Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Met het spreekwoordelijke vingertje staan zwaaien kan al rap heel belerend overkomen.

Zou jij het leuk vinden als je baas je ongevraagd de les komt lezen over je manieren?
Leuk is dat niet, maar dat is wel zijn taak als baas. Er is geen enkel excuus om arrogant en onbeschoft te reageren op een vraag van je baas (of eender welke collega), dus doodnormaal dat hij/zij je daarover aanspreekt.

Is dat nu zo erg, een keertje onbeschoft en arrogant zijn, er zijn geen klanten bij, who cares.

Als het arrogant en onbeschoft was, ik zou er zelf eens mee gelachen hebben.

Plezant werken als je altijd op eieren moet lopen.

Met het spreekwoordelijke vingertje staan zwaaien kan al rap heel belerend overkomen.

Zou jij het leuk vinden als je baas je ongevraagd de les komt lezen over je manieren?
in jouw opinie is het dan beter dat zo'n gedrag hele teams verziekt? Want als je het tegen de baas al doet, wat zeg je dan tegen je medecollega's?

ik zie het de baas/manager effectief wel als taak om daartegen op te treden

Ik krijg af en toe eens de vraag van mensen of ik iets voor hun kan nakijken uit het verleden en indien nodig kan aanpassen/rechtzetten.
Ergste is dat ze zelf soms niet weten wat ze vragen, maar hebben horen zeggen "dat ze recht hebben op x of y"

Ik stuur gisteren een mailtje naar een vrouw dat dat geen probleem is, maar ze mij uiteraard wel de nodige documenten/bewijsstukken moet bezorgen
Antwoord: En welke documenten zijn dit dan ?

In de volgende antwoordmail krijg ik dan documenten, maar de foute
In de 3e mail krijg ik dan foto's/screenshots die absoluut onleesbaar en klein zijn

Allé dan stop ermee hé, kom nog eens terug als ge zelf wat moeite ervoor wilt doen

Wat zegt gij nu allemaal. Het is uw baas voor een reden he.
"Ongevraagd" Hou uw manieren en doe normaal tegen uw baas en die zal u niet op de vingers moeten tikken.

Is dat nu zo erg, een keertje onbeschoft en arrogant zijn, er zijn geen klanten bij, who cares.

Als het arrogant en onbeschoft was, ik zou er zelf eens mee gelachen hebben.

Plezant werken als je altijd op eieren moet lopen.
Moet idd heel leuk werken zijn binnen zo'n team dat het normaal vindt om elkaar regelmatig eens uit te schelden, wat een leuke bende zijn we toch. Gelukkig werk ik in een team dat wel met respect met elkaar omgaat.

euh ja.. daarom is hij ook baas en krijgt hij er ook het loon naar. Een beetje respect naar een meerdere mag nog altijd.

euh ja.. daarom is hij ook baas en krijgt hij er ook het loon naar. Een beetje respect naar een meerdere mag nog altijd.
Maar respect is iets dat je moet verdienen. Het is niet omdat je een hogere titel en bijhorend loon hebt dat je automatisch respect moet krijgen. Er beleefd tegen zijn? Absoluut, maar dat telt net zo goed voor de baas richting zijn werknemers. Het enige verschil tussen een baas en werknemer (qua interactie met elkaar) is dat de baas de werknemer taken kan geven en andersom niet en dat de eerder genoemde het voor te zeggen heeft. Maar qua elkaar beleefd aanspreken (of losser afhankelijk van hoe je met elkaar omgaat) hoort daar in mijn ogen absoluut geen verschil in te zijn.

Ik ben alvast blij dat geen van de managers hier (buiten eens een uitzondering) zichzelf meer vindt dan een ander. Niets zo hatelijk lijkt mij als voor iemand te werken die vindt dat hij beter is dan een ander omdat hij de baas is.

Volgende week terug starten na mijn maand verlof en het is de eerste keer dat ik er wat tegenop zie. Voor het verlof was ik nogal gefrustreerd in de extra taken die collega's opnamen (te weinig 🙈). Meestal met het excuus 'ik weet niet hoe dat moet of waar ik dat kan vinden.' Waardoor ik, en nog 2 andere collega's die er al lang werken, telkens ne hoop moeten bijwerken en soms weinig tijd voor de bewoners kunnen maken.
Vandaag ff al wat interne berichten bijgelezen en ik ben al terug gefrustreerd 🙈.
Dan stuurt er ne dienst een vraag door en ipv effe te zoeken achter de juiste info, gewoon antwoorden 'bel volgende week maar eens, dan is Be-Li terug' 🤔.

Onkunde en onwetendheid van collega's, met jaren meer ervaring, die evenveel verdienen (vaste loonklasses) en zelf geen beslissingen/initiatief kunnen/willen/durven nemen en dan alles uit gemakzucht maar steeds blijven vragen om die anderen dan mee verantwoordelijk te stellen :clap: :clap:
soit ja. Hier is al een magazijnier 1,5 jaar aant telewerken terwijl zijn magazijn een stort is.
:thinking::ROFLMAO:
*zucht*

De communicatie bij ons is weer van topniveau. Na het overlegcomité van vorige week, iedereen van de organisatie van hogerhand (voor gans het land) ingelicht dat we nog niet naar het systeem van 2 dagen kantoor, 3 dagen thuiswerk max gingen overschakelen vanaf september maar dat we als we naar kantoor wilden komen dat dat mocht, maar dat niemand verplicht is.

Gisteren is er een vergadering geweest tussen de directe oversten en hun directeur (voor Bxl nota bene) en daar is simpelweg beslist dat ze toch wel willen verplichten van 1 dag in de week naar Bxl te gaan. Maar dan weer wat verder in hun uitleg dat ze niemand kunnen verplichten hoor. Het is voor de collegialiteit en de overgang in oktober naar het 3 dagen thuiswerk. Van zo'n communicatie krijg ik dus de wubbes. 🤦‍♀️

Ik moet de trein nemen naar Bxl, wat me al niet happig maakt om op te gaan, en ik weet dat de collega die naast me zit (nog) niet gevaccineerd is (Brusselaar) wat er al helemaal voor zorgt dat ik niet sta te springen om naar kantoor te gaan. Ik ben zwanger en ik wil toch geen onnodige risico's nemen.
Zoals je zegt zou ik het inderdaad bij je baas aankaarten dat je dat nog niet ziet zitten. Misschien is er begrip voor, misschien ook niet maar dan doe je nog wat je wilt aangezien het niet verplicht is.

Maar respect is iets dat je moet verdienen. Het is niet omdat je een hogere titel en bijhorend loon hebt dat je automatisch respect moet krijgen. Er beleefd tegen zijn? Absoluut, maar dat telt net zo goed voor de baas richting zijn werknemers. Het enige verschil tussen een baas en werknemer (qua interactie met elkaar) is dat de baas de werknemer taken kan geven en andersom niet en dat de eerder genoemde het voor te zeggen heeft. Maar qua elkaar beleefd aanspreken (of losser afhankelijk van hoe je met elkaar omgaat) hoort daar in mijn ogen absoluut geen verschil in te zijn.

Ik ben alvast blij dat geen van de managers hier (buiten eens een uitzondering) zichzelf meer vindt dan een ander. Niets zo hatelijk lijkt mij als voor iemand te werken die vindt dat hij beter is dan een ander omdat hij de baas is.

Toch sterk afhankelijk van de sector hoor. Ik werk in een (niet-militaire) commandostructuur waar respect voor de rang en chain of command een hoeksteen van de veilige operatie zijn.

Iemand die bij ons een hogere rang als mezelf draagt daarvan weet ik op voorhand al welke prestaties en ervaring die voor die promotie heeft gedomenstreerd. Je kan dus wel spreken van een inherent respect dat die man of vrouw afdwingt.

Mensen die maar weigeren hun bestanden op hun ongelimiteerde cloudopslag te plaatsen die ze krijgen. Dan geeft hun laptop de geest door een kortsluiting en komen ze janken want ze hebben nog belangrijke bestanden erop staan.

Terug
Bovenaan