Nee, want ik werk er ook al 8 jaar intussen! Tijd om iets anders te zoeken.Waardoor jij de ancien wordt en kan neerkijken op de rest?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, want ik werk er ook al 8 jaar intussen! Tijd om iets anders te zoeken.Waardoor jij de ancien wordt en kan neerkijken op de rest?

Ik dacht dat jij een boss was?Broeksriem gescheurd waardoor mijn broek continue afzakte. Ben wat afgevallen laatste jaar en mijn broekzakken zitten altijd vol werkgerief, dus dat gewicht werkt niet mee in zo'n geval. Had ook net die ene onderbroek aan die zo een maat te klein is, maar de rest zit in de was, ge weet wel he.
Nu, na 4 uur mijn reet aan iedereen te tonen mocht ik even beschikken om een nieuwe riem te halen.
Ik begin me af te vragen of er ooit een week komt waar ik niets doe of meemaak dat tot "pesten" leidt.![]()
Weekje verlof gemaakt van het komende lange weekend.
Dan vandaag tot 17u gewerkt om alles wat weg te werken zodat ik na het verlof met nieuwe dingen kan starten.
17:43 mail van mijn chef "XXXX is niet in orde, gelieve dit nogmaals na te kijken"
Ik ben zeker om 17:00 was die offline en die heeft ook de autoreply gekregen.
Ik gebruik die laptop ook privé dus Outlook springt dan automatisch open en toen zag ik het. Stoort me niet dat hij mailt hoor.Waar en waarom lees je die mails als je in verlof bent? Gewoon negeren tot 8u de eerste werkdag.
Nog nooit van netwerken gehoord? Uitwisselen van kennis, ervaringen,... Van collega consultants horen op welk type projecten ze zitten, hoe het is voor bepaalde klanten te werken etc.Why?
Mijn werkgever doet nu binnenkort ook een soort van afterwork teambuilding.
Maar aangezien ik consultancy doe, kom ik letterlijk nooit in contact met andere consultants van bij ons. Niet veel zin om een hele avond bij vreemden te gaan zitten. Dus gewoon vriendelijk bedankt.
Een chef is geen big boss e.Ik dacht dat jij een boss was?
Klinkt als een avond om rap te vergeten.Nog nooit van netwerken gehoord? Uitwisselen van kennis, ervaringen,... Van collega consultants horen op welk type projecten ze zitten, hoe het is voor bepaalde klanten te werken etc.
Hoe kortzichtig kan je zijn..
Klopt wel, maar wie heeft daar nu zin in na de werkuren?Nog nooit van netwerken gehoord? Uitwisselen van kennis, ervaringen,... Van collega consultants horen op welk type projecten ze zitten, hoe het is voor bepaalde klanten te werken etc.
Een teambuilding dient om mekaar te leren kennen naast het werk, niet om over je werk te praten volgens mij. Zodat je je collega's ook eens op een andere manier leert kennen.Nog nooit van netwerken gehoord? Uitwisselen van kennis, ervaringen,... Van collega consultants horen op welk type projecten ze zitten, hoe het is voor bepaalde klanten te werken etc.
Eten en drinken, waarom niet? Ze moeten wel niet afkomen met een broodje of saaie wrap met zalm en Kruidenkaas....Klopt wel, maar wie heeft daar nu zin in na de werkuren?
Interesseert me echt geen hol om een zaterdagavond aan te spenderen + naar Antwerpen te rijden.Nog nooit van netwerken gehoord? Uitwisselen van kennis, ervaringen,... Van collega consultants horen op welk type projecten ze zitten, hoe het is voor bepaalde klanten te werken etc.
Bij ons is da tijdens de werkuren, maar genooet wel nen halven dag verlof nemen :/Klopt wel, maar wie heeft daar nu zin in na de werkuren?
Op een zaterdagavond vind ik nu ook gek. Wij doen dit op een avond in de week, starten om 18h00, activiteit gevolgd door een etentje.Interesseert me echt geen hol om een zaterdagavond aan te spenderen + naar Antwerpen te rijden.
Als dat kortzichtig is, so be it
Zaterdagavond is idd vreemd. Zoals ugar zegt is dat bij ons in de week van 17h30-21h (je mag langer blijven hangen) op een centrale locatie (bv. Mechelen).Interesseert me echt geen hol om een zaterdagavond aan te spenderen + naar Antwerpen te rijden.
Als dat kortzichtig is, so be it
Akkoord, maar niet in de consulting omgeving. Daar ken je je collega's niet altijd als je op een andere klant zit. Dus dit is de ideale moment om -weliswaar luchtig - over werk te praten. Gaandeweg het gesprek kan je dan beginnen afwijken van werk natuurlijk. ;-)Een teambuilding dient om mekaar te leren kennen naast het werk, niet om over je werk te praten volgens mij. Zodat je je collega's ook eens op een andere manier leert kennen.
Het nut hangt volgens mij veel af van de grootte van het bedrijf. Binnen een groot bedrijf is het nut volgens mij vrij beperkt, omdat mensen per afdeling of per team 'samenhangen', in een kleine unit zie je mensen wel echt 'mengen' over de afdelingen heen, productiearbeiders, bedienden en kaderleden.
Is het zo raar dat mij dat echt totaal niet boeit waar een ander werkt en hoe het daar is?Akkoord, maar niet in de consulting omgeving. Daar ken je je collega's niet altijd als je op een andere klant zit. Dus dit is de ideale moment om -weliswaar luchtig - over werk te praten. Gaandeweg het gesprek kan je dan beginnen afwijken van werk natuurlijk. ;-)

Iedereen bepaalt dat voor zichzelf natuurlijk. Maar als je project zou eindigen bij je huidige klant, dan kan je een beter idee krijgen waar je daarna naar toe wilt gaan, door op zo'n event te praten met collega's.Is het zo raar dat mij dat echt totaal niet boeit waar een ander werkt en hoe het daar is?
Moest het nu op een verplicht werkevent zijn, tijdens de uren. Maar ergens op resto met 10 vreemden wat over consultancy praten.
Zegt me nu eens echt niks.
Toen ik nog bij GM werkte deed ik wel graag zo teamdingen omdat ik de mensen kende en we zelf mochten invullen wat we deden naargelang het budget.