Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik zou ook gewoon wachten tot je er door bent.. Dan weet je terwijl ook hoe je het kan oplossen als er iemand tips vraagt.

En zoals Mulan zegt hoeft een burn out idd niets te zeggen over je WG. Er zijn veel mensen met een burn out die goeie werkgevers hebben maar gewoon zelf hun werk niet kunnen los laten.

Heb toevallig maandag ne kerel op een event leren kennen die erdoor in ne rolstoel is geraakt en daar open over is.
Heb daar net wat mee gesproken nu en die had dus exact hetzelfde qua slaap, denk dat de lockdown mij nog echt "gered" heeft vorig jaar.

Ook wel fijn om dat wat te kunnen delen met iemand enfin, denk dat het toch wel wat belangrijke weken zullen zijn voor mij om ergens een 2de adem te vinden.
Aan de andere kant er iets opzetten zou ook wel een goede manier om duidelijk aan te geven aan klanten die me volgen bijv. dat het niet OK is om mij via FB en IG te contacteren voor werkvragen zonder direct mensen eruit te pikken die zich dan aangevallen voelen. Allee, het is nu maar één van de vele dingen maar het helpt wel om die spreekwoordelijke deur achter mij dicht te trekken.

Dat contacteren via FB en IG werk je toch zelf in de hand als je antwoord geeft?

Probleem is dat ik oa dus heel moeilijk nee kan zeggen en ook altijd het probleem zsm wil oplossen.
Als ik bijv dat bericht zie dan blijft dat in mijn hoofd hangen en moét ik dat oplossen.

Dat klinkt misschien dom maar dat gaat dus gewoon niet weg door dat te negeren. Als dat futiliteiten zijn dan zeg ik dat ze mij moeten mailen, zijn dat "dringendere" zaken gaat dat zo maar niet.

Probleem is dat ik oa dus heel moeilijk nee kan zeggen en ook altijd het probleem zsm wil oplossen.
Als ik bijv dat bericht zie dan blijft dat in mijn hoofd hangen en moét ik dat oplossen.

Dat klinkt misschien dom maar dat gaat dus gewoon niet weg door dat te negeren. Als dat futiliteiten zijn dan zeg ik dat ze mij moeten mailen, zijn dat "dringendere" zaken gaat dat zo maar niet.
Goh ... dunno ... ik mag al content zijn als ik binnen 2, 3d antwoord krijg op mijn mails naar de syndic. 't Moet daarmee nog niet opgelost zijn, gewoon al bevestiging van 'we zullen het opnemen met onderaannemer xyz' of whatever.

OK, de dingen dat ik al voor naar de syndic moest mailen waren nooit echt levensbedreigend of 't kot stond ni in de fik of zo, but still.
Nu ... to be fair ... ik weet wel dat er enkele inwoners van 't gebouw (zij die in de raad van mede-eigenaars zitten) nauwere contacten aanhouden met de syndic, dus moest pakweg de lift ineens dood vallen denk ik dat zij wel rechtstreeks contact zullen opnemen ipv een mailke dat 3d duurt om op te pikken.
Zij zien de syndic ook vaker. Ik zie die gelijk 1 keer per jaar op de algemene vergadering (die onder corona al afgelast was, so yeah ... +2j dan) & 't is niet haar die je kan bellen/mailen.

Je werkt alles (of toch veel) zelf in de hand. Als jij vanaf dag 1 die poort niet toe doet dan moest je ze op dag 2 ook niet toe doen maar iemand anders die geen nee durft zeggen.
Sommige dingen hebben ook gevolgen he. Mijn nee zeggen kan leiden tot een eventueel ontslag bij wijze van spreken.
Als hij mij om 20u op FB een bericht stuurt op FB of IG dat ik die poort moet dicht doen, dan doe ik dat ook niet.

Bij Game Mania moesten wij 24/24 beschikbaar zijn voor het alarm in de winkel. Soms belden die dus om 3u 's nachts met de vraag of ik kon gaan kijken... Nooit gedaan en altijd enorm onder mijn voeten gekregen.

Sommige dingen hebben ook gevolgen he. Mijn nee zeggen kan leiden tot een eventueel ontslag bij wijze van spreken.
Als hij mij om 20u op FB een bericht stuurt op FB of IG dat ik die poort moet dicht doen, dan doe ik dat ook niet.

Bij Game Mania moesten wij 24/24 beschikbaar zijn voor het alarm in de winkel. Soms belden die dus om 3u 's nachts met de vraag of ik kon gaan kijken... Nooit gedaan en altijd enorm onder mijn voeten gekregen.
Als ze u als IT'er op uw project ontslagen omdat ge geen structurele portier wou spelen dat zal uwe werkgever daar normaal eens mee lachen. Tenzij het nen bodyshop is mss.

Hangt ook wel een beetje van sector tot sector af. Als ITer of verpleegkundige waar de jobs voor het oprapen liggen, kun je al iets gemakkelijker tegen andermans schenen aan trappen dan in een heel schaarse job waar er bij wijze van spreken 100 man staat te trappelen om je job over te nemen.

Zo rap gaan ze je niet ontslaan als het werk waarvoor je effectief in dienst bent goed gedaan is. En in jouw geval wil je er toch weg dus wat heb je te verliezen met nee te zeggen..

Toen ik het helemaal gehad had op mijn vorig werk deed ik nog juist waarvoor ze me in dienst genomen hadden vanaf de minuut dat ik betaald was tot de laatste minuut van mijn werkdag en voor de rest konden ze de boom in.

En dat hebben ze enkel aan zichzelf te danken. Ik heb heel veel uit mijn goesting gedaan, overuren geklopt en na een tijd verwachten ze dat je het doet en degene die het niet doen worden gerust gelaten. En je bent er ook niet liever door gezien. Nuja ik bekijk het als een mooie levensles.

Dat is de verantwoordelijkheid van de patron van die winkel, niet van elke willekeurige WN.

Als je effectief ter plaatse zou moeten, moet hiervoor een soort permanentie voorzien worden, maar dat kost dan weer centen om daar elke week iemand voor aan te stellen.
Daarom dat dit over 't algemeen gekoppeld wordt aan de patron/eigenaar/uitbater v/d winkel.

'k Weet nu niet of GM winkels in franchise uitgebaat worden (en er dus een eigenaar is) of dat dit enkel mensen zijn die onder contract staan van de overkoepelende organisatie.
Maar dan zou er nog steeds iemand aan de top moeten staan van elke winkel & die verantwoordelijkheid dragen. Opnieuw, niet elke random medewerker.
Dus tenzij jij natuurlijk die manager was eh, maar dan zou je er ook voor vergoed moeten worden om die verantwoordelijkheid te dragen.

NOTE: Bij de meeste bedrijven waar ik weet heb van wat er gebeurd indien het alarm af gaat is het telkens oftewel 1 v/d eigenaars die de call krijgt (van de bewakingsfirma dus) oftewel iemand van 't management (indien de eigenaars niet echt aanwezig zijn in het bedrijfsbeeld).

Dat is de verantwoordelijkheid van de patron van die winkel, niet van elke willekeurige WN.

Als je effectief ter plaatse zou moeten, moet hiervoor een soort permanentie voorzien worden, maar dat kost dan weer centen om daar elke week iemand voor aan te stellen. Daarom dat dit over 't algemeen gekoppeld wordt aan de patron/eigenaar/uitbater v/d winkel.

'k Weet nu niet of GM winkels in franchise uitgebaat worden (en er dus een eigenaar is) of dat dit enkel mensen zijn die onder contract staan van de overkoepelende organisatie. Maar dan zou er nog steeds iemand aan de top moeten staan van elke winkel & die verantwoordelijkheid dragen. Opnieuw, niet elke random medewerker. Dus tenzij jij natuurlijk die manager was eh, maar dan zou je er ook voor vergoed moeten worden om die verantwoordelijkheid te dragen.

NOTE: Bij de meeste bedrijven waar ik weet heb van wat er gebeurd indien het alarm af gaat is het telkens oftewel 1 v/d eigenaars die de call krijgt (van de bewakingsfirma dus) oftewel iemand van 't management (indien de eigenaars niet echt aanwezig zijn in het bedrijfsbeeld).
Heb jij er gewerkt of ik? :sop:

Als het alarm af gaat in een winkel, belt Securitas de lijst af.
- Manager
- Verkoper 1/2
- Regiomanager
- Field Manager
- Facility Manager
- CEO

Degene die opneemt is, volgens hen, verplicht om te gaan kijken. Daar is geen geregelde permanentie voor geregeld, daar is geen vergoeding voor.

Zo rap gaan ze je niet ontslaan als het werk waarvoor je effectief in dienst bent goed gedaan is. En in jouw geval wil je er toch weg dus wat heb je te verliezen met nee te zeggen..

Toen ik het helemaal gehad had op mijn vorig werk deed ik nog juist waarvoor ze me in dienst genomen hadden vanaf de minuut dat ik betaald was tot de laatste minuut van mijn werkdag en voor de rest konden ze de boom in.

En dat hebben ze enkel aan zichzelf te danken. Ik heb heel veel uit mijn goesting gedaan, overuren geklopt en na een tijd verwachten ze dat je het doet en degene die het niet doen worden gerust gelaten. En je bent er ook niet liever door gezien. Nuja ik bekijk het als een mooie levensles.
Ik bedoelde nu ook niet specifiek op die poort maar als er dingen gevraagd worden en ik weiger dat... Ik ben niet altijd in de positie om dingen te weigeren tijdens de werkuren, ook al hoort het misschien niet bij mijn takenpakket. Dat ik er weg wil heeft er ook weinig mee te zien toch? Dan slaat het consultancybedrijf een slecht figuur he.

Na de uren is gewoon no-go. Geen sms, geen whatsapp, geen mails, niks. Vroeger genoeg gedaan.

Vroeger nooit willen gaan kijken wie er binnen zat, en nu niets anders doen dan de poort controleren. Ze zouden nogal verschieten bij je vorige WG. ;)

Veel meubilair en decoratie van ons kantoor mag door werknemers gratis worden afgehaald na intekenen op een lijst. Sommige stukken waren heel gegeerd, dus wanneer er te veel gegadigden waren, werd dat stuk willekeurig verloot.

Nu blijkt dat er heel wat mensen spullen zijn gaan afhalen die aan iemand anders waren verloot, of die zelfs überhaupt niet mochten worden meegenomen door werknemers. :') Zelfs nadat HR liet weten dat dit uiteraard niet de bedoeling is, hebben ze gemerkt dat er intussen nog spullen zijn verdwenen.

Bende schooiers, niet normaal.
Nu hebben ze een mail rondgestuurd om te melden dat ze camerabeelden gaan opvragen omdat niemand de gestolen goederen heeft teruggebracht én de externe verhuisfirma heeft laten weten dat ook spullen van hen verdwenen zijn. Dit hou je toch niet voor mogelijk. :rofl:

Ik hoop dat ze effectief beelden hebben, want dit lijkt me reden tot onmiddelijk ontslag.

Vroeger nooit willen gaan kijken wie er binnen zat, en nu niets anders doen dan de poort controleren. Ze zouden nogal verschieten bij je vorige WG. ;)
Was echt altijd een spin ofzo dat voor de camera kroop en het alarm deed af gaan. Er zijn 10 sensoren ofzo en het was telkens 1tje ergens in het midden van de winkel, wat dus niet kan tenzij ze langs een gat in het plafond zouden inbreken ofzo.

Nu hebben ze een mail rondgestuurd om te melden dat ze camerabeelden gaan opvragen omdat niemand de gestolen goederen heeft teruggebracht én de externe verhuisfirma heeft laten weten dat ook spullen van hen verdwenen zijn. Dit hou je toch niet voor mogelijk. :rofl:

Ik hoop dat ze effectief beelden hebben, want dit lijkt me reden tot onmiddelijk ontslag.
Er komen mogelijk een paar plaatsjes vrij op je werk binnenkort. Nieuwe collega's, altijd fijn.

Terug
Bovenaan