Zoals iemand anders hier zei: uw kinderen uw verantwoordelijkheid.Mja, ik vind het ook niet logisch dat die gewoon alles neergooit en het afbolt als die bij wijze van spreken klaar staat om aan de operatie te beginnen.
Maar ik ga er wel vanuit dat het niet zo gebeurd, en dat die eerst heeft gevraagd aan de school ofdat die kleine niet 1 - 3 uurtjes kon bijhouden totdat hij die 1ne operatie had uitgevoerd (waar hij en de rest van het team volledig klaar voor staat), dat die niet even in zijn kennissenkring (vrienden, familie, ...) heeft rondgebeld of ze uitzonderlijk eens niet zouden kunnen inspringen, dat die niet even heeft overlegd met de partner ofdat die niet kon inspringen (zij kan namelijk een hersenchirurg zijn, maar zelfs dan is het afhankelijk van de omstandigheid). En indien dat allemaal negatief is, dan heb ik perfect begrip dat die gewoon vertrekt.
Maar ik heb geen begrip voor iemand die een telefoontje krijgt van de school met de boodschap kom uwe kleine halen, waarna die dan alles zomaar in perdel laat.
dus in diezelfde trend: uw service uw verantwoordelijkheid. Diegene dat plots wegmoet kan even goed plots ziek worden. Het is aan de werkgever om dat op te lossen. Nu goed meestal is dat ook geen probleem en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die daar een probleem van maakt. ( behalve on line)