Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Fyzem

Active member
Crowdfunder FE
Aangezien we ons allemaal nog steeds wel (meer dan) eens ergeren op het werk, kunnen jullie je frustraties hier achter laten.
 
  • Leuk
Waarderingen: VN.
"tom, heb je vorige week proberen bellen en chat gestuurd maar je reageert niet, zou je mij aub vandaag kunnen helpen?"

checkt chat: zaterdagmiddag om 13u :cautious:
 
Vandaag een waslijst aan vragen gekregen van de baas van mijn manager of ik tegen vanavond alle info kon aanleveren...

Ik heb uiteraard niets anders te doen.
 
Interimmers die een uur te laat komen opdagen. Je legt uit wat ze moeten doen , doet het enkele keren voor. Krijg je van die ongeïnteresseerde blikken en de opmerking dat em geen zin heeft in werk maar dat de RVA hem zo een beetje verplicht als hij z'n uitkering niet wil verliezen.
Top motivatie ! Neemt z'n eerste pauze , na 15 min komt er iemand aan mij vragen waar deze persoon is. Ik ga em zoeken , nergens te vinden. Is blijkbaar gewoon naar huis gegaan zonder boe of ba. Niemand die van iets weet. Ik bel naar het interimbureau , oj a , mijnheer X heeft ons juist gebelt om te melden dat hij het werk maar niets vind maar dat hij vanaf nu donderdag wel terug beschikbaar is. Yeah right.
Is spijtig genoeg bijna dagelijkse kost. Ik vraag me soms echt af wat sommige mensen bezield. Geen zin om te studeren , geen zin om te werken , na 2 uur vertrekken na wat rondgehangen te hebben maar wel van hunne tak komen maken omdat ze vandaag maar voor de helft vd dag betaald worden. Echt gebeurt . Ocharmkes mijn pensioen binnen 20 jaar.
 
domme stagairen :love:

op een van mijn vorige jobs bij een luchtpostbedrijf hadden we iemand ten tijde van de kosovo oorlog wijsgemaakt dat de postbode (tis daar ni groot, ze hebben maar ene) zijn fiets kwijt was, omdat hij vroeg waarom de internationale post voor ginder bleef liggen :ROFLMAO:
 
"Nee, ik hoef geen afspraak, ik stuur je alle nodige documenten wel door".

Via JPEG-foto's. Overbelicht. Schuine hoek, van ver genomen, keukentafel op de achtergrond, schaduw op de brief.
Ik dacht dat mevrouw kon inscannen, ik heb letterlijk staan razen toen ik thuis was.
 
Ik moet echt weg op mijn werk. Als ik mijn baas zijn kop nog maar zie begin ik al moordneigingen te krijgen.

Heb al verschillende examens mee gedaan aan gemeentes maar nooit erdoor.. Nu woensdag bij de politie eens proberen als administratief medewerker. Maar begin er een beetje moedeloos van te worden eigenlijk.

Van sommige examens heb ik het gevoel dat het niks was en dan verschiet ik er niet van. Maar van sommige snap ik echt totaal niet hoe het mogelijk was. Mijn laatste was een thuisopdracht en er heeft me letterlijk iemand geholpen die op die plaats dat werk doet en ik was er nog niet door.

Precies of er zit iets van vriendjespolitiek achter, maar als het zo is kan ik mijn overuren wel voor nuttiger zaken gebruiken.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik daar vast ga zitten voor de rest van mijn tijd. Liefst zou ik iets in de It doen, maar dan gewoon pc problemen enzo oplossen maar daar heb ik geen diploma van en naar school gaan met een huis die moet afbetaald worden en 2 kinderen zot er ook niet in.

Ideaal zou zijn dat ik het ergens op de werkvloer kan aanleren maar wie zal er zo zot zijn. Het is niet dat ik er niets van ken, maar als baas zou ik ook liever iemand aan nemen met ervaring of diploma.
 
Gemeentelijke ambtenarij en vriendjespolitiek zijn zoals peper en zout. Kunt imo beter op Vlaams of federaal niveau proberen tbh. Of meer vrienden maken bij de gemeente. :unsure:
 
domme stagairen :love:

op een van mijn vorige jobs bij een luchtpostbedrijf hadden we iemand ten tijde van de kosovo oorlog wijsgemaakt dat de postbode (tis daar ni groot, ze hebben maar ene) zijn fiets kwijt was, omdat hij vroeg waarom de internationale post voor ginder bleef liggen :ROFLMAO:
Zo was er 1 op een vorig werk dat we hadden wijsgemaakt dat de vissen van de baas in zijn bureau dorst hadden.
Dus hij een kan met water gaan vullen, den trap op en gaan aankloppen bij de baas zijn bureau. :ROFLMAO:
De baas had uiteraard niet eens vissen.
 
Ik moet echt weg op mijn werk. Als ik mijn baas zijn kop nog maar zie begin ik al moordneigingen te krijgen.

Heb al verschillende examens mee gedaan aan gemeentes maar nooit erdoor.. Nu woensdag bij de politie eens proberen als administratief medewerker. Maar begin er een beetje moedeloos van te worden eigenlijk.

Van sommige examens heb ik het gevoel dat het niks was en dan verschiet ik er niet van. Maar van sommige snap ik echt totaal niet hoe het mogelijk was. Mijn laatste was een thuisopdracht en er heeft me letterlijk iemand geholpen die op die plaats dat werk doet en ik was er nog niet door.

Precies of er zit iets van vriendjespolitiek achter, maar als het zo is kan ik mijn overuren wel voor nuttiger zaken gebruiken.

Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik daar vast ga zitten voor de rest van mijn tijd. Liefst zou ik iets in de It doen, maar dan gewoon pc problemen enzo oplossen maar daar heb ik geen diploma van en naar school gaan met een huis die moet afbetaald worden en 2 kinderen zot er ook niet in.

Ideaal zou zijn dat ik het ergens op de werkvloer kan aanleren maar wie zal er zo zot zijn. Het is niet dat ik er niets van ken, maar als baas zou ik ook liever iemand aan nemen met ervaring of diploma.
Er komt een niveau C IT functie open bij PZ westkust, enkel middelbaar diploma vereist. Hou jobpol in de gaten (allez als je van de kust bent eh)
 
Er komt een niveau C IT functie open bij PZ westkust, enkel middelbaar diploma vereist. Hou jobpol in de gaten (allez als je van de kust bent eh)
Welja van vleteren. Hangt er vanaf welke kust natuurlijk, maar is niet zot ver. Thx voor de info. Ik kijk sowieso wel regelmatig op jobpol, maar niet alle vacatures komen daar op. Heb er al 2 gehad nu die enkel op de vdab stonden.

Mijn test voor woensdag is bij PZ polder voor een administratieve functie. Werk je bij de politie mss? Anders zijn tips welkom 😊
 
Welja van vleteren. Hangt er vanaf welke kust natuurlijk, maar is niet zot ver. Thx voor de info. Ik kijk sowieso wel regelmatig op jobpol, maar niet alle vacatures komen daar op. Heb er al 2 gehad nu die enkel op de vdab stonden.

Mijn test voor woensdag is bij PZ polder voor een administratieve functie. Werk je bij de politie mss? Anders zijn tips welkom 😊
Westkust is Koksijde. En ja, doe ICT in Oostende.
Zijn het de testen waarvoor je vroeger naar Brussel moest of zijn het de echte selecties ter plaatse?
 
Westkust is Koksijde. En ja, doe ICT in Oostende.
Zijn het de testen waarvoor je vroeger naar Brussel moest of zijn het de echte selecties ter plaatse?
De selectie ter plaatse. Nu is het in Diksmuide voor zone polder.
Gaan die examens dan eigenlijk meer over de jobinhoud zelf of ook over de zone zelf (politieraad, organigram,..)? Dan kan ik eventueel nog wat blokken vooraf.
 
De selectie ter plaatse. Nu is het in Diksmuide voor zone polder.
Gaan die examens dan eigenlijk meer over de jobinhoud zelf of ook over de zone zelf (politieraad, organigram,..)? Dan kan ik eventueel nog wat blokken vooraf.
Beetje afhankelijk per zone, bij ons verwachten ze dat je zeker de site bekeken hebt van de zone, algemeen weet welke minister voor ons verantwoordelijk is. Administratief vermoed ik dan een postbak oefening en algemeen gesprek.

Thangt natuurlijk af welke administratieve functie het is eh, voor ICT gaan ze andere dingen vragen dan kabinet van de korpschef bvb.
 
"Nee, ik hoef geen afspraak, ik stuur je alle nodige documenten wel door".

Via JPEG-foto's. Overbelicht. Schuine hoek, van ver genomen, keukentafel op de achtergrond, schaduw op de brief.
Ik dacht dat mevrouw kon inscannen, ik heb letterlijk staan razen toen ik thuis was.
Dat is hier dagelijkse kost.
 
"Nee, ik hoef geen afspraak, ik stuur je alle nodige documenten wel door".

Via JPEG-foto's. Overbelicht. Schuine hoek, van ver genomen, keukentafel op de achtergrond, schaduw op de brief.
Ik dacht dat mevrouw kon inscannen, ik heb letterlijk staan razen toen ik thuis was.
Ja, das balen.

Ik heb eens meer dan een maand moeten wachten op een dossier van een andere dienst. Toen ik het eindelijk via mail kreeg toegestuurd was het precies ingescand geweest door een kleuter. Ik heb toen noodgedwongen een nieuw exemplaar moeten vragen en heb er toen weer enkele weken op mogen wachten. :rolleyes:
 
Nieuwe baas die de sector nog onvoldoende kent. Bij elk antwoord op zijn vragen, komen er dubbel zoveel vragen terug... Komt nog eens bij dat hij enorm detailistisch is en weinig vertrouwen heeft in een ander zijn kunnen :rolleyes:
 
Ik zit hier al een uur lang gigantisch mijn broek te verslijten in een maandelijks terugkerende vergadering waar ik verplicht aanwezig moet zijn, maar waar ik geen hol aan kan toevoegen...
 
Terug
Bovenaan