Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat je er tegen moet kunnen dat als je zegt iets tegen X gedaan te hebben en het niet gedaan hebt, je moet kunnen verdragen dat ze het in your face tonen.

Ik heb er hier ook zo paar rondlopen. Alles wat je vraagt is "tegen vrijdag". Alleen weet je niet of het vrijdag nu is of vrijdag binnen 4 weken. 10x na elkaar vrijdag. Ze willen allemaal niet gemicro-managed worden, maar zelf hun planning in de gaten houden, dat lukt dan niet...
In je eerdere post zei je dat je na een reminder bazen in cc zou zetten.

Daar waren mac-bc het ook mee eens, maar zij hadden nog geen reminder gekregen, zijn normaal wel tijdig in hun antwoorden, en toch werd de hele santeboetiek in cc gezet.

Jullie lijken het mij dus wel in grotere mate eens te zijn dan je denkt.

Gisteren computerles gaan geven bij een madam die gelukkig maar 15 minuten van mij vandaan woont (al weet ze dat zelf gelukkig niet).
En bibi er natuurlijk van uitgaan “die zal wel iets klein verkeerd doen, das op 30 minuten opgelost”. Niet dus.

Het was nog wel deels jobgerateerd (ze heeft 2 laptops en de administratie wordt gedaan op laptop 2, maar blijkbaar is haar Telenet mail daar niet goed op geconfigureerd want na enkele testmails hadden we door dat die niet verzonden geraken, inkomende mail doet het wel). Dus bestanden voorbereid op laptop 2, usb-stick gezocht en verzonden vanuit laptop 1. Wat een gedoe. Maar goed, klaar is kees, mevrouw geholpen en bibi had nog een volgende meeting dus ik dacht dat ik kon doorgaan.

Maar dan, “ik wil deze pdf als bijlage nog versturen naar mijn vorige energieleverancier”.
Zucht. Ik moet mijn kwaliteiten gewoon geheim houden in de toekomst. :unsure: Ook nog snel effe Adobe Reader geïnstalleerd en dan vertrokken.

Gisteren computerles gaan geven bij een madam die gelukkig maar 15 minuten van mij vandaan woont (al weet ze dat zelf gelukkig niet).
En bibi er natuurlijk van uitgaan “die zal wel iets klein verkeerd doen, das op 30 minuten opgelost”. Niet dus.

Het was nog wel deels jobgerateerd (ze heeft 2 laptops en de administratie wordt gedaan op laptop 2, maar blijkbaar is haar Telenet mail daar niet goed op geconfigureerd want na enkele testmails hadden we door dat die niet verzonden geraken, inkomende mail doet het wel). Dus bestanden voorbereid op laptop 2, usb-stick gezocht en verzonden vanuit laptop 1. Wat een gedoe. Maar goed, klaar is kees, mevrouw geholpen en bibi had nog een volgende meeting dus ik dacht dat ik kon doorgaan.

Maar dan, “ik wil deze pdf als bijlage nog versturen naar mijn vorige energieleverancier”.
Zucht. Ik moet mijn kwaliteiten gewoon geheim houden in de toekomst. :unsure: Ook nog snel effe Adobe Reader geïnstalleerd en dan vertrokken.
Kon je ook niet gewoon de webmail van telenet gebruiken op laptop 2? :unsure:

Kinderen hebben is een keuze, je weet dat dit veel zal kosten en je weet van te voren dat je in de schoolvakanties steeds opvang zal moeten voorzien.
Het gaat niet alleen over die opvang. Maar Als ge eens samen op verlof wilt, kunt ge ni anders dan tijdens de vakanties hé?

Je kunt je ook gewoon aan je beloftes houden. Ik krijg de kriebels van mensen die shit beloven en het niet doen. Als ik een email krijg dat volgende week maandag mijn ding dat ik nodig heb, zal zijn, dan ga ik er ook van uit dat dat er zal zijn.

Na 2 3 x is het ook CC met helft van de wereld erbij. Liefst Je baas erbij en een passive aggressive toontje. Je belooft en deliveret of je zegt "zo snel mogelijk" en dan val ik je wel lastig tot het er is zonder van iets uit te gaan.

Jij bent het type voorbeeld waarom de ethiek op "den bureau" achteruit gaat. Alsof dat de zon enkel draait rond de e-mail die jij gestuurd hebt? Je vergeet soms dat iemand een mailbox heeft en dat ie moet werken voor 20 personen. Die 20 personen trekken geen bonnetje zoals bij de slager om hun vraag te stellen, ze sturen een e-mail en je moet het dan maar oplossen.

Als je de cc balk vol kliedert dan mag die persoon zich verwachten aan mijn versie van de feiten.

Tot wie richt je je hier precies?

Dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat je er tegen moet kunnen dat als je zegt iets tegen X gedaan te hebben en het niet gedaan hebt, je moet kunnen verdragen dat ze het in your face tonen.

Ik heb er hier ook zo paar rondlopen. Alles wat je vraagt is "tegen vrijdag". Alleen weet je niet of het vrijdag nu is of vrijdag binnen 4 weken. 10x na elkaar vrijdag. Ze willen allemaal niet gemicro-managed worden, maar zelf hun planning in de gaten houden, dat lukt dan niet...

Als ik u hoor praten kom je precies recht van de schoolbanken. Je zou denken dat je na een paar jaar werkervaring toch wat pragmatisme hebt ingebouwd om te beseffen dat het in de praktijk toch vaak anders loopt. Toegegeven, soms met flauwe excuses. Maar soms ook met heel gegronde redenen. Dus dat je best eerst even uw telefoon neemt en informeel gaat polsen hoe het komt of hoe ver het staat, lijkt me dan ook een essentieel onderdeel van oplossingsgericht een probleem aanpakken i.p.v. conflictgericht uw kop uitwerken en uw ego laten strelen met hoogdravende mails.

Mocht ik op die manier reageren op elk mailtje, elk telefoontje en elk taakje die een beetje te laat is dan zou ik binnen de kortste keren van niemand nog iets gedaan krijgen. Dus ik weet niet in welke sector jij werkt maar met uw houding zou je bij ons al veel het deksel op de neus gekregen hebben. En daar sta je dan, met uw mailtjes met 20 man in CC. Eens goed laten tonen wie je bent. Maar nog steeds met lege handen.

Choose your battles, en spaar uw munitie voor wanneer het eens écht nodig is. Dan zal het des te meer indruk maken.

Ja, wat moet je doen? Je kind daar gewoon laten staan?

Als de creche belt dat er een 39 graden heeft en er niet al te goed uitziet, dan valt ook alles en ben ik ook weg.

Ooit onze divisie chef die 1mrd omzet onder hem heeft gewoon vlakaf horen zeggen "Morgen ben ik er niet, eerst schooldag van mijn kind". De wereld vergaat niet als je er eens een dag of halve dag niet bent...
Hangt toch ook van de job af.

Je kan een manager toch niet gaan vergelijken met bv een chirurg of treinmachinist. Er is ook een groot verschil tussen een dag op voorhand laten weten of gewoon het direct afbollen.

De meeste werknemers zijn blij dat ze een dagje geen gezaag hebben van hun managers en doen gewoon verder. De klanten gaan de manager ook niet missen. Het effect zou miniem zijn. De omzet dat die draait is heus geen maatstaf voor onmisbaarheid.

Snel je voor dat bv een treinconducteur of buschauffeur die gewoon zijn bus of trein achterlaat tijdens een rit omdat ze naar de school moeten.

Of stel je voor dat het jou kind is dat dringend geopereerd moet worden en de chirurg bolt het net voor de operatie af omdat de school sluit. Je zal wel rap van mening veranderen.

Laatst bewerkt door een moderator:
De steeds maar weerkerende ergernis van mensen die meetings plannen en geen rekening houden met je kalender.

Gisteren een meeting invite voor deze namiddag, maar die zit bij mij al vol. Aangezien het geen 1 op 1 is, stuur ik geen counter, maar accepteer ik tentative met de boodschap dat ik wellicht niet kan deelnemen omdat ik reeds andere verplichtingen heb en of het mogelijk is om dit op een ander tijdstip te plannen.

Deze ochtend een reschedule van die meeting vandaag om 12u tijdens mijn lunchpauze (die ook geblokkeerd staat in mijn kalender). En dan direct daarop een IM met de vraag of het zo beter is :wallbash:

Nu is die wsl zich aan het afvragen waarom ik daar niet meer op reageer :rolleyes:

Ik heb zo ook collega's die daar kampioen in zijn. Terwijl je bij het plannen toch gewoon de beschikbaarheden kan zien? Gebruik dat en zorg dat ik mijn tijd niet moet verdoen met jouw vergadering te herplannen.

Collega's die kennelijk zo ontzettend veel tijd hebben dat ze u wel iedere dag kunnen herinneren aan een concrete to do. Je zou bijna begin denken dat ik voor hen werk en niet voor de aandeelhouders.

Wij hadden gisteren een afspraak bij de bank om ons krediet te tekenen. Zij weten goed genoeg wat dat allemaal aan papierwinkel inhoudt (krediet, schuldsaldo, brandverzekering etc) en dat dat niet op een half uurtje is afgerond. Zegt dat mens doodleuk ‘ja ik ga een nieuwe afspraak moeten inplannen want ik moet mijn kinderen van’t school ophalen’.

Op zo een moment ben je als klant not amused. Wij hebben ook ons werkagenda daar moeten naar plannen (uur vroeger starten en uitzonderlijk vroeger de werkdag afronden). Kinderen allemaal goed en wel, maar ik vond dit uiterst onprofessioneel. Zij hadden dit tegoei moeten inplannen.

Uiteindelijk heeft ze na wat telefoontjes een oplossing gevonden. Maar wij vonden het enorm storend dat dit pas tijdens onze afspraak moest gebeuren. Rest van het gesprek zat dat mens daar dik tegen haar goesting, elke vraag werd half en half afgewimpeld. Regelmatig viel de opmerking ‘jah sorry het is al zo laat, dan kan ik niet meer nadenken’(het was 16u45 :sarcastic:).
Altijd tevreden geweest van ons bankkantoor maar dit ga ik toch eens aan de zaakvoerder melden. Had dit ons eerste kennismakinggesprek met de bank geweest, ik liep onmiddellijk naar een ander kantoor :/.

Ja, wat moet je doen? Je kind daar gewoon laten staan?

Als de creche belt dat er een 39 graden heeft en er niet al te goed uitziet, dan valt ook alles en ben ik ook weg.
Ja want het sluiten van een school wegens teveel corona gevallen is volledig vergelijkbaar met een kind dat op sterven ligt :unsure:

En daar kan de vader veel aan doen?? Als de school sluit, kun je als vader toch maar je kind gaan halen? Of laat je je kind daar gewoon achter uit principe ?

Als ik u hoor praten kom je precies recht van de schoolbanken. Je zou denken dat je na een paar jaar werkervaring toch wat pragmatisme hebt ingebouwd om te beseffen dat het in de praktijk toch vaak anders loopt. Toegegeven, soms met flauwe excuses. Maar soms ook met heel gegronde redenen. Dus dat je best eerst even uw telefoon neemt en informeel gaat polsen hoe het komt of hoe ver het staat, lijkt me dan ook een essentieel onderdeel van oplossingsgericht een probleem aanpakken i.p.v. conflictgericht uw kop uitwerken en uw ego laten strelen met hoogdravende mails.

Mocht ik op die manier reageren op elk mailtje, elk telefoontje en elk taakje die een beetje te laat is dan zou ik binnen de kortste keren van niemand nog iets gedaan krijgen. Dus ik weet niet in welke sector jij werkt maar met uw houding zou je bij ons al veel het deksel op de neus gekregen hebben. En daar sta je dan, met uw mailtjes met 20 man in CC. Eens goed laten tonen wie je bent. Maar nog steeds met lege handen.

Choose your battles, en spaar uw munitie voor wanneer het eens écht nodig is. Dan zal het des te meer indruk maken.

Kan allemaal goed zijn. Maar als je wat ervaring hebt, zou je ook al moeten weten dat je beter "volgende week vrijdag" zegt als je het morgen gedaan denkt te hebben ipv omgekeerd.

Je hebt nog altijd niet geantwoord op de vraag waarom je dingen zegt te gaan doen en ze uiteindelijk niet doet. Of je nu morgen, overmorgen of volgende week zegt, meestal maakt dat niet uit. Zolang de mensen het maar weten. En ik heb duidelijk gezegd na 2-3x krijg je de cc email. Wie 2-3x iets zegt en niet doet, die mag er wel even op gewezen worden...

Hangt toch ook van de job af.

Je kan een manager toch niet gaan vergelijken met bv een chirurg of treinmachinist. Er is ook een groot verschil tussen een dag op voorhand laten weten of gewoon het direct afbollen.

De meeste werknemers zijn blij dat ze een dagje geen gezaag hebben van hun managers en doen gewoon verder. De klanten gaan de manager ook niet missen. Het effect zou miniem zijn. De omzet dat die draait is heus geen maatstaf voor onmisbaarheid.

Snel je voor dat bv een treinconducteur of buschauffeur die gewoon zijn bus of trein achterlaat tijdens een rit omdat ze naar de school moeten.

Weer interessante opmerking. "De meeste gaan de manager niet missen". De meeste gaan een buschauffeur ook niet missen, behalve de 10man die op die bus zit.

Je weet toch dat dat wel degelijk gebeurt dat bus chauffeurs het afbollen of treinconducteurs. Of denk je dat een buschauffeur gewoon verder tuft als hij telefoon krijgt dat zijn kind van een klimraam gedonderd is, voet gebroken heeft of de school sluit. "ja, zet hem maar ergens op een bank, ik kom binnen 2h". Die belt naar zijn chef, die waarschijnlijk wel wat empathie heeft met ouders, die laat die naar huis gaan en ze sturen ofwel een andere chauffeur of ze verzinnen een lame excuus om de rit te schrappen en that's it.

Wat is jouw oplossing dan voor de ouders? De school sluit en je 4-jarige staat daar om 11h, honger, en het regent. Je laat die daar gewoon 6h wachten of zo?

Of stel je voor dat het jou kind is dat dringend geopereerd moet worden en de chirurg bolt het net voor de operatie af omdat de school sluit. Je zal wel rap van mening veranderen.

Ik ga er wel van uit dat er in een ziekenhuis meer dan 1 dokter is. Wat doen ze als er op spoed 2 binnenkomen?

Mijn madam heeft een zeer complexe zwangerschap gehad en dus op de afdeling met moeilijke gevallen beland. Weet je hoeveel keer de gynaecoloog tijdens een onderzoek weggeroepen is om een noodgeval op te lossen? Die zijn niet op 2 handen te tellen. Met wat geluk was ze terug 10min later, soms kwam die gewoon niet terug en was het de dag nadien terugkeren.

Wederom, wat is je oplossing hier? Dat kind moet maar zelf zijn plan trekken?

Heb weer een apentaakje uitgesteld met deadline 20 december
komende uur nog wat copy pasten om toch maar niet in de 'rode zone' terecht te komen 😴😴😴😴

Weer interessante opmerking. "De meeste gaan de manager niet missen". De meeste gaan een buschauffeur ook niet missen, behalve de 10man die op die bus zit.

Je weet toch dat dat wel degelijk gebeurt dat bus chauffeurs het afbollen of treinconducteurs. Of denk je dat een buschauffeur gewoon verder tuft als hij telefoon krijgt dat zijn kind van een klimraam gedonderd is, voet gebroken heeft of de school sluit. "ja, zet hem maar ergens op een bank, ik kom binnen 2h". Die belt naar zijn chef, die waarschijnlijk wel wat empathie heeft met ouders, die laat die naar huis gaan en ze sturen ofwel een andere chauffeur of ze verzinnen een lame excuus om de rit te schrappen en that's it.

Wat is jouw oplossing dan voor de ouders? De school sluit en je 4-jarige staat daar om 11h, honger, en het regent. Je laat die daar gewoon 6h wachten of zo?

Ik ga er wel van uit dat er in een ziekenhuis meer dan 1 dokter is. Wat doen ze als er op spoed 2 binnenkomen?

Mijn madam heeft een zeer complexe zwangerschap gehad en dus op de afdeling met moeilijke gevallen beland. Weet je hoeveel keer de gynaecoloog tijdens een onderzoek weggeroepen is om een noodgeval op te lossen? Die zijn niet op 2 handen te tellen. Met wat geluk was ze terug 10min later, soms kwam die gewoon niet terug en was het de dag nadien terugkeren.

Wederom, wat is je oplossing hier? Dat kind moet maar zelf zijn plan trekken?

Het kind heeft altijd een moeder.

Terug
Bovenaan