Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijn collega's die totaal incompetent en lui zijn. Niet te vatten hoeveel uren ge kunt presteren zonder effectief maar iets, en letterlijk IETS te doen. En ik die mee als debiel passeer omdat mijn collega's lui zijn en niet alles op mij kan nemen. Het probleem is gekend maar er wordt niets aan gedaan. Echt schandalig hoeveel die betaald zijn om niks uit te steken. "koffie zetten, koekjes uitdelen" behoort dan wel tot het takenpakket.

Om 7u starten en om 8u15 nog niets eens uw werkuniform aanhebben en koffietje drinken. 't Zijn feestdagen zeker. Man man man.

Mijn collega's die totaal incompetent en lui zijn. Niet te vatten hoeveel uren ge kunt presteren zonder effectief maar iets, en letterlijk IETS te doen. En ik die mee als debiel passeer omdat mijn collega's lui zijn en niet alles op mij kan nemen. Het probleem is gekend maar er wordt niets aan gedaan. Echt schandalig hoeveel die betaald zijn om niks uit te steken. "koffie zetten, koekjes uitdelen" behoort dan wel tot het takenpakket.

Om 7u starten en om 8u15 nog niets eens uw werkuniform aanhebben en koffietje drinken. 't Zijn feestdagen zeker. Man man man.
Politie?

Klopt.

Ja, die rush is er klaarblijkelijk enkel bij mij. Maar die rush is er ook niet overal hoor. Dat is enkel op sommige diensten (spoed, intensieve, COVID). Bij ons is het gezond druk. Sommige collega's zijn al in vakantiemodus...

Waanzin, kan de directie daar niks aan doen? ok, dat je niet elke verpleegkundige kan gaan inschakelen op spoed of intensieve.. tot daar aan toe... maar komaan?

en dan hoor je dat de reguliere zorg uitgesteld wordt wegens geen volk.

Waanzin, kan de directie daar niks aan doen? ok, dat je niet elke verpleegkundige kan gaan inschakelen op spoed of intensieve.. tot daar aan toe... maar komaan?

en dan hoor je dat de reguliere zorg uitgesteld wordt wegens geen volk.
De solidariteit stopt bij sommigen veel sneller. Het probleem is gekend, maar is een syndicaliste en dus moeilijk buiten te krijgen.

Tja, elke plaats heeft zo wel van die mensen die de kantjes er meer dan aflopen denk ik?

Heb nog nooit ergens anders geweten. Vaak weet de directie dat wel.
Jammer natuurlijk dat het extra werk in uwe nek terecht komt, maar als de directie dat ziet en apprecieert is dat wel een goeie manier om hoger op de lader te klimmen en opslag te krijgen.
Enfin, zo is mij dat toch altijd gelukt

Al is een ziekenhuis met barema's vermoed ik wel wat anders.

Je moet toch vooral in de buurt van de pc zitten.

Een Skype biepje hoor je ook terwijl je kookt, tv kijkt, leest of iets anders doet.

Die skype status kan je trouwens ook handmatig instellen.

Indien je glijdende werkuren hebt, zorg er dan voor dat je "werkt" wanneer er weinig collega's of de manager aan het werk is.
Helpt het al niet om gewoon YouTube te laten afspelen op de pc om online te blijven?

de dt fouten waar ik me héél vaak aan erger is 1 ding.. maar dat spellingsfouten in het frans me ook al beginnen op te vallen is me toch een brug te ver :laugh:

En dan vooral fouten tegen de passé composé :eek:

"elle m'a contacter"

:eek:
Ik zie dat ook bij heel veel Franse collega's, ik erger me er dood aan.

Alle, de saga gaat verder.

Door het laks beleid en het 3 dagen 'geheimhouden' van een positieve collega zijn er nu 4 positieve gevallen bijgekomen.
De eerste 6 moeten tot 30/12 thuis blijven daar we aanzien worden als clusterbesmetting en de nieuwe 4 tot 2/1/2022. Nu staan ze er erger voor.

Hopelijk gaan hun ogen nu nekeer open en gaan ze hierna is nadenken over deftige maatregelen ipv alles wat zou moeten weg te lachen en te verbieden. Bende ****.

Nogmaals een bevestiging dat mijn vertrek de goede beslissing is geweest.
Een werkgever die zijn eigen korte termijn winst voor de gezondheid van zijn werknemers zet, is per definitie een slechte werkgever. Vertrekken was dus inderdaad een goede beslissing.

Ik zie dat ook bij heel veel Franse collega's, ik erger me er dood aan.
Inderdaad, verschrikkelijk. Bij nieuwe functie zal ik zelf minder in het Frans moeten communiceren. Enerzijds jammer omdat ik het graag onderhoud, maar anderzijds moest ik soms dubbel lezen om het te begrijpen: leestekens en vervoegingen, dat kent de jonge franse werknemer precies niet meer.

Terug
Bovenaan