Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega's die steevast "klantje" zeggen ... :unsure:
Krijg hier ook het schijt van collega's die neerkijken op klanten of doen alsof klanten dom zijn en niks van onze interne procedures/documentatie begrijpen.
In plaats van een oplossing te vinden, of het efficiënter maken, worden er 3 pagina's uitleg en disclaimers bij een document gevoegd :lol:

Dan zou ik mij op den duur toch maar eenzaam voelen.
Zo af en toe es ne babbel is toch zalig.
Ik doe IT dus ik loop wel rond en ga bij veel mensen langs dus ik heb mijn klapke wel als ik daar zin in heb.
Maar ik wil wel praten over dingen die mij boeien maar Sinterklaas en de kinderen en de verbouwingen, who gives.
Niemand hier kijkt bvb naar voetbal dus ik ga zelf ook niet beginnen van "woah Club Brugge gezien dit weekend?"

Ik doe IT dus ik loop wel rond en ga bij veel mensen langs dus ik heb mijn klapke wel als ik daar zin in heb.
Maar ik wil wel praten over dingen die mij boeien maar Sinterklaas en de kinderen en de verbouwingen, who gives.
Niemand hier kijkt bvb naar voetbal dus ik ga zelf ook niet beginnen van "woah Club Brugge gezien dit weekend?"
Daar valt de laatste tijd ook vrij weinig over te stoefen :unsure:

Bij mij op het werk zitten ook een paar figuren die het gesprek dan snel naar enkel hun eigen interesses/verhaal sturen. Ik haak dan ook snel af.
Gesprek moet in 2 richtingen werken he :p

Bij mij op het werk zitten ook een paar figuren die het gesprek dan snel naar enkel hun eigen interesses/verhaal sturen. Ik haak dan ook snel af.

Idem, ik heb al als ik een verhaal aan het vertellen ben dat ik na paar minuten vragen begin te stellen aan den andere omdat ik schrik heb dat 't dan te veel over mij gaat :lol:

Idem, ik heb al als ik een verhaal aan het vertellen ben dat ik na paar minuten vragen begin te stellen aan den andere omdat ik schrik heb dat 't dan te veel over mij gaat :laugh:
Ik hoop dat het op het werk wat minder over uw avonturen op het sanitair gaat?

Kay-gell : "Ja man, gisteren opt toilet...".
Collega in zijn hoofd : "NOOOOOOOOO"

Dat laatste is mijn grote probleem. Ik heb absoluut geen interesse in 90% van de dingen waar mensen over willen chitchatten.
Dan vragen die iets, geef ik antwoord, en dan valt dat stil want ik vraag niets terug.

Ik zou zelf niet kunnen beginnen met werken zonder eerst minstens een half uur te kletsen en zeveren.

Er waren zelf dagen dat ik gewoon niet begon te werken. :biglaugh:

Pada heeft een dag verlof: mailbox ontploft.
Pada is gewoon aan het werk: *tumbleweed*.

Maar allez, mijn vrij ontspannen week is weer eens volgeboekt. Als ik over een ding niet kan klagen dan is het wel verveling op het werk.

Dat laatste is mijn grote probleem. Ik heb absoluut geen interesse in 90% van de dingen waar mensen over willen chitchatten.
Dan vragen die iets, geef ik antwoord, en dan valt dat stil want ik vraag niets terug.

Ooit eens zo een collega gehad die dat ook beu was en eens droogweg zei op de dienst tegen iemand:
“Uwen privé interesseert me nie, werken moet ge doen”.

En ja hij had wel een punt. Want praten over privé is toch vaak alleen om mensen uit te horen.

Ooit eens zo een collega gehad die dat ook beu was en eens droogweg zei op de dienst tegen iemand:

En ja hij had wel een punt. Want praten over privé is toch vaak alleen om mensen uit te horen.
Als ik het druk heb, dan durf ik dat ook wel eens te zeggen: "Ik heb een deadline deze avond dat ik moet halen", Ik heb een meeting over 30min, dat ik volop aan het voorbereiden ben", "Ik ben een dossier aan het lezen en me aan het focussen" --> Dus nu even niet. En een normale collega zal daar altijd begrip voor hebben.
Ik praat enkel met collega's als ik merk dat ze er effe ruimte voor hebben (signalen die je duidelijk herkent). En dan vaak nog over het werk zelf of over iets dat in het nieuws stond. Alleen met meer dichte collega's al eens iets over de privé, maar dat beperk ik toch zoveel als mogelijk.

Op wat voor bureau werk jij, gezellige boel daar 😐

Mensen praten over hun privé omdat ze graag over zichzelf praten of omdat hun wereld niet verder rijkt dan zichzelf/familie of hun hobbies.

Geen ergernis op het werk, maar wel werkgerelateerd: Die commerciële opleidingscentra zijn toch ook een gigantisch lucratieve business hé. Man man man.:
- Ze zetten daar iemand vooraan die nauwelijks kan lesgeven maar gewoon wat wil bijklussen
- Een cursus die vaak op geen hol trekt
- Je laat je klas vollopen met 20-30 man die allemaal enkele honderden euro betalen voor 1 dag. Nobody cares over de kostprijs want in 90% van de gevallen betaalt hun werkgever dat. Omzet: Ongeveer een € 10 000 voor die ene klas op die ene dag.
- De werkgever denkt dat ze goed bezig zijn want ze leiden hun personeel op.
- Het personeel die naar de lessen gaat, die denkt: "nice, een dagje niet werken".
- De overheid en de maatschappij leven in de waan dat iedereen "professioneel" en "gekwalificeerd" is want "ze hebben de opleiding gekregen!".
- Het opleidingscentrum denkt: "kassa kassa!". Enfin, Iedereen tevreden.
- Gooi er nog een super-de-luxe hardcover handboek bovenop die nooit gebruikt wordt tijdens de opleiding omdat die veel te diepgaand is maar "die dient als naslagwerk". Lees: Verplichte aankoop waarop het opleidingscentrum nog een mooi percentje pakt.
- En heel vaak betreft het nog eens opleidingen die door de overheid opgelegd worden.
* Officiële verslaggevers x, y en z
* Veiligheidsopleidingen VCA, etc.
* Verplichte bijscholingen
* Verplichte examens
* Enzovoort.
- En dan krijg je nog een diploma/attest/getuigschrift/... waarbij ze erin slagen om uw postcode verkeerd in te tikken. Een postcode van 3 cijfers. :wtf: Professioneel!

Precies of die opleidingscentra en de betreffende overheidsinstanties spelen onder één hoedje. Ik zou er niet van verschieten dat de mensen die bij de overheid beslissen om bepaalde verplichte bijscholingen op te leggen, dezelfden zijn als de eigenaars van die commerciële opleidingscentra. Maar kijk, weer een idee erbij om ooit een eigen zaak te beginnen: een opleidingscentrum.

Intussen is de opleiding achter de rug. De lesgever was deze keer wel van hoge kwaliteit maar andere zaken tarten weer alle verbeelding:
- Aangemeld aan de receptie, waar de receptioniste het nodig vond om eerst haar roddels af te maken tegen haar collega's vooraleer ze de tijd rijp vond om tegen mij te praten. :wtf:
- Eens toegekomen in het klaslokaal bleek er geen afdoende ventilatie te zijn en werd er beslist om allemaal terug naar huis te gaan om de opleiding digitaal te laten verlopen. Want het is de eerste keer sinds de Coronacrisis dat daar les gegeven wordt ofzo?
- Door deze maatregel moest het getuigschrift dus ook op voorhand afgegeven worden, ik ging daar buiten met een papiertje "Hierbij verklaart het opleidingscentrum dat persoon x de opleiding heeft gevolgd." Ik had nog seconde les gekregen over dat onderwerp. :rofl:
- Iedereen naar huis om digitaal te volgen, dus al zeker een uur verspilt aan dat onnodige transport.
- Er zaten bovendien ook een aantal aannemers in de opleiding. Sommigen daarvan waren niet te zien bij aanvang. Plots, nadat de opleiding al een uur bezig was, kwamen er plots 2 aannemers alsnog de opleiding vervoegen. De wind zat eerst verkeerd zeker? N'importe quoi. Collega's verklaarden schaamteloos: "Ah ja, die moesten eerst nog wat materiaal gaan verzetten". Ah ja, natuurlijk.

Mijn baas die mij (onbewust) aan het ergeren is en ik die hem (bewust) aan het ergeren ben :laugh:

Half oktober al een lijst gekregen met dossiers met deadline half december (eigenlijk eind december, maar marge inbouwen hé..) Handel bij voorkeur af!
10 dagen later (eind oktober): Update -> Het kan zijn dat er toch dossiers op jou naam zijn bijgekomen ook al stonden die er de 1e x niet op
1 week later (begin november): Opnieuw die lijst
Hier heb ik hem laten weten (half november) dat ik het weet, dat ik er mee bezig ben, maar ik nog niet alle gegevens heb om 1(laatste) dossier af te sluiten.
10 dagen later (half november): Update lijst -> Als er iets kan afgehandeld worden, werk het dan af
Begin december 2 mails (één zonder en aahja oeps één met bijlage) -> Het is al goed geminderd, maar zorg dat het op tijd af is
Gisteren opnieuw die lijst

Het is goed hé kerel. Ik weet het, ik heb het u laten weten dat ik er mee bezig ben maar ik heb nog tijd!
Vandaag alle info gekregen en zou ik het kunnen afwerken, maar nu blijft het ook liggen tot de voorlaatste dag zenne.. Kan hij zichzelf nog wat opfocken waarom dat lijstje nog niet afgewerkt en opgeruimd is

Mijn baas die mij (onbewust) aan het ergeren is en ik die hem (bewust) aan het ergeren ben :laugh:

Half oktober al een lijst gekregen met dossiers met deadline half december (eigenlijk eind december, maar marge inbouwen hé..) Handel bij voorkeur af!
10 dagen later (eind oktober): Update -> Het kan zijn dat er toch dossiers op jou naam zijn bijgekomen ook al stonden die er de 1e x niet op
1 week later (begin november): Opnieuw die lijst
Hier heb ik hem laten weten (half november) dat ik het weet, dat ik er mee bezig ben, maar ik nog niet alle gegevens heb om 1(laatste) dossier af te sluiten.
10 dagen later (half november): Update lijst -> Als er iets kan afgehandeld worden, werk het dan af
Begin december 2 mails (één zonder en aahja oeps één met bijlage) -> Het is al goed geminderd, maar zorg dat het op tijd af is
Gisteren opnieuw die lijst

Het is goed hé kerel. Ik weet het, ik heb het u laten weten dat ik er mee bezig ben maar ik heb nog tijd!
Vandaag alle info gekregen en zou ik het kunnen afwerken, maar nu blijft het ook liggen tot de voorlaatste dag zenne.. Kan hij zichzelf nog wat opfocken waarom dat lijstje nog niet afgewerkt en opgeruimd is
Ik krijg zo soms reminders 2 weken voor een deadline. Sorry maar ik heb uw initiële mail waarschijnlijk nog nie open gedaan zelfs :lol:

Terug
Bovenaan