Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Mijn collega die neemt zijn verlof in maand-vorm en niet per week. Dus die is woensdag terug uit verlof en dan begint mijn verlof.
Daarna moet ik normaal gezien meteen bij de nieuwe klant beginnen tenzij mijn huidige collega daar geen toestemming voor geeft.

Een vraag / ergernis. Een collega zegt dat ik géén tijdskrediet zonder motief kan opnemen. (afgeschaft sedert 2017?).
OK dat klopt ...

Maar hij zei ook, dat al zou de werkgever toestemming geven dat ik vanaf laten we zeggen 2025 - 4/5de zou werken, en ook al zou ik 0€ krijgen van de RVA of de werkgever. Dan nog, kan het NIET volgens mijn collega. Ik kan onder géén enkel beding 4/5de gaan werken volgens hem.

Dat laatste klopt toch niet? Als ik er géén 'rete' geld voor krijg en iedereen is ermee akkoord, waarom zou dat niet mogen? :unsure:
Géén idee hoe dit dan noemt (alvast géén tijdskrediet) Maar dat het niet zou kunnen, lijkt me sterk? Eventueel via een contractaanpassing?

Er zijn toch genoeg mensen die toch ook gewoon part-time werken ..

Een vraag / ergernis. Een collega zegt dat ik géén tijdskrediet zonder motief kan opnemen. (afgeschaft sedert 2017?).
OK dat klopt ...

Maar hij zei ook, dat al zou de werkgever toestemming geven dat ik vanaf laten we zeggen 2025 - 4/5de zou werken, en ook al zou ik 0€ krijgen van de RVA of de werkgever. Dan nog, kan het NIET volgens mijn collega. Ik kan onder géén enkel beding 4/5de gaan werken volgens hem.

Dat laatste klopt toch niet? Als ik er géén 'rete' geld voor krijg en iedereen is ermee akkoord, waarom zou dat niet mogen? :unsure:
Géén idee hoe dit dan noemt (alvast géén tijdskrediet) Maar dat het niet zou kunnen, lijkt me sterk? Eventueel via een contractaanpassing?

je kan uiteraard altijd 4/5e gaan werken (in overleg met de werkgever uiteraard)

OK dat klopt ...

In het geval dat jouw werkgever niet akkoord is, dan heb je niets te eisen ivm parttime werk.
Als de werkgever akkoord is, dan is het puur wat paperassenwerk om dat administratief in orde te maken.

“Nee, ik laat die vuiligheid niet in mij spuiten”

Een van de nieuwe opvoedsters op school.
Vorige week had ik haar voor het eerst gezien en mijn mond was zo wat opengevallen,

“Nee, ik laat die vuiligheid niet in mij spuiten”

Een van de nieuwe opvoedsters op school.
Vorige week had ik haar voor het eerst gezien en mijn mond was zo wat opengevallen,
Tja, ik begrijp dat je als lerares niet alles hoeft te pikken van je leerlingen maar om ze daarom vuiligheid te gaan noemen.

Mijn collega eens gebeld vandaag over hoe het de voorbije drie weken geweest was (hij was op verlof en ik zat er alleen) en gezegd dat ik weg ga. Viel volledig uit de lucht terwijl ik vrij zeker ben dat hij al die mails wel gelezen heeft tijdens zijn verlof. In het midden van onze telefoon zegt die ineens, echt uit het niets:

"Ik merk precies dat je geen zin hebt om naar die nieuwe werkgever te gaan. Just say the word en ik hou heel dat boeltje tegen he"

:unsure: oh honey...

En wat is uw punt? Ze had de kans om zich te laten vaccineren, ze heeft het niet gedaan, nadien covid gekregen en sindsdien nog niet 100% gerecupereerd.
Mijn punt is gewoon uw punt met een extra vermelding. Meer moet er echt niet achter gezocht worden.
Sommige mensen maken het te ingewikkeld voor zichzelf.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan