Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik werk in een sector met 80% vrouwen, waarvan 60% allochtonen. Ben misschien wat biased, maar hier is toch ook veel geroddel en achterbaks gedoe en kliekjes. Jammer genoeg is dat hier nog vaak cultuurgerelateerd. Toen ik ooit eens op mijn strepen stond kreeg ik als antwoord "gelle moet mij niks vragen, indertijd hebt ge ook schoon ons diamanten uit Congo komen pikken!" (die "gelle" was ook gieren) :unsure:

- project ticket assigned

- *por de 'project manager' met 'eerm ok wat moet ik juist doen?'

- 'staat in het ticket'

- 'ok.. bedoel je dit? -> 'implement service and handover to customer' '

- Ja! (y)

- Dus ik moet de klant gaan vragen of zij me kunnen vertellen wat we ze verkocht hebben?

- ...

Geen respons sinds gisteren namiddag >.>

Van dat diploma vind ik wel terecht. Ik heb denk ik nog geen buitenlander gehoord die geen ingenieur of iets dergelijks was in zijn land. Ze strooien daar precies met de hoge diploma's.

Maar heel slim waren ze meestal toch niet, en het had dan niets te maken met of ze de taal wel of niet machtig waren.

Voor vele landen kan dit kloppen maar niet voor allemaal, denk ik.
Het kan geval per geval bekeken worden, maar geen idee hoe (grondig) ze daarbij te werk gaan.
Het is om dit na te gaan dat je je diploma kan laten erkennen bij NARIC. Daar werken ze met lijsten van erkende diploma's zover ik weet. In veel landen bestaat er een huizenhoog verschil tussen de ene en de andere universiteit, of tussen privé en openbaar. Hoe grondig zo'n procedure is weet ik niet, ik heb enkel ervaring met die van mijn vrouw en dat leek toch eerder gemakkelijk.

De vraag is natuurlijk of als iemand een of ander type "engineer" is volgens zijn diploma, dit niet gelijkgesteld kan worden met ir. of ing., men die dan meteen als compleet ongeschoold moet behandelen.

Onderaannemer telecom operator is gisteren de telefooncentrale op ons werk komen weghalen. In opdracht van de voorgaande huurder van 3 jaar geleden.

ze zijn dus weg met onze telefonie, FML

Het is om dit na te gaan dat je je diploma kan laten erkennen bij NARIC. Daar werken ze met lijsten van erkende diploma's zover ik weet. In veel landen bestaat er een huizenhoog verschil tussen de ene en de andere universiteit, of tussen privé en openbaar. Hoe grondig zo'n procedure is weet ik niet, ik heb enkel ervaring met die van mijn vrouw en dat leek toch eerder gemakkelijk.

De vraag is natuurlijk of als iemand een of ander type "engineer" is volgens zijn diploma, dit niet gelijkgesteld kan worden met ir. of ing., men die dan meteen als compleet ongeschoold moet behandelen.
Goh ja dat is zoals mijn diploma burgerlijk ir. Hier ook niet werkt want 'lol belgië'

Goh ja dat is zoals mijn diploma burgerlijk ir. Hier ook niet werkt want 'lol belgië'
Inderdaad, hier is dat volgens mij voor een groot aantal landen ook zo. Hoe terecht dat altijd is weet ik toch niet hoor. Ik heb hier al heel wat buitenlandse universitairen weten passeren, en soms sta je er in de negatieve zin van versteld, soms in de positieve.

Het jammere daarbij is dat het niet gratis is.
Wel als je al de inburgering/taallessen volgt, maar niet voor mensen die willen vooruit plannen.

Het jammere daarbij is dat het niet gratis is.
Wel als je al de inburgering/taallessen volgt, maar niet voor mensen die willen vooruit plannen.
Je bedoelt voor je in België arriveert? Ergens niet onlogisch natuurlijk, anders kan je eventueel gaan shoppen tussen enkele landen. Nuja, ik weet niet wat die procedure zou kosten, hier was dat inderdaad betaald, ik denk door de VDAB eigenlijk. Wat meteen ook het enige voordeel was aan de inschrijving bij die instantie.

Yep,

receptie heeft die binnengelaten, niemand van technische dienst onsite wegens thuiswerk.
en onderaannemer heeft een kast uitgebroken en is vertrokken.

doei! de ballen
'tis the season of great communication!

Hier stonden gisteren ook twee mensen om iets uit te breken. Door thuiswerk en werktrips was ik de enige persoon met wat verantwoordelijkheid, en ik wist van niets. De meest spraakzame van die twee redelijk onvriendelijk en verontwaardigd.
Die kerel: "ja wij hebben gecommuniceerd met X, is die hier niet?"
Ik: "neen, die werkt van thuis."
Kerel: "Godverdomme dat is toch ook altijd iets...allez ik heb hier een mail op mijn telefoon met een nummer maar ik weet niet wie dat is."
Die mail, komende van X: "als u langskomt, gelieve eerst te bellen op dit telefoonnummer".

Moest ik dus naar X bellen, die zich afvroeg waarom ze niet meteen naar haar hadden gebeld. Gestampte idioot.

Ben al een paar weken aan het schrapen om iets van werk te vinden. Als ik iets vind (hoe banaal en klein het ook lijkt), word ik meestal tegengehouden door de onaanraakbaren. Onlangs een ganse dag vergaderd over de lopende projecten. Ik dacht: tof, eindelijk, er gaan wat actiepunten uit komen. Geen actiepunten uit gekomen. Het schrapen gaat verder.

Ik heb veel oudere Afrikaanse patiënten. Die zijn ook vaak "ingénieur agronome". (lees: boer)
Landbouw ingenieur is wel degelijk nog iets anders dan boer en vereist andere studies. Ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat het een holle term is zoals 'floor manager' voor poetspersoneel.

Fuck kerel, sommige mensen in het professionele leven zijn toch echt kleine kinderen.

Ok, ik had beloofd om partij x een mail te sturen vorige week. Mea culpa. Maar als je dan als partij x nog niets hebt gekregen deze week, wat houdt u dan tegen om even uw telefoon te nemen: "Ah hey mac-bc, verlies je die mail niet uit het oog aub? Ok, thanks, bye!".

Neen. Dan vinden sommigen het blijkbaar een normale reactie om een mailtje te beginnen schrijven met 10 collega's van mij in CC, 10 collega's van hem in CC, mijn baas in CC, zijn baas in CC, en wellicht ook nog de eerste minister in CC met de boodschap: "Hallo mac-bc, je had dat beloofd maar ik heb nog altijd niets gekregen! :cry::cry::cry::cry:"
Kerel, doe niet alsof ik je al 10 keer iets heb beloofd en nooit nagekomen ben. Dat je dàn mijn baas in CC begint te betrekken, fair enough. Maar vanaf de eerste keer, zonder eerst überhaupt eens informeel poolshoogte te nemen? Dan ben je echt een dramaqueen eerste klas.

Waarschijnlijk hetzelfde type die vroeger altijd alles "aan de juffrouw ging zeggen!".

Van de 10 000 mails die je elke week verstuurt, verstuur je er eentje niet, en deze moet dan op die manier afgehandeld worden natuurlijk. Fucking klein kind, doe normaal.

Laatst bewerkt:
Fuck kerel, sommige mensen in het professionele leven zijn toch echt kleine kinderen.

Ok, ik had beloofd om partij x een mail te sturen vorige week. Mea culpa. Maar als je dan als partij x nog niets hebt gekregen deze week, wat houdt u dan tegen om even uw telefoon te nemen: "Ah hey mac-bc, verlies je die mail niet uit het oog aub? Ok, thanks, bye!".

Neen. Dan vinden sommigen het blijkbaar een normale reactie om een mailtje te beginnen schrijven met 10 collega's van mij in CC, 10 collega's van hem in CC, mijn baas in CC, zijn baas in CC, en wellicht ook nog de eerste minister in CC met de boodschap: "Hallo mac-bc, je had dat beloofd maar ik heb nog altijd niets gekregen! :cry::cry::cry::cry:"
Kerel, doe niet alsof ik je al 10 keer iets heb beloofd en nooit nagekomen ben. Dat je dàn mijn baas in CC begint te betrekken, fair enough. Maar vanaf de eerste keer, zonder eerst überhaupt eens informeel poolshoogte te nemen? Dan ben je echt een dramaqueen eerste klas.

Waarschijnlijk hetzelfde type die vroeger altijd alles "aan de juffrouw ging zeggen!".

Van de 10 000 mails die je elke week verstuurt, verstuur je er eentje niet, en deze moet dan op die manier afgehandeld worden natuurlijk. Fucking klein kind, doe normaal.
Wast een aannemer ? :unsure:

Wast een aannemer ? :unsure:

Ja. :unsure:

Dan komt er eens communicatie van een aannemer, en dan is het op die manier. Hoewel ik moet zeggen dat mijn ervaringen met aannemers op professioneel vlak véél beter verlopen dan op privaat vlak. Maar goed, dat komt natuurlijk omdat slechte aannemers het in eerste instantie al niet zien zitten om aan de voorwaarden van ons lastenboek aan te bieden waarschijnlijk. Goede filter. Jammer genoeg zijn dergelijke lastenboeken niet toepasbaar op privaat vlak, of er zal geen enkele op aanbieden.

Terug
Bovenaan