Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Zelf nul de botten problemen met bellen, maar videocalls vind ik ook maar iets... Onwennigs dat ik liever vermijd.
Ook wanneer dat tijdens de kantooruren gebeurt en ik dus niet met ongekamde haren in mijn pyjama in de zetel lig, bedolven onder chips kruimels 😝

Zelf nul de botten problemen met bellen, maar videocalls vind ik ook maar iets... Onwennigs dat ik liever vermijd.
Ook wanneer dat tijdens de kantooruren gebeurt en ik dus niet met ongekamde haren in mijn pyjama in de zetel lig, bedolven onder chips kruimels 😝
Met sigaar en katsjoe botten?

Hier ook veel medewerkers die liever pingpongen per mail ipv gewoon eens te bellen.
Heb daar ook een hekel aan. :tongue:
"gewoon eens bellen" = iemand die aan 't werken of in vergadering is storen.

Ik bel (interne) mensen alleen op wanneer ik zie dat ze in hun planning vrij hebben, en ik neem zelf mijn telefoon alleen maar op wanneer het me uitkomt, verder reageer ik ook niet op chatberichten, tenzij het echt dringende zaken zijn.
Mail is gewoon een zeer efficiënte tool om te communiceren.

Dus mocht jij een collega of medewerker van mij zijn en me vaak bellen voor zaken die je perfect kan formuleren/vragen in een korte mail, dan zou ik je daar gewoon een opmerking over geven, of gewoon de telefoon na verloop van tijd niet meer opnemen wanneer ik zie dat jij me belt. Ik beantwoord/lees dagelijks ergens tussen de 50 en de 200 e-mails, indien iedereen me zou opbellen ipv te mailen, zou ik echt niet meer aan werken toekomen...

Ik bel (interne) mensen alleen op wanneer ik zie dat ze in hun planning vrij hebben
Natuurlijk, dat vind ik basisbeleefdheid.

Met pingpongen bedoel ik bijv iets specifiek nodig hebben van een klant en er al 2x of 3x een mail voor gestuurd hebben, maar de klant geeft niet het specifieke antwoord dat je nodig hebt om verder te kunnen.
Dan bel ik liever na 1 mail al die niet de info geeft die ik nodig heb.
9 op de 10 komt er meteen schot in de zaak of het kan ook dat je hoort dat er wrevel/onwil is die je dan ook meteen kan proberen oplossen.

en ik neem zelf mijn telefoon alleen maar op wanneer het me uitkomt
Even goed kom je zo tot een oplossing, want ik vermoed dat je terugbelt wanneer het dan wel past?

@ugar: je hebt ook collega’s die (zeker bij thuiswerk - en oké ze zijn in de minderheid) graag eens bellen merk ik.
Ik heb er die me dagelijks willen horen, anders lopen ze naar HR omdat ze mail en chat afstandelijk vinden.
Maar, ze zijn in de minderheid.

Ik heb persoonlijk echt een grondige hekel aan telefoneren en videocallen. Vreselijk
Idem. Zelf bellen geen probleem, maar gebeld worden..
Het probleem is dat ik op een mail veel deftige en grondiger kan reageren dan een onverwachtse vraag krijgen aan de telefoon waar ik dan direct een antwoord op uit mijn botten moet slaan.

Idem. Zelf bellen geen probleem, maar gebeld worden..
Het probleem is dat ik op een mail veel deftige en grondiger kan reageren dan een onverwachtse vraag krijgen aan de telefoon waar ik dan direct een antwoord op uit mijn botten moet slaan.
Yeah, ik denk ook graag even na voor ik een antwoord geef.
Maar bvb als vrienden willen Facetimen... Ik ben absoluut geen babbelaar in de zin dat ik niet echt een hol geef om small talk en ook geen zin heb om over banale zaken uit mijn leven te babbelen. Dus dan vallen die gesprekken meteen stil.

@ugar: je hebt ook collega’s die (zeker bij thuiswerk - en oké ze zijn in de minderheid) graag eens bellen merk ik.
Ik heb er die me dagelijks willen horen, anders lopen ze naar HR omdat ze mail en chat afstandelijk vinden.
Maar, ze zijn in de minderheid.
Ik organiseerde tijdens het thuiswerk enkele calls gedurende de week met mijn rechtstreekse medewerkers om contact te houden. Dat was dan ook niet altijd werkgerelateerd. En ik vroeg mijn kaderleden dat ook te doen met hun medewerkers.
En ja, je hebt altijd speciale gevallen, die een extra handleiding mee krijgen en dus wat meer aandacht nodig hebben. :rolleyes:, enfin op dit ogenblik valt dat mee.
Natuurlijk, dat vind ik basisbeleefdheid.

Met pingpongen bedoel ik bijv iets specifiek nodig hebben van een klant en er al 2x of 3x een mail voor gestuurd hebben, maar de klant geeft niet het specifieke antwoord dat je nodig hebt om verder te kunnen.
Dan bel ik liever na 1 mail al die niet de info geeft die ik nodig heb.
9 op de 10 komt er meteen schot in de zaak of het kan ook dat je hoort dat er wrevel/onwil is die je dan ook meteen kan proberen oplossen.
Dan is het logisch dat je telefoneert
Even goed kom je zo tot een oplossing, want ik vermoed dat je terugbelt wanneer het dan wel past?
Hangt er van af wie me belt. Maar wij hebben hier echt geen cultuur van telefoneren, wij zijn een mail-bedrijf.

telefoons die uitvallen op het werk.
trage computers (als ik naar kantoor ga start ik mijn pc op, dan ga ik nr wc als ik terug ben is hij hopelijk opgestart)...

gecombineerd met deadlines BTW tegen 20/10 en aangiftes PB tegen 21/10.
leuk hoor

gecombineerd met deadlines BTW tegen 20/10 en aangiftes PB tegen 21/10.
leuk hoor
Dat ken ik, gelukkig snelle pc’s bij mij maar die deadlines zijn een ramp.
Ik verwacht wel weer uitstel zoals ieder jaar voor de Pb.

Vorige week een mail van het ITAA gezien daarover: weer wat blabla naar aanleiding van vertragingen op Myminfin van “we hameren er bij de overheid op dat ze performante toepassingen hebben”.

Nee beroepsorganisatie van mijn kl*ten, onderhandel eens om die deadlines wat beter te spreiden en er geen 3 op praktisch hetzelfde moment te zetten.
Schuif die Pb al eens 2 weken op naar 15 november ofzo, dat zou al een pakje schelen.
I.p.v. te kicken op regeltjes met antiwitwas-toestanden zouden die beter eens bezig zijn met dergelijke dingen.

Gelukkig doe ik al een jaar of 2 praktisch geen Pb’s meer, op een viertal eenmanszaken na (nog 1 te gaan) maar die samenvallende termijnen zijn en blijven een ramp.

Laatst bewerkt:
Pure kafka bij ons :lol:...
  • Niet-klanten (bijvoorbeeld HQ van een klant) die gerelateerd zijn aan onze lokale klanten, moeten geregistreerd staan in onze systemen en die info moet af en toe ook verfrist worden
  • Wegens foute data in het systeem hebben we de 'deadline' voor het verfrissen van zo'n niet-klanten gemist
  • conclusie volgens procedure: we moeten de niet-klanten een brief sturen omdat ze niet meer klant zijn. Binnen 2 maand mogen we deze niet-klanten nog eens onboarden als niet-klant
  • Krijg dagelijks reminders omdat die shit niet opgekuist of up-to-date is met steeds 10 man in CC (niemand heeft iets beters te doen ofzo?)
Op hoofdkantoorniveau hebben ze deze procedures samen met één van de Big4 neergeschreven om zo aan de wettelijke verplichtingen te voldoen. Ik betwijfel echt of de regulator hier naar kan kijken en kan zeggen dat we goed bezig zijn.

Geen idee wie dat beslist heeft, heb op mail gezegd dat het op niks trekt. Managing directors gaan akkoord met mij maar kunnen er niks aan veranderen omdat het zo is opgesteld door Big4 + hun management

:crazy:

Als ik met mijn gesubsidieerde dieselstoof rondtoer krijg ik ook altijd de onweerstaanbare drang om hautaine Gentenaren van hun bakfiets te rijden om de over-geschockeerde reacties te zien.

Ik denk het. Ik weet nog steeds niet welke rol salespersoon y in heel dit verhaal speelt, gezien er een volledige stilte viel aan de overkant toen ik die vraag stelde. Misschien oorspronkelijk die klant binnengebracht terwijl die nu overgeheveld is naar salespersoon x?

Ik ga hierover spreken met mijn Teamlead. Ik voel mij echt totaal onterecht op het matje geroepen door iemand die niets te zeggen heeft over mij, zeker niet voor zo'n non-issue. In een normale wereld zou die klant eens moeten gewezen worden op zijn gebrek aan respect. Dat je dat niet kunt met een heel belangrijke klant, dat laat ik over aan de inschatting van sales. Maar daarom moet je dat nog niet gaan afreageren op uw interne mensen.

Ik vind dit echt een heel rare uitval.

Heb het erover gehad met mijn Teamlead:
- Salespersoon y kent die klant blijkbaar persoonlijk
- Salespersoon y heeft een voorhistorie met "enkel haar verkoopcijfers tellen, de rest kan de boom in"
- Salespersoon y moet officieus rapporteren aan salespersoon x, iets wat ze moeilijk kan verkroppen.

Enfin, een achterlijk verzuurd wicht met lange tenen die haar frustraties op mij heeft afgereageerd omdat haar vriendje, de klant, een respectloze oetlul is maar dit niet mag gezegd worden.

Als ik met mijn gesubsidieerde dieselstoof rondtoer krijg ik ook altijd de onweerstaanbare drang om hautaine Gentenaren van hun bakfiets te rijden om de over-geschockeerde reacties te zien.

Raar. Uw gesubsidieerde dieselstoof veroorzaakt namelijk overlast en een ongesubsidieerde, stille, uitstootloze bakfiets (die UW files helpt reduceren) niet.

Je bent echt een psychopaat als je doelbewust wil schoppen tegen iets wat zoveel voordelen voor de maatschappij brengt, terwijl je de zaken omhelst die zoveel nadelen voor de maatschappij brengen. Dan ben je echt van kwade wil.
In plaats daarvan: Doe zoals mac-bc: schop op overlast.

(Die laatste wordt mijn slogan voor als ik ooit in de politiek ga.)

Terug
Bovenaan