Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mag niet :cry:

We mogen geen oortjes, hoofddeletoon, headset, oorbescherming,... gebruiken.
Da's toch ook zever in pakskes? Hoe kan men dat 'verbieden'?

't Is een kantoor ruimte, dus moogt gij toch op uwe kop zetten wat ge wilt. Da's gelijk die discussies of ge de hoofddoek moogt verbieden op kantoor. Daar valt de headset alvast een stuk minder op.
Daar bovenop, met al die Teams calls zit toch vrijwel iedereen tegenwoordig met een headset op.

't Is een kantoor ruimte, dus moogt gij toch op uwe kop zetten wat ge wilt. Da's gelijk die discussies of ge de hoofddoek moogt verbieden op kantoor. Daar valt de headset alvast een stuk minder op.
Daar bovenop, met al die Teams calls zit toch vrijwel iedereen tegenwoordig met een headset op.

Goh, op zich denk ik dat er wettelijk gezien niets mis mee is als een werkgever dat verbiedt (bv omdat hij wil dat werknemers direct aanspreekbaar zijn en hij ook zekerheid wil dat werknemers geen zaken zitten te luisteren die voor afleiding kunnen zorgen, bv podcast).

Of het een aangename bedrijfscultuur is waar een werkgever zulke zaken verbiedt, dat is natuurlijk nog een andere discussie ;)

We zijn aan het werk op een pharma bedrijf in het antwerpse. Er zijn 5 arbeiders aan het werk en de klant staat daar met 6 toezichters volcontinue!

Nog nooit meegemaakt zo'n onzin, dit heeft niets meer met veiligheid te maken, gewoon achterlijkheid in het kwadraat. (en we staan daar niet in een veiligheidszone ofzo, gewoon offsite zelfs)

Ben daar mijn arbeiders aan het verbranden tegen 300km/h.
Ik wist op voorhand dat het daar in orde moet zijn, de prijs was ook op 1,5X de normale prijs gezet. en we gaan er nog verlies op maken..

Op voorhand exact een plan van aanpak gemaakt + risicoanalyse waar zij uiteraard opmerkingen over hadden, hier een massa tijd ingestoken. en nu tijdens de uitvoering, NEE zo mag het niet. Doe het maar manueel zoals in de kolenmijnen in Nigeria anno 1905.

Er is werkelijk niets te doen op het werk. Waardoor ik te vaak naar de automaat wandel, heb vandaag weeral 2 wafels gegeten gewoon uit verveling :unsure:

Ik snap zeker dat het niet mag. Het is niet echt kantoorruimte maar een seinhuis waarin ik werk.
Communicatie is extreem belangrijk en we moeten continu kunnen horen wat er rondom ons gebeurt om snel te kunnen ingrijpen bij incidenten of ongevallen.

Maar het is niet aangenaam.

We zijn aan het werk op een pharma bedrijf in het antwerpse. Er zijn 5 arbeiders aan het werk en de klant staat daar met 6 toezichters volcontinue!

Nog nooit meegemaakt zo'n onzin, dit heeft niets meer met veiligheid te maken, gewoon achterlijkheid in het kwadraat. (en we staan daar niet in een veiligheidszone ofzo, gewoon offsite zelfs)

Ben daar mijn arbeiders aan het verbranden tegen 300km/h.
Ik wist op voorhand dat het daar in orde moet zijn, de prijs was ook op 1,5X de normale prijs gezet. en we gaan er nog verlies op maken..

Op voorhand exact een plan van aanpak gemaakt + risicoanalyse waar zij uiteraard opmerkingen over hadden, hier een massa tijd ingestoken. en nu tijdens de uitvoering, NEE zo mag het niet. Doe het maar manueel zoals in de kolenmijnen in Nigeria anno 1905.
yay verrekening

Er is werkelijk niets te doen op het werk. Waardoor ik te vaak naar de automaat wandel, heb vandaag weeral 2 wafels gegeten gewoon uit verveling :unsure:

Ik snap dat niet. Ooit was hier ook zo'n topic "Ik verveel mij op het werk".

Dan hoor je overal dat in alle sectoren de marges verkleinen, dat de werkdruk hoger wordt, nooit-geziene aantallen burn-outs, etc. En dan zijn er anderen die doodleuk op de payroll staan maar blijkbaar niets hoeven te doen daarvoor. Wat voor altruïstische bedrijven/organisaties zijn dat? En kunnen die bedrijven dan geen handje toesteken aan het OCMW, terwijl ze dan toch bezig zijn met geld uitgeven aan mensen die er niets voor hoeven te doen? Enfin, ik probeer maar gewoon 2 complementaire problemen te doen versmelten naar 0 problemen. :unsure:

In wat voor sector werk je? Dat moeten toch sectoren zijn waar de marges gigantisch groot zijn zoals de petrochemie of de bouw?

Dan hoor je overal dat in alle sectoren de marges verkleinen, dat de werkdruk hoger wordt, nooit-geziene aantallen burn-outs, etc. En dan zijn er anderen die doodleuk op de payroll staan maar blijkbaar niets hoeven te doen daarvoor. Wat voor altruïstische bedrijven/organisaties zijn dat? En kunnen die bedrijven dan geen handje toesteken aan het OCMW, terwijl ze dan toch bezig zijn met geld uitgeven aan mensen die er niets voor hoeven te doen? Enfin, ik probeer maar gewoon 2 complementaire problemen te doen versmelten naar 0 problemen. :unsure:

In wat voor sector werk je? Dat moeten toch sectoren zijn waar de marges gigantisch groot zijn zoals de petrochemie of de bouw?

Offfff... Er zijn gewoon sectoren waar er sommige periodes drukker zijn dan andere :) Allez, vooraleer ge het hele bedrijf veroordeelt he.

Ik werk in een ziekenhuis en onze afdeling ligt momenteel maar voor de helft gevuld. Moet ik nu soep gaan uitdelen voor de daklozen? :unsure:

Als alles werkt en ik geen calls krijg is er vrij weinig dat ik kan doen. Zeker tijdens een late shift, en al helemaal als er een enorm verlofpercentage is die dag. Het is niet omdat het eens enkele dagen heel kalm is dat mijn werk een halve OCMW en liefdadigheidsinstelling is eh.

Heb 6 maand in een financiële afdeling meegedraaid (waar het gekend staat dat ze altijd understaffed zijn).

In mijn geval was er echt niks te doen, had misschien 1h effectief werk per dag waar wel een bepaalde knowhow voor nodig was (ging dagelijks over leningen/transacties van 50 miljoen tot een miljard), maar niks te ingewikkeld. Dat departement was zo geautomatiseerd dat er weinig te doen viel... Dan ook nog eens een micromanager erbij die letterlijk op een komma in mijn e-mail begon te neuten.
Er was ook een prikklok waardoor ik gedwongen werd daar te blijven zitten.
Uiteindelijk bijna een bore-out gekregen. Ik hield in een zelfgemaakte excel bij wat ik in een dag deed. 1 dag ben ik 2h op het WC geweest uit verveling.

Na 6maand tijdelijke opdracht gewoon afgetrapt (ik kon niet vroeger vertrekken want tijdelijk contract).
Een jaar erna gehoord dat ze heel dat departement opgedoekt hebben :unsure:

Enkele dagen terug was er op Pol & Actua nog een discussie over de efficiëntere private sector vs die typische overheid met ambtenarenmentaliteit. Bovenstaande posts zijn wel interessant daarvoor :unsure:

Wat noemen we hier gigantische marges? werkende voor een bouwbedrijf kan ik zeggen dat wij geen geld scheppen gelijk slijk, en op afgesloten contracten van vorig jaar zelfs met regelmaat verlies pakken door prijsstijgingen in materiaalkosten.

Man man man, begin oktober op een project gedropt dat tot eind vorig jaar door 3 mensen werd gedaan. De laatste daarvan heeft eind september andere oorden opgezocht en dus in de week daarvoor heeft die snel snel alles naar mij overgedragen. lees: ik heb paswoorden en gebruikersnamen maar 75% van die zaken ken ik eigenlijk niks van. Ik heb er ook eigenlijk geen tijd voor, zou zo 2-2,5 dagen werk per week moeten zijn en ik zit nu al vol.

Ben nu vandaag voor de eerste keer in 12 jaar eens een dag ziek. Ah ja kunt ge dit en dat doen voor dat project.. eerm ok misschien maar geen idee of dat nog voor deze week gaat zijn. Is het dringend? --> Bij voorkeur gisteren :rolleyes:

Zal me leren om op een mail te antwoorden wijl ziek.

Ik vertik om het mijn probleem te laten worden dat 'management' in de voorbije 9 maanden er niet aan gedacht heeft om vervanging aan te nemen.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn wachtwoord op al mijn werk applicaties veranderd en nu kan ik me weer wekenlang aan mezelf ergeren omdat ik op automatische piloot telkens eerst mijn vorig wachtwoord blijf ingeven.

En tegen dat ik het heb afgeleerd, is het alweer tijd om van wachtwoord te veranderen.

Terug
Bovenaan