Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Vrij gelijkaardig hier. Nog opzegperiode van 4 weken resterend. Moet voor de opvolgers (externe consultants dus zal wel goed geld kosten) rapporten maken zodat de opvolging goed verloopt. Begrijpelijk. Toen ik echter de job van mijn voorganger over nam kreeg ik als opleiding en intrede/overgang de mogelijkheid om twee keer tien minuten te bellen met mijn voorganger gezien die tijdens zijn hele opzegperiode verlof heeft genomen. Mocht dus met andere woorden volledig m'n plan trekken.

Nu smeken aan mij dat ik in mijn laatste twee weken zeker geen verlof zou willen nemen want ik moet nog van alles aan presentaties doen aan salesmensen en andere opvolgers (mijn job wordt verdeeld over één nieuwe en 2 bestaande collega's, die laatste nemen elk een stuk van mijn werk op zich).

Fukin sukkels.

Laatst bewerkt:
Sollicitatie verlof is een recht, ook voor wie ontslag neemt MAAR dient in overleg met de werkgever gepland te worden. 😉
Boh, neut. Als dn baas nee zegt en gij zegt ja, dan is het ja. De vraag is enkel hoe ambetant ge het voor uzelf wilt maken in die periode :unsure:
Werkgever en werknemer beslissen onderling op welke dag(en) het sollicitatieverlof wordt genomen. Als er geen overeenkomst is, beslist de werknemer.

Dus volgens uw redenering gewoon firewall aan de perimeter zetten en dan zitten we veilig? Wel tof, kunnen we meteen ook patchen afschaffen, veel minder werk.
Er is een groot verschil in urgentie tussen internet facing applicaties en applicaties die uitsluitend intern beschikbaar zijn.
(uiteraard moet in beide gevallen de applicatie in kwestie gepatched worden, don't get me wrong)

niet per sé mijn ergernis, maar wel die van mijn vrouw.

ze start met een nieuwe job in een recreatiedomein poetsen (bungalows); dus eerste week via interim.

zaterdagen: niets extra betaald
zondagen: 2 euro extra per uur (beperkt tot de eerste 6 uur, indien meer dan 6 uur , niets extra).

is toch regelrechte uitbuiting?
ik wees hen daar op, ze zeiden dat dit standaard was bij hen ??

Ik zei tegen mijn vrouw, ok teken maar, maar als ze bellen voor de weekends, ga je gewoon niet.

interim vrouw keek zo eens scheef naar mij, maar kan me geen barst schelen. ondertussen weet ze al dat ze niet moeten bellen voor het weekend, goeie afspraken gemaakt dus!

Ik dacht dat het op een bureau wat beschaafder aan toe ging. Vandaag een mail ontvangen met iedereen in cc die er niets mee te maken, om toch maar een paraplu open te trekken.

ze start met een nieuwe job in een recreatiedomein poetsen (bungalows); dus eerste week via interim.

zondagen: 2 euro extra per uur (beperkt tot de eerste 6 uur, indien meer dan 6 uur , niets extra).

Ik zei tegen mijn vrouw, ok teken maar, maar als ze bellen voor de weekends, ga je gewoon niet.

interim vrouw keek zo eens scheef naar mij, maar kan me geen barst schelen. ondertussen weet ze al dat ze niet moeten bellen voor het weekend, goeie afspraken gemaakt dus!
Schandalig. Ik hoop dat je je vrouw niet laat doen door een flair popemieke.

Als er in die CAO staat dat er geen extra loon is op zaterdag, ga je daar niks tegen kunnen inbrengen.

Schandalig. Ik hoop dat je je vrouw niet laat doen door een flair popemieke.
doen we ook niet
Als er in die CAO staat dat er geen extra loon is op zaterdag, ga je daar niks tegen kunnen inbrengen.
lijkt me straf, is toch een gewone schoonmaak CAO, dus echt een uitzondering lijkt me dat niet te zijn.

Maar geen probleem hoor, als dit zo zou zijn in de CAO, dan is dat maar zo. maar dan gaan wij gewoonweg niet op een zaterdag en zondag, ziezo probleem opgelost. (ik wou zowiezo al niet dat mijn vriendin werkt dan , want ik ben dan ook juist thuis).
ik zeg nu niet, moest ze 1 keer op een zondag moeten gaan werken aan 150 of 200 % dat ik haar dan niet zou laten gaan, maar voor die peanuts?
nee dank je; dan gaan wij wel een stapje zetten samen.

doen we ook niet

lijkt me straf, is toch een gewone schoonmaak CAO, dus echt een uitzondering lijkt me dat niet te zijn.

Maar geen probleem hoor, als dit zo zou zijn in de CAO, dan is dat maar zo. maar dan gaan wij gewoonweg niet op een zaterdag en zondag, ziezo probleem opgelost. (ik wou zowiezo al niet dat mijn vriendin werkt dan , want ik ben dan ook juist thuis).
ik zeg nu niet, moest ze 1 keer op een zondag moeten gaan werken aan 150 of 200 % dat ik haar dan niet zou laten gaan, maar voor die peanuts?
nee dank je; dan gaan wij wel een stapje zetten samen.
Ze heeft toch een contract getekend ?
En weigeren te werken als ze je inplannen (terwijl je weet dat die dagen bij je pakket horen) kan toch ook niet zomaar

@JPV zal je wel meer kunnen zeggen als hij tijd heeft :)

Ze heeft toch een contract getekend ?
En weigeren te werken als ze je inplannen (terwijl je weet dat die dagen bij je pakket horen) kan toch ook niet zomaar

@JPV zal je wel meer kunnen zeggen als hij tijd heeft :)
is een week contract hé dat ze getekend heeft. met enkel de weekdagen voor volgende week die er op aangeduid staan.

dat van de zaterdagen en zondagen staan er wel op vermeld, ter info.

zal geen schoonmaak (PC 121, https://werk.belgie.be/sites/defaul...t/regles_rechtsregels/121nl201601.pdf?id=7992 , zie stuk over zaterdag / zondag) zijn, maar horeca (wegens recreatiedomein): https://public-search.werk.belgie.b...joint-work-convention/302/302-2007-004727.pdf

Er is een groot verschil in urgentie tussen internet facing applicaties en applicaties die uitsluitend intern beschikbaar zijn.
Dan ben je niet serieus met beveiliging bezig. Je moet ook rekening houden met insider threats. Er kan op elk moment een gecompromitteerd systeem op je interne netwerk zitten.

Aangezien deze vulnerability een CVE score van 10/10 heeft (unauthenticated system take over) moet dat per direct gepatched worden.

thanks voor het opzoekwerk. @JPV

ja ik heb die pagina's net even doornomen, en ja daar staat idd schoonmaak zaterdag + 25 & zondag + 100 % respectievelijk,
en voor horeca (wegens recreatiedomein) zaterdag + 0 en zondag + 2 euro per uur, tot maximaal 6 uur.

schandalig vind ik dat. gewoon omdat het gebouw toevallig in een recreatiedomein staat, valt dit onder de HORECA ?
en mag dit zo maar?

want de schoonmaak op zich, is toch net hetzelfde of het nu in een huis, een rusthuis of een hotel is?
dus dat is perfect wettelijk wat zij doen?

soit, ik ga er geen spel van maken, moest dit zo zijn.
maar heel simpel: int weekend gaat ze dus niet.

als ze alsnog een vast contract zou krijgen, na haar interim periode, volstaat het dan om bij haar handtekening te zetten:
"voetnoot: in het weekend gaat Miss Trump niet". ?

Ik zou denken dat dit allemaal zomaar mag. Het staat namelijk in de CAO. Als jij u daar niet wilt aan houden is dat in mijn ogen een gegronde reden voor ontslag.

Wil je dat niet, dan moet je op zoek naar ander werk. Ongeacht wat mr Trump daar van denkt.
Allez dat is mijn opinie daarover. Maar den Jeepeevee :p zal mij wel corrigeren indien ik van het padje ben.

Ik zou denken dat dit allemaal zomaar mag. Het staat namelijk in de CAO. Als jij u daar niet wilt aan houden is dat in mijn ogen een gegronde reden voor ontslag.

Wil je dat niet, dan moet je op zoek naar ander werk. Ongeacht wat mr Trump daar van denkt.
Allez dat is mijn opinie daarover. Maar den Jeepeevee :p zal mij wel corrigeren indien ik van het padje ben.
Lijkt me ook. Anders zouden er veel verpleegkundigen, Wegenwachters, treinpersoneel,... Zeggen "ik kom enkel tijdens de week werken hoor!" 🤪

Ja ik ben zo ooit gaan solliciteren voor de koolmijnen. En toen ze mij een helm gaven stond daar een lamp op. Ik heb toen gezegd: "how jom, ik werk alleen met den dag hoor!"

Ja ik ben zo ooit gaan solliciteren voor de koolmijnen. En toen ze mij een helm gaven stond daar een lamp op. Ik heb toen gezegd: "how jom, ik werk alleen met den dag hoor!"
Joma da lichtje is voor uw veiligheid eh. Als da uitgaat wilt dat zeggen dat ge stil moet blijven staan omdat er zich gas in de mijnschacht bevindt. Allé, het kan zijn dat ik het een en ander door elkaar haal.

schandalig vind ik dat. gewoon omdat het gebouw toevallig in een recreatiedomein staat, valt dit onder de HORECA ?
en mag dit zo maar?

want de schoonmaak op zich, is toch net hetzelfde of het nu in een huis, een rusthuis of een hotel is?
dus dat is perfect wettelijk wat zij doen?
Ik dacht dat je zei dat je veel van sociale wetgeving kende?
Tuurlijk is dat perfect wettelijk, want een paritair comité wordt niet bepaald door wat je qua job doet, maar door de hoofdactiviteit(en) van je werkgever.
TRUMP zei:
soit, ik ga er geen spel van maken, moest dit zo zijn.
maar heel simpel: int weekend gaat ze dus niet.

als ze alsnog een vast contract zou krijgen, na haar interim periode, volstaat het dan om bij haar handtekening te zetten:
"voetnoot: in het weekend gaat Miss Trump niet". ?
Duidelijk: Nee.

Terug
Bovenaan