Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ja ik ben zo ooit gaan solliciteren voor de koolmijnen. En toen ze mij een helm gaven stond daar een lamp op. Ik heb toen gezegd: "how jom, ik werk alleen met den dag hoor!"
Toen ik bij de overheid begon, kwam er ene mij werk geven. Dat vond ik er wel wat over.

Ik heb en man en vrouw in mijn team die een koppel zijn. Heel hun privé komt ter sprake. Hoe haal je als werkgever in uw hoofd om een koppel in dienst te nemen?

Gewoon zeggen dat het gedrag moet zijn zodat een external niet zou zien dat ze Koppel zijn...

Is toch redelijk eenvoudig te capteren in code of conduct?

Gewoon zeggen dat het gedrag moet zijn zodat een external niet zou zien dat ze Koppel zijn...

Is toch redelijk eenvoudig te capteren in code of conduct?
Ik heb al meerdere keren met familieleden samengewerkt. Hier proberen we ze wel in verschillende afdelingen te zetten. Ik heb er ook geen probleem mee.

Ik dacht dat je zei dat je veel van sociale wetgeving kende?
Tuurlijk is dat perfect wettelijk, want een paritair comité wordt niet bepaald door wat je qua job doet, maar door de hoofdactiviteit(en) van je werkgever.
Duidelijk: Nee.
beste @JPV ga je nu weer op de man spelen? (nog steeds niet verteerd dat ik indertijd via de bouw unie , correctere info kon verkrijgen dan via jouw? ik dacht dat we dat al achter ons hadden gelaten, toch?)

soit, de hoofd activiteit van mijn baas is BOUW. dus als ik tegen mijn baas zeg, kom schrijf mij maar in onder paritair comité bouw, ipv bediende nu, kan dat perfect dan, volgens jouw.

aja dan ga ik dat vragen hé aan mijn baas, dat hij mij ipv nu paritair comité 200 bedienden, waar ik amper voordelen bij heb,
gewoon om te schakelen naar paritair comité 124 bouw, aan hetzelfde loon als ik nu heb , dus een opgegeven uurloon, zodat mijn baas er zijn broek niet aan scheurt, maar ik dan ook kan genieten van weerverlet, constructiv inhaalrust dagen, etc...
want volgens jouw kan dat dus perfect.

en bij je 2e puntje, zeg je gewoon "neen" . Straf geargumenteerd hoor.

Edit. Je hoeft Eigelijk niet meer te reageren als je zo snel butthurt bent. Ik bel morgen wel naar jp waeytens of Luc proesmans van bouwunie. Heb ik meteen de juiste info direct.

Laatst bewerkt door een moderator:
beste @JPV ga je nu weer op de man spelen? (nog steeds niet verteerd dat ik indertijd via de bouw unie , correctere info kon verkrijgen dan via jouw? ik dacht dat we dat al achter ons hadden gelaten, toch?)
ik zou niet meer weten over welke discussie het zou gaan, maar waarom zou ik verbaasd zijn dat je van een professionele organisatie waarvoor je baas geld betaalt meer info krijgt van iemand die voor zijn plezier op een forum zit? Het is overigens Bouwunie, niet 'bouw unie'
soit, de hoofd activiteit van mijn baas is BOUW. dus als ik tegen mijn baas zeg, kom schrijf mij maar in onder paritair comité bouw, ipv bediende nu, kan dat perfect dan, volgens jouw.
ik zie niet in waar ik dat zou gezegd hebben. De hoofdactiviteit van je werkgever is idd wss bouw, maar dat maakt nog altijd niet dat jij onder pc 124 zit. Jij zit onder pc 200, omdat dit het bevoegd paritair comité voor bouwbedienden is (naast nog enkele sectoren). Net zoals een metaalarbeider (eenvoudig gezegd)onder pc 209 of 111 zit.

Pc 302 is echter een gemengd paritair comité. Ken het verschil tussen de paritaire comités die met een 1, 2 of een 3 beginnen.
aja dan ga ik dat vragen hé aan mijn baas, dat hij mij ipv nu paritair comité 200 bedienden, waar ik amper voordelen bij heb,
gewoon om te schakelen naar paritair comité 124 bouw, aan hetzelfde loon als ik nu heb , dus een opgegeven uurloon, zodat mijn baas er zijn broek niet aan scheurt, maar ik dan ook kan genieten van weerverlet, constructiv inhaalrust dagen, etc...
als je iets van Loonberekening kent, zou je weten dat je baas in dat geval veel extra RSZ zal betalen.
want volgens jouw kan dat dus perfect.
zie hierboven. Het is niet omdat er in een paritair comité het woordje bouw staat en dat je werkgever een bouwbedrijf is, dat het bevoegd paritair comité voor de hoofdactiviteit bouw enkel pc 124 kan zijn. Zoals gezegd wordt het bevoegd paritair comité bepaald door de hoofdactiviteit(en), maar dat is geen een-op-een relatie.
en bij je 2e puntje, zeg je gewoon "neen" . Straf geargumenteerd hoor.
Je vraagt iets, ik geef een antwoord. Jij argumenteert toch ook niet waarom dat wel voldoende zou zijn om er gewoon zelf iets bij te schrijven?

Na dik 3j mijn ontslag gekregen wegens reorganisatie. Ik snap objectief perfect waarom, maar begin stilaan in een boze fase te gaan omdat het gewoon als "niet eerlijk" aanvoelt en ze daarbij ook nog eens de schuld op zaken/personen steken waarvan ik weet dat het complete bullshit is. (Vb "je kost ons wel wat" in de context van een bedrijf dat een omzet heeft van 400k en maar 2 personeelsleden heeft, waarvan ik dus maar deeltijds werk aan 13.5 euro/u. Bruto, zonder extra legale voordelen. :unsure: )
Jij deed toch ook soms belangeloos overuren enzo dacht ik.
Verschiet er wel van. Je was er graag leek het en ze waren toch heel tevreden?

Ik heb al meerdere keren met familieleden samengewerkt. Hier proberen we ze wel in verschillende afdelingen te zetten. Ik heb er ook geen probleem mee.

Het is geen probleem tot zolang geen van beiden een hogere leidinggevende functie uitoefent waardoor de andere zich onaantastbaar waant omdat er altijd wel invloed wordt uitgeoefend als het erop aankomt.

Het is zuur, maar wel weer eens bewezen dat iedereen kan vertrekken en vervangbaar is wanneer het de werkgever uitkomt. Ondanks extra inzet of andere niet betaalde activiteiten.

@Mulan Ik hoop dat je snel wat anders kan vinden in de regio van je nieuwe woning.

Ik dacht dat het op een bureau wat beschaafder aan toe ging. Vandaag een mail ontvangen met iedereen in cc die er niets mee te maken, om toch maar een paraplu open te trekken.
Je hebt toch aan die afzender -uiteraard met iedereen in CC, want dat is de etiquette- gestuurd dat je niets met die mail te maken hebt en je dus uit die desbetreffende mailketting gehaald wilt worden? :unsure:

Was dit dan de verpleegkundige die jou nu zal opvolgen?

Ook wel zuur...
Het originele plan was ik + 1 voltijds verpleegkundige ter vervanging van de 4/5de verpleegkundige die ontslag nam omwille van de gigantische werkdruk.
Het zijn nu 2 verpleegkundigen 4/5de geworden.

Elk jaar opnieuw met hun ' yay het is kerstmis dus we doen een donatie aan een goed doel in jullie naam!' :rolleyes:

Aka, we hebben iets nodig dat goed is voor de belastingen en PR en we ontwijken al het gedoe met dingen naar iedereen te sturen of de regels voor elk land uit te vissen

Elk jaar opnieuw met hun ' yay het is kerstmis dus we doen een donatie aan een goed doel in jullie naam!' :rolleyes:

Aka, we hebben iets nodig dat goed is voor de belastingen en PR en we ontwijken al het gedoe met dingen naar iedereen te sturen of de regels voor elk land uit te vissen

Nog een paar jaar op deze manier verder doen en we zijn allemaal een goed doel. Dan komt dat geld wel terug!

Bij ons vragen ze om in naam van het bedrijf goede doelen te steunen. :rolleyes:

Ik zal dat wel in mijn eigen naam doen.

toen de maaltijdcheques nog op op papier waren, kon je die doneren aan één of ander goed doel, je moest dan dat ene strookje eraf scheuren. Niemand deed dat, toch niet dat ik wist.

Nu ja, als je dan leest over samu social, poverello en anderen dan ben ik blij dat ik er ook niet aan meedeed.

Het is zuur, maar wel weer eens bewezen dat iedereen kan vertrekken en vervangbaar is wanneer het de werkgever uitkomt. Ondanks extra inzet of andere niet betaalde activiteiten.

@Mulan Ik hoop dat je snel wat anders kan vinden in de regio van je nieuwe woning.
Als ik bij ons al kijk hoeveel er denken dat ze onmisbaar zijn. Ze zouden ook eens lelijk kunnen verschieten als de werkgever ineens andere plannen heeft! (Komt bij vele bedrijven wel mooi uit want zo krijgt de wergever veel gedaan van zijn werknemers).

Het originele plan was ik + 1 voltijds verpleegkundige ter vervanging van de 4/5de verpleegkundige die ontslag nam omwille van de gigantische werkdruk.
Het zijn nu 2 verpleegkundigen 4/5de geworden.
Hopelijk heb je snel iets goeds te pakken!

Als ik bij ons al kijk hoeveel er denken dat ze onmisbaar zijn. Ze zouden ook eens lelijk kunnen verschieten als de werkgever ineens andere plannen heeft! (Komt bij vele bedrijven wel mooi uit want zo krijgt de wergever veel gedaan van zijn werknemers).

Dit.

Op veel bedrijven gaat het gewoon té goed. En dat resulteert in al te veel werknemers met een God-complex die de ene gril na de andere tentoon spreiden omdat ze weten dat er schaarste (alhoewel?) is op de arbeidsmarkt.

Terug
Bovenaan