hier met het recht op deconnectie bij de overheid...Maar enfin![]()
Je hebt gewoon 2 soorten mensen: mensen die het zich aantrekken en mensen die het zich niet aantrekken.Ik heb ooit een tijdje 2 gsm’s gehad, maar vond dat onhandig. Zeker in mijn huidige functie. Als tijdens mijn verlof het magazijn in brand staat of onze vrachtwagen de gracht in rijdt en een hoop chemicals lekt moet ik verwittigd kunnen worden. Ook zaken als bank approvals waar ik soms geen vervanging kan hebben als mijn back-up zelf verlof heeft…
Meeste collega’s (incl. mijn eigen manager) respecteren verlof, maar je hebt er altijd wel eens die geen benul hebben![]()
Deconnectie dan ook voor medewerkers die tijdens weekend/ verlof van leidinggevenden eigen verlofaanvragen zitten door te sturen?En dan lachen ze hier met het recht op deconnectie bij de overheid...
"Mevrouw, tijdens het bouwverlof gunnen wij onze medewerkers effectief verlof, zodat ze tijdens de werkuren volop ten dienst zijn.Een mevrouw die op zondag 26/12 via Immoweb en onze website info vraagt over één van onze projecten. Ik stuur haar op maandag 03/01 de info door. Haar antwoord: "Als jullie even snel bouwen als antwoorden op info aanvragen, belooft dat weinig goeds voor wat soort firma jullie zijn. Geen interesse meer."
Mensen hebben dus echt geen recht op (kerst)vakantie meer blijkbaar. Trut.![]()
Het waren de Jonagolden."Mevrouw, tijdens het bouwverlof gunnen wij onze medewerkers effectief verlof, zodat ze tijdens de werkuren volop ten dienst zijn.
Kan u aan uw man laten weten dat de Jonagolds terug beschikbaar zijn in de Aldi?"

Ik vond mijn Macbookpro met vingerafdrukherkenning wel een verademing, maar als je helemaal opnieuw opstart moet je alsnog je paswoord opgeven. En dat is dan in qwerty-klavier omdat die default in qwerty staat. Eens aangelogd schakelt die automatisch over naar azerty en is dat ook zo als ik even uitlog en terug met paswoord wil inloggen ...Ik zal het wellicht kunnen aanpassen, maar in qwerty weet ik de juiste tekens gelukkig staan dus bespaar ik me de moeite.
Meeste collega’s (incl. mijn eigen manager) respecteren verlof, maar je hebt er altijd wel eens die geen benul hebben![]()
Das niet het soort scharen waarvoor ik wil gebeld worden in mijne verlof.Een collega heeft mij ooit zelfs eens opgebeld in mijn verlof om te vragen of ik wist waar de schaar lag![]()
Hij zal corona hebben hé.Allé, hup...het nieuwe jaar is 7 werkdagen ver en onze vakbondssukkelaar heeft zich alweer ziek gemeld.
Maar jongen toch...
Tsja...hij moet het al zo'n keer of 20 gehad hebben...met tussen de 80 en de 90 ziektedagen vorig jaar....Hij zal corona hebben hé.

Ik versta niet waarom jullie, als het over misbruik gaat, die niet ontslaan. Zelfs al kan je dat misbruik niet bewijzen, kan je perfect een beschermd iemand ontslaan als hij regelmatig voor korte periodes ziek is (omwille van de verstoring van de arbeidsorganisatie)Allé, hup...het nieuwe jaar is 7 werkdagen ver en onze vakbondssukkelaar heeft zich alweer ziek gemeld.
Maar jongen toch...
Ik zou daar nu eens ni mee kunnen lachen, but that's just me I guess.
Ik versta niet waarom jullie, als het over misbruik gaat, die niet ontslaan. Zelfs al kan je dat misbruik niet bewijzen, kan je perfect een beschermd iemand ontslaan als hij regelmatig voor korte periodes ziek is (omwille van de verstoring van de arbeidsorganisatie)
1. Er zijn mogelijkheden om hierover in contact te treden met de vakbondssecretaris. Ik heb al weet van akkoorden met de vakbond om een ontslag van een delegee niet aan te vechten.1 - Ons bedrijf durft niet ingrijpen omdat men bang is voor sociale onrust doordat de vakbond de rangen gaat sluiten rond de desbetreffende persoon.
2 - Of het 'perfect' mogelijk een beschermd iemand te ontslaan is nog lang niet zeker. Ik denk dat veel werkgevers de zaak MACTac nog in het achterhoofd hebben, waarbij een pestende vakbondsafgevaardigde werd ontslagen en alsnog - met steun van de vakbond - een ontslagvergoeding van 250.000 euro uit de brand wist te slepen. De persoon in kwestie op ons bedrijf is meer dan 20 jaar in dienst dus ook hier zou de ontslagvergoeding flink kunnen oplopen.
Wat mijn collega's en ik echter niet verstaan is: waarom laat de vakbond iemand waarvan algemeen bekend is dat hij de kantjes ervan afloopt en zich totaal niks aantrekt van zijn collega's, toch toe op de verkiezingslijst? Onze ploegbaas heeft eens aan een andere afgevaardigde gevraagd waarom ze daar niks aan doen aangezien hij toch duidelijk het beschermde statuut misbruikt én op de koop toe zijn collega's nog eens het leven zuur maakt (zij zijn diegenen die overuren moeten maken om alles op te vangen). Antwoord van de afgevaardigde: daar kunnen wij niks aan doen want iedereen mag zich op de lijst zetten.
Wat me toch vreemd lijkt want een vakbond is zover ik weet een privé organisatie en kan weren wie ze wil (bijvoorbeeld mensen die zich verkiesbaar stellen op een lijst van het Vlaams Belang).
Wat er dus volgens mij gaat gebeuren is dat de vakbond in kwestie bij de volgende sociale verkiezingen de rekening gepresenteerd gaat krijgen. Want tsja, een vakbond zou er toch moeten zijn om de werkomstandigheden voor arbeiders te verbeteren....waarom zou je dan stemmen voor een vakbond die mensen beschermt die je werksfeer verpesten?
![]()
Pester krijgt 250.000 euro schadevergoeding na ontslag
Drie mannen die Daniël M. pestten en folterden in het bedrijf MACtac, hebben na hun ontslag een forse schadevergoeding bekomen bij de arbeidsrechter. De rechter vond de ontslagen onrechtmatig, en kende een vakbondsman zelfs een schadevergoeding van 250.000 euro toe, schrijft de krant Het Laatste...www.demorgen.be