Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Fuck kerel, sommige mensen in het professionele leven zijn toch echt kleine kinderen.

Ok, ik had beloofd om partij x een mail te sturen vorige week. Mea culpa. Maar als je dan als partij x nog niets hebt gekregen deze week, wat houdt u dan tegen om even uw telefoon te nemen: "Ah hey mac-bc, verlies je die mail niet uit het oog aub? Ok, thanks, bye!".

Neen. Dan vinden sommigen het blijkbaar een normale reactie om een mailtje te beginnen schrijven met 10 collega's van mij in CC, 10 collega's van hem in CC, mijn baas in CC, zijn baas in CC, en wellicht ook nog de eerste minister in CC met de boodschap: "Hallo mac-bc, je had dat beloofd maar ik heb nog altijd niets gekregen! :cry::cry::cry::cry:"
Kerel, doe niet alsof ik je al 10 keer iets heb beloofd en nooit nagekomen ben. Dat je dàn mijn baas in CC begint te betrekken, fair enough. Maar vanaf de eerste keer, zonder eerst überhaupt eens informeel poolshoogte te nemen? Dan ben je echt een dramaqueen eerste klas.

Waarschijnlijk hetzelfde type die vroeger altijd alles "aan de juffrouw ging zeggen!".

Van de 10 000 mails die je elke week verstuurt, verstuur je er eentje niet, en deze moet dan op die manier afgehandeld worden natuurlijk. Fucking klein kind, doe normaal.

Ethiek op een bureau is de laatste tijd ver te zoeken. Er mag inderdaad wel perk en paal gesteld worden aan die manier van werken. De meeste in cc hebben er meestal ook niets mee te maken. Ik had ook zo'n stront mail gekregen. Een persoon die in cc belde naar de afzender: "waarom zet je mij in cc?

Maar als de persoon u het al een paar keer heeft gevraagd om x of y te doen, en jij doet dit niet. Dan heb je die email wel verdiend imo.

Ethiek op een bureau is de laatste tijd ver te zoeken. Er mag inderdaad wel perk en paal gesteld worden aan die manier van werken. De meeste in cc hebben er meestal ook niets mee te maken. Ik had ook zo'n stront mail gekregen. Een persoon die in cc belde naar de afzender: "waarom zet je mij in cc?

Maar als de persoon u het al een paar keer heeft gevraagd om x of y te doen, en jij doet dit niet. Dan heb je die email wel verdiend imo.

Volledig akkoord.

Vandaag is er bij ons een nieuw collega begonnen. Als ze een uur heeft gewerkt vandaag dan zal het al veel zijn. Hoe curieus mensen kunnen zijn, is ongelooflijk. En hoe was het op dat kantoor, en wat zijn je hobby's, en hoeveel kinderen heb je, en waar heb je gestudeerd, etc.

Vandaag is er bij ons een nieuw collega begonnen. Als ze een uur heeft gewerkt vandaag dan zal het al veel zijn. Hoe curieus mensen kunnen zijn, is ongelooflijk. En hoe was het op dat kantoor, en wat zijn je hobby's, en hoeveel kinderen heb je, en waar heb je gestudeerd, etc.
Ik doe dat ook eigenlijk.
Ik doe ook wel graag smalltalk.

Na maanden zeuren vandaag eindelijk bevestiging gekregen over mijn nog op te nemen verlof van dit jaar. Het komt erop neer dat ik dit jaar niet meer moet gaan werken en nu al mijn afspraken en dossiers naar 2 collega's gaan die al overwerkt zijn.

Vind het erg voor mijn collega's maar dat de bazen het maar oplossen.

da mis ik echt niet, de sales manager bij ons die ffkes wil bijbabbelen.
verhaal van zijn vrouw, kinderen en achterneef om dan te eindingen met een verhaal dat em niet meer kan zwemmen. opt einde vraagt em dan en hoe ist met u? alles goed?
--
ja.
--
einde gesprek.

Probleem van mensen die graag smalltalk doen is dat die ook bij mensen gaan die houden van notalk en blind zijn voor de signalen van gowalk omdat ze meestal veel selftalk doen
:biglaugh:
Ik heb ook zo’n geval naast me zitten.

Beetje een Karen-type ook, wanneer ik thuiskom krijg ik af en toe wel eens goesting om mijn Tinder te verwijderen omdat die me het gevoel geeft “vrouwen = zever = blijf single als je op je gemak wil zijn” :unsure:

Nog 2 dagen volhouden tot mijn verlof en dan ben ik er een aantal weekjes vanaf :clap:

Collega's met dezelfde functie, die op hetzelfde uur als ik beginnen, die er in slagen om van 7u tot 8u15 letterlijk NIKS te doen buiten koffie zetten, koffie drinken, en rondwandelen om met iedereen een praatje te slaan. Terwijl ik om 7u vergaderingen zit voor te bereiden, evaluaties zit voor te bereiden om alles rond te krijgen. Om dan om 8u15 de vraag te krijgen "zeg, moeten wij die vergadering niet voorbereiden?"

HOU GEWOON UW MUIL WANT IK GA U SLAAN. Fucking hell, en die verdienen even veel dan mij, ik vraag mij af wie de onnozelaar is.

Collega's met dezelfde functie, die op hetzelfde uur als ik beginnen, die er in slagen om van 7u tot 8u15 letterlijk NIKS te doen buiten koffie zetten, koffie drinken, en rondwandelen om met iedereen een praatje te slaan. Terwijl ik om 7u vergaderingen zit voor te bereiden, evaluaties zit voor te bereiden om alles rond te krijgen. Om dan om 8u15 de vraag te krijgen "zeg, moeten wij die vergadering niet voorbereiden?"

HOU GEWOON UW MUIL WANT IK GA U SLAAN. Fucking hell, en die verdienen even veel dan mij, ik vraag mij af wie de onnozelaar is.
Sfeer zit goed, wordt een gesjellige werkdag.

Ik word vervangen door een verpleegkundige omdat ik geen covidtesten mag afnemen en zij wél. Perfect verstaanbaarheid en dezelfde loonkost voor iemand die wél zelf geld opbrengt voor de zaak. Ik breng enkel tijd op, geen geld.
Wat ga je nu doen? Terug leerkracht? Of carrière in de IT?

Probleem van mensen die graag smalltalk doen is dat die ook bij mensen gaan die houden van notalk en blind zijn voor de signalen van gowalk omdat ze meestal veel selftalk doen
:laugh:
Maar ik ben niet blind, wanneer ik zie dat mensen er geen behoefte aan hebben stop ik er mee.
Je zal dat wel merken op de singles-avond die je nog gaat organiseren :unsure: .

Ik werk nu bijna 6 jaar voor mijn werkgever en heb al 4 verschillende managers (in 3 verschillende rollen) gehad.

Mijn laatste managerwissel was in juni 2020 en ik ben supertevreden van haar als mijn manager. Op een half jaar tijd had ze al meer voor mij verwezenlijkt dan mijn vorige managers tesamen. Het is niet altijd even gemakkelijk om de enige niet-Amerikaan in een team te zijn, maar over haar leidersschap heb ik nooit te klagen gehad.

Ze liet een tijdje geleden al verstaan dat ze weg wil omdat ze niet tevreden is met het management boven haar, en dat lijkt nu steeds concreter te worden. Het team gaat waarschijnlijk ontbonden worden ten gevolge van de zoveelste reorganisatie in het bedrijf. Ze is nu voor haar direct reports een plaats in andere delen van de business aan het zoeken.

Ik heb via projecten waar ik in het verleden aan heb gewerkt een paar aanbiedingen van andere managers liggen, dus ik zal wel ergens op mijn pootjes terecht komen, maar ik vind het toch enorm jammer om haar te zien vertrekken. Dit gaat heel onnozel en misschien wat akelig klinken, maar sinds ik geen contact met mijn moeder meer heb, zag ik mijn manager meer en meer als mijn rolmodel voor hoe ik als vrouw wil verder groeien, zowel op professioneel als op persoonlijk vlak. Niet dat ik ze als surrogaat mama zag of zo, maar ik heb er wel nood aan om naar iemand op te kunnen kijken.

Terug
Bovenaan