Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
PTO is hier power take-off hoor. Nog geen andere betekenis voor tegengekomenOOO en PTO zijn heel gangbaar in mijn sector.
"Baaldag, want ik ben jullie gezeik kotsbeu" lijkt me toch ook niet professioneel.Goh, als ge nen Out of Office mail terug krijgt & der staat in '/me is OoO' ... OK, tot daar aan toe.
Maar als dit ineens opduikt in een compleet ongerelateerde context kan ik wel begrijpen dat je zoiets hebt van 'euuuuh ... what?'.
PTO ... nog nooit van gehoord. Nog nooit tegen gekomen. Hoe irrelevant is dat dan ook niet eh.
Bij ons wordt er dan een 'rood blok' in de agenda gezet 'Verlof'. Waarom of wat voor 'n verlof dat is ... nobody's business!
Ga je dan ineens beginnen met 'ouderschapsverlof', 'baaldagverlof', 'begravingsverlof', 'mijn verlof moet op verlof', '...' te gaan zetten?
Of erger, het non-betaalde verlof 'mijn verlof is op maar ik moet naar de rechtbank verlof'.
Toch niemand's zaken op 't werk waarom dat verlof nodig is eh.
Nee, enige wat bij ons apart gezien wordt is ziekte, dan komen er rode blokken in den agenda 'Ziek'.
Altijd duidelijk voor iedereen die die mens z'n agenda checkt.
heb van een Nederlandse collega ooit een out of office gekregen waarin stond dat hij op vitaliteitsverlof wasGoh, als ge nen Out of Office mail terug krijgt & der staat in '/me is OoO' ... OK, tot daar aan toe.
Maar als dit ineens opduikt in een compleet ongerelateerde context kan ik wel begrijpen dat je zoiets hebt van 'euuuuh ... what?'.
PTO ... nog nooit van gehoord. Nog nooit tegen gekomen. Hoe irrelevant is dat dan ook niet eh.
Bij ons wordt er dan een 'rood blok' in de agenda gezet 'Verlof'. Waarom of wat voor 'n verlof dat is ... nobody's business!
Ga je dan ineens beginnen met 'ouderschapsverlof', 'baaldagverlof', 'begravingsverlof', 'mijn verlof moet op verlof', '...' te gaan zetten?
Of erger, het non-betaalde verlof 'mijn verlof is op maar ik moet naar de rechtbank verlof'.
Toch niemand's zaken op 't werk waarom dat verlof nodig is eh.
Nee, enige wat bij ons apart gezien wordt is ziekte, dan komen er rode blokken in den agenda 'Ziek'.
Altijd duidelijk voor iedereen die die mens z'n agenda checkt.

Vitaliteit is een belangrijk element in het kader van duurzame inzetbaarheid. Het behelst een combinatie van energie en motivatie. Werken aan vitaliteit is een verantwoordelijkheid van u en uw werkgever. Daarom kunt u als u minimaal zeven jaar in dienst bent, eens in de zeven jaar, twee maanden aaneengesloten vitaliteitsverlof aanvragen om op deze manier te werken aan uw vitaliteit.
Nu ben ik al een kwartier aan het opzoeken wat die XXX en YYY betekenen.Ik snap die afkortingen ook niet. Mijn afwezigheidsmail is gewoon: Ik ben afwezig tot XXX. U kan terecht bij YYY.
Ik snap die afkortingen ook niet. Mijn afwezigheidsmail is gewoon:
Werken als Syndicus... zelfs als ge achter de vuilkar loopt hedde minder kans van nen berg shit in uwe nek te krijgenHaha en dan krijg ik ne mail terug van hem dat ik met alle corona en ziekte excuses nu geen tijd 's avonds wil vrijmaken.
Tijdens de lockdowns kon het gewoon niet en ben ene dag onlangs ziek geweest en gewoon nog geantwoord op zijn mails toen
Enfin geantwoord en punt andere lijn

Werken als Syndicus... zelfs als ge achter de vuilkar loopt hedde minder kans van nen berg shit in uwe nek te krijgen
Serieus... als ik zag hoe dat er bij ons aan toe ging op de algemene vergaderingen, en waren maar met 9 eigenaars. Ik wil zelfs niet weten wat dat is in zonen blok met 20+. Als ik het 2de jaar op mijn appartement woonde hebben ze zo eens met nen hoop aan mijn deur gestaan "ja, we vinden dat de Syndicus zijn werk niet goed doet en hij is te duur, wilde gij da nie doen?". We betaalden de Syndicus toen €1250/jaar oid, het spreken niet waard eigenlijk. Kep daar vlakaf op geantwoord dat ik dat nog niet zo willen doen voor 5k/jaar... en da ze zot waren als ze echt dachten dat ze het beter konden. Als ik hen dan probeerde uit te leggen dat €1250/jaar neer komt op €25/week, wat dus neer komt op ~1/2 werkuur GEMIDDELD, dan stonden ze te kijken als een uil op een kluit...

Onze syndicus heeft meerdere bureau's. We kregen de opzeg van het bureau in Brussel, en kennelijk wou het bureau in Aalst wel overnemen maar dat werd verkeerd gecommuniceerd, waardoor we 3 maand dachten dat we een nieuwe syndicus moesten zoeken.Werken als Syndicus... zelfs als ge achter de vuilkar loopt hedde minder kans van nen berg shit in uwe nek te krijgen
Serieus... als ik zag hoe dat er bij ons aan toe ging op de algemene vergaderingen, en waren maar met 9 eigenaars. Ik wil zelfs niet weten wat dat is in zonen blok met 20+. Als ik het 2de jaar op mijn appartement woonde hebben ze zo eens met nen hoop aan mijn deur gestaan "ja, we vinden dat de Syndicus zijn werk niet goed doet en hij is te duur, wilde gij da nie doen?". We betaalden de Syndicus toen €1250/jaar oid, het spreken niet waard eigenlijk. Kep daar vlakaf op geantwoord dat ik dat nog niet zo willen doen voor 5k/jaar... en da ze zot waren als ze echt dachten dat ze het beter konden. Als ik hen dan probeerde uit te leggen dat €1250/jaar neer komt op €25/week, wat dus neer komt op ~1/2 werkuur GEMIDDELD, dan stonden ze te kijken als een uil op een kluit...
). Toch werd ik het laatste jaar dat ik er woonde "gevrijwilligerd" tot contactpersoon voor elke werkman die langskwam. Dus toen ik die opzeggingsmail zag dacht ik: "niet meer voor mij".Met al die staycations zet ik HIV, Holiday In Vlaanderen.Een paar dagen voor mijn verlof zet ik altijd BBC (ben bijna in congé).
NZC zet ik ook wel (naart zeetje in congé)
PZC (pretpark ent zeetje in congé)
MMF (met mevrouw fietsen)
Ja, was ook de enige betekenis die ik kende.PTO is hier power take-off hoor. Nog geen andere betekenis voor tegengekomen
Bij ons is dat een bami met geroosterd varkensvlees.Iedere sector zijn eigen afkortingen zeker?
Ooit een tijdelijke coördinator gehad die een 121 wou, waarop ik antwoord wat is een honderd eenentwintig?
121 wordt in mijn sector ook zeer frequent gebruikt.Iedere sector zijn eigen afkortingen zeker?
Ooit een tijdelijke coördinator gehad die een 121 wou, waarop ik antwoord wat is een honderd eenentwintig?
Idem bij de politie. Waar ze die afkortingen soms halen.. Het is wss meer werk geweest om sommige afkortingen te bedenken dan dat je ze 20 jaar zou volledig uitspreken.121 wordt in mijn sector ook zeer frequent gebruikt.
Ik zou verder aan de mensen die afkortingen verafschuwen, willen aanraden om uit de farma weg te blijven.
Daar slingeren ze met afkortingen naar je hoofd en het kan ze niet schelen of je net nieuw bent of niet.
Idem bij de politie. Waar ze die afkortingen soms halen.. Het is wss meer werk geweest om sommige afkortingen te bedenken dan dat je ze 20 jaar zou volledig uitspreken.
NFMS zou nog iets voor jou zijn: Naar Frietkot Met SirenesBG is bij jullie wss Bandiet Gepakt? En 40 minuten later Bandiet Gelost?