Renegadexxripxx
Well-known member
0h59 hé afronden naar onder !!!!ik zou dan toch 1h02 opschrijven. Dan weten ze dat het heel correct is.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
0h59 hé afronden naar onder !!!!ik zou dan toch 1h02 opschrijven. Dan weten ze dat het heel correct is.
Neeje dat was de werkwijze in de privé.
De werkwijze als statutair ambtenaar is :
Plan een bepaald uur voor mailafhandeling
1) skim de tekst -> beslis of je delegeert, delete of handelt
2) bij handel -> zet die aan de kant en geef prioriteitennummer
3) bij delegeer -> geef die aan uw collega/persoon die voor u werkt of...
4) bij delete -> geen actie te ondernemen, dus onbelangrijk delete of archiveer
5) doe volgende
6) bij laatste handel alles af in functie van prioriteit of indien tijd om, rest voor volgende mailafhandelingmoment
7) doe uw normale taken
8) vertrek naar huis om 17h, kom thuis aan om 18h30. Maak uw eten.
9) 19h met het bord voor u, handel de mails af die je aan de kant had gezet
10) 22h tijd voor 1 uur TV en slapen.
Dat was de laatste 10j mijn manier van werken als statutair ambtenaar.
Niet voor alle ambtenaren.Thuis in je vrije tijd mails zitten afhandelen is dat courant voor ambtenaren?
Bij ons is dat ook zo (FED). Vaak zie ik mails verschijnen verstuurd tijdens de avond of op heel vroege tijdstippen. Als ikzelf mails stuur om 19u-20u krijg ik vaak dezelfde avond nog antwoord.Niet voor alle ambtenaren.
Maar meeste van mijn collega's doen het wel, alleen niet in diezelfde mate. Bij contractuelen kom je dit echter helemaal niet tegen (allez dat is mijn ervaring).
Je hebt statutairen die gewoon hun uurtjes doen en bij de prikklok staan te wachten om uit te prikken. Maar sinds de introductie van de nieuwe generatie is die focus er een beetje uit, en zien ze het eerder als een goede balans. Ergo hun uren doen met daarnaast eens hier en daar een half uur of zo als ze thuis zijn om iets dringends of belangrijks af te handelen. Of flexibiliteit, dat ze 30 minuten vroeger vertrekken dan normaal (want snelle verbinding naar huis, of anders moeten ze 1 uur wachten) en dat ze van thuis dan nog wat afhandelen (dan kan dat 30 minuten zijn, maar ook 60 minuten of zelfs maar 20 minuten)
Daarnaast heb je dan de uitzonderingen die werk naar hun toe zuigen, en die blijven geven. Zo zitten er in elke overheidsdienst wel een aantal. En ik heb zo een paar collega's in Wallonië, Brussel en Vlaanderen zitten. Waar je s'avonds een vraag over een dossier stelt om 19h, en je een duidelijk antwoord krijgt tegen 20h. Mijn chef is zo vb ook iemand.
Maar dat principe bestond vroeger ook hoor. Uiteindelijk als je u zo gedroeg in de privé, en je voelt u goed op uw werk, dan gedraag je u zo ook als ambtenaar. Allez zo komt dat toch over.
op mijn vorig werk was de ISO controleur die kwam een ex beenhouwer.. Die kwam dan controleren of een elektronicabedrijf hun werk volgens de regels deed.ISO, synoniem voor bullshitjobs.
bwah, veel van mijn projecten zijn veel heen en weer met klant. Daar zitten veel gevallen van 'mail met credentials gekregen --> proberen --> werkt niet --> "je bent x of y vergeten doen" --> wachten op nieuwe mail' En in veel gevallen is die nieuwe mail dan 1 of 2 dagen later.Echter, op 'projecten' is dat heel zeldzaam dat je een werkje van 5 minuten hebt natuurlijk. 't Is eerder bij support dat je kortere calls kunt krijgen.
Hangt ook af van hoeveel projecten je hebt hé.bwah, veel van mijn projecten zijn veel heen en weer met klant. Daar zitten veel gevallen van 'mail met credentials gekregen --> proberen --> werkt niet --> "je bent x of y vergeten doen" --> wachten op nieuwe mail' En in veel gevallen is die nieuwe mail dan 1 of 2 dagen later.
Ik denk dat ik vandaag 'iets' gedaan heb voor 12 verschillende projecten.
Goh ... in veel gevallen is het zo dat je wel meer werk hebt aan een project als er nog communicatie heen & weer gaat rondom credentials.bwah, veel van mijn projecten zijn veel heen en weer met klant. Daar zitten veel gevallen van 'mail met credentials gekregen --> proberen --> werkt niet --> "je bent x of y vergeten doen" --> wachten op nieuwe mail' En in veel gevallen is die nieuwe mail dan 1 of 2 dagen later.
Ik denk dat ik vandaag 'iets' gedaan heb voor 12 verschillende projecten.

Ja, maar ook geen dag op een jaar per project. Als je echt 500 projecten hebt kan je op een heel jaar geen enkele dag spenderen aan elk project, want een jaar heeft geen 500 dagen.Hangt ook af van hoeveel projecten je hebt hé.
Ik heb een jaar gehad waarbij ik 500 projecten had (zonder degene die ik ging opstarten het jaar erop, of nog afsluit zaken deed van het jaar ervoor). Dan kun je moeilijk 1 uur aan elk project dediceren op een dag. Zwijg stil dat ik mij ga bezig houden met een lijst te gaan updaten waarbij ik de tijd ga zetten aan welk dossier ik allemaal tijd heb gestoken op die dag.
Willen ze zo'n micromanagement, dan zoeken ze maar iemand anders.
"Hallo Brusselman,
Ik stuurde deze offerte op naar collega X maar blijkt dat die tot nader orde OOO is?
Zou jij mij verder kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,"
Uiteindelijk ze maar even opgebeld wat het moest voorstellen. Wat een idioterie toch allemaal zeg...die afkortingen.OOO is hier wel goed ingeburgerd, maar mijn manager zet vaak in haar kalender PTO. Door de branche waarin ik zit dacht ik dat ze dan altijd op visite was bij de Patent & Trademark Office. Nee, gewoon paid time off.Een email krijgen met het volgende :
Een half uur tijd verschijten om uit te maken wat in hemelsnaam 'OOO' te betekenen heeft?Uiteindelijk ze maar even opgebeld wat het moest voorstellen. Wat een idioterie toch allemaal zeg...die afkortingen.

OOO is hier wel goed ingeburgerd, maar mijn manager zet vaak in haar kalender PTO. Door de branche waarin ik zit dacht ik dat ze dan altijd op visite was bij de Patent & Trademark Office. Nee, gewoon paid time off.![]()

wow kwartier zitten nadenken wat het zou betekenen, gok dat het Out Of Office betekent (?)
wow kwartier zitten nadenken wat het zou betekenen, gok dat het Out Of Office betekent (?)

Google is your friendEen email krijgen met het volgende :
Een half uur tijd verschijten om uit te maken wat in hemelsnaam 'OOO' te betekenen heeft?Uiteindelijk ze maar even opgebeld wat het moest voorstellen. Wat een idioterie toch allemaal zeg...die afkortingen.

Lmgtfy dusGoogle is your friend
Dat gebruik ik ook altijd als "de jeugd" afkomt met één of andere afkorting (zeg ik als 33-jarige)

In deze context zeker 'Out Of Order', want het is niet omdat ge niet op uw bureau zit, dat ge uw mails niet kunt lezen. Dus het kan maar beter serieus zijn dan!wow kwartier zitten nadenken wat het zou betekenen, gok dat het Out Of Office betekent (?)