Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Broeksriem gescheurd waardoor mijn broek continue afzakte. Ben wat afgevallen laatste jaar en mijn broekzakken zitten altijd vol werkgerief, dus dat gewicht werkt niet mee in zo'n geval. Had ook net die ene onderbroek aan die zo een maat te klein is, maar de rest zit in de was, ge weet wel he.
Nu, na 4 uur mijn reet aan iedereen te tonen mocht ik even beschikken om een nieuwe riem te halen.
Ik begin me af te vragen of er ooit een week komt waar ik niets doe of meemaak dat tot "pesten" leidt. :unsure:
Ik dacht dat jij een boss was?

Niet duidelijk of het een verandering is omdat je wil veranderen en er naar uit kijkt, of dat je eerder "moet" veranderen omdat er te veel veranderd is of... Een onduidelijk grapje en blijf je lekker waar je bent, respect vergaren als "ancien" 😝

Weekje verlof gemaakt van het komende lange weekend.
Dan vandaag tot 17u gewerkt om alles wat weg te werken zodat ik na het verlof met nieuwe dingen kan starten.

17:43 mail van mijn chef "XXXX is niet in orde, gelieve dit nogmaals na te kijken" :angry:

Ik ben zeker om 17:00 was die offline en die heeft ook de autoreply gekregen.

Weekje verlof gemaakt van het komende lange weekend.
Dan vandaag tot 17u gewerkt om alles wat weg te werken zodat ik na het verlof met nieuwe dingen kan starten.

17:43 mail van mijn chef "XXXX is niet in orde, gelieve dit nogmaals na te kijken" :angry:

Ik ben zeker om 17:00 was die offline en die heeft ook de autoreply gekregen.

Waar en waarom lees je die mails als je in verlof bent? Gewoon negeren tot 8u de eerste werkdag.

Waar en waarom lees je die mails als je in verlof bent? Gewoon negeren tot 8u de eerste werkdag.
Ik gebruik die laptop ook privé dus Outlook springt dan automatisch open en toen zag ik het. Stoort me niet dat hij mailt hoor.

Maar ik heb hem tussen 3 en half 4 nog 2x aan de lijn gehad en hij zei zelf "Aahja gij hebt verlof na vandaag, geniet ervan"

Why? :unsure:

Mijn werkgever doet nu binnenkort ook een soort van afterwork teambuilding.
Maar aangezien ik consultancy doe, kom ik letterlijk nooit in contact met andere consultants van bij ons. Niet veel zin om een hele avond bij vreemden te gaan zitten. Dus gewoon vriendelijk bedankt.
Nog nooit van netwerken gehoord? Uitwisselen van kennis, ervaringen,... Van collega consultants horen op welk type projecten ze zitten, hoe het is voor bepaalde klanten te werken etc.
Hoe kortzichtig kan je zijn..

Nog nooit van netwerken gehoord? Uitwisselen van kennis, ervaringen,... Van collega consultants horen op welk type projecten ze zitten, hoe het is voor bepaalde klanten te werken etc.
Klopt wel, maar wie heeft daar nu zin in na de werkuren?

Een teambuilding dient om mekaar te leren kennen naast het werk, niet om over je werk te praten volgens mij. Zodat je je collega's ook eens op een andere manier leert kennen.
Het nut hangt volgens mij veel af van de grootte van het bedrijf. Binnen een groot bedrijf is het nut volgens mij vrij beperkt, omdat mensen per afdeling of per team 'samenhangen', in een kleine unit zie je mensen wel echt 'mengen' over de afdelingen heen, productiearbeiders, bedienden en kaderleden.

Argh, redelijke kutweek geweest.

Wij moeten voor elke scheet approval uit usa krijgen. PST timezone +9h. We hadden deze week grote release waar dus elke Filippo uit usa zijn zegje moet kunnen doen en letterlijk 5d van 17 tot 20 of 21h meetings gehad aan een stuk. Voor training van Australia dagen gehad die beginnen om 7 of 8 AM... super aangenaam om je kinders te zien of zelfs maar te eten...

Dus ik kuis mijn agenda van volgende week op om meetings van 19 en 20h te vervroegen of op te schuiven. Beginnen die Amerikanen te zagen dat dat moeilijk is voor hun lunch. The respect is aandoenlijk....

Interesseert me echt geen hol om een zaterdagavond aan te spenderen + naar Antwerpen te rijden.
Als dat kortzichtig is, so be it

Een teambuilding dient om mekaar te leren kennen naast het werk, niet om over je werk te praten volgens mij. Zodat je je collega's ook eens op een andere manier leert kennen.
Het nut hangt volgens mij veel af van de grootte van het bedrijf. Binnen een groot bedrijf is het nut volgens mij vrij beperkt, omdat mensen per afdeling of per team 'samenhangen', in een kleine unit zie je mensen wel echt 'mengen' over de afdelingen heen, productiearbeiders, bedienden en kaderleden.
Akkoord, maar niet in de consulting omgeving. Daar ken je je collega's niet altijd als je op een andere klant zit. Dus dit is de ideale moment om -weliswaar luchtig - over werk te praten. Gaandeweg het gesprek kan je dan beginnen afwijken van werk natuurlijk. ;-)

Dit is trouwens één van de meerwaarden van consulting. Het leren kennen van andere bedrijven via je collega consultants.

Akkoord, maar niet in de consulting omgeving. Daar ken je je collega's niet altijd als je op een andere klant zit. Dus dit is de ideale moment om -weliswaar luchtig - over werk te praten. Gaandeweg het gesprek kan je dan beginnen afwijken van werk natuurlijk. ;-)
Is het zo raar dat mij dat echt totaal niet boeit waar een ander werkt en hoe het daar is? :unsure:
Moest het nu op een verplicht werkevent zijn, tijdens de uren. Maar ergens op resto met 10 vreemden wat over consultancy praten.
Zegt me nu eens echt niks.

Toen ik nog bij GM werkte deed ik wel graag zo teamdingen omdat ik de mensen kende en we zelf mochten invullen wat we deden naargelang het budget.

Is het zo raar dat mij dat echt totaal niet boeit waar een ander werkt en hoe het daar is? :unsure:
Moest het nu op een verplicht werkevent zijn, tijdens de uren. Maar ergens op resto met 10 vreemden wat over consultancy praten.
Zegt me nu eens echt niks.

Toen ik nog bij GM werkte deed ik wel graag zo teamdingen omdat ik de mensen kende en we zelf mochten invullen wat we deden naargelang het budget.
Iedereen bepaalt dat voor zichzelf natuurlijk. Maar als je project zou eindigen bij je huidige klant, dan kan je een beter idee krijgen waar je daarna naar toe wilt gaan, door op zo'n event te praten met collega's.

Trouwens, ik heb zowel teambuilding met mijn consulting bedrijf (mensen die ik maar heel af en toe zie) én teambuildings in het team bij de klant (vaak internen en van andere consulting bedrijven) waar ik wel direct mee samenwerk. Beiden zijn even leuk imo.

Terug
Bovenaan