Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mja, ik vind het ook niet logisch dat die gewoon alles neergooit en het afbolt als die bij wijze van spreken klaar staat om aan de operatie te beginnen.

Maar ik ga er wel vanuit dat het niet zo gebeurd, en dat die eerst heeft gevraagd aan de school ofdat die kleine niet 1 - 3 uurtjes kon bijhouden totdat hij die 1ne operatie had uitgevoerd (waar hij en de rest van het team volledig klaar voor staat), dat die niet even in zijn kennissenkring (vrienden, familie, ...) heeft rondgebeld of ze uitzonderlijk eens niet zouden kunnen inspringen, dat die niet even heeft overlegd met de partner ofdat die niet kon inspringen (zij kan namelijk een hersenchirurg zijn, maar zelfs dan is het afhankelijk van de omstandigheid). En indien dat allemaal negatief is, dan heb ik perfect begrip dat die gewoon vertrekt.

Maar ik heb geen begrip voor iemand die een telefoontje krijgt van de school met de boodschap kom uwe kleine halen, waarna die dan alles zomaar in perdel laat.
Zoals iemand anders hier zei: uw kinderen uw verantwoordelijkheid.

dus in diezelfde trend: uw service uw verantwoordelijkheid. Diegene dat plots wegmoet kan even goed plots ziek worden. Het is aan de werkgever om dat op te lossen. Nu goed meestal is dat ook geen probleem en ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die daar een probleem van maakt. ( behalve on line)

Mja, ik vind het ook niet logisch dat die gewoon alles neergooit en het afbolt als die bij wijze van spreken klaar staat om aan de operatie te beginnen.

Maar ik ga er wel vanuit dat het niet zo gebeurd, en dat die eerst heeft gevraagd aan de school ofdat die kleine niet 1 - 3 uurtjes kon bijhouden totdat hij die 1ne operatie had uitgevoerd (waar hij en de rest van het team volledig klaar voor staat), dat die niet even in zijn kennissenkring (vrienden, familie, ...) heeft rondgebeld of ze uitzonderlijk eens niet zouden kunnen inspringen, dat die niet even heeft overlegd met de partner ofdat die niet kon inspringen (zij kan namelijk een hersenchirurg zijn, maar zelfs dan is het afhankelijk van de omstandigheid). En indien dat allemaal negatief is, dan heb ik perfect begrip dat die gewoon vertrekt.

Maar ik heb geen begrip voor iemand die een telefoontje krijgt van de school met de boodschap kom uwe kleine halen, waarna die dan alles zomaar in perdel laat.
Dan gaat ge ook geen begrip hebben toen ik alles heb laten vallen op het werk omdat de vriendin belde dat mijn konijn stuipen had?

Deze uitspraak heeft totaal geen waarde, komende van een West- Vlaming als jezelf.
Gents is verschillende grootordes meer verstaanbaar dan West-Vlaams.
Geef mij als antwerpenaar toch maar het west-vlaams ipv. het gents. Het kan wel zijn dat het sappig gents over het algemeen beter verstaanbaar is dan het sappig west-vlaams, maar ik vind dat gents ongelooflijk irritant klinken.

Trouwens, als je als vlaming wat hebt rond gereisd en wat kennissen hebt over alle provincies heen, dan versta je grotendeels alle dialecten wel.

Ik vroeg mij altijd af waarom mijn werkgever mij contract vanaf 4 oktober heeft laten ingaan.
Nu lees ik dat je minimaal 3 maanden in dienst moet zijn om recht te hebben op een eindejaarspremie. 😁

Ik twijfel om dit aan te halen in mijn gesprek met mijn baas volgende maand. Lijst word steeds langer. En ik wil niet overkomen als een klager. Maar ondertussen een beetje moe geworden. Laatst nog een discussie gehad met HR. Heb er toch geen goed gevoel bij, verder ook niet erg motiverend.

Dagelijkse ergernis: überhaupt naar het werk gaan. Wat een hoop verveling, tegenwerken en nietsnutterijen. En mijn micromanagende chef is met verlof, hij heeft geen planning, dus ik zit ik hier naar twee weken vingergedraai te kijken of zelf jobbekes uitvinden (als er weer niet teveel tegengewerk is). GODMILJAAR!

Geef mij als antwerpenaar toch maar het west-vlaams
Gij zijt zonet een schuif naar boven verplaatst :)

Notarissen: nemen zelf steeds ruim de tijd voor alles, maar zelf zijn ze de laatsten om ons te verwittigen (bank).
Communicatie is ook hun sterkste kant niet.

Wat te doen met een nieuwe collega waarvan het duidelijk dat hij een drankprobleem heeft?

Heeft alle typische kenmerken (denk ik):
Hevig bibberen, problemen om te concentreren, geraakt niet uit zijn woorden, extreem zenuwachtig, ...

Wanneer hij dan even verdwijnt voor zijn "fix" denk ik:
Zijn de trillingen minder en lijkt hij normaal te funtionneren. Buiten de alcoholgeur.

Normaal zou ik zeggen: "snitches get stitches", maar als die hier ooit iets voor heeft en ze komen te weten dat ik ervan wist...

Ik heb hem al voorzichtig aangebracht dat alohol op de werkvloer in België not done is. (het is een buitenlandse contractor)
Dag erna stond hij hier met een grote fles mondwater op basis van alcohol.
Die fles was op het einde van de dag half. Heb hem ervan zien drinken, maar niet uitspuwen. Dus om de geur te verbergen + dat tikkeltje extra 🙄

Wat te doen met een nieuwe collega waarvan het duidelijk dat hij een drankprobleem heeft?

Hevig bibberen, problemen om te concentreren, geraakt niet uit zijn woorden, extreem zenuwachtig, ...

Zijn de trillingen minder en lijkt hij normaal te funtionneren. Buiten de alcoholgeur.

Normaal zou ik zeggen: "snitches get stitches", maar als die hier ooit iets voor heeft en ze komen te weten dat ik ervan wist...

Ik heb hem al voorzichtig aangebracht dat alohol op de werkvloer in België not done is. (het is een buitenlandse contractor)
Die fles was op het einde van de dag half. Heb hem ervan zien drinken, maar niet uitspuwen. Dus om de geur te verbergen + dat tikkeltje extra 🙄
Ik zou dat wel melden.
Om hemzelf én het bedrijf te beschermen.
Stel dat hij onderweg naar huis een ongeval met grote gevolgen veroorzaakt, ga je dan nog vlot in slaap geraken?

😔

Derde keer deze week dat een paar lullo's van de verdieping boven ons met zo'n voos plat Gents dialect aan de tafel achter mij komen zitten en dan tijdens de hele middagpauze bijna zitten te roepen aan hun tafel. Niveau van het gesprek was ook niet je dat.

Vroeg me dan af of ik echt zo asociaal was dat ik mij zelfs aan gesprekken rond mij ergerde maar mijn collega's zeiden 's middags uit zichzelf ook dat ze er zich dood aan ergerden :unsure:

Je voelt wel dat veel mensen op het werk zich heel interessant willen voordoen tijdens de lunchpauze. Leg hem dan op tafel en pak er een meetlat bij he gasten.
"Vréééééé wijs"

*huivert*

1 vd IT contractors hier had geen alcohol probleem, maar een enorm probleem als ie te veel alcohol gedronken had.
Die wou dan per sé altijd nog zelf autorijden, en heeft na een bedrijfsfeestje zijn eigen auto totall loss gereden … op de parking.

zijn contract werd niet verlengd.

Heel andere sector maar is hier niet anders.
Degene die niet willen werken kunnen het zogezegd niet en de rest moet het maar oplossen.
Tja dat was op een vorige job ook zo. Dat was dan nog ploegenwerk, dus inzet wordt niet eens beloond met opslag. Je bent dan beter dat je je spiegelt aan de 'oude rotten' die wachten op hun pensioen. Gewoon het absolute minimum doen en als je tijd over hebt uw krant lezen. Of je nu dat doet, of je zoekt zelf werk, uw loon is hetzelfde. Spijtig genoeg (zou je soms zeggen) ben ik daar te gemotiveerd voor.

Ik vermoed dat je niet in "The Hood" werkt, maar een omgeving waar je niet zat mag zijn op het werk. Niet snitchen is niet verantwoord...

Wil je meewerken aan een onderzoek als er iets gebeurt met hem? "Hoe kan dit nu, wist iemand van iets". Het is elk voor zijn eigen en in dergelijke situatie is er niet veel reden om niet zo te denken.

Ik vermoed dat je er niet mee inzit om hem buiten te krijgen? Gewoon een annoniem bericht naar HR. Of pols eens discreet bij de collega's en ga dan samen naar HR. Dan is het al vuurpeloton zonder dat 1 iemand de verantwoordelijkheid moet nemen.

Collega zit thuis met Corona, haar gezin ook allemaal coronapositief, contacttracing belt haar en ze geeft 6 namen op van nauwelijks collega's waar ze 'intiem' contact met had.
Wij krijgen nu code om ons te laten testen.

Zaakvoerder belt haar kwaad met de vraag waarom ze die namen heeft doorgegeven omdat we hier al met personeelstekort kampen.
Bende achterlijke zaakvoerders hier, veiligheid is geen prioriteit, enkel eigen gewin.
Chance dat 7/1/2022 mijn laatste dag hier is.

Ik dacht een heel jaar dat mijn Flex Income een extraatje op mijn loon was :unsure:
Dus ik heb een iPhone gekocht die ik niet nodig had, heb daardoor geen eindejaarspremie en moet op een of andere manier nog 600 euro bijbetalen van mijn loon deze maand :unsure:

Nu wil die dame van Payroll mij dat uitleggen hoe dat komt en ik snap er geen hol van.

Ik dacht een heel jaar dat mijn Flex Income een extraatje op mijn loon was :unsure:
Dus ik heb een iPhone gekocht die ik niet nodig had, heb daardoor geen eindejaarspremie en moet op een of andere manier nog 600 euro bijbetalen van mijn loon deze maand :unsure:

Nu wil die dame van Payroll mij dat uitleggen hoe dat komt en ik snap er geen hol van.
In de meeste gevallen is zo'n cafetariaplan idd brutoloon dat je inwisselt tegen een voordeel. Bv. bij vorige werkgever kon je extra verlofdagen, smartphone, laptop ed kopen met je 13e maand. Merk/model is te kiezen.
Huidige werkgever: smartphone is deel van verloningspakket (enkel VAA te betalen). Merk/model is dus ook niet te kiezen.

dat callback systeem van proximus :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ik bel naar de corporate helpdesk en leg ons probleem uit:

ha maar meneer, we zien dat u fiberklant bent, ik ga een callback programmeren binnen het kwartier dat iemand van de goeie dienst u terugbelt.

20 min later telefoon van proximus
madameke aan de lijn: mag ik uw klantnummer even?

ik geef dat door

ha, meneer, ik zie dat u fiber klant bent, ik ga u moeten laten terugbellen via automatische callback

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Terug
Bovenaan