Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hier ook compleet onderbemand. Heb via via gehoord dat er weer een senior profiel vertrekt bij ons. Ondertussen meld ik al maanden dat ik overladen ben, achter de feiten aanloop, mijn werk niet deftig kan doen wegens tijdsgebrek. Enige antwoord die ik krijg "ja iedereen heeft het druk." Oké dan, daar heb ik echt veel aan. Een korte periode heb ik nadat ik gedaan had op kantoor nog thuis gewerkt tot 's avonds laat maar dat doe ik nu ook niet meer. Was twee weken afwezig wegens ziekte, terug sinds eergisteren en het één en ander valt uit de lucht. Zaken die binnengekomen zijn tijdens mijn verlof en dringend gedaan moeten worden.

In ieder geval, heb een gesprek deze vooravond bij een sectorgenoot. Gelet op de vacature en van wat ik hier en daar opgevangen heb zal het loon zeker niet hoger liggen maar de stress en werkdruk een pak lager. On verra.

Laatst bewerkt:
Goh ... als al die uren betaald worden of terug te nemen zijn op een minder druk moment, dan zie ik er geen graten in.
Hangt af hoe/waar je in 't leven staat, maar in mijn geval zou dat zelfs nog een voordeel zijn. Heb ik meer uren & meer centen, wat mij momenteel nog meer waard is dan meer vrijaf.

Uitbetalen wordt niet gedaan, meenemen naar het volgende jaar mag in theorie ook niet.
Maar wat je onderling regelt... 🤷🏼
We hebben maar de wettelijke 20 dagen, maar ik sta nog met 3 weken verlof van 2020 dat door corona niet opgenomen kon worden en ondertussen 3 weken overuren (heb mijn jaarlijks verlof en 2 weken overuren wel al opgenomen tussen maart en september dit jaar).
En dat is prima wanneer het je eigen keuze is én je kan recupereren. Op dit moment is het wél mijn eigen keuze (omdat het alternatief me nog meer stress bezorgd) maar ik kan nauwelijks nog recupereren momenteel.
Eens de nieuwe is ingewerkt, zal die ruimte er wel komen, bedoeling is dat mijn taken in 2 worden gesplitst ipv alles door elkaar en ik de ene helft van mijn uren in het piekmoment volle gas zal moeten geven, maar de andere helft geen telefoons zal moeten doen en de keuze zal krijgen om op kantoor te komen of van thuis uit te werken én met glijdende uren.

Ik ben wel nog steeds 1 van de gelukkigen die met plezier gaat werken én ook nog eens weet wanneer het wél zal verbeteren. 😇

Hier ook compleet onderbemand. Heb via via gehoord dat er weer een senior profiel vertrekt bij ons. Ondertussen meld ik al maanden dat ik overladen ben, achter de feiten aanloop, mijn werk niet deftig kan doen wegens tijdsgebrek. Enige antwoord die ik krijg "ja iedereen heeft het druk." Oké dan, daar heb ik echt veel aan. Een korte periode heb ik nadat ik gedaan had op kantoor nog thuis gewerkt tot 's avonds laat maar dat doe ik nu ook niet meer. Was twee weken afwezig wegens ziekte, terug sinds eergisteren en het één en ander valt uit de lucht. Zaken die binnengekomen zijn tijdens mijn verlof en dringend gedaan moeten worden.

In ieder geval, heb een gesprek deze vooravond bij een sectorgenoot. Gelet op de vacature en van wat ik hier en daar opgevangen heb zal het loon zeker niet hoger liggen maar de stress en werkdruk een pak lager. On verra.

Doe gewoon uw contractuele uren/taken en niks extra :unsure:
Het is niet omdat uw management dat structureel probleem niet oplost dat jij moet afzien he

Hier ook vaak 'achter de feiten aanlopen' en boze klanten, maar veel problemen liggen gewoon buiten mijn 'circle of influence', dus maak ik mij er niet al te druk in.

Doe gewoon uw contractuele uren/taken en niks extra :unsure:
Het is niet omdat uw management dat structureel probleem niet oplost dat jij moet afzien he

Hier ook vaak 'achter de feiten aanlopen' en boze klanten, maar veel problemen liggen gewoon buiten mijn 'circle of influence', dus maak ik mij er niet al te druk in.
ik heb toch ook een redelijk groot je m'en fous gehalte daarover op mijn werk. Ik probeer op tijd aan te geven wanneer mijn bord te vol ligt (op mail!) en indien er dan nog bijkomt vraag ik wat eerst moet gebeuren. Bij vaag of geen antwoord blijven er dan zaken liggen maar als ik commentaar daarop krijg kan ik mooi naar eerder vermelde mail verwijzen.

Pindasaus is niet verwestert maar komt oorspronkelijk uit Indonesie en in Nederland zit het, als ex kolonie zijnde (Dutch East Indies), vol met Indonesiërs. Terwijl je over heel Belgie volgens mij 2 Indonesische restaurants hebt vind je er in elke deftige Nederlandse stad wel een 5-tal. Een aanrader voor iedereen die Babi Pangang lekker vindt maar graag eens de meer authentieke versie wilt eten, ipv de copycat Chinezen. :)

Veel "Chinese restaurants" in Europa worden niet opengehouden door Chinezen. En de keuken die je voorgeschoteld krijgt in 99% van de gevallen is zoals hierboven vermeld niet Chinees :p

Als je dit topic wat door leest is het toch wel erg gesteld met het tekort aan werkkrachten, het is overal een beetje hetzelfde.
Bij ons op het werk is dat ook een liedje dat al jaren meegaat. Nu hebben we ook weer een interim die er alle kantjes afloopt. Op die 2 maanden is hij nog niet 1 week elke dag komen opdagen. Dan vraagt hij om pas na de middag te komen werken omdat hij op donderdag naar de versus wil en er een vriend jarig is. Twee weken later wil hij opnieuw uitgaan tijdens de week en wordt er nee geantwoord. Dan komt hij er toch pas tegen de middag door.
Een tijdje terug stuurde hij een bericht naar mijn baas dat hij later ging zijn omdat hij in de file stond. Mijn baas had dat berichtje als notificatie zien verschijnen maar dus nog niet echt gelezen. Een uur later stuurt hij opnieuw een bericht, het eerste bericht is verwijderd. Dat zijn zus ziek is en hij thuis moet blijven omdat ze misschien corona heeft.
Elke week wil hij wil ergens later komen of vroeger vertrekken terwijl hij 19 jaar is, nog thuis woont en 0,0 verplichtingen heeft. Als je zegt dat hij nog geen 4 van de 5 dagen komt werken dan vindt hij dat 1 dag per week afwezig zijn toch niet veel :unsure:
Die gasten zijn onaantastbaar hé. Moeten ze komen werken, goed. Zeg je dat ze niet meer moeten komen, nog beter.

Het is vooral jammer omdat je dan zelf al begint te tellen van: als ik nog x aantal jaar werk, inkomsten heb uit verhuur en aandelen, dan kap ik er mee en kan iedereen de boom in.
Ik zou graag gewoon blijven werken tot mijn 65e. Mee blijven gaan met je tijd, onder de mensen komen, je nuttig maken. Jammer genoeg is de cultuur nu zo dat de werkende uitgeperst worden tot ze er de brui aan geven, en een ander deel van de bevolking die kan gewoon ongestoord hun gat schuren.

Als je dit topic wat door leest is het toch wel erg gesteld met het tekort aan werkkrachten, het is overal een beetje hetzelfde.
Bij ons op het werk is dat ook een liedje dat al jaren meegaat. Nu hebben we ook weer een interim die er alle kantjes afloopt. Op die 2 maanden is hij nog niet 1 week elke dag komen opdagen. Dan vraagt hij om pas na de middag te komen werken omdat hij op donderdag naar de versus wil en er een vriend jarig is. Twee weken later wil hij opnieuw uitgaan tijdens de week en wordt er nee geantwoord. Dan komt hij er toch pas tegen de middag door.
Een tijdje terug stuurde hij een bericht naar mijn baas dat hij later ging zijn omdat hij in de file stond. Mijn baas had dat berichtje als notificatie zien verschijnen maar dus nog niet echt gelezen. Een uur later stuurt hij opnieuw een bericht, het eerste bericht is verwijderd. Dat zijn zus ziek is en hij thuis moet blijven omdat ze misschien corona heeft.
Elke week wil hij wil ergens later komen of vroeger vertrekken terwijl hij 19 jaar is, nog thuis woont en 0,0 verplichtingen heeft. Als je zegt dat hij nog geen 4 van de 5 dagen komt werken dan vindt hij dat 1 dag per week afwezig zijn toch niet veel :unsure:
Die gasten zijn onaantastbaar hé. Moeten ze komen werken, goed. Zeg je dat ze niet meer moeten komen, nog beter.

Het is vooral jammer omdat je dan zelf al begint te tellen van: als ik nog x aantal jaar werk, inkomsten heb uit verhuur en aandelen, dan kap ik er mee en kan iedereen de boom in.
Ik zou graag gewoon blijven werken tot mijn 65e. Mee blijven gaan met je tijd, onder de mensen komen, je nuttig maken. Jammer genoeg is de cultuur nu zo dat de werkende uitgeperst worden tot ze er de brui aan geven, en een ander deel van de bevolking die kan gewoon ongestoord hun gat schuren.
Welke sector is dit, dat mensen worden aangeworven én blijkbaar niet na 2x worden ontslagen?

Als ik mag gokken: retail?
Correct. Over enkele weken start er in principe iemand nieuw, maar wat is de goede oplossing in de tussentijd?
Ontsla je hem dan maak je het weer drukker voor de rest, alle vaste krachten hebben nog vakantiedagen staan om op te nemen voor nieuwjaar. Je hebt dan collega's met kinderen die in de herfstvakantie verlof willen nemen. Zeg je tegen die mensen dan dat ze hun verlof maar begin december moeten nemen als hun kinderen op school zitten?
Je zou kunnen evolueren naar een collectieve sluitingsdag. Jaren geleden hebben we dat in een bepaalde periode nog gehad op donderdagen (rustigste dag). Maar dan komen collega's met kinderen protesteren dat ze met die dag niks kunnen doen.

Met jouw rug? Niet accepteren en melden.
Ik zit hier enkel vandaag en heb al op de bureau rondgekeken maar ze hebben hier enkel deze stoelen. Dus veel gaat er niet aan te doen zijn vrees ik. Al een geluk dat het standing desks zijn, dan gaat het nog als ik gewoon kan rechtstaan.

Ik zit hier enkel vandaag en heb al op de bureau rondgekeken maar ze hebben hier enkel deze stoelen. Dus veel gaat er niet aan te doen zijn vrees ik. Al een geluk dat het standing desks zijn, dan gaat het nog als ik gewoon kan rechtstaan.
Ik vermoed dat jij door je rugproblemen de voorbije weken meerdere dagen out geweest zijt?
Lijkt me dat je er dan als werkgever voor zorgt dat dat opgelost geraakt, je ergens één dag inzetten en riskeren dat je daarna een week thuis zit/ligt, lijkt me niet direct verstandig.

Ik vermoed dat jij door je rugproblemen de voorbije weken meerdere dagen out geweest zijt?
Lijkt me dat je er dan als werkgever voor zorgt dat dat opgelost geraakt, je ergens één dag inzetten en riskeren dat je daarna een week thuis zit/ligt, lijkt me niet direct verstandig.
Nee, in de zomer ben ik een week thuis geweest omdat toen mijn onderrug echt volledig geblokkeerd zat. Ik kon toen letterlijk 3-4 dagen niet rechtop staan. Door op een slechte stoel te zitten ga ik niet meteen uitvallen maar wel last krijgen van mijn rug. Daarmee dat ik nu maar recht sta. Met de cortisonenspuit die ik gehad heb is het beter maar ik merk toch dat ik bij dergelijke houding toch nog wel wat last krijg van tijd tot tijd.

HQ in België dat 2-3x /jaar foto’s of filmpjes van elk filiaal wil voor een of andere marketing ding. Nu weer voor kerst. 9/10 zijn hier moslim en vorig jaar waren er al meerdere dat vanwege religieuze redenen niet mee wouden doen.

Wij zitten in 40+ landen, maar nog nooit iets van initiatief gezien dat verbonden is aan andere religies.

Herkenbaar, hier hebben we er een pak rondlopen die zich gewoon permitteren te zeggen dat ze “geen zin hebben” in taak x of y op een bepaalde dag.
Als leidinggevende sta je er machteloos tegenover want HR zegt dat we dan niet te streng mogen zijn want ze hebben schrik dat ze gaan vertrekken en we vinden nu al amper personeel.

Resultaat is dat de goede werkers het bekopen en ontslag nemen of burn-out krijgen.

Ik heb het hier al eerder gezegd maar door het steeds in de media komen dat werkgevers moeilijk personeel vinden, is er blijkbaar een vies knoppeke omgedraaid in bepaalde mensen hun hoofd waardoor zij van mening zijn dat zij de wetten mogen stellen tegenover hun werkgever.

Het zijn ook dezelfden die steeds klagen over de werkgever , maar o ironie toch niet vertrekken (toch raar hè, als het er dan toch zo slecht is, dat ze dan niet elders gaan werken?).

Het zijn ook dezelfden die steeds klagen over de werkgever , maar o ironie toch niet vertrekken (toch raar hè, als het er dan toch zo slecht is, dat ze dan niet elders gaan werken?).
Ik heb nu enkel over mijn eigen werksituatie.

Maar als mijn werkgever beter zijn best zou doen, zou ik niet moeten klagen.

Vertrekken is een optie echter is er geen soortgelijk werk binnen heel Limburg. Werk ik er al meer dan 11 jaar, met een lange opzegtermijn, bepaald barema enz..

Ergens anders werken gaat zo goed als altijd een stap terug zijn in inkomen, bescherming of zelfs job inhoud. Waardoor deze stap voor mij echt wel groot is.

Standing desk -> hij MOET niet op een slechte stoel zitten 😉

Collega heeft een stoel die volledig op haar hernia afgesteld is, zelf ook rugklachten en die zit voor mij vreselijk! (Ik los haar af dus we delen een bureau (stoel). Dus ik zit meestal op een plastieken stoel uit de wachtzaal 😁

Herkenbaar, hier hebben we er een pak rondlopen die zich gewoon permitteren te zeggen dat ze “geen zin hebben” in taak x of y op een bepaalde dag.
Als leidinggevende sta je er machteloos tegenover want HR zegt dat we dan niet te streng mogen zijn want ze hebben schrik dat ze gaan vertrekken en we vinden nu al amper personeel.

Resultaat is dat de goede werkers het bekopen en ontslag nemen of burn-out krijgen.

Ik heb het hier al eerder gezegd maar door het steeds in de media komen dat werkgevers moeilijk personeel vinden, is er blijkbaar een vies knoppeke omgedraaid in bepaalde mensen hun hoofd waardoor zij van mening zijn dat zij de wetten mogen stellen tegenover hun werkgever.
Zo is dat. Ik had overlaatst een klant die geregeld sollicitaties moet doen voor zijn job. Hij vertelde hoe de sollicitant zich tegenwoordig achterover zet in zijn stoel en hoe hij de job moet proberen verkopen. Wanneer en hoeveel ze verlof willen gaat voor op de jobomschrijving of verloning.

Op zich vind ik het wel goed dat het vaak het nieuws haalt. Zo begrijpen mensen beter waarom alles overal langer en langer moet duren. Waarom verzekeringskantoren, dokters, etc een klanten/patiëntenstop invoeren.
Klein blijven en je werk zo goed mogelijk proberen doen met het beperkte personeel dat je vindt. Dat is de allerbeste optie in België.

Zitten met 4 in een redelijk kleine bureau en een van de collega's zit de hele dag in Teams calls van dat belachelijk slecht Engels te roepen.
Kan die kerel niet aan doen maar concentratiegewijs echt een klein drama voor mij.

Vorige week ook 3 dagen hetzelfde :sop: Ik heb al goesting gehad om mij een conference room te boeken voor een dag maar ik mag hier niet weg.

Terug
Bovenaan