Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ben je verdoken reclame aan het maken voor tryangle?
pic.jpg

Deel mijn pijn~

/EDIT: als ik hun website lees keert mijn maag nog net niet

Vandaag aan mijn afscheidstournee begonnen bij Militair Poortbedrijf X en... twee uur per dag in de auto zitten om naar uw werk te rijden is toch echt niet meer te doen anno 2021?

Ik heb vroeg bij GM nog elke dag Leuven -> Merksem/Kapellen gedaan en toen was ik soms 2u enkel onderweg :p
Gek eigenlijk, zeker voor zo'n kutjob toen.

Vandaag aan mijn afscheidstournee begonnen bij Militair Poortbedrijf X en... twee uur per dag in de auto zitten om naar uw werk te rijden is toch echt niet meer te doen anno 2021?

Ik heb vroeg bij GM nog elke dag Leuven -> Merksem/Kapellen gedaan en toen was ik soms 2u enkel onderweg :p
Gek eigenlijk, zeker voor zo'n kutjob toen.

Had gij eigenlijk ne firmawagen want anders nog een duur grap ook.

pic.jpg

Deel mijn pijn~

/EDIT: als ik hun website lees keert mijn maag nog net niet
Maar het moet tóch gebeuren omdat iemand van de directie ergens een artikel van een paar regels in de Trends heeft gelezen dat zulke dingen de werksfeer bevorderen. Hij heeft dat met je n+2 besproken die het dan delegeert naar de n+1.
Niemand in je groep zit daar op te wachten. Die dingen zijn allemaal leuk in theorie, maar in de praktijk... maar het moet en zal gebeuren omdat je n+1 en n+2 werknemerstevredenheid als één van hun KPI hebben en ze dan ook denken dat het klootjesvolk gewoon personeel met zo'n dag wel een jaar of twee verder kan qua tevredenheid. Leidinggevenden tevreden want zij kunnen aantonen dat ze specifieke stappen ondernomen hebben om de tevredenheid te doen stijgen. Het directielid kan op de eerstvolgende vergadering gaan pochen dat zijn directe ondergeschikten toch zo inzitten met het personeel dus er kan weer een bonus worden verdiend. Eindelijk tijd voor die jaccuzzi met plaats voor acht personen.

Ondertussen is je aanvraag voor opslag weer eens afgewezen. Wat je wél hebt gekregen zijn een paar vaste taken van een collega die het een tijdje geleden is afgetrapt. Die Change Request waarmee je met een kleine aanpassing van een bepaald programma een hoop tijd mee zou besparen is gesloten wegens geen budget meer.
Een paar dagen later komt er een factuur van €7.923,56 (excl btw) binnen. Hij is afkomstig van Annick's Workimprovement Workshop bvba. Voor geleverde diensten: een paar kringgesprekken waarbij de moderator misschien vijf zinnetjes gezegd heeft, een groepsspel en een lunch met wakke broodjes en kleffe koffie.

Laatst bewerkt:
Was bij ons vroeger exact hetzelfde, de onze vorige teamleider heeft dat ingevoerd en bijna iedereen haatte dat. Hij kwam ook als hij van een andere afspraak opnieuw binnen kwam nog eens opnieuw langs om dat te doen, dus vaak meerdere keren per dag... :angry:

Maar nu ben ik de teamlead, dus dat probleem hebben we niet meer :coolbrows:
Wordt er dan smorgrns niet meer gegroet of enkel geen hand meer?

Ik ben nu zelf niet de meest sociale persoon op de wereld, maar 's morgens vroeg de collega's groeten die al bezig zijn, vind ik zelf het minste.

Idem bij het einde van de werkdag, laten weten dat je weg bent aan de collega's.

Wordt er dan smorgrns niet meer gegroet of enkel geen hand meer?

Ik ben nu zelf niet de meest sociale persoon op de wereld, maar 's morgens vroeg de collega's groeten die al bezig zijn, vind ik zelf het minste.

Idem bij het einde van de werkdag, laten weten dat je weg bent aan de collega's.
Dat vind ik ook wel normaal. Eens van ver goedemorgen zeggen en 's avonds tot morgen of tot de volgende is niet meer dan normaal. Een hand of kus is toch vreemd als je elkaar regelmatig ziet.. Ik doe dat enkel met walen. In Vlaanderen nog niet tegengekomen.

Een hand kan wel al je al eens een leverancier of klant bezoekt.

Ik zeg gewoon goedemorgen tegen iedereen die ik tegenkom of als ik langs de verschillende bureau's kom. Dat lijkt me toch maar een kleine moeite.

Dat vind ik ook wel normaal. Eens van ver goedemorgen zeggen en 's avonds tot morgen of tot de volgende is niet meer dan normaal. Een hand of kus is toch vreemd als je elkaar regelmatig ziet.. Ik doe dat enkel met walen. In Vlaanderen nog niet tegengekomen.

Een hand kan wel al je al eens een leverancier of klant bezoekt.
Bij ons was het ook de gewoonte aan iedereen een hand te gaan geven en aan de vrouwen een kus. Die kus was vroeger blijkbaar niet tot er een Brusselaar bij ons kwam werken en daarmee begonnen is.

Ik zeg gewoon goedemorgen tegen iedereen die ik tegenkom of als ik langs de verschillende bureau's kom. Dat lijkt me toch maar een kleine moeite.
Inderdaad. Das het minste.
Zeker met thuiswerk kan dat geen kwaad (de keren dat je elkaar dan al ziet).

Trouwens vorige week leuke quote uit artikel De Tijd: “een carrière maak je niet thuis in je living” (verwijzend naar thuiswerk).
Quote van Bart Mariman, CCO bij ISS.

Laatst bewerkt:
Ik werk in de zorg. Wij hebben sinds kort coaches die verbinding willen en willen laten merken dat ze er zijn voor ons.
1 van de dingen die ze doen zijn persoonlijke verjaardagskaartjes schrijven. Ik zou me meer gesteund voelen als ze eens komen helpen eten geven of eens een dagske meedraaien, maar dat leren ze blijkbaar in hun dure cursussen niet. Dus doen we het maar met de verjaardagskaartjes 🤷‍♀️

Terug
Bovenaan