Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Discussie met een collega.

Die vindt het belachelijk dat café’s wel nog open zijn maar thuiswerk verplicht waar kan.
Ik vraag of ze liever heeft dat de horeca dan dicht gaat?
En leg uit dat thuiswerk waar kan geen of beperkte economische impact heeft. Terwijl de horeca sluiten veel erger is.

“Ah waarom hebben we dan wél een kerstfeestje gehouden terwijl dat niet mag?”

"De initiële bedoeling was om uit te gaan eten maar dat hebben we afgeschaft. Dus zijn we bij het café langs buiten gaan staan aan de staantafels daar met vuurtjes."
Ik leg haar uit dat er wel een héél besmettingsverschil is buiten dan 8 uur binnen bij mekaar zitten in een afgesloten ruimte .
(Dat zijn dezelfden die dan de CO2-meters uittrekken als die piepen)
En nog is die lastig.

Ik krijg echt hoofdpijn van sommige mensen.
Dat zijn de besten hé, kritiek geven en verontwaardigd zijn maar zich niet informeren.

Ik heb soms ook dat gevoel dat ik es wat meer wil buiten werken. En toen zag ik het werkvolk van de firma die de voorbije maand in mijn tuin gewerkt heeft in de regen/modder/kou...

pas :p

True. Hoeft voor mij niet persé buitenwerk job te zijn, mag gerust ergens op één of andere locatie zijn zodat ik toch eens uit de sleur van het huis ben. Ik heb het gevoel dat mijn dag zo traag vooruit gaat met dat thuiswerken. Vroeger werkte ik nog als consultant waarbij ik voortdurend op de baan was richting klant, mijn dagen vlogen daar echt voorbij omdat je sowieso al een groot deel onderweg bent en meer afwisseling hebt. Nu zijn alle dagen hetzelfde waardoor de sleur er keihard in zit.

Ik ben werkzaam als System Engineer voor een groter bedrijf.
Het fulltime thuiswerken icm lage werklast begint bij momenten mentaal zwaar door te wegen waardoor ik mij geregeld een fraud voel.
Er is altijd wel iets te doen of iets kan geoptimaliseerd worden, maar als je daar in de praktijk bijna niets van gaat merken, haal je daar al snel geen voldoening meer uit of stel je die zaken uit. Van 's ochtends tot 's avonds achter dat computerscherm zitten zuigt bij momenten alle leven uit mij. Ik mis de impact die ik op het bedrijf kan hebben, waardoor ik steeds minder gemotiveerd ben om het beste van mezelf te geven.

Geregeld ben ik jaloers op mensen met een actieve job buitenshuis, maar het gras is altijd groener aan de overkant zeker?

Misschien eens gewoon werken aan dat schuldgevoel.

Schuldgevoel weg, probleem weg.

Dat je niks te toen hebt is vaak niet je eigen schuld, maar die van de werkgever, dus gewoon genieten van die vrije tijd.

Misschien eens gewoon werken aan dat schuldgevoel.

Schuldgevoel weg, probleem weg.

Dat je niks te toen hebt is vaak niet je eigen schuld, maar die van de werkgever, dus gewoon genieten van die vrije tijd.
Makkelijk gezegd als je verwacht bent ten allen tijde beschikbaar te zijn. Ik kan niet zomaar mijn Skype afzetten. Dus ik moet aan die pc zitten, moest er iets voorkomen of ze mij nodig hebben. Als mijn baas ziet dat ik al 4 uur offline ben op Skype, mag ik het uitleggen.

Makkelijk gezegd als je verwacht bent ten allen tijde beschikbaar te zijn. Ik kan niet zomaar mijn Skype afzetten. Dus ik moet aan die pc zitten, moest er iets voorkomen of ze mij nodig hebben. Als mijn baas ziet dat ik al 4 uur offline ben op Skype, mag ik het uitleggen.

Je moet toch vooral in de buurt van de pc zitten.

Een Skype biepje hoor je ook terwijl je kookt, tv kijkt, leest of iets anders doet.

Die skype status kan je trouwens ook handmatig instellen.

Indien je glijdende werkuren hebt, zorg er dan voor dat je "werkt" wanneer er weinig collega's of de manager aan het werk is.

de dt fouten waar ik me héél vaak aan erger is 1 ding.. maar dat spellingsfouten in het frans me ook al beginnen op te vallen is me toch een brug te ver :lol:

En dan vooral fouten tegen de passé composé :o

"elle m'a contacter"

:o

de dt fouten waar ik me héél vaak aan erger is 1 ding.. maar dat spellingsfouten in het frans me ook al beginnen op te vallen is me toch een brug te ver :lol:

En dan vooral fouten tegen de passé composé :o

"elle m'a contacter"

:o
Is dat niet de "dt"-fout van de Franstaligen?

Ik vindt of ik vind klinken hetzelfde, daarmee dat we hier zo makkelijk fouten tegen maken, daar waar iemand met Nederlands als 2de taal dat minder heeft (denk ik) omdat die regels vrij eenvoudig zijn. Bij m'a contacter of contacté heb je dat ook denk ik.

Is dat niet de "dt"-fout van de Franstaligen?

Ik vindt of ik vind klinken hetzelfde, daarmee dat we hier zo makkelijk fouten tegen maken, daar waar iemand met Nederlands als 2de taal dat minder heeft (denk ik) omdat die regels vrij eenvoudig zijn. Bij m'a contacter of contacté heb je dat ook denk ik.

Dat denk ik dus ook wel. Hoe vaak je dat wel niet ziet in franse teksten, ongelofelijk.

Nog drie weken en ik ben weg.
Heerlijk werken wetende dat ik me van alle problemen niets meer moet aantrekken. Met de dag ben ik blijer dat ik binnenkort dit zinkend schip verlaat. Eén en al chaos hier, naast mij nog mensen die vertrekken en er is geen vervanging of oplossing.

Laatst bewerkt:
Heerlijk werken wetende dat ik me van alle problemen niets meer moet aantrekken. Met de dag ben ik blijer dat ik binnenkort dit zinkend schip verlaat. Eén en al chaos hier, naast mij nog mensen die vertrekken er is geen vervanging of oplossing.
Zo herkenbaar toen ik vertrok bij mijn vorig werk. Ondertussen is de helft van mijn afdeling na mij vertrokken en heeft hij al 5x gebedeld of ik terug wil komen.

Ik had nog mooi gedaan en een maand in onderlinge overeenkomst voorgesteld om te vertrekken. Ik dacht na 17 jaar zal dat wel een perfecte periode zijn om het in mijn hoofd ook mooi te kunnen afsluiten, maar na 2 weken kon het niet rap genoeg gedaan zijn. Best dat ik geen 3 maanden moest blijven of ik ging in een depressie belanden.

Heerlijk werken wetende dat ik me van alle problemen niets meer moet aantrekken. Met de dag ben ik blijer dat ik binnenkort dit zinkend schip verlaat. Eén en al chaos hier, naast mij nog mensen die vertrekken en er is geen vervanging of oplossing.
Zeer herkenbaar. Alleen steken ze hier nog van alles in m'n schoenen. Ik probeer dat dan wat af te werken maar ook niet aan 100% (ergens in de mindset weet je dat dat eigenlijk niet meee aan jou is). Geeft me enerzijds een klotegevoel om het bedrijf zo te verlaten, anderzijds zoeken ze het zelf door zo te doen. Op naar een nieuwe uitdaging!

Hangt toch ook van de job af.

Je kan een manager toch niet gaan vergelijken met bv een chirurg of treinmachinist. Er is ook een groot verschil tussen een dag op voorhand laten weten of gewoon het direct afbollen.

De meeste werknemers zijn blij dat ze een dagje geen gezaag hebben van hun managers en doen gewoon verder. De klanten gaan de manager ook niet missen. Het effect zou miniem zijn. De omzet dat die draait is heus geen maatstaf voor onmisbaarheid.

Snel je voor dat bv een treinconducteur of buschauffeur die gewoon zijn bus of trein achterlaat tijdens een rit omdat ze naar de school moeten.

Of stel je voor dat het jou kind is dat dringend geopereerd moet worden en de chirurg bolt het net voor de operatie af omdat de school sluit. Je zal wel rap van mening veranderen.
In dat geval word de treinbestuurder gewoon vervangen in 1 van de hoofdstations. Omdat het niet veilig is als de bestuurder meer aan zijn kind denkt als aan zijn werk. Vorige jaar nog meegemaakt dat collega zijn zoon hartaanval gekregen heeft. Denk je dat bazen risico nemen van de bestuurder nog te laten rijden met mss 1000+ mensen op de trein. Nee die is gewoon meteen afgelost en naar zijn zoon mogen gaan. Zelfs als het niet zou mogen als dit bij mij zoon was liet ik die trein ook staan wat de gevolgen voor mij later zijn maakt mij niet mijn zoon komt eerst.

Laatst bewerkt:
Collega zit thuis met Corona, haar gezin ook allemaal coronapositief, contacttracing belt haar en ze geeft 6 namen op van nauwelijks collega's waar ze 'intiem' contact met had.
Wij krijgen nu code om ons te laten testen.

Zaakvoerder belt haar kwaad met de vraag waarom ze die namen heeft doorgegeven omdat we hier al met personeelstekort kampen.
Bende achterlijke zaakvoerders hier, veiligheid is geen prioriteit, enkel eigen gewin.
Chance dat 7/1/2022 mijn laatste dag hier is.

Alle, de saga gaat verder.

Door het laks beleid en het 3 dagen 'geheimhouden' van een positieve collega zijn er nu 4 positieve gevallen bijgekomen.
De eerste 6 moeten tot 30/12 thuis blijven daar we aanzien worden als clusterbesmetting en de nieuwe 4 tot 2/1/2022. Nu staan ze er erger voor.

Hopelijk gaan hun ogen nu nekeer open en gaan ze hierna is nadenken over deftige maatregelen ipv alles wat zou moeten weg te lachen en te verbieden. Bende ****.

Nogmaals een bevestiging dat mijn vertrek de goede beslissing is geweest.

Ik heb soms ook dat gevoel dat ik es wat meer wil buiten werken. En toen zag ik het werkvolk van de firma die de voorbije maand in mijn tuin gewerkt heeft in de regen/modder/kou...
Hangt er vanaf wat voor buitenwerk natuurlijk. :p

Ik vind buitenwerk ook wel zalig, maar niet om hele dagen met cementzakken te liggen sleuren bijvoorbeeld.
Heb in november een week gaan landmeten op de boerenbuiten en dat was echt wel zalig (ook in de kou en wind, bij harde regen stoppen we wel bv). Vanaf 10 januari ga ik dat ook 3 dagen per week doen dus ik blijf nog even tot rondhangen tot die opdracht afgelopen is. :unsure:

Alle, de saga gaat verder.

Door het laks beleid en het 3 dagen 'geheimhouden' van een positieve collega zijn er nu 4 positieve gevallen bijgekomen.
De eerste 6 moeten tot 30/12 thuis blijven daar we aanzien worden als clusterbesmetting en de nieuwe 4 tot 2/1/2022. Nu staan ze er erger voor.

Hopelijk gaan hun ogen nu nekeer open en gaan ze hierna is nadenken over deftige maatregelen ipv alles wat zou moeten weg te lachen en te verbieden. Bende ****.

Nogmaals een bevestiging dat mijn vertrek de goede beslissing is geweest.
Kijk dat zijn dus de idioten die er voor zorgen dat die zever al een jaar langer bezig is dan 'nodig'. 4 extra mensen, die waarschijnlijk allemaal een gezin hebben, met een partner die ook collega's heeft etc etc... immoreel.

Heel eerlijk, er is me al 2x voorgesteld om van thuis uit te werken, 2x gezegd dat ik dat absoluut niet zie zitten.
Gezegd dat ik veel te snel afgeleid zou worden en veel minder productief zou zijn en mentaal simpelweg zou verwelken als ik mijn huis niet meer uit zou moeten komen.
Gelukkig heb ik die "keuze" wel nog in de zorg, maar fysiek naar mijn werk gaan, heb ik wel echt nodig.
Die singles die kampen met mentale issues icm thuiswerk, ik snap het volledig en ben doodgelukkig dat ik eraan kan ontsnappen!
Ik vind het net fantastisch dat ik eindelijk zoveel kan thuiswerken. Het enige wat ik nu wat mis zijn de informele gesprekken en horen wat er speelt op de werkvloer.
Ik zit nu wel in een rol waar ik zo goed als kan gaan en staan waar ik wil. Dus concreet ziet mijn week er zo uit: 3 à 4 dagen thuis en 1 à 2 dagen bij de klant of intern op den bureau. Maar evengoed weken van 5 dagen thuis.
Ik durf te beweren dat ik nu beter presteer en me gelukkiger voel dan voorheen.

Ik zou het persoonlijk moeilijk hebben om nu terug te gaan naar full time on site.

Heel eerlijk, er is me al 2x voorgesteld om van thuis uit te werken, 2x gezegd dat ik dat absoluut niet zie zitten.
Gezegd dat ik veel te snel afgeleid zou worden en veel minder productief zou zijn en mentaal simpelweg zou verwelken als ik mijn huis niet meer uit zou moeten komen.
Gelukkig heb ik die "keuze" wel nog in de zorg, maar fysiek naar mijn werk gaan, heb ik wel echt nodig.
Die singles die kampen met mentale issues icm thuiswerk, ik snap het volledig en ben doodgelukkig dat ik eraan kan ontsnappen!

Herkenbaar.

Ik heb dit gewoon nodig, heel het ritueel van vroeger opstaan, douchen, ontbijten, hemd kiezen, auto in, rijden, parkeren, lift nemen, bureau, koffie, ...
Zeg maar het hele “ik maak me klaar om naar het werk te gaan”-gebeuren.

Terug
Bovenaan