Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Een paar dagen voor mijn verlof zet ik altijd BBC (ben bijna in congé).
NZC zet ik ook wel (naart zeetje in congé)
PZC (pretpark ent zeetje in congé)
MMF (met mevrouw fietsen)

Goh, als ge nen Out of Office mail terug krijgt & der staat in '/me is OoO' ... OK, tot daar aan toe.
Maar als dit ineens opduikt in een compleet ongerelateerde context kan ik wel begrijpen dat je zoiets hebt van 'euuuuh ... what?'.

PTO ... nog nooit van gehoord. Nog nooit tegen gekomen. Hoe irrelevant is dat dan ook niet eh.
Bij ons wordt er dan een 'rood blok' in de agenda gezet 'Verlof'. Waarom of wat voor 'n verlof dat is ... nobody's business! 🤨

Ga je dan ineens beginnen met 'ouderschapsverlof', 'baaldagverlof', 'begravingsverlof', 'mijn verlof moet op verlof', '...' te gaan zetten?
Of erger, het non-betaalde verlof 'mijn verlof is op maar ik moet naar de rechtbank verlof'. :sneaky:
Toch niemand's zaken op 't werk waarom dat verlof nodig is eh.

Nee, enige wat bij ons apart gezien wordt is ziekte, dan komen er rode blokken in den agenda 'Ziek'.

Altijd duidelijk voor iedereen die die mens z'n agenda checkt.
"Baaldag, want ik ben jullie gezeik kotsbeu" lijkt me toch ook niet professioneel.

Goh, als ge nen Out of Office mail terug krijgt & der staat in '/me is OoO' ... OK, tot daar aan toe.
Maar als dit ineens opduikt in een compleet ongerelateerde context kan ik wel begrijpen dat je zoiets hebt van 'euuuuh ... what?'.

PTO ... nog nooit van gehoord. Nog nooit tegen gekomen. Hoe irrelevant is dat dan ook niet eh.
Bij ons wordt er dan een 'rood blok' in de agenda gezet 'Verlof'. Waarom of wat voor 'n verlof dat is ... nobody's business! 🤨

Ga je dan ineens beginnen met 'ouderschapsverlof', 'baaldagverlof', 'begravingsverlof', 'mijn verlof moet op verlof', '...' te gaan zetten?
Of erger, het non-betaalde verlof 'mijn verlof is op maar ik moet naar de rechtbank verlof'. :sneaky:
Toch niemand's zaken op 't werk waarom dat verlof nodig is eh.

Nee, enige wat bij ons apart gezien wordt is ziekte, dan komen er rode blokken in den agenda 'Ziek'.

Altijd duidelijk voor iedereen die die mens z'n agenda checkt.
heb van een Nederlandse collega ooit een out of office gekregen waarin stond dat hij op vitaliteitsverlof was :unsure:
waarom bestaat dart niet in België :headshake:

Vitaliteit is een belangrijk element in het kader van duurzame inzetbaarheid. Het behelst een combinatie van energie en motivatie. Werken aan vitaliteit is een verantwoordelijkheid van u en uw werkgever. Daarom kunt u als u minimaal zeven jaar in dienst bent, eens in de zeven jaar, twee maanden aaneengesloten vitaliteitsverlof aanvragen om op deze manier te werken aan uw vitaliteit.

Twee zieke collega's, waarvan 1 met burn-out waardoor alles op mijn nek terecht komt terwijl mijn planning al overvol staat. En dan mails krijgen van klanten dat ze snel snel nog dingen nodig hebben.

Ik heb maanden geleden al voorspelt dat er volk ging uitvallen. Persoon met burn-out komt uit de ambtenarij, had na 3 weken al door dat die het niet ging volhouden, werkte enorm traag ook en snap in de eerste plaats al niet waarom ze die hebben aangenomen. Bazen: "ja we zien het ook en we zijn al bezig met een vacature op te stellen want als we naar volgend jaar kijken komt er veel aan".

Openstellen van vacature ging ASAP gebeuren, dat was 2 maanden geleden... . elke 2 weken vraag ik erachter: "jaja we zijn er mee bezig maar we willen dit keer wel de goede aantrekken, dus kijken nog hoe we alles er echt goed kunnen inzetten".

Vorig jaar 20 dagen verlof opgegeven omdat het zo druk was (met de corona zat ik anders toch maar thuis, dus dat ging voor mij eventueel wel), nooit enige blijk van waardering gekregen (ah ja, een voucher van €40 als bedanking, WAUW) altijd diegene die de meeste uren klopt. Eind september gesprek gehad i.v.m. opslag: "Je hebt het hoogste rendement, we zijn supercontent maar door de recente overname/fusie kunnen we dit jaar niets extra geven, maar we zijn bezig met een nieuwe policy en in december geven we alle perspectieven voor vanaf 2022." en nu het TOPPUNT: ik heb nog vakantie staan die op moet (no way dat ik dit jaar, of ooit, mezelf opnieuw ga laten vangen) en vraag 2 dagen later na het gesprek om een week verlof midden november. Wat krijg ik als antwoord: "Ja maar met xxx die ziek is en xxx waarvan we niet weten of/wanneer ze terug komt moeten we dat toch eens bekijken". Echt waar g*dverdomme! Na veel vijven & zessen uiteindelijk toch gekregen, maar nu loop ik ondertussen wel zo hard achter op men planning dat ik na men vakantie van volgende week weer enorm veel ga moeten inhalen, terwijl er nog altijd niks aan is gedaan en maar alles blijven verwachten en afschuiven op mij.

Ik heb het echt helemaal gehad. No soit, ik verwacht vandaag of morgen als alles goed gaat een finaal voorstel bij een ander bedrijf. Kans is groot dat ik hier binnen de kortste keren mijn ontslag aanbiedt, mijn emmer is overgelopen.

EDIT: sorry voor de rant, ik moest echt even ventileren.

Haha en dan krijg ik ne mail terug van hem dat ik met alle corona en ziekte excuses nu geen tijd 's avonds wil vrijmaken.
Tijdens de lockdowns kon het gewoon niet en ben ene dag onlangs ziek geweest en gewoon nog geantwoord op zijn mails toen :lol:

Enfin geantwoord en punt andere lijn
Werken als Syndicus... zelfs als ge achter de vuilkar loopt hedde minder kans van nen berg shit in uwe nek te krijgen :unsure:

Serieus... als ik zag hoe dat er bij ons aan toe ging op de algemene vergaderingen, en waren maar met 9 eigenaars. Ik wil zelfs niet weten wat dat is in zonen blok met 20+. Als ik het 2de jaar op mijn appartement woonde hebben ze zo eens met nen hoop aan mijn deur gestaan "ja, we vinden dat de Syndicus zijn werk niet goed doet en hij is te duur, wilde gij da nie doen?". We betaalden de Syndicus toen €1250/jaar oid, het spreken niet waard eigenlijk. Kep daar vlakaf op geantwoord dat ik dat nog niet zo willen doen voor 5k/jaar... en da ze zot waren als ze echt dachten dat ze het beter konden. Als ik hen dan probeerde uit te leggen dat €1250/jaar neer komt op €25/week, wat dus neer komt op ~1/2 werkuur GEMIDDELD, dan stonden ze te kijken als een uil op een kluit...

Werken als Syndicus... zelfs als ge achter de vuilkar loopt hedde minder kans van nen berg shit in uwe nek te krijgen :unsure:

Serieus... als ik zag hoe dat er bij ons aan toe ging op de algemene vergaderingen, en waren maar met 9 eigenaars. Ik wil zelfs niet weten wat dat is in zonen blok met 20+. Als ik het 2de jaar op mijn appartement woonde hebben ze zo eens met nen hoop aan mijn deur gestaan "ja, we vinden dat de Syndicus zijn werk niet goed doet en hij is te duur, wilde gij da nie doen?". We betaalden de Syndicus toen €1250/jaar oid, het spreken niet waard eigenlijk. Kep daar vlakaf op geantwoord dat ik dat nog niet zo willen doen voor 5k/jaar... en da ze zot waren als ze echt dachten dat ze het beter konden. Als ik hen dan probeerde uit te leggen dat €1250/jaar neer komt op €25/week, wat dus neer komt op ~1/2 werkuur GEMIDDELD, dan stonden ze te kijken als een uil op een kluit...

Ik trek mij nog weinig van de zagers aan eigenlijk.
Doe da nu meer dan 8 jaar en ken al mijn eigenaars goed genoeg. Degenen die zagen die krijgen van mij ook een antwoord, de meesten weten dat maar dit is ne redelijk nieuwe blok.

Doet mij ook niets meer om te zeggen dat ze maar ne andere zoeken. Ik weet ondertussen goed dat er weinig zijn die hun job zo goed dan als ik (enfin niet dat ik geen fouten maak maar er lopen er serieus wat pipo's rond), dus dat ze het dan maar afbollen. Dan kan ik eens goed lachen als ze dan es echt bij ne slechte uitkomen :lol:

Onze syndicus heeft meerdere bureau's. We kregen de opzeg van het bureau in Brussel, en kennelijk wou het bureau in Aalst wel overnemen maar dat werd verkeerd gecommuniceerd, waardoor we 3 maand dachten dat we een nieuwe syndicus moesten zoeken.

Ik woon daar niet eens meer sinds begin dit jaar, ik verhuur gewoon mijn appartement. Er zijn van de 8 appartementen echter nog 5 eigenaars die daar inwonen, waarvan 3 op pensioen (en één die volgens mij niet voltijds werk gezien de tijd die ze heeft om op alles te klagen :unsure:). Toch werd ik het laatste jaar dat ik er woonde "gevrijwilligerd" tot contactpersoon voor elke werkman die langskwam. Dus toen ik die opzeggingsmail zag dacht ik: "niet meer voor mij".

Twee maand na die mail stond de dochter van 45 jaar van het vriendelijk menske van 84 dat beneden woont plots voor mijn deur. "Of er niets moest gebeuren". Dus ik goed als ik was gezegd dat we eens konden rondkijken voor een andere syndicus. Vroeg die mij nog verbouwereerd of zij nu eigenlijk verwacht werd iets te doen. Gohja als je mij kan opzoeken in mijn nieuwe woonst daarvoor misschien wel.

Echt, ze hebben allemaal tijd genoeg maar vanaf er iets moet gebeuren buiten commentaar leveren is het voor een ander. En op zich wonen daar best leuke mensen, maar zo een paar zure gevallen trekken iedereen wat mee.

Die afkortingen lijkt me in de VS nog een graad erger te zijn. Ik kreeg daar elke maand ofzo een mail van de gsflc bijvoorbeeld, over wat het gsflc allemaal wel niet had gedaan de voorbije maand en wat ze allemaal wilden doen. Pas na het aan een collega te vragen wist ik dat gsflc stond voor graduate student faculty liaison committee. Evident toch.

Ik erger me eerlijk gezegd wel wat aan zo'n soort van sectorgebonden lingo/afkortingen die niet algemeen bekend zijn. Ik kan mij meteen iemand van onze juridische dienst voor de geest halen waarbij ik na elke mail zin heb om te vragen of hij dat gewoon in het Nederlands kan zeggen.

PTO is hier power take-off hoor. Nog geen andere betekenis voor tegengekomen
Ja, was ook de enige betekenis die ik kende.
Al die andere afkortingen eigenlijk nog nooit tegengekomen bij ons of klanten/concurrenten (transportsector).

Iedere sector zijn eigen afkortingen zeker?

Ooit een tijdelijke coördinator gehad die een 121 wou, waarop ik antwoord wat is een honderd eenentwintig?

Iedere sector zijn eigen afkortingen zeker?

Ooit een tijdelijke coördinator gehad die een 121 wou, waarop ik antwoord wat is een honderd eenentwintig?
121 wordt in mijn sector ook zeer frequent gebruikt.
Ik zou verder aan de mensen die afkortingen verafschuwen, willen aanraden om uit de farma weg te blijven.
Daar slingeren ze met afkortingen naar je hoofd en het kan ze niet schelen of je net nieuw bent of niet.

121 wordt in mijn sector ook zeer frequent gebruikt.
Ik zou verder aan de mensen die afkortingen verafschuwen, willen aanraden om uit de farma weg te blijven.
Daar slingeren ze met afkortingen naar je hoofd en het kan ze niet schelen of je net nieuw bent of niet.
Idem bij de politie. Waar ze die afkortingen soms halen.. Het is wss meer werk geweest om sommige afkortingen te bedenken dan dat je ze 20 jaar zou volledig uitspreken.

Terug
Bovenaan